2020-08-29, 18:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Oavsett corona-viruset s mste amerikanska folket arbeta.
Det har Republikanerna fattat, medan Sleepy Joe fresprkar hgre bidrag och mer invandring.
Det kanske hade gtt om man hade haft en president som ens brydde sig om COVID-19.
Men utan hamra in socialdistansering och annat, s r det omjligt.

Hr har du rtt har du vad Biden och Kamala str fr.
https://joebiden.com/
Vad trumpen str fr ser vi i attackerna mot det amerikanska folket fr slippa ta tagit systemisk rasism.
Och det lustiga r att mnga frutspdde detta redan fre tilltrdandet, och ALLA dom har rtt nu.
2020-08-29, 18:21
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Gr det enklare fr dig sjlv att inte ytterligare framst som ortens byfne. Lnka d till Trumps uttalande. En video tack.
Vlj valfri.
https://www.youtube.com/results?sear...+accept+losing
https://www.businessinsider.com/trum...20-7?r=US&IR=T

Varfr knner du att du mste frneka detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Att sga Stalin och Major verklassen r helt fel. Dom r radikala marxister som hatade allt med liberalismen.

Jag kan ge en frklaring p vad Trump menar.

Jag sger bara att vnstern styrs av verklassen. Det mrks tydligt. Medan Trump r ppen offentligt att han vill gynna nringslivet.

Bernie Sanders r en bluff.
Du kan verkligen konsten att svamla.
2020-08-29, 18:24
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Donald Trump har tvingat ut arbetstrtta medborgare frn bidrag till riktiga jobb.

Om du vill kalla det nedskrningar i vlfrden r upp till dig.
Vad menar du r nedskrningar i vlfrden om inte mindre pengar och resurser till vlfrden?
2020-08-29, 18:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Du kan verkligen konsten att svamla.

Du r d vnster att du bara kommer med knslor och utopier.

Erknn att dagens vnster r korrupt och vrdels. Lika bra att rsta p hrt alternativ som visar verkligheten.

Joe Biden r en bluff.
2020-08-29, 18:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du r d vnster att du bara kommer med knslor och utopier.

Erknn att dagens vnster r korrupt och vrdels. Lika bra att rsta p hrt alternativ som visar verkligheten.

Joe Biden r en bluff.
Hur ska du veta om Joe Biden r en bluff, och nr du aldrig vgar diskutera hans och Kamalas politik?

Finns det ngon president som svikit mer av sina vallften n trumpen?
Och sen frsker pst att allt r infriat, kan bara komma p Nixon som krde den.
2020-08-29, 18:43
Medlem
Citat:
Donald Trump har tvingat ut arbetstrtta medborgare frn bidrag till riktiga jobb.

Om du vill kalla det nedskrningar i vlfrden r upp till dig.
Vad du generaliserar och hittar p.
Majoriteten av dom som nu r arbetslsa vill givetvis f ett arbete innan bde hus och hem och mer drtill r borta och man riskerar bli nnu en hemls familj i statistiken.

Trump varken kan eller behver tvinga ngon till arbete, om det finns arbete vill sga, fr ingen ligger ju p soffan, ter praliner och vntar p den stora feta checken p hisnande 300$ att leva loppan fr skall lsa alla ekonomiska bekymmer.
Miljoner riktiga jobb har dessutom frsvunnit under Trumps mbetsperiod och flertalet av dessa tror man r frlorade fr alltid.
Och fr USA r det frdande att strypa bidragen till miljoner arbetslsa ner till svltniv eftersom det frsenar den ekonomiska terhmtningen T.om Trump med sitt usla ekonomiska sinnelag borde ju kunna rkna ut det.
Men hans frakt fr den lilla mnniskan gr att han nog inte bryr sig.
2020-08-29, 18:45
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hur ska du veta om Joe Biden r en bluff, och nr du aldrig vgar diskutera hans och Kamalas politik?

Finns det ngon president som svikit mer av sina vallften n trumpen?
Och sen frsker pst att allt r infriat, kan bara komma p Nixon som krde den.

Du r full av skit! Jag lnkade en lista igr tror jag att det var, dr det tydligt framgr att Trump hllit mer n han brutit. Du sgade den och sa att den inte var komplett, varp jag bad dig att lnka till en komplett lista, vilket du inte har gjort. Serist tycker jag att du ska sluta spamma trden med dina skit inlgg, du kritiserar andra och sger att de har fel. Du slnger ur dig dynga utan att backa upp det med kllor. Du r ett troll.
2020-08-29, 18:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Saknar betydelse hur det gick till, men detta r trumpens Amerika attackera sin egen befolkning och vgra hjlpa folket och dess medborgare i en pandemi.
Och s hade man paketerat in trumpen som en folkets president, det vet vi idag inte ens i nrheten sant.

