Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Du har gode poeng og jeg tror at det kan ha vrt slik som du skrev om at ekteparet kan ha blitt enige om skaffe ny alarm pga at de flte seg overvket og pga bekymring pga dette og jeg tror at det kan ha vrt slik som du skrev fra punkt 1. - 6.
Jeg er enig i at politiet burde ha gjort mer for finne den observerte BMWen og bileieren og de som var i bilen.
Jeg vet ikke om alle de hndtverkerne som var p befaring ble avhrt av politiet.
I denne artikkelen formidles det at flere hndtverkere ikke hadde blitt avhrt:
VG mter mannen i Lrenskog vel to uker etter at forsvinningssaken ble offentlig kjent. Han har vrt i kontakt med politiet om opplysningene som han n forteller om til VG, men hverken han eller kollegene som var p befaringen har vrt i avhr.
En hndtverker som var p befaring fortalte dette:
Vi kjente ikke Anne-Elisabeth eller familien p forhnd, men vi satt igjen med mye informasjon om dem etter befaringen, blant annet at Hagen er en holden mann, sier han, som p generelt grunnlag advarer folk mot hvem de tar inn p befaring.
Det er mye rart der ute, og man kjenner ikke motivet til alle som kommer p befaring. Det var flere firmaer som var og rekognoserte, og det kan ha gitt tilgang til inspisere huset og eiendommen.
vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus
Sitat fra datterens brev:
S kom vi til at det ble bestemt at dette skulle offentliggjres. Politiet gikk ut i pressekonferansen og sa mye, det samme gjorde Holden. Det kom jo mange saker i media. Men det strste sjokket var nr en entreprenr stod frem i VG og sa at han hadde vrt p befaring gjennom Mitt anbud og Finn.no og han hadde IKKE vrt i avhr eller blitt kontaktet av politiet! Kunne politiet vre s p viddene etter flere mneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenrene og de min mor hadde vrt i kontakt med? Dette var jo det frste min far sa i mtene med politiet. Det var jo dette min mann ogs hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 rene han hadde kjent oss. At mamma i mnedsvis hadde vrt p utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.
dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199
En hndverker fra nabolaget utfrte vedlikeholdsarbeid inne i S4:
Jobbet inne i huset 14 dager fr.
En hndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utfrte vedlikehold i boligen 14 dager fr Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-ringen selv.
Heller ikke han s noe mistenkelig fr naboen forsvant. Vedkommende har blitt innkalt til avhr hos politiet.
Arbeidere som drev vedlikehold p taket til familien Hagens hus i Lrenskog i forkant av den mulige bortfringen, er blitt kalt inn til avhr.
aftenposten.no/norge/i/L0zW09/nrk-takarbeidere-kalt-inn-til-avhoer-i-forsvinningssak
Tack!
Ja dr ser man!
Fler eftertnksamma mnniskor ifrgastter hantverkarna, som tydligen varit i tv tjnster,
en granne (=naboe) som tydligen arbetade ensam - och en firma med fler hantverkare.
Ngra har varit p frhr allts, men inte alla, stmmer det?
Om man fr gissa utan att ha underlag, s blir det svrt att tro annat n att den granne som
gjorde ngot, "vedlikehold", str fr nra familjen Hagen bde personligt och geografiskt, fr att ifrgasttas.
vriga d ... de som inte var nrmare bekanta med Hagens .. ngon av dem kan ha ngon bekant som har "kriminella resurser", tex ngon i ett annat land, t ex en steurope..
som kommer och utfr brottet.
Denna hypotes r nog inte fullt utredd, d hade vl media skrivit mer om det?