2020-08-28, 21:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Jag har inte psttt att amerikaner r arga p Trump fr vad dom hnder i Sverige.

Det r +1 till dina tusentals "lgner" , felciteringar hr p Facebook.
Anklaga andra fr vad du sjlv gr..

# ven vita mnniskor skjuts och mrdas i USA, men om vnstern endast reagerar nr svarta mrdas, d skapar du motsttningar.

# I de stder med mest mord och elnde, dr styr demokrater, de utser polischefer och hur de skall arbeta.
Vad har Trump med det att gra, han fr ju inte ens skicka dit federal polis till undsttning.

# hur skall Joe Biden (frlt Harris) kunna minska vldsamheterna i stderna nr de som hller i trdarna vill avveckla polisen.
Just det, inga poliser = inga skjutna av polisen.
Men hur tror du den vriga hederliga befolkningen kommer reagera nr det inte finns ngon polis?
Kommer gangstrarna sluta skjuta varandra om polisen frsvinner?
Och nd vill man inte gra ntt t det.

Biden/Kamala kommer arbeta p lagfrslag som styr upp s att sna hr hndelser sker mer sllan.
Det r ett arbeta som ska pbrjas, trumpen frstr inte politik och vljer attackera folket istllet n frst sakfrgan.

Polisen behver centraliseras i delstaterna, och ha utbildningskrav.
trumpen har ingen politik ens, utan trgas och gummikulor r politiken som en sann fascist.
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Sanningenss ord minsann. Dom flesta tror ju faktiskt att enda chansen fr Trump att vinna med tanke p Bidens frsprng r att frska f till ett fuskval med frseningar och oroligheter kring valet och tyvrr, r det Trumps paradgren att fuska till sig frmner. Bevisligen kan Trump inte klara av valla ens en frflock utan det blir kaos, det gr nog en somalisk fraherde betydligt bttre och smartare. Tnk d att frska leda en nation som USA och som bevisligen leds rtt ner i kllaren av Trump och hans anhang. Nu vntar soppkk och rentav hemlshet fr miljoner amerikaner tack vare Trumps ovilja att hjlpa medborgarna och nationen genom krisen och det om ngot hindra terhmtningen av det nu allt svagare USA.
Tror Trump r krd om inget radikalt intrffar som vnder den ekonomiska kurvan och optimismen hos medborgarna uppt. Men Trump lever tyvrr kvar i det rosafrgade frflutna och inser nog inte att om USA vill vara i framkant ven framver s r kol och olja det sista man skall nysatsa satsa p.
Det r ju s, detta r trumpens Amerika, precis som folk frutspdde.
Visst r det lustigt att alla dom fick rtt.
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Det kommer tyvrr att bli en landslide fr Trump i valet. Jag har slkt och vnner i USA som alltid rstat dems.

Vem kommer rsta fr kaos och hgre skatter?

4 more years of orange man. Jag spyr...
Hjer inte USA skatterna fr de allra rikaste och ENORMT mycket, s kommer USA g bankrutt.
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Pratade ikvll med en norsk kollega som har varit i Florida sedan januari. Enligt han, s har han inte sttt p en enda Biden supporter under tiden i FL. Men sger att han har sett tusentals Trump supportrar som ppet visar sitt std mot den sittande presidenten. Han fattar inte hur Biden kan leda Florida.
Det r en pandemi, och de vljer ta sitt ansvar.
Dock har saker uppsttt att de valt lgga den tsidan ibland, d poliser mrdar/avrttar svarta.
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.zerohedge.com/political/...nces-pollsters

ven fast Trump ligger sida vid sida med Biden typ nu s visar det sig att mnga inte vgar uttrycka vad de egentligen tycker till de som frgar i underskningar.

