2020-08-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Kanskje DU i stedet skulle dokumentere at han ikke har vrt samarbeidsvillig?

Hvis du er mistenkt eller siktet i en sak skal politiet informere deg om at du har rett til ikke forklare deg.

Dette vernet mot selvinnkriminering er et meget viktig rettsprinsipp.

Du kan i prinsippet vre bde psykopat, grinebiter, gjerrigknark, stille som graven og til og med opptre mistenkelig.

Det gjr deg imidlertid ikke til en som skal dmmes for drap eller medvirkning til drap.

Ut fra slik jeg kjenner TH fra omtale i media, oppfrer han akkurat slik jeg ville forvente at en uskyldig utgave av TH ville oppfrt seg.

S for meg kan du egentlig bare la vre dokumentere at han ikke har vrt samerbeidsvillig.

Det spiller ingen rolle hva du eller resten av ryktebrsen i folkedypet mtte mene om saken.

You have the right to remain silent...

Jeg hper det blir et rettslig avhr av TH snart
Citera
2020-08-30, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tror att TH knner stor trygghet p sin arbetsplats, mer n han tror att han kan f av krishjlp.
Med den kontakt han hade av polisen frn frsta stund (de talade bland annat s hgt att frbigende kunde hra, han knde igen en av dem som just d gick frbi bensinstationen dr han frsta gngen konfronterades av polisen), s hade han ingen stor tilltro till dem.
Arbetet och hemmet r de platser dr TH kan fungera trots kris.
Dessutom har ju medarbetare p Futurum vittnat om att han var mycket berrd och nervs
frn och med att AEH inte svarade i telefonen som avtalat.

Han lurer ihvertfall ikke meg. Og heller ikke politiet. De har erfaring fra tidligere skuespillere, som f.eks. #Svein#Jemtland#, om du vet hvem han er. Ganske lik historie egentlig. Svein ringte politiet p morgenen og sa at han ikke kunne finne kona. Han ringte rundt til venner og bekjente, og la gjenn beskjed p Jannes telefonsvarer om at han var bekymret. Hans svoger kom hjem til han og bodde der i 2 uker for ta hnd om han og barna, og i de to ukene satt Svein og holdt han for narr, satt grt og ringte rundt og spurte folk om de hadde hrt noe nytt. Han sa til sine to snner at hun kommer sikkert hjem snart.
Og s fant politiet blod her og der, og de tok Svein inn til avhr, og grillet han p hy temperatur, og til slutt knakk han, og viste dem liket som han hadde senket i en elv, under en bro, fastbundet til et stort traktorbatteri. Akkurat samme manipulatoren som TH.
Citera
2020-08-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du mener aeh mtte d for ramme th. Vil det si at kidnapping som gikk galt er din mest sannsynlige teori?
Jeg har mest tro p disse to hypotesene:
-Noen kidnappet AE for innkassere lsepenger. Kidnapperne planla eventuelt drepe AE uansett om de fikk lsepengene eller ikke (for "ta ned risiko").
-Noen drepte AE for ramme TH.
Citera
2020-08-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Ja, enig.Kan nesten ikke vente p nye bevis og indisier som da m legges fram. Sammen med en tidslinje. Selv har jeg en flelse av at det er TH eller en kollega p kameraet i Lrenskog sentrum. Det er ikke en ung mann vi ser. Skulle han vrt innleid, ville han trolig vrt yngre. Det skal VELDIG mye til for at TH blir dmt med de bevisene og indisiene som pr idag er offentlige. Er vel egentlig klin umulig. S dersom det blir en rettssak, s har politiet mer p lager. Men jeg har mine tvil...

