2020-09-09, 22:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
h , du bara fortstter leva ut dina fantasier kring hur du tror det gr och tolkar allt p ditt barnsliga stt.
Alla serisa bedmare sger att fortsatta upplopp gynnar sittande president som fr frdelen att kunna prata om lag och ordning.
Alla makthavare frsker pusha p fr ett vaccin , men k US finns det ett regelverk , i motsats till Ryssland ex.
Vx upp lilla du
trumpen uppvisar en politisk inkompetens med upploppen, d han ignorerar orsaken.

Mycket gediget tal i Michigan av Biden, som igen tar ansvar fr att ha en s minimal smittspridning av COVID-19 som mjligt.
Intressant om Woodwards avsljande om trumpen spelade ned COVID-19.
2020-09-09, 22:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Men jag har svrt att tro att opinionsinstuteten har ndrat sina modeller, svidare dem inte har ndrat s att dem rknar med att en stor andel som dem ringer inte talar sanning nr dem sger vem dem ska rsta p, och det ser inte ut som att dem tar hnsyn till det om man lser opinionsmtningarna. Det finns fortfarande idag en rdsla ver att sga att man rstar p Trump, och den kan till och med vara strre idag n vad den var 2016, konstigt nog.

Opinionsunderskningarna har alltid viktningar av olika slag, det r aldrig rdata rakt av som tas som mtningsresultat. Det skulle peka helgalet. Dessa viktningar och justeringar anpassas efter varje val d man har facit. S jag skulle sga att det r helt osannolikt att instituten INTE har viktat om sedan valet. Bde viktningssiffror, modeller och simuleringar har blivit bttre och uppdaterats p dessa 4 r.

Exempel: Kanske visste man att Trump underskattas i mtningarna infr 2016. S lt sga att man viktade upp Trump med 8 procentenheter. Sen gr Trump 2 procentenheter bttre n denna uppskattning i det det verkliga valet. Ja, d har man nu istllet Trump uppviktad med 10 procentenheter. Obs, detta r en otroligt frenklad beskrivning, dr instituten har hela staber av statistiker som inte gr annat n att titta p sdant hr. Andra faktorer vgs in, som lder, kn, hur mnga som har svarat bland de man ringde, hur mnga i respektive parti som frvntas svara osv osv osv.

I USA verkar det inte finnas ngon utbredd "rdsla" fr att sga vem man rstar p, och definitivt inte Trump. Jag ser videos med Trump-flaggor i trdgrden, Trump-stickers p husbilen, Trump-flaggor p bten osv osv.

Det r inte som i Sverige med SD, dr man faktiskt p allvar riskerar en sten genom rutan, eller att frlora jobb eller slktkontakter bara fr att man sger att man rstar p SD. Ngot sdant finns faktiskt inte i USA.
2020-09-09, 22:18
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Dom ska allts driva igenom mail in voting innan valet?

Retard

2016 rstade ver 30% "by mail"

Svampkuken sjlv rstade "by mail" i mellanrsvalet 2018
2020-09-09, 22:22
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Knappast nr de flesta ser att upploppen r phejade av och delvis skapade av denna sittande president.

Du vet vad detta heter, vl? Och att det just innebar att du visade att du inte har ngra riktiga argument.

Du har fel om upploppen, men vadd, du bara gissar ju , drifrn frn ditt pojkrum i Sverige.
Trump hejar p? men ge dig, mjligen hejar han p, de f hgertomtar som ven de gett sig in i det som r vnsterupplopp, inget annat, det r vnsterupplopp.

Frgar Du efter riktiga argument? driver du med oss, du som bara sitter och nsketnker blandat med en del fakta. Du fr nska bort Trump hur mycket du vill men det r inte debatt det.

Sjlv lngtar jag till en riktig presidentkandidat, som Gore, Clinton, Reagan,Obama , Bush den ldre... bda partierna i US har problem.
Senast redigerad av Draken55 2020-09-09 kl. 22:27.
2020-09-09, 22:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du har fel om upploppen, men vadd, du bara gissar ju , drifrn frn ditt pojkrum i Sverige.
Trump hejar p? men ge dig, mjligen hejar han p, de f hgertomtar som ven de gett sig in i det som r vnsterupplopp, inget annat, det r vnsterupplopp.

Frgar Du efter riktiga argument? driver du med oss, du som bara sitter och nsketnker blandat med en del fakta. Du fr nska bort Trump hur mycket du vill men det r inte debatt det.
Ingen som fljer detta faktamssigt har missat den politiska inkompetensen att skta en samhllsfrga som engagerar strre delen av befolkningen.

