2020-09-05, 23:09
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jeg har ogs hatt denne tanken. Det er bare det at det er en del spor som peker mot TH, og det er han som er siktet. Men jeg er heller ikke fremmed for tanken p at det du sier kan stemme.
S da tenker du at TH og snnen kan st bak, da lurer jeg p hvorfor du mener det er s vanvittig usannsynlig at ogs de to andre barna har spilt en rolle?

Tenk bare p klageskrivet og det negative kallenavnet, noe i den familien er virkelig sykt.

Hvis du later som at det er det som har skjedd, hvordan synes du tidslinjene ser ut da?
Citera
2020-09-05, 23:10
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har mest tro p at det er en kidnapping.

ja. Du m da f lov tro p hva du vil
Citera
2020-09-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Pussig at TH er tverr og storkjeftet i avhr og har null samarbeidsvilje med politiet da, veldig snodig.
Politiet har aldri beskrevet TH slik du gjr her.

Det som er interessant i sammenhengen, er at politiet har bekreftet i media, at TH bde har vrt veldig samarbeidsvillig og lite samarbeidsvillig.

Det er et problem at politiet motsier seg selv.
Citera
2020-09-05, 23:19
Medlem
Citat:
Politiet har aldri beskrevet TH slik du gjr her.

Det som er interessant i sammenhengen, er at politiet har bekreftet i media, at TH bde har vrt veldig samarbeidsvillig og lite samarbeidsvillig.

Det er et problem at politiet motsier seg selv.

Egentlig ikke, politiet forskte holde en god tone for beholde en viss samarbeidsevne.
At TH overhode ikke har villet ha et samarbeid med politiet er ulogisk hvis han savnet AE s dypt.

At du tror p pisset fra TH sier mye om deg.
Citera
2020-09-05, 23:20
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
S da tenker du at TH og snnen kan st bak, da lurer jeg p hvorfor du mener det er s vanvittig usannsynlig at ogs de to andre barna har spilt en rolle?

Tenk bare p klageskrivet og det negative kallenavnet, noe i den familien er virkelig sykt.

Hvis du later som at det er det som har skjedd, hvordan synes du tidslinjene ser ut da?

Jeg tenker at dersom og hvis og alt det der, s kan det hende at TH kan dekke over at snnen kan ha gjort noe fryktelig dumt. Men rlig talt s er det ikke s mye av meg som tror veldig p det.

Som jeg har sagt tidligere, et opplegg der hele familien har sittet og planlagt drap p mamma er vanskelig begripe. Det er ikke bare utenfor boksen, men det er over hundre mil utenfor boksen.
Du ber meg om late som det er tilfelle, for s se for meg tidslinjen. Jeg aner ingenting om barnas posisjon eller alibi for den tiden, s det sier meg egentlig ingenting. Snnen har vel sannsynlig vrt der i forbindelse med hundepass, men utover det er jeg blank.
Vet du hvor de barna var i denne perioden?
Citera
2020-09-05, 23:22
Medlem
Legokatts avatar
Svein Holden sa: Det er ikke som dere tror.

...etter ha hrt de siste ltene AEH spilte p Spotify:

We*nche Myhre - "Nr man* blir sekogseksti"
Lynni Tree*krem - "No vil frra* te Mexico"
LM*FAO - "Sexy and *I Know it"

Men dessverre, politiet hacket ogs siste lt GM spilte:

Kill *Bill - "The Whistle* Song"
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-05 kl. 23:25.
Citera
2020-09-05, 23:30
Medlem
Citat:
Egentlig ikke, politiet forskte holde en god tone for beholde en viss samarbeidsevne.
At TH overhode ikke har villet ha et samarbeid med politiet er ulogisk hvis han savnet AE s dypt.

At du tror p pisset fra TH sier mye om deg.
Vi har ikke hrt hva TH sier. Vi har hrt (litt) hva politiet sier, og (veldig mye) hva bygdedyret sier.
Citera
2020-09-05, 23:32
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jeg tenker at dersom og hvis og alt det der, s kan det hende at TH kan dekke over at snnen kan ha gjort noe fryktelig dumt. Men rlig talt s er det ikke s mye av meg som tror veldig p det.

