Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-11, 21:29
Medlem
Säger som en tidigare i tråden , detta fall har verkligen hemsökt mig. Tänker på dessa stackars pojkar varje dag. Mår så fruktansvärt illa av att bara tänka på den skräck de måste upplevt. Nästan tio timmar!!!!! Måste vara fruktansvärt. Kan inte ens föreställa mig den panik och ångest de känt hela natten. Kan inte sluta tänka på detta. Mår dåligt. Jag hoppas innerligt att det kommer gå bra för dom och att de får bästa tänkbara hjälp och stöttning. Önskar så att man hade kunnat hjälpa dom på något sett.

Hoppas att dessa GM kommer bli inlåsta för gott och att de kastar bort nycklarna och låter dom ruttna. Tyvärr finns det människor man inte kan hjälpa och jag tror dessa GM är sådana.
Hoppas de får vad de förtjänar!!!!!
Citera
2020-09-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Säger som en tidigare i tråden , detta fall har verkligen hemsökt mig. Tänker på dessa stackars pojkar varje dag. Mår så fruktansvärt illa av att bara tänka på den skräck de måste upplevt. Nästan tio timmar!!!!! Måste vara fruktansvärt. Kan inte ens föreställa mig den panik och ångest de känt hela natten. Kan inte sluta tänka på detta. Mår dåligt. Jag hoppas innerligt att det kommer gå bra för dom och att de får bästa tänkbara hjälp och stöttning. Önskar så att man hade kunnat hjälpa dom på något sett.

Hoppas att dessa GM kommer bli inlåsta för gott och att de kastar bort nycklarna och låter dom ruttna. Tyvärr finns det människor man inte kan hjälpa och jag tror dessa GM är sådana.
Hoppas de får vad de förtjänar!!!!!
Den yngsta kommer få sin straffrabatt och bli fri igen om en hyggligt nära framtid. Striktare lagar måste vi få med hårdare bestraffning. Vad jag förstår så har inte Danmark t.ex. någon åldersrabatt.
Var kan jag hitta en bild på de GM?
Citera
2020-09-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Den yngsta kommer få sin straffrabatt och bli fri igen om en hyggligt nära framtid. Striktare lagar måste vi få med hårdare bestraffning. Vad jag förstår så har inte Danmark t.ex. någon åldersrabatt.

Önskar ibland att rättsystemet var lite mer som i USA. Tycker Sverige är alldeles för klena i straff. Barnsligt rent ut sagt om hu dåliga straff det är här. Dessutom får de bättre mat där än i skolorna. Utbildningar, tv, kylskåp på rummet.

Finns bilder på GM ganska ofta här i tråden men vet inte vart.
Citera
2020-09-12, 22:28
Medlem
Yatsys avatar
Är det i Solna Tingsrätt målet kommer att bli placerad i?
Citera
2020-09-12, 22:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Här: https://jonehrsson.se/jahani-asl-ali-el-hani-amin/

Den ene av dem syns dock lite dåligt.
Citera
2020-09-12, 23:00
Medlem
Jormapormas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Det här hade kunnat stoppas om dessa jävla patrask hade fått ett allvarligt straff någon av de första 10 gångerna dom begick allvarliga brott. Kanske dags att införa USAs system där det i vissa delstater blir livstid direkt vid 3:e brottet även om det gäller snatteri.

Varför försöker man ens "rädda" återfallsförbrytare utan någon som helst framtid? Sätt idioterna i arbetsläger för resten av deras liv så slipper dom kosta pengar för hederliga medborgare.

Jag tyckte länge att livstid vid tredje brottet var djupt orättvist. Men efter att man har växt upp och sett hur avarter till "människor" gång på gång utför brott så har jag ändrat ståndpunkt, iallafall vid våldsbrott. Det finns ingen chans till rehab, det är psykopater det handlar om och samhället måste skyddas. Psykopati borde räknas som psykisk sjukdom och kan inte botas så livstids "vård" kunde väl vara möjligt i Sverige. Men näääääää här ska det gullas med asen med låga straff och rabatt på det. Jag hoppas dessa två dnafelkodade kräk DÖR efter de avtjänat deras korta straff. Förmodligen blir det svårt att hitta dem då de såklart kommer få nya identiteter och bostad på annan ort. Men svårt betyder inte omöjligt.
Citera
2020-09-12, 23:43
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Här: https://jonehrsson.se/jahani-asl-ali-el-hani-amin/

Den ene av dem syns dock lite dåligt.
Förfärlig upplevelse för brottsoffer. Hoppas verkligen att det finns rediga som utdömer riktig påföljd i rätten.
Citera
2020-09-13, 08:54
Medlem
Vet nån när åtal väcks/FUP kommer? Hade skrivit upp i min kalender att det skulle kommit i måndags, minns inte vart jag sett det datumet. Men nu hittar jag inget om åtal.
Citera
2020-09-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Hur kan Sweco ha honom kvar som anställd, knarkare och brottsling som han är.
De vet väl inte om det? Har säkert "fina" vänner som kan täcka upp för honom också.
Märkligt att han klarade sig från att bli dömd, fastän de var övertygade om hans skuld!
Varför slapp just han straff? Rik och med kontakter?

On t
Konstigt tyst om detta i msm nu. Borde finnas otroligt mycket mer att gräva i!

Exv om det finns liknande brott som är ouppklarade? Om pojkar el unga män försvunnit i dessa områden tidigare utan spår.

Tror f ö INTE detta är första våldtäkten gm är inblandad i!
Senast redigerad av DEF1 2020-09-13 kl. 13:46.
Citera
2020-09-13, 13:54
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Du tror de bryr sig? En nio timmar lång våldtäkts-tortyr-misshandel av två värnlösa offer innebär också automatiskt rikslarm och flera års fängelse. Men det stoppade inte våra gärningsmän.
Den här typen av brott sker ofta i stundens hetta, särskilt under narkotikapåverkan. Konsekvenstänket är begränsat. Vaknar du varje dag med statens övervakningsverktyg runt benet är det svårare att värja sig från konsekvenserna, särskilt om det ingår självklara restriktioner som utegångsförbud efter kl. 21:00.

Självklart kan du ha rätt, men det är värt att pröva för att få klarhet.
Citera
2020-09-13, 14:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongplong
Vet nån när åtal väcks/FUP kommer? Hade skrivit upp i min kalender att det skulle kommit i måndags, minns inte vart jag sett det datumet. Men nu hittar jag inget om åtal.
De lär bli omhäktade ett antal gånger till åtal väcks. Bör ta några månader till åtal.
Citera
2020-09-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Den här typen av brott sker ofta i stundens hetta, särskilt under narkotikapåverkan. Konsekvenstänket är begränsat. Vaknar du varje dag med statens övervakningsverktyg runt benet är det svårare att värja sig från konsekvenserna, särskilt om det ingår självklara restriktioner som utegångsförbud efter kl. 21:00.

Självklart kan du ha rätt, men det är värt att pröva för att få klarhet.
Tror detta brott är planerat. Kanske inte vilka som skulle bli offer, men att de hade planerat att utföra detta mot lämpliga personer som dök upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in