2020-09-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jeg tenker at dersom og hvis og alt det der, s kan det hende at TH kan dekke over at snnen kan ha gjort noe fryktelig dumt. Men rlig talt s er det ikke s mye av meg som tror veldig p det.

Som jeg har sagt tidligere, et opplegg der hele familien har sittet og planlagt drap p mamma er vanskelig begripe. Det er ikke bare utenfor boksen, men det er over hundre mil utenfor boksen.
Du ber meg om late som det er tilfelle, for s se for meg tidslinjen. Jeg aner ingenting om barnas posisjon eller alibi for den tiden, s det sier meg egentlig ingenting. Snnen har vel sannsynlig vrt der i forbindelse med hundepass, men utover det er jeg blank.
Vet du hvor de barna var i denne perioden?
For meg er alle alternativ ubegripelige: At det er mulig g p jobb og holde maska minutter etter ha drept et menneske, at ukjente kidnappere har klart lure seg inn i det tidsrommet, at det er gjort kvelden fr og at lnningsperson har holdt maska under avhr, og at en eller flere familiemedlemmer har gjort det. Det er ogs vanskelig for meg se for meg at politiet er s p villspor. Jeg holder en knapp p det frste ubegripelige alternativet.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-06 kl. 01:03.
Citera
2020-09-06, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
For meg er alle alternativ ubegripelige: At det er mulig g p jobb og holde maska minutter etter ha drept et menneske, at ukjente kidnappere har klart lure seg inn i det tidsrommet, at det er gjort kvelden fr og at lnningsperson har holdt maska under avhr, og at en eller flere familiemedlemmer har gjort det. Det er ogs vanskelig for meg se for meg at politiet er s p villspor. Jeg holder en knapp p det frste ubegripelige alternativet.

Jeg kan godt finne en video av en som holder maska rett etter ha drept et menneske hvis du vil se hvordan de ser ut.
Citera
2020-09-06, 01:12
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jeg kan godt finne en video av en som holder maska rett etter ha drept et menneske hvis du vil se hvordan de ser ut.

Nei, fydda!
Citera
2020-09-06, 01:13
Medlem
Citat:
Jeg har nok ikke nerver til det. Uansett, det er i s fall helt ufattelig.
Citera
2020-09-06, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Nei, fydda!
Enig.
Edit: Forvrig ser VE ut som en kosebamse, har ikke fantasi nok til forestille meg at han kan vre involvert. Snnen likes.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-06 kl. 01:17.
Citera
2020-09-06, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Han har ikke signert noen av avhrene. Det er spesielt.!
Jeg synes det er spesielt at politiet nekter omskrive "den rasistiske uttalelsen", hvis TH mente at det han sa ble feil fremstilt.
Det er jo det som er poenget med signeringen.

Min konklusjon er da at det er politiet som er vanskelig, og det er langtifra slik politiet skal jobbe. Politiet skal srge for at den som blir avhrt fr tillit til politiet, og det er det som skaper et godt samarbeid.

Den feilen politiet gjorde, ifm det avhret som nettopp ble referert til, kunne politiet rettet opp i p et tidlig tidspunkt, men istedet har de tatt den med seg videre i prosessen/avhrene, og til slutt ble alt lst.
Drlig gjort av politiet, at de har latt en s liten filleting, bli et s stort problem.

For bde familien og politiets del, s hper jeg at alt er bare spill for galleriet.
Citera
2020-09-06, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Jeg har nok ikke nerver til det. Uansett, det er i s fall helt ufattelig.

Nei det er ikke det, vi er alle ulike. Det som er ufattelig for deg er aksebtabelt for andre.
Citera
2020-09-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes det er spesielt at politiet nekter omskrive "den rasistiske uttalelsen", hvis TH mente at det han sa ble feil fremstilt.
Det er jo det som er poenget med signeringen.

Min konklusjon er da at det er politiet som er vanskelig, og det er langtifra slik politiet skal jobbe. Politiet skal srge for at den som blir avhrt fr tillit til politiet, og det er det som skaper et godt samarbeid.

