2020-08-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg er ihvertfall glad for at svogeren sa ifra, og jeg tviler p at han farer med lgn, og at han nsker sverte han for noe tidligere uoppgjordte greier. Det er jo ikke bare svogeren som har sagt ifra om at kidnappingshistorien ikke kan stemme. Det er det flere med kjennskap til familien som har gjordt.

Dette bekrefter nok en gang din cherry picking. Du klamrer deg til det som kan bekrefte din teori, alt annet utelukkes.
Du betviler at svogeren farer med lgn. Hva er det med denne svogeren, hvorfor er han spesielt troverdig?
Senast redigerad av Iditarod 2020-08-30 kl. 23:00.
Citera
2020-08-30, 23:01
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Vi fr hpe at man lrer av tidligere feil., men det er en lang vei g. Leste du denne linken p siden du linket til?

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/avh...ale-1.13346466

Nei, hadde ikke lest den. Opprrende, srlig nr det handler om en mindrerig.
Vet ikke om situasjonen er helt sammenlignbar med TH, SH og sannsynligvis flere som overvker avhr.
Citera
2020-08-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Han lurer ihvertfall ikke meg. Og heller ikke politiet. De har erfaring fra tidligere skuespillere, som f.eks. #Svein#Jemtland#, om du vet hvem han er. Ganske lik historie egentlig. Svein ringte politiet p morgenen og sa at han ikke kunne finne kona. Han ringte rundt til venner og bekjente, og la gjenn beskjed p Jannes telefonsvarer om at han var bekymret. Hans svoger kom hjem til han og bodde der i 2 uker for ta hnd om han og barna, og i de to ukene satt Svein og holdt han for narr, satt grt og ringte rundt og spurte folk om de hadde hrt noe nytt. Han sa til sine to snner at hun kommer sikkert hjem snart.
Og s fant politiet blod her og der, og de tok Svein inn til avhr, og grillet han p hy temperatur, og til slutt knakk han, og viste dem liket som han hadde senket i en elv, under en bro, fastbundet til et stort traktorbatteri. Akkurat samme manipulatoren som TH.

Jo jag har lst om Svein Jemtland ... men tycker att det handlar om tv helt olika personlighetsyper; Svein J och TH.
Drfr har jag svrt att jmfra p det sttet.
Citera
2020-08-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har gode poeng og jeg tror at det kan ha vrt slik som du skrev om at ekteparet kan ha blitt enige om skaffe ny alarm pga at de flte seg overvket og pga bekymring pga dette og jeg tror at det kan ha vrt slik som du skrev fra punkt 1. - 6.
Jeg er enig i at politiet burde ha gjort mer for finne den observerte BMWen og bileieren og de som var i bilen.

Jeg vet ikke om alle de hndtverkerne som var p befaring ble avhrt av politiet.
I denne artikkelen formidles det at flere hndtverkere ikke hadde blitt avhrt:
VG mter mannen i Lrenskog vel to uker etter at forsvinningssaken ble offentlig kjent. Han har vrt i kontakt med politiet om opplysningene som han n forteller om til VG, men hverken han eller kollegene som var p befaringen har vrt i avhr.

En hndtverker som var p befaring fortalte dette:
Vi kjente ikke Anne-Elisabeth eller familien p forhnd, men vi satt igjen med mye informasjon om dem etter befaringen, blant annet at Hagen er en holden mann, sier han, som p generelt grunnlag advarer folk mot hvem de tar inn p befaring.
Det er mye rart der ute, og man kjenner ikke motivet til alle som kommer p befaring. Det var flere firmaer som var og rekognoserte, og det kan ha gitt tilgang til inspisere huset og eiendommen.

vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus

Sitat fra datterens brev:
S kom vi til at det ble bestemt at dette skulle offentliggjres. Politiet gikk ut i pressekonferansen og sa mye, det samme gjorde Holden. Det kom jo mange saker i media. Men det strste sjokket var nr en entreprenr stod frem i VG og sa at han hadde vrt p befaring gjennom Mitt anbud og Finn.no og han hadde IKKE vrt i avhr eller blitt kontaktet av politiet! Kunne politiet vre s p viddene etter flere mneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenrene og de min mor hadde vrt i kontakt med? Dette var jo det frste min far sa i mtene med politiet. Det var jo dette min mann ogs hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 rene han hadde kjent oss. At mamma i mnedsvis hadde vrt p utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.
dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199

En hndverker fra nabolaget utfrte vedlikeholdsarbeid inne i S4:
Jobbet inne i huset 14 dager fr.
En hndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utfrte vedlikehold i boligen 14 dager fr Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-ringen selv.
Heller ikke han s noe mistenkelig fr naboen forsvant. Vedkommende har blitt innkalt til avhr hos politiet.
Arbeidere som drev vedlikehold p taket til familien Hagens hus i Lrenskog i forkant av den mulige bortfringen, er blitt kalt inn til avhr.

aftenposten.no/norge/i/L0zW09/nrk-takarbeidere-kalt-inn-til-avhoer-i-forsvinningssak

Tack!
Ja dr ser man!
Fler eftertnksamma mnniskor ifrgastter hantverkarna, som tydligen varit i tv tjnster,
en granne (=naboe) som tydligen arbetade ensam - och en firma med fler hantverkare.

