2020-09-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det kan jo vre detaljer som han har skrevet ned fr han kom p tanken om drepe henne.
Samlivsproblemer, skilsmisse, detaljer om seg selv som tegner et bilde av hans personlighet, som igjen kan underbygge at han str bak. At han f.eks evt har problemer med fungere i sosial sammenheng.
Dysosial.
Det er vel ingen som har sagt at TH har skrevet ned i en bok at i morgen skal han kvele Anne, og derfor mtte han fjerne denne notatboken. Det som er s rart, er at man fant flere slike notatbker, men for perioden da AE ble borte, s manglet det plutselig bker. Hvorfor skulle han ellers kaste bkene hvis det ikke var for skjule noe? Han er kjent for vil ha stlkontroll p hver minste detalj, og da er det rart skulle kaste slike bker.

Vilka r de - "man" - som fann flera notisbcker innan AEH frsvann?
Och som sedan noterade att det fattades notisbcker?
Se fetat!
Citera
2020-09-01, 22:43
Medlem
Citat:
Mitt innlegg var til Sandemose og ikke deg. Jeg har opplevd Sandemose som en som er i stand til svare for seg selv.
Men nr du frst vil snakke om det. Hvordan kan han tro at de ville oppklare saken nr de byttet hypotese fra kidnapping til drap? Allerede der peker jo alt mot TH i og med at det ikke kan vre andre enn han. Og s etter noen mnd, s blir TH arrestert. Men nei, ingen etterforskere. TH har jo penger til leie hele London Metropolitan police med flere hundre etterforskere og sette dem p saken. Eller kanskje det ikke var s viktig for TH finne sannheten likevel?

Inte skert att TH tror att efterforskningen blir bttre av att hyra in egna poliser och detektiver.
Han r van att ta en "sker vg" (ls konventionell eller vanlig) som han kanske stter mer tilltro till, n privata forskare som kanske arbetar fr TH:S privata pengar ...
Risken fr intriger r nog strre om man gr sdan efterforskning privat - och media kan vinkla
saken som privat och inte skriva i allmnhetens intresse.
Riskfyllt ...?
Han verkar inte att tnka som den frsvunna Madeleine Mc Canns frldrar ... de har kanske inget emot att st i blickfnget, intervjuas i TV osv.
Citera
2020-09-01, 23:04
Medlem
Det er da veldig s godt mange her tror at de kjenner TH, ja de kjenner han s godt at de kan til og med svare for han
Citera
2020-09-01, 23:25
Medlem
Citat:
Mitt innlegg var til Sandemose og ikke deg. Jeg har opplevd Sandemose som en som er i stand til svare for seg selv.
Men nr du frst vil snakke om det. Hvordan kan han tro at de ville oppklare saken nr de byttet hypotese fra kidnapping til drap? Allerede der peker jo alt mot TH i og med at det ikke kan vre andre enn han. Og s etter noen mnd, s blir TH arrestert. Men nei, ingen etterforskere. TH har jo penger til leie hele London Metropolitan police med flere hundre etterforskere og sette dem p saken. Eller kanskje det ikke var s viktig for TH finne sannheten likevel?

Hva skal en privat etterforsker prestere utrette? Det er politiet som sitter p tilgang til stedet og alt annet bevismateriale.
Tror du de deler dette med private etterforskere?

Teleselselskaoer, str villig til dele mobiltrafikk, ip-adresser, etc?
Bompengeselskap leverer ut passeringer til andre enn politiet?
Datatilsynet tillater ikke dette, samme hva du betaler. Da blir det i tilfellet korrupsjon.

Det kan da ikke vre meningen at det skal brukes mot han? Det er politiet sin oppgave, og det er politiet som er den eneste som kan gjre den jobben. I Norge er det norsk politi, ikke Metropolitan noe som helst.
Citera
2020-09-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ikke jobben for meg, men jobben for deg. Det er du som etterspr link til noe som er helt innefor klare finne selv. Jeg ser ikke noen grunn til mtte ha en link lagt ved hvert eneste innlegg jeg har. Forvrig s M jeg ikke noe som helst. Det er innenfor finne ut at TH hadde skrevet dagbker i 40 r, og at dette var tykke store bker.
z-z-z er jo ellers veldig ivrig til finne linker, hennes store og eneste talent, s jeg ser ikke problemet. Er det det at hun da hjelper meg istedet for tale imot meg, er det det som er problemet?