Dette er en spektakulr forsvinningssak. Alle skjnte at dette ville medfre et vanvittig kjr i media. Og s skal en antatt gjerningsmann, evt med medhjelper, sprade rundt i Lrenskog sentrum, med utallige kamera, bde innen og utendrs? Jeg nekter tro at det mulig oppfre seg s tpelig. Jeg nekter tro at disse mennene har noe med saken gjre.
Og hvis dette skulle vre TH, s er det i tilfelle helt ubegripelig. Han har alibi, og det skumles om at han har forlatt Futurum. TH er kjent i omrdet. Han har bodd der siden 80-tallet. Han, og alle andre, vet at det er kameraer overalt. Hvis han mot formodning har forlatt Futurum, s er han ikke s dum at han beveger seg til fots inn i dette overvkede omrdet.
Nei, jeg tror dette er et blindspor. Gutta p opptaket kan vre folk som dealer narkotika.. Allerede p 90-tallet oppholdt det seg folk fra rusmiljet i grupperinger rundt Langvannet. Den gangen var det slitne alkoholikere. De er n mer eller mindre borte, yngre folk ruser seg p piller og narkotiske midler, som det florerer av.
Citera
2020-08-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Dersom TH hadde lest hele trusselbrevet, hadde han ogs ftt med seg at yngste datter var nevnt spesifikt, med navn p bde henne og ektemann.
Han ringte bde eldste datter 13.40 og snn 14.00 etter ha lest trusselbrevet.

Hvorfor ringte han ikke yngste datter? Som til og med var nevnt med navn i brevet. Det var det frste jeg ville ha gjort.

Godt poeng AmunRa.
Han var kanskje kjent med innholdet og trengte ikke lese brevet. Manglende fingeravtrykk p konvolutt og deler av brevet. Ingen naturlig bekymring for datter og mann nevnt ved navn. Logisk brist.
Citera
2020-08-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Dersom TH hadde lest hele trusselbrevet, hadde han ogs ftt med seg at yngste datter var nevnt spesifikt, med navn p bde henne og ektemann.
Han ringte bde eldste datter 13.40 og snn 14.00 etter ha lest trusselbrevet.

Hvorfor ringte han ikke yngste datter? Som til og med var nevnt med navn i brevet.
Det var det frste jeg ville ha gjort.
Fetad: Det er veldig logisk og klokt at TH valgte ikke ringe og informere henne om de truslene mot henne og hennes familie som var skrevet i trusselbrevet. Etter at TH hadde snakket med politiet srget politiet for hente den nrmeste familien og f de i sikkerhet p et hotell. Det var den beste mten gjre det p. Det hadde vrt verre for den datteren f en slik sjokkerende beskjed (om truslene mot henne og hennes familie) fr politiet var p vei til henne for bringe henne og hennes familie i sikkerhet.

Det var ikke TH som ringte kl 13.40. Kl 13.40 var det en innkommende samtale til Hagens fasttelefon i S4.

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
21 anrop og oppkall fra AEHs mobil denne dagen. La oss prve lage en mest mulig komplett oversikt.

Her er min forelpige oversikt. Tekst i innrykk er sentrale hendelser i tidslinjen, De andre er anrop/sms til og fra AEHs mobil som er beskrevet i media. Kom gjerne med flere innspill.

nn:nn (like fr 8:45) Anrop fra lnningsansvarlig Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop til lnningsansvarlig Futurum. Besvart
09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop til snn TEH. Besvart
09:48 Anrop fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:48-10:06 anrop fra TEH. Ikke besvart
10.06 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer fasttelefon, snakker med TH spr om han vet hvor AE er
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydunderskelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-30 kl. 18:47.
Citera
2020-08-30, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Kanskje DU i stedet skulle dokumentere at han ikke har vrt samarbeidsvillig?

Hvis du er mistenkt eller siktet i en sak skal politiet informere deg om at du har rett til ikke forklare deg.

Dette vernet mot selvinnkriminering er et meget viktig rettsprinsipp.

Du kan i prinsippet vre bde psykopat, grinebiter, gjerrigknark, stille som graven og til og med opptre mistenkelig.

Det gjr deg imidlertid ikke til en som skal dmmes for drap eller medvirkning til drap.

Ut fra slik jeg kjenner TH fra omtale i media, oppfrer han akkurat slik jeg ville forvente at en uskyldig utgave av TH ville oppfrt seg.

S for meg kan du egentlig bare la vre dokumentere at han ikke har vrt samerbeidsvillig.

Det spiller ingen rolle hva du eller resten av ryktebrsen i folkedypet mtte mene om saken.

You have the right to remain silent...