Ngra har varit p frhr allts, men inte alla, stmmer det?

Om man fr gissa utan att ha underlag, s blir det svrt att tro annat n att den granne som
gjorde ngot, "vedlikehold", str fr nra familjen Hagen bde personligt och geografiskt, fr att ifrgasttas.
vriga d ... de som inte var nrmare bekanta med Hagens .. ngon av dem kan ha ngon bekant som har "kriminella resurser", tex ngon i ett annat land, t ex en steurope..
som kommer och utfr brottet.

Denna hypotes r nog inte fullt utredd, d hade vl media skrivit mer om det?
Citera
2020-08-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har lst psykologi (men r inte psykolog) och kan sga att jag inte kan se ngra pfallande psykopatiska drag hos TH!
En psykopat spelar mer, r inte ngon som sker anonymitet och arbetsro, utan mer ngon som sker att st i centrum, en verdriven charmr, en bedragare. TH r inte lurendrejar-typen.
Detta i all korthet.

Tillgg (svar till Fenvattnet):
En psykopat spelar som gott som alltid (ytligt framfrd!) teater. Inte bara vid enstaka tillfllen fr att f vinst av det -
En psykopat ltsas vara ngon han inte r.
TH r inte ngon som heltidsbluffar.
Senast redigerad av Moschata 2020-08-30 kl. 23:52.
Citera
2020-08-30, 23:44
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Det er bra!

Ja, jeg savner nyheter med mer informasjon om saken.
Tror du og Legokatt og dere andre at politiet snart kommer til etterforske ut fra andre hypoteser enn den hypotesen som de etterforsker ut fra n?
Personligen tror jag att polisen r p rtt spr. Om deras efterforskningar kommer att resultera i en fllande dom brjar jag dock tveka p.
Citera
2020-08-30, 23:52
Medlem
Citat:
Tack!
Ja dr ser man!
Fler eftertnksamma mnniskor ifrgastter hantverkarna, som tydligen varit i tv tjnster,
en granne (=naboe) som tydligen arbetade ensam - och en firma med fler hantverkare.

Ngra har varit p frhr allts, men inte alla, stmmer det?

Om man fr gissa utan att ha underlag, s blir det svrt att tro annat n att den granne som
gjorde ngot, "vedlikehold", str fr nra familjen Hagen bde personligt och geografiskt, fr att ifrgasttas.
vriga d ... de som inte var nrmare bekanta med Hagens .. ngon av dem kan ha ngon bekant som har "kriminella resurser", tex ngon i ett annat land, t ex en steurope..
som kommer och utfr brottet.

Denna hypotes r nog inte fullt utredd, d hade vl media skrivit mer om det?
Ja det stemmer at noen ble avhrt og at noen ikke ble avhrt. Flere av de hndtverkerne som var p befaring (men som ikke arbeidet p huset) hadde ikke blitt avhrt p det tidspunktet den avisartikkelen ble skrevet. Jeg vet ikke om de eventuelt har blitt avhrt senere.

Jeg er enig med deg i det du skrev at du gjetter.

Jeg vet ikke om politiet i det hele tatt har etterforsket ut fra en hypotese om at noen av de som var p befaring (eller eventuelle venner av disse) eventuelt kan ha hatt noe med forbrytelsen gjre.

Jeg har ftt inntrykk av at de som ble avhrt ble avhrt som vitner og jeg tenker at de kanskje ble spurt om de hadde sett noe mistenkelig eller uvanlig og/eller om de hadde observert mennesker som kan ha holdt ye med huset el.l.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-30 kl. 23:59.
Citera
2020-08-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ja det stemmer at noen ble avhrt og at noen ikke ble avhrt. Flere av de hndtverkerne som var p befaring (men som ikke arbeidet p huset) hadde ikke blitt avhrt p det tidspunktet den avisartikkelen ble skrevet. Jeg vet ikke om de eventuelt har blitt avhrt senere.

Jeg er enig med deg i det du skrev at du gjetter.

Jeg vet ikke om politiet i det hele tatt har etterforsket ut fra en hypotese om at noen av de som var p befaring (eller eventuelle venner av disse) eventuelt kan ha hatt noe med forbrytelsen gjre.

Jeg har ftt inntrykk av at de som ble avhrt ble avhrt som vitner og jeg tenker at de kanskje ble spurt om de hadde sett noe mistenkelig eller uvanlig og/eller om de hadde observert mennesker som kan ha holt ye med huset el.l.