N m du gi deg! Du fortsetter med slenge ut pstander du ikke har dekning for. Fremsetter du udokumenterte pstander, da er det selvflgelig DU som m dokumentere pstandene!
Dette er elementr debattskikk, helt basic.
Du skjnner tydeligvis ikke dette, derfor tar jeg et tenkt eksempel:
Hvis jeg jeg slenger ut en udokumentert pstand om at at TH har alibi for tidsrommet 09: til 13:00 den dagen AEH forsvant, s m JEG dokumentere dette, jeg kan ikke skyve dette ansvaret over p andre medlemmer i gruppa.
Citera
2020-09-01, 23:29
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ja den forklaringen br vre god. Siden 1978 har TH skrevet i disse notatbkene hver eneste dag der han drfter tanker, planer og alt mulig rart. Tykke bker. Alt var nye datert. Dette er ikke av de sm oransje notisblokkene, vi snakker her om tykke bker, og de blir ikke borte av seg selv. Egentlig spiller det ikke noen rolle om hvilke periode det mangler bker for. Men det er jo selvflgelig interessant for den perioden fr AE forsvant, og ogs perioden rundt og rett fr 2012, nr skilsmissepapirene ble undertegnet.
Hagen-paret feiret ikke 60-rs-dag i 2010, en dag som selvflgelig br markeres, og rett etterp blir alts disse papirene undertegnet. Hvorfor feirer ikke en milliardr sin 60-rsdag?
TH har selvflgelig leitet etter disse papirene, siden skilsmisse er et vanlig motiv nr det gjelder konedrap. Han skjnner jo at det kan kaste et drlig lys over han. Jeg vet ikke hvor du har ifra at Anne samlet p alt mulig. Kvitteringer fra Rimi fra 1992. Gjr du det? Samler p alt mulig som du aldri kommer til f bruk for? Har du svre pappesker i garasjen med alle mulige papirer, f.eks. kvittering for en paraply kjpt p Lindex i 1967? Absolutt alle regningene du har betalt gjennom hele livet? Strmregning fra 1985? Vel, ikke alle er slik at de samler p sppel.

Den frste Lindexbutikken i Norge kom ikke fr i 1969. Paraplyen kan jo selvflgelig ha blitt kjpt i Sverige da.
Citera
2020-09-01, 23:42
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
N m du gi deg! Du fortsetter med slenge ut pstander du ikke har dekning for. Fremsetter du udokumenterte pstander, da er det selvflgelig DU som m dokumentere pstandene!
Dette er elementr debattskikk, helt basic.
Du skjnner tydeligvis ikke dette, derfor tar jeg et tenkt eksempel:
Hvis jeg jeg slenger ut en udokumentert pstand om at at TH har alibi for tidsrommet 09: til 13:00 den dagen AEH forsvant, s m JEG dokumentere dette, jeg kan ikke skyve dette ansvaret over p andre medlemmer i gruppa.

Skulle du slenge ut en slik pstand, s tror jeg kanskje du fr et svare strev med dokumentere det. Men for all del. Var du med Tom hele denne tiden, s hper jeg du tar det med politiet. Da slipper han i tilfelle mye pes.
Citera
2020-09-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det er da veldig s godt mange her tror at de kjenner TH, ja de kjenner han s godt at de kan til og med svare for han

Jag knner mig delvis trffad ...Men han har nog ingen lust att svara sjlv hr inne.
Fr min del frsker jag att vinkla frgorna litet.
Men ibland tnker jag att ens inlevelsefrmga m ha en grns ocks.
Fr vl skriva en uppsats om en "fiktiv TH", som jag tror att de kan ha varit.
Annars hade det sklart varit bra om han svarat sjlv.
Pong till dig!
Citera
2020-09-02, 00:01
Medlem
Citat:

Du spurte om hvorfor TH ikke hyret inn private etterforskere fra starten. HVIS TH er uskyldig, s var det vel naturlig for ham sette sin lit til at politiet ville greie oppklare saken.
"Allerede der peker jo alt mot TH i og med at det ikke kan vre andre enn han". Dette er en forhastet konklusjon.S lenge saken ikke er oppklart, s kan det vre andre enn TH som er skyldig(e) Jeg understreker: Jeg sier ikke at TH ER uskyldig. Jeg sier at andre KAN vre skyldig(e).
Citera
2020-09-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Skulle du slenge ut en slik pstand, s tror jeg kanskje du fr et svare strev med dokumentere det. Men for all del. Var du med Tom hele denne tiden, s hper jeg du tar det med politiet. Da slipper han i tilfelle mye pes.
Du har tatt poenget! Det er hodelst slenge ut pstander, hvis man ikke kan dokumentere!
Citera
2020-09-02, 00:12
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Du har tatt poenget! Det er hodelst slenge ut pstander, hvis man ikke kan dokumentere!

Joa. Men p den andre siden s er dette en trd der man kan komme med litt av det man vet, men likevel ikke nsker g i dybden mtp kildevern osv. Jeg er sikker p at det finnes mange her som kanskje vet litt, men som naturlig nok nsker beskytte seg selv og sine kilder. Vel, s er det en del udokumenterte pstander, men om de kommer fra brukere som ofte viser seg ha rett, s mener jeg det ogs kan vre en berikelse for trden. Vi velger selv hvem og hva vi tror mest p.
Citera
2020-09-02, 00:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Joa. Men p den andre siden s er dette en trd der man kan komme med litt av det man vet, men likevel ikke nsker g i dybden mtp kildevern osv. Jeg er sikker p at det finnes mange her som kanskje vet litt, men som naturlig nok nsker beskytte seg selv og sine kilder. Vel, s er det en del udokumenterte pstander, men om de kommer fra brukere som ofte viser seg ha rett, s mener jeg det ogs kan vre en berikelse for trden. Vi velger selv hvem og hva vi tror mest p.

Det er noen som har vrt litt tffe og delt, men de har desverre ftt s mye backlash at de n er borte og/eller velger holde seg veldig i bakgrunnen.

Edit: Se bare f.eks hvor mye tull det var rundt 0914-samtalen en stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in