2020-08-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Du fr lese det selv, det var en som pstod at han var til stede nr AE ble begravd.

Det er en stund siden den linken. Men jeg leste noe av frste kopi, men fikk ikke bla videre. Mulig imgur ville installere noe hos meg. Da stopper jeg vanligvis. Eller noe snt. Eller oppgir mail. Husker ikke, men jeg stoppet. S jeg ville likt et resume.
Citera
2020-08-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det er en stund siden den linken. Men jeg leste noe av frste kopi, men fikk ikke bla videre. Mulig imgur ville installere noe hos meg. Da stopper jeg vanligvis. Eller noe snt. Eller oppgir mail. Husker ikke, men jeg stoppet. S jeg ville likt et resume.
Innlegg nr 45929
https://imgur.com/a/QgNSzvB
Citera
2020-08-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hva vet du om at TH har vrt samarbeidsvillig ? Det eneste som har kommet fram er at han har vrt lite samarbeidsvillig.

HH har sagt det direkte i media. I tillegg til en rekke annet:

Det er ogs skrevet mye om kontakten dem i mellom. Alle teoriene til TH, og lsningsforslag.
At politiet hadde boligen frem til jul.
At politiet fikk tilgang til boligen nr de nskte.
Dette med frivillig overvkning i lang tid.
Gjennomgang fra kokrim i hele forretningsdriften.
Citera
2020-08-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Der hade varit hantverkare i huset bara dagarna innan frsvinningen!
Kanske ocks av den anledningen det hade pratats mellan makarna Hagen om nytt larm.
De hade bda knt p sig att ngot konstigt var p gng, AEH var orolig, TH knde sig vervakad.
Har polisen underskt dess hantverkare?
De hade tydligen lagt ner stegen efter arbetet ...men vem reste stegen igen p frsvinningsdagen?
Kan ju varit TH som behvde den fr att g upp p taket fr att se om arbetet p taket var blev rtt gjort?
Inte frsta gngen i vrldshistorien (tyvrr) som hantverkare fr insyn i husgarens privatliv och ekonomi och tar tillfllet i akt och begr brottsliga handlingar.
1. Hantverkare
2. Hagens knner sig bevakade
3. De talar om nytt larmsystem dagen fre frsvinningen
4. Stegen anvnds av TH (?) fr att kontrollera takarbetet
5. Nr AEH inte svarar i telefonen blir TH mycket orolig eftersom han knt sig vervakad under en tid och knde p sig att ngot galet hnt 6. Nr polisen frgar om raderade telefonsamtal minns inte TH, hela situationen r upprrande. Han kan ha raderat fr att f mer minne men blivit konfys av polisens misstnksamhet och inte visste hur han tnkte nr han raderade.
Konstigt att vi inte ftt mer information kring denna del av saken, avseende hantverkare.
...
Liksom polisadvokaten Haris tillerknde vittnet Irene trovrdighet, men nd lt bli att flja upp saken kring den rda BMW:n, i vilken vittnet Irene sagt sig ha sett AEH i bakstet.
Hon kontaktade ju polisen direkt nr hon sg en bild av AEH i media.
Ngonstans str att de haft telefonfrhr med garen till BMW:n. ven om fraren bytt bil
och kommit bort frn vervakning, mste ju den rda BMW:n ha en gare registrerad. Denne gare MSTE ju ha knnedom om vilka som kr hans bil!
Hur kan det nonchaleras? Hur kan det vara s svrt att hitta en s ovanlig bil?
Du har gode poeng og jeg tror at det kan ha vrt slik som du skrev om at ekteparet kan ha blitt enige om skaffe ny alarm pga at de flte seg overvket og pga bekymring pga dette og jeg tror at det kan ha vrt slik som du skrev fra punkt 1. - 6.
Jeg er enig i at politiet burde ha gjort mer for finne den observerte BMWen og bileieren og de som var i bilen.

Jeg vet ikke om alle de hndtverkerne som var p befaring ble avhrt av politiet.
I denne artikkelen formidles det at flere hndtverkere ikke hadde blitt avhrt:
VG mter mannen i Lrenskog vel to uker etter at forsvinningssaken ble offentlig kjent. Han har vrt i kontakt med politiet om opplysningene som han n forteller om til VG, men hverken han eller kollegene som var p befaringen har vrt i avhr.

En hndtverker som var p befaring fortalte dette:
Vi kjente ikke Anne-Elisabeth eller familien p forhnd, men vi satt igjen med mye informasjon om dem etter befaringen, blant annet at Hagen er en holden mann, sier han, som p generelt grunnlag advarer folk mot hvem de tar inn p befaring.
Det er mye rart der ute, og man kjenner ikke motivet til alle som kommer p befaring. Det var flere firmaer som var og rekognoserte, og det kan ha gitt tilgang til inspisere huset og eiendommen.

vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus

Sitat fra datterens brev:
S kom vi til at det ble bestemt at dette skulle offentliggjres. Politiet gikk ut i pressekonferansen og sa mye, det samme gjorde Holden. Det kom jo mange saker i media. Men det strste sjokket var nr en entreprenr stod frem i VG og sa at han hadde vrt p befaring gjennom Mitt anbud og Finn.no og han hadde IKKE vrt i avhr eller blitt kontaktet av politiet! Kunne politiet vre s p viddene etter flere mneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenrene og de min mor hadde vrt i kontakt med? Dette var jo det frste min far sa i mtene med politiet. Det var jo dette min mann ogs hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 rene han hadde kjent oss. At mamma i mnedsvis hadde vrt p utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.
dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199