Ska man titta p den ekonomiska politiken, s pratar vi om ca1% som trumpen bryr sig om.

Drfr r Biden/Kamalas USA enda trygga val.
Det bsta av allt r vl att s mnga frutspdde detta ocks, och nu r vi hr.

Jag ser mest demokratiska vljare ute p gatorna som attackerar folk, brnner ner och misshandlar.
2020-08-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
https://www.protectourcare.org/fact-...able-care-act/

Hr r en lista p allt Trump och hans adminstration ljuger om. Det r tragiskt att folk tror att Trump jobbar fr vanligt folks bsta. Den dumheten kommer att st dem dyrt. Mnga fr betala med sina liv.

Du skriver att "det kommer att st dem dyrt". Jag fr det intrycket av ditt inlgg att du tror Trump vinner valet? Du br nd utg frn nuvarande polls att 42,1% anser att Trump gr ett bra jobb och 53,1% anser han gr ett dligt jobb.

Det r vl mycket tveksamt om detta rcker till en seger fr Trump. Men vi fr se.
2020-08-29, 18:51
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vad du generaliserar och hittar p.
Majoriteten av dom som nu r arbetslsa vill givetvis f ett arbete innan bde hus och hem och mer drtill r borta och man riskerar bli nnu en hemls familj i statistiken.

Trump varken kan eller behver tvinga ngon till arbete, om det finns arbete vill sga, fr ingen ligger ju p soffan, ter praliner och vntar p den stora feta checken p hisnande 300$ att leva loppan fr skall lsa alla ekonomiska bekymmer.
Miljoner riktiga jobb har dessutom frsvunnit under Trumps mbetsperiod och flertalet av dessa tror man r frlorade fr alltid.
Och fr USA r det frdande att strypa bidragen till miljoner arbetslsa ner till svltniv eftersom det frsenar den ekonomiska terhmtningen T.om Trump med sitt usla ekonomiska sinnelag borde ju kunna rkna ut det.
Men hans frakt fr den lilla mnniskan gr att han nog inte bryr sig.

Ja, de enkla jobben frsvinner. Det gr det ver hela vrlden. Det spelar ingen roll vad man har fr regeringschef. Titta t.ex. p McDonalds, dr man numera bestller i en skrm, det har sparat pengar fr McDonalds i och med att de inte behver ha lika mycket personal.

Om de ligger p soffan och ter praliner eller inte spelar ingen roll d folk lter bli att gra det som krvs fr att strka sin konkurrens p arbetsmarknaden, d.v.s. utbildning i ngon form. Det kommer varken Trump, Biden eller ngon annan att kunna komma t. Hur ska man kunna tvinga in kunskap i ngon som inte vill lra sig? det gr inte.
2020-08-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Du skriver att "det kommer att st dem dyrt". Jag fr det intrycket av ditt inlgg att du tror Trump vinner valet? Du br nd utg frn nuvarande polls att 42,1% anser att Trump gr ett bra jobb och 53,1% anser han gr ett dligt jobb.

Det r vl mycket tveksamt om detta rcker till en seger fr Trump. Men vi fr se.

Ja det r ytterst tveksam men jag har ingen riktigt bestmd uppfattning om vem som vinner. Det beror till strsta delen p att jag tror att oktoberveraskningarna kan frndra kartan. Oklart fr vem.

Jag menar frsts att det kan st dem dyrt, och de kan f betala med sina liv OM Trump vinner.

Tycker det hela r intressant att flja, det r s mycket knepigt med det hr valet. Trumps alla lgner r fantastiska, men det r nnu mer fascinerande att s mnga inte lgger mrke till lgnerna. Jag hade ingen aning om att det fanns S mnga dumma i huvudet. Att de fanns - javisst - men 40% av amerikanerna. WTF liksom!
2020-08-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Ja, de enkla jobben frsvinner. Det gr det ver hela vrlden. Det spelar ingen roll vad man har fr regeringschef. Titta t.ex. p McDonalds, dr man numera bestller i en skrm, det har sparat pengar fr McDonalds i och med att de inte behver ha lika mycket personal.

Om de ligger p soffan och ter praliner eller inte spelar ingen roll d folk lter bli att gra det som krvs fr att strka sin konkurrens p arbetsmarknaden, d.v.s. utbildning i ngon form. Det kommer varken Trump, Biden eller ngon annan att kunna komma t. Hur ska man kunna tvinga in kunskap i ngon som inte vill lra sig? det gr inte.

Ja 40% av befolkningen verkar ha svrt att tnka.

Men man kan stimulera lusten att utveckla sig sjlv mentalt genom att ha bttre skolor. Det r dr man grundlgger folks intresse fr att lsa och lra sig nya saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in