Den feilen politiet gjorde, ifm det avhret som nettopp ble referert til, kunne politiet rettet opp i p et tidlig tidspunkt, men istedet har de tatt den med seg videre i prosessen/avhrene, og til slutt ble alt lst.
Drlig gjort av politiet, at de har latt en s liten filleting, bli et s stort problem.

For bde familien og politiets del, s hper jeg at alt er bare spill for galleriet.

Alts, politiet har avhret p tape s jeg fatter ikke hva du mener. Det vil selvsagt bli brukt som bevis mot TH om du ikke skjnner det,
Citera
2020-09-06, 01:38
Medlem
Citat:
S du er sikker p at TH er uskyldig og ikke en gal konemorder ?
Man bruker ikke begreper som "sikker".

"I straffesaker kreves det at det er bevist utover enhver rimelig og fornuftig tvil at grunnlaget for tiltalen har funnet sted. Begrunnelsen bak et strengt beviskrav er hovedsakelig hindre at uskyldige blir straffedmt. Hensikten er alts unng feilaktige avgjrelser i straffesaker, det vi ogs kaller justismord."

Utifra opplysningene som er kjent i saken, s tror jeg ikke at TH er skyldig.
Citera
2020-09-06, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Man bruker ikke begreper som "sikker".

"I straffesaker kreves det at det er bevist utover enhver rimelig og fornuftig tvil at grunnlaget for tiltalen har funnet sted. Begrunnelsen bak et strengt beviskrav er hovedsakelig hindre at uskyldige blir straffedmt. Hensikten er alts unng feilaktige avgjrelser i straffesaker, det vi ogs kaller justismord."

Utifra opplysningene som er kjent i saken, s tror jeg ikke at TH er skyldig.

Jeg hadde heller ikke forventet det, for det sitter langt inne si at man kanskje har tatt feil.
Iallefall etter all lattrliggjringen din av meningsmotstandere.
Citera
2020-09-06, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har tiltro til at politiet (Edit: Eliten av Norges etterforskere er satt inn i denne saken) evner se forbi hva hvermannsen mtte finne ubegripelig, slik at snne saker finner sin lsning.

Hvor barna var utover alibisamtalene sine vet vi ikke noe om, men de har sikkert fullfrt planen om ha vanntette alibier, noe jeg tror har hyt fokus i etterforskningen.
Skulle gjerne visst noe om barna ja. TEH kan ha vrt hjemme, og senere blitt presset til lyve. Men dattera over veien? De kan ha planlagt sammen, og uten grunn til mtte overtale... Var presten hjemme og passet barn, og snek seg ut en tur mens hun trodde barna sov e.l.? Muligens avslrt av ektemannen som har reist. Dattera i Lier tror jeg er/var uvitende med vilje. Det var kun hun som var nevnt i trusselbrevet, og det er kun hun som har uttrykt at pappa M vre uskyldig, fordi hun tror/ trodde oppriktig p kidnapping.
Du nevnte at dtrene kunne kjrt hverandre og noe innviklete greier, men er det egentlig ndvendig? Det holder vel at TH gjr udden, og at en annen kjrer bort AEH. Om TH vet at han har kontroll p snnen, s er det gjennomfrbart med to GM, og et vitne som lyver om en samtale.
Det er ikke ndvendig med massevis av lue/hette-menn og walki talki, hvis en kan klare det med kun en GM, og en medhjelper.
Om bakhonet har noe verdi som signal p om stedet er urrt, trenger det ikke vre for TH, men kanskje for presten
Citera
2020-09-06, 01:50
Medlem
Citat:
Nei det er ikke det, vi er alle ulike. Det som er ufattelig for deg er aksebtabelt for andre.
Jeg mente at det er ufattelig hvis tilfellet er, g p jobb minutter etterp og holde maska. Jeg har ikke problemer med forst at ondskap finnes. Men hvis TH er GM, s er det ekstremt at det ikke syntes p ham noen minutter etter. Jeg gr ut i fra at Futurum ikke har kameraer en gang ved inngangspartiet der han gikk inn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in