En hndverker fra nabolaget utfrte vedlikeholdsarbeid inne i S4:
Jobbet inne i huset 14 dager fr.
En hndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utfrte vedlikehold i boligen 14 dager fr Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-ringen selv.
Heller ikke han s noe mistenkelig fr naboen forsvant. Vedkommende har blitt innkalt til avhr hos politiet.
Arbeidere som drev vedlikehold p taket til familien Hagens hus i Lrenskog i forkant av den mulige bortfringen, er blitt kalt inn til avhr.

aftenposten.no/norge/i/L0zW09/nrk-takarbeidere-kalt-inn-til-avhoer-i-forsvinningssak
Citera
2020-08-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
det er faktisk en del som taler for at TH ikke er den (hoved) skyldige.
Motiv - TH ville ha veldig mye tape, men lite vinne p ta livet av AEH.
TH er spass oppegende at han m ha gjort seg en kost/nytte vurdering. Han m ha visst at han ville bli mistenkt, ha en stor sjanse for bli siktet og dmt og tilbringe mesteparten av resten av livet i fengsel, og om dette ikke skjedde ville han mtte leve med mistenkeliggjring fra familie, venner og folk flest resten av livet.

Har ogs laget en liste om dette 😊

Jeg er en sv de som tenker mer st TH ikke er skyldig, enn at han er skyldig. Hovedsaklig pga det du skriver her.

Kost-nytte. Risiko. Motiv.

Fr det ikke til henge godt sammen.

Han kunne ftt det til om hsn betalte godt. Ikke spor av det.

Han kunne ftt det til om han hadde medhjelpere.

Han kunne ftt det til om han brukte stemmefordreingsmaskin.

Han kunne ftt det til om han truet vitner.

Han kunne ftt det til om han sprang mellom jobb og hjem flere ganger.

Han kunne ftt det til om han kjpte gift i Kina.

Han kunne ftt det til om...
Citera
2020-08-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
De ville vel reagert i ettertid om de s noen denne morgenen. Mener du vedkommende unnlater fortelle politiet om en slik observasjon?
Nei. Men nr det gr mange dager og uker eller mneder fr vitner blir spurt om de har observert noe, s kan det vre vanskelig eller umulig huske en slik observasjon som en oppreist stige fra en bestemt dag (nr det hadde foregtt arbeid p huset (der arbeiderne brukte stillas og stige) i flere uker helt frem til den 25.10. den hsten).

Stillaset var ikke fjernet fra tomten p forsvinningsdagen. Folk kunne f inntrykk at arbeidet p huset ikke var ferdig, selv om arbeidet var ferdigstilt den 25.10 (og da ville kanskje noen ikke reagere hverken p en oppreist stige eller en eventuell mann klatrende i en stige. Og hvis man ikke reagerer p noe s biter man seg ikke merke i det og husker det ikke s godt og da er det stor sjanse for at det er borte fra minnet nr man flere uker senere blir bedt om huske sine eventuelle observasjonen fra en bestemt dag?).

Hvorfor ble ikke stillaset fjernet snart etter at arbeidet p huset var ferdig den 25.10.?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-30 kl. 22:30.
Citera
2020-08-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Norske avhrsmetoder eksporteres https://www.nrk.no/osloogviken/aeres...ytt-1.13882170
Vi fr hpe at man lrer av tidligere feil., men det er en lang vei g. Leste du denne linken p siden du linket til?

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/avh...ale-1.13346466
Citera
2020-08-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Svertet han TH? Husker du ordrett hva han sa i pod-casten?
Hvorfor skulle han ha noe nske om sverte TH?

Podcastepisoden er fortsatt tilgjengelig for alle. Ingen kan vel vre i tvil om at ex-svogeren har et horn i siden til TH.
https://podcasts.apple.com/no/podcas...=1000473629374
Citera
2020-08-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Hvorfor tror du intensjonen hans er akkurat det? Kan ikke forst det p noe annet vis enn at det handler om gi AEH rettferdighet. Hvis han forklarer seg sant og dette ikke er positivt for TH s er vel ikke det sverting? Skulle han latt vre forklare seg?

Han skulle selvflgelig forklare seg. Ingen innvendinger mot det, men hva var motivet for stille opp i denne podcasten. Han nsket selvflgelig sette TH i et drlig lys.
Citera
2020-08-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Podcastepisoden er fortsatt tilgjengelig for alle. Ingen kan vel vre i tvil om at ex-svogeren har et horn i siden til TH.
Kanskje han har ftt avvist et fremstt, at TH ikke trodde p ideen han ville ha finansiert og han ble evig fornrmet.
Kanskje TH var med p kaste han ut
Citera
2020-08-30, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod

Jeg er ihvertfall glad for at svogeren sa ifra, og jeg tviler p at han farer med lgn, og at han nsker sverte han for noe tidligere uoppgjordte greier. Det er jo ikke bare svogeren som har sagt ifra om at kidnappingshistorien ikke kan stemme. Det er det flere med kjennskap til familien som har gjordt.
Citera
2020-08-30, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Kanskje han har ftt avvist et fremstt, at TH ikke trodde p ideen han ville ha finansiert og han ble evig fornrmet.
Kanskje TH var med p kaste han ut

At svogeren nsker sette TH i fengsel i 21 r fordi han ikke fikk finansiert en forretningside?
N m du klare se hva du selv skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in