Citat:
Ursprungligen postat av
Iditarod
Takk for sttten! Nei, jeg er ikke sint, og har heller ikke vrt det. Men nr samme bruker gjentatte ganger spr om jeg er sint, s kan man lure p om dette er en hersketeknikk, eller om dette er en avledningsmanver. "Er du sint n, Iditarod?" Jeg synes det vitner om umodenhet. Det samme vil jeg egentlig si om gjentatte forsk p plassere meg i Team Tom, selv om jeg gjentatte ganger har uttalt at TH kan vre skyldig. Jeg har sagt at jeg veldig tidlig i saken var ganske sikker p at TH var skyldig. Dette ut fra all statistikk, og selvflgelig ut fra forutinntatthet. Jeg s for meg at dette var et drap i affekt, med alkohol i bildet. Nr s politiet gr ut med at dette var veldig godt planlagt, s m jeg jo bare innse at jeg tok feil. Pr dags dato er det en del som peker mot TH, men det ser forelpig tynt ut. Jeg begynner tvile p om det vil bli reist tiltale. Blir det en rettssak, s er det ingen selvflge at TH blir dmt. Men skulle det i lpet av ret dukke opp et lik(noe som er lite sannsynlig) med pflgende tilstelse,(som er lite sannsynlig) hper jeg at TH fr en knallhard straff!
Jag tycker du resonerar logiskt och frsteligt, ven om jag sjlv r p andra sidan "grnsen".
Jag kan inte ta in att TH r ngon som r det minsta intresserad av att drpa ngon, ven om det gr att frestlla sig att han kan ha uppflammande humr om han knner sig krnkt.
Ngot impulsiv kan han nog vara ..
Om inte annat s fr all tid han sett sin familj i barndomsren lida i fattigdom under lng tid med mnga barn, dels efter att ha arbetat entrget i sitt eget liv, i sin vrld. D m man flippa ut ibland. Jag menar, ett arbete med s stort ansvar skapar nog viss stress.
Men att planera ett mord ... "NEJ" sger jag.
Jag tror polisen har fel i det.
Om, om och om han gjort detta, s tror jag det var i hastigt uppflammande raseri ver ngot som hnt (kvllen fre).
Kanske de fyra som t middag, talade om ngot som var knsligt fr TH. Ngon, t ex AEH,
kan ha kontrat ett sprsml p "fel" stt (kan ju vara om att flytta till Gjvik tillsammans med TH eller utan) eller vad som helst - och tillsammans med alkohol flippat ut ordentligt.
Ngot som samlats inom honom under lng tid -
men icke planerat!
I s fall, vid sina sinnens fulla bruk, som det heter; jag tror inte han r psykopat eller s.
Eller rttare sagt, pstr det.
Men ...ett sdant brott motsgs av nstan allt annat!
Trusselbrev, kryptovaluta, telefonsamtal, hans stt att argumentera kan jag kpa!
Det enda som kvarstr r d de svaga s kallade "indicierna" ...
Om man tnker att TH r en snabb, effektiv och samtidigt frsiktig person, kan det mycket vl
vara s att han faktiskt tar av sig skorna innan han gr in, faktiskt tar helt ltt i trusselbrevet,
r kall om handen i oktober mnad, lmnar drfr inte fingeravtryck ... Har kastat ngra notatbcker fr att de knns fr personliga, inte fr att det str ngot som kan peka mot honom men som ev. kan missfrsts.
Jag tycker inte de raderade samtalen r ngot att bry sig om. Vad spelar det fr roll?
Jag tror han gr snabbt in och ut genom rummen och p hans arbete r man kanske van vid att man inte kan flja honom helt upp ... Det r heller inte "fint" att kolla och spana p chefen ...
S inget sger att han smugit ivg.
Och hur ska han hinna detta?
Ja ja ... Jag blir frvnad om han r skyldig.
Man verkar inte komma lngre n i denna trd just nu ... utan att fler saker dyker upp som talar ett tydligt sprk t ngot hll.
Jag tror mnga med mig haft extra svrt att sova under denna tid, detta fall engagerar!
Natti natt.