Om de frhr ngra hantverkare enbart som vittnen och nr vittnena sagt att de inte har sett ngot srskilt, s lgger polisen allts ner fortsatt underskning kring detta.
Hr kan de ha missat ngot.
Jag vet inte om de fr g vidare utan att ha ngon form av misstanke om brott att peka p ..
Men kanske de kunde ha frhrt lite tuffare eller mer ingende n de ev. gjorde .
Eftersom TH nmnt om den mjligheten angende hantverkarna, finns ju i alla fall ngot
som polisen kunnat g efter.
Om de nu hyser ngon som helst tilltro till vad TH sger.
Senast redigerad av Moschata 2020-08-31 kl. 00:02.
Citera
2020-08-31, 01:22
Medlem
Citat:
Men man kan tolka uttalanden olika, ven uttalanden i en bandupptagning.
Vi kanske mste lyssna p denna bandupptagning och lsa vad som skrivits frn den,
fr att frst rtt?Om polisen t ex frgar: "Hur var det nu med de raderade (slettede) telefonsamtalen?"
Kanske TH svarade "Jag raderade fr att f mer minne i telefonen, d jag var rdd att frlora
ngot nytt" ...och polisen terkommer till frgan kan han ha svarat annorlunda, eftersom hans
minne blivit bttre under tiden frhret pgick och svarat "... Jag tnkte radera men minns inte om jag verkligen gjorde det ... eller om telefonen raderar ldre samtal"
och polisen antecknar bara ett av svaren, med pfljd TH tycker att de valt vilket svar de vill ha.
... Eller, att frgorna kndes logiska under frhret, men nr TH sedan lyssnade p bandspelaren
upplevde han att han fick manipulerande frgor .. och vgrade skriva under av den anledningen.
Srskilt som hans minne kanske inte var 100 % korrekt.
Det r allmnt knt/ bevisat, dels att minnet i nrtid kan ndras ngot vartefter minnet vaknar
s att man kommer i en situation d man tillrttalgger (helt naturligt och rligt)
och
att knnetecken p en rlig person i frhr brukar vara att personen minns lngsamt, inte r tvrsker med en gng.
Dette er spekulasjoner fra din side. TH fikk ogs mulighet til ny gjennomgang av eget avhr, men takket nei. For meg virker han personlighetsforstyrret og skyldig.
Citera
2020-08-31, 01:40
Medlem
Jeg lurer p den egentlige sanne grunnen til at AE sier fra seg sitt eget hjem to dager fr jul. Jeg snakker om ektepakten. Og selv om hun tror de skal leve sammen resten av livet slik at hun fr bo i huset som hun ogs har hatt som hjem hele tiden. Hun har da vel like mye flelse at det er hennes.

Og ikke noen konomisk sikring om han plutselig dde. Hva skulle hun leve av.

Hva handler det om. Ja hun er snill og blid, oppfrer seg slik at ingen er sint p henne. Provoserer ingen. Vennlige travle dager. Lite egentid. Vi hrer lite om hva hun selv likte. Utsletter hun seg selv? Mange damer synes det er viktig utsette rynker og alderstegn. Var det noe i dette at hun ikke kunne bruke penger p dyre kremer og slikt. Jeg sier ikke for krenke henne p noen mte. Jeg lurte p om det er et bestemt valg om vre naturlig. Eller?

Det er nesten som to parallelle historier. Den synlige er det trivelige ekteparet og godt hjem. Og den andre er ektepaktene og mulige tegn p knapphet for hennes del. Mange som lever slike skjulte sider er mestre til skjule. Likevel er det rykte her at hun betalte hjemme. Eller jobbet for seg. Og med det blide vesenet utenp. Hva tenker dere om dette
Senast redigerad av Mattagg 2020-08-31 kl. 01:48.
Citera
2020-08-31, 04:47
Bannlyst
Citat:
Jo jag har lst om Svein Jemtland ... men tycker att det handlar om tv helt olika personlighetsyper; Svein J och TH.
Drfr har jag svrt att jmfra p det sttet.

Okei, for meg ser jeg p dem som manipulatorer og som driver med villedning, noe politiet bekrefter.
Citera
2020-08-31, 04:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Dette bekrefter nok en gang din cherry picking. Du klamrer deg til det som kan bekrefte din teori, alt annet utelukkes.
Du betviler at svogeren farer med lgn. Hva er det med denne svogeren, hvorfor er han spesielt troverdig?

Vi kan heller snu litt p sprsmlet, og s spr vi oss, hvorfor skulle han fare med lgn?
Det er trossalt mer sannsynlig at han er troverdig enn ikke troverdig, og spesielt siden han er/var svigerbror, s jeg tenker vi spr den veien.
Terskelen for si ifra til politiet om mistanker om drap br vre hyere enn normalt nr det er snakk om en slekning. Dessuten glemmer du at det er flere andre som underbygger dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in