Om Trump trots detta ligger bra till kan vi eventuellt rkna med en rd vg i november. Skulle faktiskt inte frvna mig.
Intressant att man ny flyttat till pollstern som sger det man vill hra.
Senast redigerad av klyban 2020-08-28 kl. 22:00.
2020-08-28, 21:59
Medlem
Haddock93s avatar

Citat:
A new study from CloudResearch reveals that 11.7% of Republicans won't admit their political preferences to pollsters - which is more than twice the number of Democrats at just 5.4%.

CloudResearch also found that "10.5% of Independents fell into the "shy voter" category, just a percentage point lower than how Republicans react to phone polls."

Citat:
The results could have implications in terms of the true accuracy of phone polls; if Republicans, Independents and supporters of Donald Trump (regardless of party affiliation) are less likely to participate in polls or accurately disclose the candidate they support, that inherently generates biased poll outcomes.

Given razor thin-margins in the swing states, such bias may have important consequences, although more research is required to fully understand the potential magnitude of this effect. We intend to examine the magnitude of shy-voter bias in specific states like Arizona, Florida, Michigan, North Carolina, Pennsylvania, and Wisconsin over the coming weeks. -CloudResearch

And who can blame the silent majority - with Trump supporters having been actively targeted with violence and harassment in restaurants, at their homes, and walking in public.

So - between egregious oversampling of Democrats by polling companies, and Republicans won won't admit to supporting Trump, it's no wonder the polls have been dead wrong since 2016

ven fast Trump ligger sida vid sida med Biden typ nu s visar det sig att mnga inte vgar uttrycka vad de egentligen tycker till de som frgar i underskningar.

Om Trump trots detta ligger bra till kan vi eventuellt rkna med en rd vg i november. Skulle faktiskt inte frvna mig.
Senast redigerad av Haddock93 2020-08-28 kl. 22:02.
2020-08-28, 22:14
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Hjer inte USA skatterna fr de allra rikaste och ENORMT mycket, s kommer USA g bankrutt.

.
Jag tror mer att de traditionella dems har svrt med folk som dig.

Inget illa menat men de flesta i amerika tror fortfarande p den amerikanska drmmen p gott och ont.

Att du inte frstr hur skattesystemet fungerar i USA och resten av vrlden r helt ok. Du borde kanske lsa p lite dr?
2020-08-28, 22:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag tror mer att de traditionella dems har svrt med folk som dig.

Inget illa menat men de flesta i amerika tror fortfarande p den amerikanska drmmen p gott och ont.

Att du inte frstr hur skattesystemet fungerar i USA och resten av vrlden r helt ok. Du borde kanske lsa p lite dr?
Man r under lngt under lafferkurvas optimala skatt.
Det bevisade trumpen genom den permanenta skattelttnaden, fr enbart de allra rikaste.
Och den sen galopperande statsskulden till fljd, samtidig man hade den bsta hgkonjunkturen ngonsin.

r trumpen ensam om detta problem, nej, men det r nu trumpen som gr det mngfalt vrre.
Och det r alltid folket som betalar notan.
Hr kan du frkovra dig om du ens r intresserad.
https://www.youtube.com/watch?v=wBqD...ature=youtu.be
Dock krvs det att man frstr matte tminstone p basniv, och hr fungerar inga agendor.
2020-08-28, 22:23
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Man r under lngt under lafferkurvas optimala skatt.
Det bevisade trumpen genom den permanenta skattelttnaden, fr enbart de allra rikaste.
Och den sen galopperande statsskulden till fljd, samtidig man hade den bsta hgkonjunkturen ngonsin.

r trumpen ensam om detta problem, nej, men det r nu trumpen som gr det mngfalt vrre.
Och det r alltid folket som betalar notan.
Hr kan du frkovra dig om du ens r intresserad.
https://www.youtube.com/watch?v=wBqD...ature=youtu.be
Dock krvs det att man frstr matte tminstone p basniv, och hr fungerar inga agendor.
Du r fan inte frisk. Vrt samtal r slut hr.
2020-08-28, 22:25
Medlem
taucetis avatar
Citat:

Ja det hnder saker nu i mtningarna. Utan demokraternas tysta medgivande fr upploppen s hade nog Biden tagit hem det hr. Men tack vare dom vldsamma upploppen s r han med i matchen igen.

