Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-03, 15:57
  #61
Medlem
Har inte hyresvärden eller brf informerat/satt upp lappar med information kring detta hade jag absolut inte öppnat.

Som redan nämnts i tråden, är det legit så får de helt enkelt återkomma, varför skulle du bli betalningsskyldig? De har inte utfört något arbete...
Citera
2020-09-03, 16:09
  #62
Avstängd
Sådant brukar aviseras längre tid i förväg med nyckelinsamling och så innan.
Citera
2020-09-03, 17:30
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Jag fick tag i dom , det stämmer att dom anlitat detta företag. Dom har dock inte kommit ännu.

Vad hemskt att du blev drabbad av dom personerna som påstod sig komma från din värd. Hoppas dom håller sig borta från dig.

Så skönt att höra att allt var i sin ordning !
Det var länge sedan som personerna som skulle installera larm var här och numera är porten i trappuppgången alltid låst så det är svårare för skummisar att ta sig in.
Citera
2020-09-03, 17:42
  #64
Medlem
LenaPauls avatar
Dem kommer inte vara där 08.00 skulle det vara så att dem kommer i tid så ring polisen då är det bedragare. riktiga hantverkare dyker upp 10.00 och lallar runt lite sen fakturerar dem hela förmiddagen.
Citera
2020-09-03, 18:57
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Dem kommer inte vara där 08.00 skulle det vara så att dem kommer i tid så ring polisen då är det bedragare. riktiga hantverkare dyker upp 10.00 och lallar runt lite sen fakturerar dem hela förmiddagen.

Hahaha! Smart.

Riktiga hantverkare har heller aldrig med sig de nödvändiga verktygen i den stora fina bilen när de kommer utan måste åka tillbaka till firman och hämta. Och passar på att fika på vägen. Tar ca 2 timmar fakturerad arbetstid.
Citera
2020-09-03, 19:20
  #66
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Påstår du att låssmeden, som har avtal med hyresvärden, ger en kopia på låset till hyresvärden? Det har ingen berättat. Låter märkligt.
Låsmeden kan stifta ett lås så du kan använda din personliga nyckel samtidigt som hyresvärden kan komma in med sin huvudnyckel, är relativt enkel procedur.

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vanligtvis brukar hyresvärden/bostadsvärden komma ut med sån här information i god tid, typ 1-2 veckor innan. Underligt att hyresvärden på så kort varsel låter sina hyresgäster veta att det skall komma någon och fixa saker.
Inte underligt när det är bråttom, dålig avrinning i avlopp kan lätt leda till kostnader i hundratusentalskronor klassen.
Citera
2020-09-03, 23:27
  #67
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Fick det bekräftat från hyresvärden, jag hade inte släppt in dom annars. Dom har i skrivande stund inte kommit än.

Men nu måste de väl ha kommit i alla fall, så nu får du allt fullfölja den här tråden!

Vad var det för gubbar, frågade du dem varför de stavade så dåligt, sket du i handfatet som någon här rekommenderade och har du räknat dina värdesaker nu i efterhand?
Citera
2020-09-04, 01:12
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Så skönt att höra att allt var i sin ordning !
Det var länge sedan som personerna som skulle installera larm var här och numera är porten i trappuppgången alltid låst så det är svårare för skummisar att ta sig in.

Ja verkligen

Vad bra att personerna hållit sig borta och att det numera är låst i din port. Det är otryggt att bo i en port som är öppen, för precis som du skriver, så finns ju risken att det lockar till sig skumma typer.
Citera
2020-09-04, 01:18
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Låsmeden kan stifta ett lås så du kan använda din personliga nyckel samtidigt som hyresvärden kan komma in med sin huvudnyckel, är relativt enkel procedur.


Inte underligt när det är bråttom, dålig avrinning i avlopp kan lätt leda till kostnader i hundratusentalskronor klassen.


Är det alltid så? Gäller det även överlåset? Och om man anlitar en egen låssmed, alltså inte det företag som har avtal med hyresvärden? Känns obehagligt att hyresvärden kan gå in i min lägenhet med husnyckel.

Jag var med om en privat hyresvärd som gick in i min lägenhet vid två tillfällen på kort tid - utan min tillåtelse eller skäl för det. Jag sade ifrån första gången, men det hände igen och därför flyttade jag. På den tiden var det inga långa bostadsköer som tur var.
Citera
2020-09-04, 07:28
  #70
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Är det alltid så? Gäller det även överlåset? Och om man anlitar en egen låssmed, alltså inte det företag som har avtal med hyresvärden? Känns obehagligt att hyresvärden kan gå in i min lägenhet med husnyckel.

Jag var med om en privat hyresvärd som gick in i min lägenhet vid två tillfällen på kort tid - utan min tillåtelse eller skäl för det. Jag sade ifrån första gången, men det hände igen och därför flyttade jag. På den tiden var det inga långa bostadsköer som tur var.

Nej det är inte alltid så.

Nej det gäller inte "överlåset". (Tillhållarlås)

https://www.google.com/search?q=assa...obile&ie=UTF-8

https://brfnockebylunden.se/bostaden...-i-servicelage

https://www.google.com/search?q=till...obile&ie=UTF-8
Citera
2020-09-04, 09:00
  #71
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Huvidnyckel finns alltid, har du inte börjat skolan än ? Sluta lek.

Huvudnycklar in till enskildas bostäder finns definitivt inte alltid, utan _extremt_ sällan. Enorm risk och nästan inga fördelar. Nyckeltub eller insamling är det som gäller.
Citera
2020-09-04, 21:08
  #72
Medlem
Dom dök inte upp - företaget!! Dom kom på morgonen och sade att dom ville kontrollera att man var hemma och att dom skulle komma om en stund, men dom dök aldrig upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in