Citat:
Ursprungligen postat av
Stomperud
Det er nok mange her som har tenkt den tanken men hva skulle motivet vre ?
N fikk jeg ikke til sitere dere begge.
Motivet ville vrt lse penger i krypto.
Motivet til snnen kunne vre gjeld til kriminelle, og desperasjon, eller bare nske om egne penger, i spedd hat og raderi mot sin far? Han kan ogs ha vrt naiv om hvor farlig det var for sin mor, han kan ogs ha blitt lurt?
Snnen kan ha vrt overbevist om at faren ikke tok kontakt med politiet, og om at han kom til betale raskt.
Akkurat hvor profesjonelle de var, er nok litt delt. De har nok hatt en nye plan, noen har vrt halvkriminelle, investeringsglade, og eventyrskende.
De er mange nok til klare den praktiske gjennomfringen, de er unge, med en bakgrunn som gir innsikt nok i mobiltelefoner, ip-adresser, basestasjoner, helse apper, videoovervkning, trafikk kamera, etc. for ikke si crypto.
Dette er unge folks domene.
Jeg kan se dette nsket om egne store penger som et motiv. Hvordan ellers skulle disse fest og risglade unge menn greie f tak p slike pengesummer? F kontakt med en hval narre? (Uten st jeg helt er klar over hva det uttrykket betyr). De har vel knapt jobbet? Uten at jeg vet noe im det, men har ikke info som tilsier at de har.
Vibbene en fr av snnen og krypto kompisen er bortskjemte millenials. Morgengretten av bli vekket etter klokken 9, midt i uka? Bruke tiden din p ville selge investeringsmuligheter i krypto valuta til kompisens pappa.
Sjekk sprket i trusselbrevet. Ta ned risiko, hres blttefjern og ungt ut. Gir samme vibber som de ovenfor nevnte.
Lurer p hva som taler mot denne teorien, annet enn at snnen var glad i sin mor som stelte godt med han nr faren var streng? Har jobbet med nok rusomsorg til vite at pryle mamman sin, for f tak i trygda hennes ikke er er uvanlig blant de narkomane, nr desperasjonen er stor nok.
Jeg sier ikke snnen er tung narkoman, men kan vre langt nok nede i elendigheten til vre tungt desperat.
Telefon til han kan ha vrt avtalt p forhnd, bedt om vekking, eller kanskje hun gjr det hver morgen?
Spaning for se nr kysten er klar, rigge til med transport biler og ha telefon samtalen i bakhnd for det samme i tilfelle TH skulle velge spasere til jobb.
Hvordan ellers skulle denne gjengen f fatt i flere millioner? Krypto kompisen har jo sagt han vil ha tak i TH dine penger i et pent nettforum. Det er fair tenke at snnen ogs nsker mer av Hagen formuen, som faren ikke deler generst med han.
Jeg tror ogs det er hold i mye av ryktene rundt TH og AEH, turbulens, utroskap, alkohol, piller, vold, fest mm.