Till och med CNN's Don Lemon r nu orolig fr detta.
Citat:
CNN anchor Don Lemon is warning Democrats that theyll face consequences on election day for ignoring rioting across the country saying it represents a blind spot for the party.

Citat:

But guess what? The rioting has to stop, Lemon continued. Chris, as you know and I know, its showing up in the polling. Its showing up in focus groups. It is the only thing it is the only thing right now that is sticking.
https://youtu.be/Gvw7oK-E2lo

Jag r numera mycket mer optimistisk till en vinst. Tack till alla korkade, vldsamma protester som har gjort det mjligt fr Trump att komma ikapp. Och tack till demokraterna fr att dom r s korkade strategiskt. Trodde dom verkligen att flaggbrnnande vldsverkare skulle hjlpa dom? Sen har vi ocks debatterna att se fram emot, med en Biden som garanterat kommer att tappa bort sig och gra narr av sig sjlv. Det ser verkligen mycket lovande ut just nu.
Senast redigerad av tauceti 2020-08-28 kl. 22:27.
2020-08-28, 22:27
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
...han har sett tusentals Trump supportrar som ppet visar sitt std mot den sittande presidenten. Han fattar inte hur Biden kan leda Florida.

Citat:
https://www.zerohedge.com/political/...nces-pollsters...nu s visar det sig att mnga inte vgar uttrycka vad de egentligen tycker till de som frgar i underskningar.
Wut!? Citaten ovan illustrerar just hur snyggt er mf'ing ss-hjrna frsker hantera ytterst ogynnsamma hndelsefrlopp. Ett makalst flipfloppande visar ni prov p, milt uttryckt. Vore det inte rubbat s hade det varit imponerande; fr ena dagen r polls inget vrt, bara fr att dagen efter erknna dem som andligt gongodis. Hur ska ni ha det? Vet ni sjlva vad ni ser eller lser? Kan ni tolka en graf? Frst datapunkter? Kllgranskar ni? Lt mig tvivla...men fr all del...trolla vidare!
2020-08-28, 22:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du r fan inte frisk. Vrt samtal r slut hr.
Det brjade inte ens.

Vet du vad lafferkruva och hur statsfinanserna ser ut i statsskulden?
Fr den berttar att USA har stora problem, och det finns en post som man som tappat mngmiljard belopp som kat under trumpen, och ingen vet riktigt varfr.
Men om det stmmer s r USA illa ute.

Jag freslr du tittar p videon dr han frklara USA ekonomi och de siffror som statsfinanserna berttar som ven r officiella siffror.
Det ser ut som USA r nu full fart in i en hyperinflation, som trumpen kat hastigheten p.

Och oroa dig inte, bgge sidor har skulden hr, dock r trumpen som kar farten och Republikaner som varit lite mer aggressiva med dessa snkningar och tagit dom hit.

ven s behver inte rika skattelttnader, d de inte har ngot behov av den.

Och trumpen prtar om mer skattesnkningar.
S utan rejla skattekningar fr de rika, s kommer USA g bankrutt.
Och det bsta r att du senare kommer inse jag berttade exakt vad som skulle hnda.(Sen exakt vad senare betyder r en bra frga, allt beror p hur lng tid man brja inse vart statsfinanserna r p vg, dr Staten har stora skulder till folket som ska betalas tillbaka, men inga pengar har, det r d man trycker pengar och hyperinflationen startar.)
2020-08-28, 22:33
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Ja det hnder saker nu i mtningarna. Utan demokraternas tysta medgivande fr upploppen s hade nog Biden tagit hem det hr. Men tack vare dom vldsamma upploppen s r han med i matchen igen.

