Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Duktig p teknik r du, r ingen expert s du har skert rtt i mycket. I Sverige s behvs en kraftig verfringskapacitet fr att 4G skall fungera, det grs med fiber till basstationer. Har mycket svrt att tro att verfring sker mellan master i all evinerlighet, detta d antalet samtidiga anvndare som ter trdls bandbredd stter P fr det, men jag r ingen expert bara intelligent.
Slog upp Stokab infon de hvdar fiber:
http://www.stokab.se/Goda-exempel/4G-baseras-pa-fiber/
Men vad r det du vill sga med denna detaljerade beskrivning ? Du vill ju dessutom f det till att polls grs ver mobiltelefon i USA ? det r ocks en missuppfattning, de grs via dator och en hemsida med login. Kanske kan man gra det via en mobil men det r inte utgngslget.
Dinosaurie eller ej vi pratar om en del av befolkningen som inte har geografisk tillgng till bredband i dessa tv stater, dessa bor i de norra delarna av staterna och rstar nstan uteslutande p Trump. Detta r bekrftat vid 2016 nrmast chockartade (fr Hillary) utgng.
Denna grupp fick Clintons 6,5% ledning dagen innan valet 2016 att bli en frlust i Wisconsin med 0.7%, och Trump vann. Detta kommer ske denna gng ocks, men ven i Minnesota har vi samma situation.
https://www.realclearpolitics.com/ep...nton-5659.html
Minnesota och Wisconsin vinner Trump. Poff !
Inget av det du skriver har ngon verklighetsfrankring.
Jag hvdar att mnniskor p den amerikanska landsbygden har LTE uppkoppling mot ntet. Och att valfritt polling company kan tillfrga dem om deras sikter . Du svamlar ngot om att ven LTE master behver fiberkablar som ska grvas ner drfr att de inte kan kommunicera p annat stt.
jag ptalar att du har fel och lnkar till varfr. Du ignorerar mitt svar och anvnder stockholmsntet som exempel p varfr.
I dessa tider dr inte ens fakta verkar spela roll, s tjnar denna diskussion som ett bra exempel p varfr.
Citerar Tre kundtjnst:
Citat:
Basstationerna i ntet r sammankopplade med antingen radiolnk eller fiber. Nr vi idag bygger ut ntet ansluter vi alltid i frsta hand med fiber - och dr det inte r mjligt, exempelvis fr en mast ute i skogen, anvnds istllet radiolnk. Eftersom basstationerna r sammankopplade i kluster varierar kapaciteten i transmissionen (normalt idag frn 350 Mbit/s till 10 Gbit/s). En basstation lngt ut i ett kluster (tnk en gren p ett trd) kan ha en uppkoppling p 1 Gbit/s. En basstation som r placerad s att den samlar trafik frn flera andra basstationer (stammen p trdet) kan ha en uppkoppling p 10 Gbit/s in mot backbone.
Vad har Stokabs stockholmsnt ver..huvud..taget med denna diskussion om Amerikanska landsbyggdsvljare som "inte ns av opinionsinstitut drfr att de saknar bredband"
Bandbredd r inte samma sak som bredband. Vill ngon operatr i ett folkttt omrde ha en fetare pipeline downstream s kopplar de sklart sina master i kluster och sedan till backbone(fiber).
Vad har bredband med polls att gra ?
Grs polls via hemsida och login? Vad sger du till den som tror att endast de som lgger p/inte r hemma nr det ringer, fr ett vykort med kontaktuppgifter?
Varfr kan du inte acceptera att Basstationer anvnder mikrovgor fr att n s stora ytor som det bara gr? Detta inkluderar den amerikanska landsbygden
Vad har avsaknaden av fiberbaserade radiomaster och basstationer med polls att gra?
Varfr fr jag knslan av att du kastar allt mjligt klet mot vggen i dina repliker och hoppas att ngot av det ska fastna?