Och frgan r, varfr gr inte trumpen ntt mer politiskt, n skicka federala trupper till delstater som inte vill ha de dr ens.
Svaret r politiskt inkompetens.
2020-09-09, 22:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Retard

2016 rstade ver 30% "by mail"

Svampkuken sjlv rstade "by mail" i mellanrsvalet 2018

Och GOP vill stoppa detta fr att riskera valfusk?
2020-09-09, 22:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du har ett flertal ggr ftt reda p att jag inte debatterar med dig, vad r det du inte frstr?
Det hindrar mig inte att rtta dina fel du har.
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Och GOP vill stoppa detta fr att riskera valfusk?
Arizona har 1 valfuskrst p 10miljon per rster, och anses skrare n bsrstning.
Nej, detta har INGET med valfusk att gra, utan att se till att s f rstar som mjligt, d detta r alltid till Republikanerna frdel att ha s lite som rstar som mjligt.
2020-09-09, 22:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Vad r rtt angende mtningarna fr Trump?
Det sgs att det gr bra nu fr Trump och smre fr Biden.

Det sgs att Clinton lg till bttre n Biden. r det rtt?

Det sgs att MAGA tar farten nu i Florida. r det sant?
2020-09-09, 22:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Medan Trump-sekten hr inne gnar sig t att tycka Trump r "rolig" nr han frolmpar allehanda personer, frsker spela "strong-man" och frolmpar demokratiska instutioner...

s...

...konstaterar jag att det idag har kommit inte mindre n 12 nationella opinionsunderskningar, dr genomsnittet r en Biden-ledning p 8.0%. Han har dragit ifrn nnu mer.
Opionsmtningar betyr noll. I 1980 s ansg alla sk experter hr i Sverige Carter som favorit mot Reagan, i 84 s gjorde de sk experterna bort sig igen nr de utnmnde Mondale som favorit till att vinna valet - bland de var en viss Olof Palme. Dock s grusade Reagan bde Carter och Mondale. i 2004 s visade opionsmtningarna att Kerry skulle bli vald som POTUS, fr att inte snacka om Brexit och presidentvalet 2016.

De som genomfr opionsmtningarna frgar oftare personer som rstar p demokraterna, dessutom s har i praktiken alla polls frutom de frn Gallup visat sig att vara vrdelsa.

Har sagt det frr, men sger det igen. Efter debatterna mot Trump s kommer Biden`s valkampanj att rasa snder som ett korthus.
2020-09-09, 22:43
Medlem
Nixters avatar
Biden behver knappast debatter fr att korthuset skall falla samman. Karln reser mycket korta distanser, han fr lkemedel fr att verka piggare n han r och han tar inte frgor frn journalister i allmnhet utan endast utvalda, d med frskrivna frgor, inte ens d klarar han att svara p dem. Likt Greve Dracula tar han sig sedan kvickt tillbaka till kllaren innan sovdags. Blir det krav p mer aktivt rally kommer detta upplgg som hans sktare reglerar, tid, resavstnd och frgor som stlls inte funka lngre.

I en distansintervju igr klarar Biden inte av att lsa sitt frskrivna svar till den frskrivna frgan, han ber den som str bakom kameran att flytta telepromptern nrmare s han kan lsa.

Denne man r inte iform att gra ngot som kan riskera en annan mnniska liv, skall det vara s svrt att se ?

Teleprompter classic 2020
China Joe "move it up there"
https://youtu.be/l8ZQl9H_9tw
Senast redigerad av Nixter 2020-09-09 kl. 22:47.
2020-09-10, 01:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag hller med dig, debatterna kommer frmodligen inte att spela ngon strre roll. Strsta problemet fr Trump nu dvs med 8 veckor kvar r att han befinner sig p defensiven dvs har tappat initiativet. Fr han inte igng sitt narrativ och det rejlt inom 2-4 veckor s r det krt.

Jag r rligt talat frvnad ver att Trumps kampanj har tappat bollen s totalt, till exempel har man ju mig veterligen inte ens presenterat en sammanhllen nationell ekonomisk plan fr en tilltnkt andra mandatperiod? Infrastruktursatsningar? Handelspolitik? Fiskal planering? Stimulanser i den nya Coronaekonomin?

Vad r det som gller? Trump r ju faktiskt sittande President, vilka strategiska planeringsdirektiv har Trump och hans administration gett departement och myndigheter?

Jag ger det lite lngre n 2-4 veckor. Sg 6-7. Fr jag tror det r jmnare n vad polls sger. Samtidigt visar arbetslsheten bttre siffror.

Problemet som jag ser det, r att han har bara tagit till sig "ja-sgare" (har uttryckt min bekymring om det tidigare). Han har svrt med att ta sig till konstruktiv kritik. Det r och alltid varit : My way or the higway !

Kompetensen runt honom har eroderat vck !
Senast redigerad av Snapcount 2020-09-10 kl. 01:27.
2020-09-10, 07:50
Medlem
Generalanderssons avatar
En sak som mrks tydligt r att Trump`s valkampanj r inte lika stark i dag som fr fyra r sedan, inte heller har Trump samma drivkraft runt sig i dag som det han hade i 2016.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in