Till och med CNN's Don Lemon r nu orolig fr detta.

https://youtu.be/Gvw7oK-E2lo

Jag r numera mycket mer optimistisk till en vinst. Tack till alla korkade, vldsamma protester som har gjort det mjligt fr Trump att komma ikapp. Och tack till demokraterna fr att dom r s korkade strategiskt. Trodde dom verkligen att flaggbrnnande vldsverkare skulle hjlpa dom? Sen har vi ocks debatterna att se fram emot, med en Biden som garanterat kommer att tappa bort sig och gra narr av sig sjlv. Det ser verkligen mycket lovande ut just nu.

Ja och angende debatterna s har ju Pelosi sagt att Biden inte br debattera.

Om han inte debatterar kommer Trump vinna stort och om han debatterar kommer han gra det med. Trump har ocks freslagit ett drogtest innan eventuell debatt, s svrt fr Biden att dricka ngot magiskt innan med.

Inte konstigt att Demokraterna r desperata nu.
2020-08-28, 22:36
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Wut!? Citaten ovan illustrerar just hur snyggt er mf'ing ss-hjrna frsker hantera ytterst ogynnsamma hndelsefrlopp. Ett makalst flipfloppande visar ni prov p, milt uttryckt. Vore det inte rubbat s hade det varit imponerande; fr ena dagen r polls inget vrt, bara fr att dagen efter erknna dem som andligt gongodis. Hur ska ni ha det? Vet ni sjlva vad ni ser eller lser? Kan ni tolka en graf? Frst datapunkter? Kllgranskar ni? Lt mig tvivla...men fr all del...trolla vidare!

Vad snackar du om? Vart har jag sagt att polls inte r ngot vrt? Jag hnvisade bara till artikeln som visade p att underskningar hade svrt att fnga upp Trump supporters.

Klart polls har vrde i att se trender och dylikt men man r naiv om man frlitar sig p dom till 100%. Speciellt efter denna underskning som kom ut nyss.
2020-08-28, 22:37
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Det brjade inte ens.

Vet du vad lafferkruva och hur statsfinanserna ser ut i statsskulden?
Fr den berttar att USA har stora problem, och det finns en post som man som tappat mngmiljard belopp som kat under trumpen, och ingen vet riktigt varfr.
Men om det stmmer s r USA illa ute.

Jag freslr du tittar p videon dr han frklara USA ekonomi och de siffror som statsfinanserna berttar som ven r officiella siffror.
Det ser ut som USA r nu full fart in i en hyperinflation, som trumpen kat hastigheten p.

Och oroa dig inte, bgge sidor har skulden hr, dock r trumpen som kar farten och Republikaner som varit lite mer aggressiva med dessa snkningar och tagit dom hit.

ven s behver inte rika skattelttnader, d de inte har ngot behov av den.

Och trumpen prtar om mer skattesnkningar.
S utan rejla skattekningar fr de rika, s kommer USA g bankrutt.
Och det bsta r att du senare kommer inse jag berttade exakt vad som skulle hnda.(Sen exakt vad senare betyder r en bra frga, allt beror p hur lng tid man brja inse vart statsfinanserna r p vg, dr Staten har stora skulder till folket som ska betalas tillbaka, men inga pengar har, det r d man trycker pengar och hyperinflationen startar.)
Du vet ingenting om mig men ls min frsta post i trden s fr du ett hum.

Resten av ditt inlgg r tragiskt.
2020-08-28, 22:38
Medlem
Snapcounts avatar
Positiva Trump nyheter :

Michigan: Biden is currently leading Trump by 2.6 points in the RCP average. Clinton led by 9.

Pennsylvania: Biden is currently leading Trump by 5.8 percentage points in the RCP average. Clinton led by 9.2

North Carolina: Trump and Biden are currently in a dead heat in the RCP average, despite sparse polling. There was a CNBC poll that came out Sunday giving Biden a 1-point lead. Clinton led by 1.7.

https://www.foxnews.com/politics/tru...eground-states

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in