2020-08-30, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Eller om TH har et forhold til en prostituert med kapabel hallik.

En prostituert shemale ?
Citera
2020-08-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Enig med LH70 i at det bare er skuespill alt sammen. Dette er de eksperter i, f folk til syntes synd i seg.
Hvis han virkelig hadde vrt s psykisk kjrt, s hadde han ikke vrt i stand til dra rett tilbake til jobb for fortsette arbeidet der han slapp, etter mtet hos Kripos.
Dagen etter at Anne ble borte, s var TH p jobb. Totalt uberrt.
Hvis det hadde vrt et snnt umenneskelig press for han slik du sier, s hadde han tatt imot krisehjelp.

Jag tror att TH knner stor trygghet p sin arbetsplats, mer n han tror att han kan f av krishjlp.
Med den kontakt han hade av polisen frn frsta stund (de talade bland annat s hgt att frbigende kunde hra, han knde igen en av dem som just d gick frbi bensinstationen dr han frsta gngen konfronterades av polisen), s hade han ingen stor tilltro till dem.
Arbetet och hemmet r de platser dr TH kan fungera trots kris.
Dessutom har ju medarbetare p Futurum vittnat om att han var mycket berrd och nervs
frn och med att AEH inte svarade i telefonen som avtalat.
Citera
2020-08-30, 15:18
Medlem
Dersom TH hadde lest hele trusselbrevet, hadde han ogs ftt med seg at yngste datter var nevnt spesifikt, med navn p bde henne og ektemann.
Han ringte bde eldste datter 13.40 og snn 14.00 etter ha lest trusselbrevet.

Hvorfor ringte han ikke yngste datter? Som til og med var nevnt med navn i brevet. Det var det frste jeg ville ha gjort.
Citera
2020-08-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
aeh har fortalt venninnen at th er brutal.

OM det var s att det finns triangeldrama och / eller prostituerad som bakomliggande motiv dr allting startade - s r det vl ganska ltt att klaga p den man som man bedrar.
Om inte barnen och ingen annan utom en enstaka vninna kan vittna om att AEH sagt s,
lr det inte ha handlat om ngon strre vldsamhet.
Begreppet "brutal" r subjektiv och kan betyda psykisk brutalitet. Annars tnker jag att AEH
skulle kommit med konkreta exempel p fysisk brutalitet, utfrt p fysiskt eller fysiskt/psykiskt maner som "TH slog mig ver ansiktet"
eller "TH slngde igen drren med all kraft", "Han kte hemifrn med en rivstart istllet fr att ta mig med", "Han skrek NOLLA t mig" osv.
Det hade kommit fram!
Jag har inte sagt att jag tror att TH r utan temperament eller vissa aggressioner.
Men jag tror inte man ska lgga s stor vikt vid sdant uttalande till en vninna - just nu.
Citera
2020-08-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack ..OK, det kan bli svrt att forska kring en sdan sak ...
Men jag tror p de tv vittnena - och att fiskarna vid bron nra Hagens hus, som fanns dr tills AEH frsvann, sedan inte mer - Futurum -mnnen - och mnnen frn torget
("hettemannen") - har ett sammanhang. Att den rda BMW:n r med i detta sammanhang.
siden th synes bmw er svrt interessant har den intet med denne saken gjre.
Citera
2020-08-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hm ... detta r en aspekt som jag inte funderat p.
Vad skulle halliken i s fall ha fr motiv?
m vre at th nektet betale for tjenesten.
Citera
2020-08-30, 15:48
Medlem
Jeg har tenkt litt mer p kidnappingen og hvor liket kan ha forsvunnet. Jeg mener at noen tidligere har blitt kvitt en person eller et lik p flgende mte: Man henger opp liket eller personen i en hestevogn eller varebil etter hendene. Deretter slr man ut eller fjerner gulvet, senker kroppen noe slik at den tar i asfalten, og denne slipes da sakte men sikkert ned ettervert nr man kjrer. Man m selvflgelig sette p et skjrt eller lignende nedtil vegbanen slik at dette ikke er synlig for medtrafikkanter.

Jeg har ogs tenkt p flgende scenario: AEH blir kidnappet til utlandet en plass. Vel framme p skjulestedet, s overmanner hun sin vokter og dreper denne, samtidig blir hun tildelt et slag slik at hun mister hukommelsen. Nr hun kommer til seg selv og ser gjennom skjulestedet med et ferskt lik, s er hun redd hun kan vre innblandet i noe kriminelt og tar derfor ikke kontakt med politi eller andre, men fortsetter leve i skjul.

I og med at mye tydeligvis har vrt gjort for forvirre politiet, og da mange mener at forbrytelsen har vrt godt planlagt, lurer jeg p om det kan vre mulig at planleggingen ogs kan vre en form for villeding. For eksempel at man har tilsynelatende planlagt drapet, men drapet egentlig var utfrt i effekt.
Citera
2020-08-30, 15:51
Medlem
En hypotese som er nevnt tidligere:
Hvis TH var utro med en gift kvinne.
Hennes mann oppdaget dette og hevnet seg p TH ved drepe AE (og han kan ha tenkt: "Du stjal min kone og dela mitt liv og n skal jeg delegge ditt liv").
Denne mannen kan ha hatt store nsker om f det til se ut som at TH var skyldig i drapet p AE, og han kan av den grunn ha planlagt utfrelsen av forbrytelsen slik som den ble utfrt (i huset, med villedende spor osv og spor som pekte mot TH).