N er det n slik at om man nekter forklare seg, s kan det virke som at han ikke nsker g i noen felle. Da er det tryggeste vre stille. Hadde han hatt alt p sitt rene, s hadde det ikke vrt behov for taushet, og heller ikke noe behov for gjennomgang av hva han tidligere har sagt i avhr. Sannhet husker man alltid, for det er lagret som bilder i hodet, men lgn, der er det vanskeligere huske i detalj hva man har sagt, og da er det best vre stille. At man nekter prate kan bli brukt i mot han i en rettsak.
En sak fra Nord-Norge, der Per Vlnes forsvant fra sveien 5 i Sagelv Storsteinsnes. Der hadde hans kone Tanja Behrmann sagt at hun s han dagen fr, og at han kjrte avgrde. Men s fant politiet bilen da, nedsndd av sn som lavet ned 3 dager tidligere. Man kunne med dette pvise at Tanja hadde lyet. Etter dette nektet hun snakke mer, s det bruke sin rett til ikke trenge forklare seg, danner jo et bilde av at man ikke har rent mel i posen. Tanja Behrmann og Jrn Hugo Rikhardsen (n Behrmann) var siktet for drap i den saken.
Citera
2020-08-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Han lurer ihvertfall ikke meg. Og heller ikke politiet. De har erfaring fra tidligere skuespillere, som f.eks. #Svein#Jemtland#, om du vet hvem han er. Ganske lik historie egentlig. Svein ringte politiet p morgenen og sa at han ikke kunne finne kona. Han ringte rundt til venner og bekjente, og la gjenn beskjed p Jannes telefonsvarer om at han var bekymret. Hans svoger kom hjem til han og bodde der i 2 uker for ta hnd om han og barna, og i de to ukene satt Svein og holdt han for narr, satt grt og ringte rundt og spurte folk om de hadde hrt noe nytt. Han sa til sine to snner at hun kommer sikkert hjem snart.
Og s fant politiet blod her og der, og de tok Svein inn til avhr, og grillet han p hy temperatur, og til slutt knakk han, og viste dem liket som han hadde senket i en elv, under en bro, fastbundet til et stort traktorbatteri. Akkurat samme manipulatoren som TH.

