Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-28, 16:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jag förstår det. Jag anser också att det är förnedrande för MENA i Sverige. Det är inte unikt det här. Det är en del av deras kultur som är helt sjuk med svenska mått mätt. Det är MENA som ska skämmas ögonen ur sig. En gång till. Om de nu har skam i kroppen (det är ju å andra sidan skitviktigt med deras heder hit och dit fast en sak är säker. Deras heder handlar inte om att göra rätt för sig).

Det är inte en fråga om "heder" för alla har olika typer av heder. Det är skuldkultur kontra skamkultur.
Citera
2020-08-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
En förälder ringde ju polisen, hur svårt kan det vara att kolla upp det hela då?

Men nu var det soc vi diskutera inte polisen.
Citera
2020-08-28, 17:24
Medlem
Revileds avatar
Är det lagligt att skriva brev till åklagare, nämndeman etc? Jag menar inte att skriva ett hotande brev men förklara att de är direkt skyldiga till brottet och att de har förstört två liv och om de har någon heder i kroppen borde de begå självmord osv.
Citera
2020-08-28, 17:24
Medlem
Kommer dom gripna bli åtalade för försök till mord utöver de andra brottsrubriceringarna?
Senast redigerad av Pazzamo 2020-08-28 kl. 17:28.
Citera
2020-08-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade det varit två tjejer, och 80-tal, DÅ hade vi kunnat diskutera det du säger. Men jag hoppas lagen har svängt lite där.

Skämtar du, vadå 80-tal? Detta sker 2020 där kvinnor blir ifrågasatta vid en våldtäkt.
Citera
2020-08-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Kolla på filmen när de har ihjäl Khadaffi. De är fullkomligt besatta av att föra upp föremål i röven på honom. Gevärspipor, knivar allt de får tag på åker upp i röven på Khadaffi. Skulle inte förvåna om blodförlusten från analen ledde till döden.

Ja jag har också märkt det hur det i vissa kulturer finns en fixering vid pojkrövar, ganska stört egentligen för samtidigt tolererar de inte alls homosexualitet. Har en flyktig bekant från Afghanistan och det är galet hur diskussionerna kan låta när de fått i sig ngra glas..
Citera
2020-08-28, 17:33
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonah37
Vad står MENA för?
Middle East North Africa
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Kommer dom gripna bli åtalade för försök till mord utöver de andra brottsrubriceringarna?
Det får vi se när förundersökningen är klar.
Citera
2020-08-28, 17:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviled
Är det lagligt att skriva brev till åklagare, nämndeman etc? Jag menar inte att skriva ett hotande brev men förklara att de är direkt skyldiga till brottet och att de har förstört två liv och om de har någon heder i kroppen borde de begå självmord osv.

Dom skulle nog tro att en psyksjuk hade skrivit brevet.
Citera
2020-08-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andyprof
Ja jag har också märkt det hur det i vissa kulturer finns en fixering vid pojkrövar, ganska stört egentligen för samtidigt tolererar de inte alls homosexualitet. Har en flyktig bekant från Afghanistan och det är galet hur diskussionerna kan låta när de fått i sig ngra glas..

Afghaner blir ju våldtagna som barn, både tjejer och pojkar.
Citera
2020-08-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Skämtar du, vadå 80-tal? Detta sker 2020 där kvinnor blir ifrågasatta vid en våldtäkt.
Nej, inte i rätten. Inte numera. Du kanske har andra erfarenheter, jag har det inte. Numera har det ingen betydelse för påföljden vad gäller straff.
Citera
2020-08-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Afghaner blir ju våldtagna som barn, både tjejer och pojkar.

Ja och inte minst pojkarna blir utnyttjade, sen komms det hit en massa folk med den typen av värderingar och föreställningar. Det är nog hög tid att vi är mer beskyddande mot våra egna småkillar/tonårskillar, de är i en mer utsatt position än vad vi kan tro..
Citera
2020-08-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Jag gillar inte vad som händer i vårt land, men jag vill fortfarande ha en demokrati, lynchmobbar är inte något jag är för, speciellt inte om det är mot anhöriga och inte GM han själv.

Då är du alltså helt emot invandrarkulturen för där har du lynchmobbarna idag. Du kanske tom med vill utvisa alla invandrare.

Nej visstja. Bara "svenskar" som ska skuldbeläggas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in