Hvis det var slik, s hadde den mannen et sterkt motiv for utfre forbrytelsen.
...
En annen variant ut fra samme hypotese, er at den mannen kan ha lurt AE og ftt henne til samarbeide om diverse ting (men at AE selvflgelig ikke visste at den mannen hadde planlagt drepe henne).
...
En helt annen hypotese:
TH var ikke utro. Men GM nsket ramme TH. GM fortalte lgner (om at TH hadde vrt utro) til AE kort tid fr forbrytelsen ble utfrt og GM ba AE om konfrontere TH med dette p kvelden den 30.10.18.
Det ble hyrstet diskusjon i S4 (noe som naboer kan ha hrt).
GM fikk det til se ut som at TH kunne vre skyldig pga hyrstet diskusjon p kvelden/natten fr forbrytelsen fant sted.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-30 kl. 16:28.
Citera
2020-08-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjur2
Jeg har ogs tenkt p flgende scenario: AEH blir kidnappet til utlandet en plass. Vel framme p skjulestedet, s overmanner hun sin vokter og dreper denne, samtidig blir hun tildelt et slag slik at hun mister hukommelsen. Nr hun kommer til seg selv og ser gjennom skjulestedet med et ferskt lik, s er hun redd hun kan vre innblandet i noe kriminelt og tar derfor ikke kontakt med politi eller andre, men fortsetter leve i skjul.
th sa noe om at hun var fysisk sterk og i ferd med vinne over kidnapper. Han tenkte kanskje mer p at hun kidnapper sin egen kidnapper og rmmer til bahamas. Lego og z vil like denne teorien.
Senast redigerad av LH07 2020-08-30 kl. 16:17.
Citera
2020-08-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
At TH er psykopat, betyr ikke i seg selv at han er en morder, men det skaper et grunnlag/motiv for kunne drepe sin egen kone, en handling som for normale folk er HELT utenkelig, uansett hvor mye man mtte hate henne. For andre normale folk, s tar man ut skilsmisse, man tar ikke livet av henne. N er det andre gang jeg sier dette.
Det finnes mange ikke-psykopater som dreper, det vet jo alle, men de aller fleste partnerdrap begs av psykopater. De eneste som er skrudd nok til drepe sin egen ektefelle.
Jeg anbefaler deg lese deg litt opp p hva en psykopat faktisk er fr vi har noen videre diskusjon om det. Hvis du skal snakke om %, s br du vre litt mer presis, enn bruke ord som "la oss si".
Det riktige tallet er 2 % og ikke 5, og takk gud for det.
2 eksempler p hva da? Som underbygger at TH er psykopat? Slutt vri det jeg sier til din egen fordel, ta ting ut av sin sammenheng, legge ord i munnen p meg, eller stille ledende sprsml som du selv besvarer. Alle kan lese, og du fr ikke mer rett om du prver deg p hersketeknikker, det ser bare dumt ut. Jeg, og andre vet hva jeg har skrevet og ikke skrevet her inne.

Jag har lst psykologi (men r inte psykolog) och kan sga att jag inte kan se ngra pfallande psykopatiska drag hos TH!
En psykopat spelar mer, r inte ngon som sker anonymitet och arbetsro, utan mer ngon som sker att st i centrum, en verdriven charmr, en bedragare. TH r inte lurendrejar-typen.
Detta i all korthet.
Senast redigerad av Moschata 2020-08-30 kl. 16:24.
Citera
2020-08-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Vi har en del kriminalitet i Norge utfrt av steuropeere hvor noen i forkant har drevet etteretning fr bandittene kommer og tmmer omrdet.

Dette kan ha vrt samme modus.
Noen har sett at en vever gammel kvinne, kona til en milliardr, gr hjemme uten alarm, kamera eller ansatte og formidlet disse opplysningene til kapable kriminelle.

Hvis de har vrt p jobb i S4 kan de ha filmet innvendig.

Og de har har hatt mulighet til kopiere nkler. Jeg sier ikke at hndverkerne har vrt kriminelle, men de kan hatt kriminelle "venner". Det foregr mye av dette, og mange har brent seg. Det frer sjelden til anmeldelse, da dette ofte er svart arbeid, folk uten oppholdstillatelse etc. Nkler kopieres, og huseier blir frastjlet alt av verdisaker. Tyveriene kan bli utfrte lenge etter at "hndverkerne" har avsluttet arbeidet. Uforstelig at AEH la ut annonse p "Mitt anbud". Finnes serise firma der, men fungerer ogs som sentral for luguber virksomhet. TH eiendom br da ha tilgang til serise hndverkere?
Citera
2020-08-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Dere lar dere enkelt villede, ser jeg. Gr 5 p. Tenker dere det samme om brevene som Bertheussen (samboer til politiker Tor Mikkel Wara) skrev? At det er noen kriminelle
utenlandske som str bak?

Lite trolig. Men vil ikke forhndsdmme. Blir en spennende rettsak. Som fortjener en egen trd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in