Som jeg har sagt tidligere, et opplegg der hele familien har sittet og planlagt drap p mamma er vanskelig begripe. Det er ikke bare utenfor boksen, men det er over hundre mil utenfor boksen.
Du ber meg om late som det er tilfelle, for s se for meg tidslinjen. Jeg aner ingenting om barnas posisjon eller alibi for den tiden, s det sier meg egentlig ingenting. Snnen har vel sannsynlig vrt der i forbindelse med hundepass, men utover det er jeg blank.
Vet du hvor de barna var i denne perioden?
Jeg har tiltro til at politiet (Edit: Eliten av Norges etterforskere er satt inn i denne saken) evner se forbi hva hvermannsen mtte finne ubegripelig, slik at snne saker finner sin lsning.

Hvor barna var utover alibisamtalene sine vet vi ikke noe om, men de har sikkert fullfrt planen om ha vanntette alibier, noe jeg tror har hyt fokus i etterforskningen.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-06 kl. 00:14.
Citera
2020-09-05, 23:33
Medlem
Citat:
Det er nok mange her som har tenkt den tanken men hva skulle motivet vre ?

N fikk jeg ikke til sitere dere begge.

Motivet ville vrt lse penger i krypto.

Motivet til snnen kunne vre gjeld til kriminelle, og desperasjon, eller bare nske om egne penger, i spedd hat og raderi mot sin far? Han kan ogs ha vrt naiv om hvor farlig det var for sin mor, han kan ogs ha blitt lurt?

Snnen kan ha vrt overbevist om at faren ikke tok kontakt med politiet, og om at han kom til betale raskt.

Akkurat hvor profesjonelle de var, er nok litt delt. De har nok hatt en nye plan, noen har vrt halvkriminelle, investeringsglade, og eventyrskende.

De er mange nok til klare den praktiske gjennomfringen, de er unge, med en bakgrunn som gir innsikt nok i mobiltelefoner, ip-adresser, basestasjoner, helse apper, videoovervkning, trafikk kamera, etc. for ikke si crypto.
Dette er unge folks domene.

Jeg kan se dette nsket om egne store penger som et motiv. Hvordan ellers skulle disse fest og risglade unge menn greie f tak p slike pengesummer? F kontakt med en hval narre? (Uten st jeg helt er klar over hva det uttrykket betyr). De har vel knapt jobbet? Uten at jeg vet noe im det, men har ikke info som tilsier at de har.

Vibbene en fr av snnen og krypto kompisen er bortskjemte millenials. Morgengretten av bli vekket etter klokken 9, midt i uka? Bruke tiden din p ville selge investeringsmuligheter i krypto valuta til kompisens pappa.

Sjekk sprket i trusselbrevet. Ta ned risiko, hres blttefjern og ungt ut. Gir samme vibber som de ovenfor nevnte.

Lurer p hva som taler mot denne teorien, annet enn at snnen var glad i sin mor som stelte godt med han nr faren var streng? Har jobbet med nok rusomsorg til vite at pryle mamman sin, for f tak i trygda hennes ikke er er uvanlig blant de narkomane, nr desperasjonen er stor nok.

Jeg sier ikke snnen er tung narkoman, men kan vre langt nok nede i elendigheten til vre tungt desperat.

Telefon til han kan ha vrt avtalt p forhnd, bedt om vekking, eller kanskje hun gjr det hver morgen?

Spaning for se nr kysten er klar, rigge til med transport biler og ha telefon samtalen i bakhnd for det samme i tilfelle TH skulle velge spasere til jobb.

Hvordan ellers skulle denne gjengen f fatt i flere millioner? Krypto kompisen har jo sagt han vil ha tak i TH dine penger i et pent nettforum. Det er fair tenke at snnen ogs nsker mer av Hagen formuen, som faren ikke deler generst med han.

Jeg tror ogs det er hold i mye av ryktene rundt TH og AEH, turbulens, utroskap, alkohol, piller, vold, fest mm.
Citera
2020-09-05, 23:35
Medlem
Citat:
Vi har ikke hrt hva TH sier. Vi har hrt (litt) hva politiet sier, og (veldig mye) hva bygdedyret sier.

Nei for TH har selvsagt aldri sagt at politiet er rasistiske etc, det er vel kun en pstand fra politiet.

Men jeg bemerker meg at du unnlar ha noen mening om hvorfor TH overhodet ikke har samarbeidet med politiet.
Citera
2020-09-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
N fikk jeg ikke til sitere dere begge.

Motivet ville vrt lse penger i krypto.