Det er forskjell p disse to sakene. J*nne J*mtland forsvant lille nyttrsaften i 2017. Hun ble funnet i Glomma i Vler, og det tok ikke lang tid fr S*ein J* mtland tilstod. I denne saken kom det raskt frem et motiv, gjerningsmannen tilstod og man fant liket.
I Hagen-saken har man ikke et klart motiv, ingen tilstelse og intet lik. Til tross for at politiet, med bistand fra de beste etterforskere i Norge, Europa og USA, har brukt nrmere 2 r p lse denne gten.
Det er at mulig at bde J*mtland og TH er psykopater, men de vet vi ingenting om. Disse pstandene blir ikke mer riktige av at du spammer trden med denne fjerndiagnostiseringen. Og nei, jeg er ikke sint, slik du har spurt om tidligere. Jeg blir bare oppgitt over hobbypsykologer. Det finnes ikke velrenommerte psykologer /psykiatere som driver med fjerndiagnose. De overlater dette til sjarlatener og hobbypsykologer p Youtube.
Citera
2020-08-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Dette er en spektakulr forsvinningssak. Alle skjnte at dette ville medfre et vanvittig kjr i media. Og s skal en antatt gjerningsmann, evt med medhjelper, sprade rundt i Lrenskog sentrum, med utallige kamera, bde innen og utendrs? Jeg nekter tro at det mulig oppfre seg s tpelig. Jeg nekter tro at disse mennene har noe med saken gjre.
Og hvis dette skulle vre TH, s er det i tilfelle helt ubegripelig. Han har alibi, og det skumles om at han har forlatt Futurum. TH er kjent i omrdet. Han har bodd der siden 80-tallet. Han, og alle andre, vet at det er kameraer overalt. Hvis han mot formodning har forlatt Futurum, s er han ikke s dum at han beveger seg til fots inn i dette overvkede omrdet.
Nei, jeg tror dette er et blindspor. Gutta p opptaket kan vre folk som dealer narkotika.. Allerede p 90-tallet oppholdt det seg folk fra rusmiljet i grupperinger rundt Langvannet. Den gangen var det slitne alkoholikere. De er n mer eller mindre borte, yngre folk ruser seg p piller og narkotiske midler, som det florerer av.
Jeg tror det er for mange tilfeldigheter ute og gr denne morgenen. Frst Futurum mennene som ikke melder seg. S hettemennene i Lrenskog. 4 stk. i omtrent samme omrde. Det er strre sannsynlighet for at dette har sammenheng med AEHs forsvinning enn at det ikke har sammenheng. Er forvrig enig i at det virker idiotisk g tilbake fra Futurum til S4. Men kan hende dette ikke var planlagt. Kanskje web kamera var satt opp? Kanskje vasking i trappa ikke var med i planen?
Citera
2020-08-30, 18:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hva vet du om at TH har vrt samarbeidsvillig ? Det eneste som har kommet fram er at han har vrt lite samarbeidsvillig.
Det dr med att den misstnkte ska bevisa sin oskuld, omvnd bevisbrda, frekom p medeltiden, tminstone i Sverige. I ett modernt rttssamhlle r det polisen som ska bevisa att den misstnkte r skyldig. Det finns ingen frsvarsadvokat med yrkesheder som skulle lta sin klient frhras av en polis vars enda syfte r att f klienten (i detta fallet TH) i s dlig dager som mjligt. Och som dessutom tycker om att klippa och klistra i frhren. Men du vet sklart bttre n TH's advokat.
Senast redigerad av ReedMe 2020-08-30 kl. 19:08.
Citera
2020-08-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Det er forskjell p disse to sakene. J*nne J*mtland forsvant lille nyttrsaften i 2017. Hun ble funnet i Glomma i Vler, og det tok ikke lang tid fr S*ein J* mtland tilstod. I denne saken kom det raskt frem et motiv, gjerningsmannen tilstod og man fant liket.
I Hagen-saken har man ikke et klart motiv, ingen tilstelse og intet lik. Til tross for at politiet, med bistand fra de beste etterforskere i Norge, Europa og USA, har brukt nrmere 2 r p lse denne gten.
Det er at mulig at bde J*mtland og TH er psykopater, men de vet vi ingenting om. Disse pstandene blir ikke mer riktige av at du spammer trden med denne fjerndiagnostiseringen. Og nei, jeg er ikke sint, slik du har spurt om tidligere. Jeg blir bare oppgitt over hobbypsykologer. Det finnes ikke velrenommerte psykologer /psykiatere som driver med fjerndiagnose. De overlater dette til sjarlatener og hobbypsykologer p Youtube.

Har de ikke ett klart motiv?

13 mai 2020 i alle aviser str det samme:

Vi har selvsagt gjort oss opp en mening knyttet til motiv, men det er noe som forblir i etterforskningen, sier Hrenovica.

Betyr det at dere har et klart bilde av hva motivet kan vre?

Ja, det er korrekt.

Hva motivet skulle vre, nsker ikke politiet g inn p.
Citera
2020-08-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Jeg tror det er for mange tilfeldigheter ute og gr denne morgenen. Frst Futurum mennene som ikke melder seg. S hettemennene i Lrenskog. 4 stk. i omtrent samme omrde. Det er strre sannsynlighet for at dette har sammenheng med AEHs forsvinning enn at det ikke har sammenheng. Er forvrig enig i at det virker idiotisk g tilbake fra Futurum til S4. Men kan hende dette ikke var planlagt. Kanskje web kamera var satt opp? Kanskje vasking i trappa ikke var med i planen?

Futurum-mennene kan ha utenlandsk bakgrunn, derav en mulig forklaring p at de ikke har meldt fra om dette. Det kan fx vre sjfrer fra Polen/Balkan som venter p levere gods. Kan vre at de venter p ledig plass. Ofte veldig hektisk p terminalene tidlig morgen/formiddag. Disse gutta sover i vogntoget, og da de ble filmet , kan de ha vrt ute for sjekke om hvordan mulighetene var for levere. Portene blir kanskje ikke pnet fr 7:00, det kan ha vrt flere biler med last som ventet p levere? Hakke peiling, bare en mulig forklaring. Og nr det gjelder vasking av blodspor, s vet vi vel ikke nr det har foregtt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in