Motivet til snnen kunne vre gjeld til kriminelle, og desperasjon, eller bare nske om egne penger, i spedd hat og raderi mot sin far? Han kan ogs ha vrt naiv om hvor farlig det var for sin mor, han kan ogs ha blitt lurt?

Snnen kan ha vrt overbevist om at faren ikke tok kontakt med politiet, og om at han kom til betale raskt.

Akkurat hvor profesjonelle de var, er nok litt delt. De har nok hatt en nye plan, noen har vrt halvkriminelle, investeringsglade, og eventyrskende.

De er mange nok til klare den praktiske gjennomfringen, de er unge, med en bakgrunn som gir innsikt nok i mobiltelefoner, ip-adresser, basestasjoner, helse apper, videoovervkning, trafikk kamera, etc. for ikke si crypto.
Dette er unge folks domene.

Jeg kan se dette nsket om egne store penger som et motiv. Hvordan ellers skulle disse fest og risglade unge menn greie f tak p slike pengesummer? F kontakt med en hval narre? (Uten st jeg helt er klar over hva det uttrykket betyr). De har vel knapt jobbet? Uten at jeg vet noe im det, men har ikke info som tilsier at de har.

Vibbene en fr av snnen og krypto kompisen er bortskjemte millenials. Morgengretten av bli vekket etter klokken 9, midt i uka? Bruke tiden din p ville selge investeringsmuligheter i krypto valuta til kompisens pappa.

Sjekk sprket i trusselbrevet. Ta ned risiko, hres blttefjern og ungt ut. Gir samme vibber som de ovenfor nevnte.

Lurer p hva som taler mot denne teorien, annet enn at snnen var glad i sin mor som stelte godt med han nr faren var streng? Har jobbet med nok rusomsorg til vite at pryle mamman sin, for f tak i trygda hennes ikke er er uvanlig blant de narkomane, nr desperasjonen er stor nok.

Jeg sier ikke snnen er tung narkoman, men kan vre langt nok nede i elendigheten til vre tungt desperat.

Telefon til han kan ha vrt avtalt p forhnd, bedt om vekking, eller kanskje hun gjr det hver morgen?

Spaning for se nr kysten er klar, rigge til med transport biler og ha telefon samtalen i bakhnd for det samme i tilfelle TH skulle velge spasere til jobb.

Hvordan ellers skulle denne gjengen f fatt i flere millioner? Krypto kompisen har jo sagt han vil ha tak i TH dine penger i et pent nettforum. Det er fair tenke at snnen ogs nsker mer av Hagen formuen, som faren ikke deler generst med han.

Jeg tror ogs det er hold i mye av ryktene rundt TH og AEH, turbulens, utroskap, alkohol, piller, vold, fest mm.

Interessant teori men et par ting som skurrer med denne teorien i mitt hode:

- Hvis bilen i skogholtet var GM. Hvordan visste de at TH skulle reise p jobb 5 minutter senere?
- Hvorfor utfrte de angrep (tilsynelatende) samtidig som TH str med bilen i 5 minutter forran kamera p Futurum?
- Litt rart at mobilen til AEH legges dd nyaktig samme minutt som TH ringer den (anrop borte i loggen).
- GM har holdt seg p S4 veldig lenge = hy risk.
- Hadde snnen hatt slike problemer hadde Politiet vrt over han p dag 1 mistenker jeg.
- Hvorfor sender dem ikke livsbevis? Jeg er sikker p de hadde klart ta et bilde selv om hun var dd med en "dagsfersk avis" selv om hun var dd og photoshoppet det s hun s levende ut (for eks).. Ser ikke det om bildet er medium kvalitet.
Senast redigerad av PinkPanter2020 2020-09-06 kl. 00:05.
Citera
2020-09-06, 00:04
Medlem
Citat:
Nei for TH har selvsagt aldri sagt at politiet er rasistiske etc, det er vel kun en pstand fra politiet.

Men jeg bemerker meg at du unnlar ha noen mening om hvorfor TH overhodet ikke har samarbeidet med politiet.
Nei, det har jeg faktisk aldri hrt at politiet har uttalt i media, at TH har sagt at politiet er rasistisk.

Helt nytt for meg. Link takk!

Edit:
Citat:
Jeg skrev jo at det er et problem at politiet motsier seg selv.
Politiet har sagt begge deler - at TH har samarbeidet bde godt og drlig.

Da er det vel hips som haps!
Senast redigerad av Havhest 2020-09-06 kl. 00:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in