2020-09-14, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jod, de vldsamma mnniskorna har vldigt ofta skjutvapen. D kan man vlja mellan att vara ett frsvarslst offer eller att vara kapabel till sjlvfrsvar. Vilket vljer du sjlv?

Att polisen kommer inom 10 minuter r fga trst, nr du behver hjlp inom 10 sekunder.

Att vissa mentalsjuka inte fr kpa och att vissa automatvapen inte sljs anser jag r bra fr ett samhlle.
2020-09-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Eftersom vapenfrsljningen kar nr demokratiska presidenter vljs s kan man dra slutsatsen av detta att vapenkparna frvntar sig en demokratisk seger. Kanske r de till och med oroliga fr att demokraterna vinner senaten av bara farten.

Mycket illavarslande fr Trump. Vapenkpare r ju traditionellt republikaner och umgs i republikanska umgnges grupper. Deras oro fr att demokraterna kommer efter deras vapen tyder p lga frhoppningar om Trump seger hos vapenkparna och i frlngningen republikanska rstare vilket dmpar valdeltagandet hos dem.
Du har en pong, men du missar ngot. Det r lngt ifrn bara republikaner som r vapenkpare. Och i r ser man extremt mnga som kper sitt alla frsta vapen. S frn att ha varit ointresserade av vapenfrgor, blir det egenintresse fr dem.
2020-09-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Att vissa mentalsjuka inte fr kpa och att vissa automatvapen inte sljs anser jag r bra fr ett samhlle.
Mentalsjuka fr inte kpa nu heller. Det sljs inte automatvapen i USA sedan 1986. Du kanske skulle kontrollera fakta frst? Sedan kan man ju frga sig varfr man vill frbjuda vanliga jaktgevr?
2020-09-14, 14:30
Medlem
Citat:
Mentalsjuka fr inte kpa nu heller. Det sljs inte automatvapen i USA sedan 1986. Du kanske skulle kontrollera fakta frst? Sedan kan man ju frga sig varfr man vill frbjuda vanliga jaktgevr?

Okej, kan du visa p ett beslut att man inte fr kpa automatvapen sedan 1986 i USA?
2020-09-14, 14:48
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Okej, kan du visa p ett beslut att man inte fr kpa automatvapen sedan 1986 i USA?
Det r bde rtt och fel.

Federal lag frbjuder innehav av nyproducerade "machine guns" (kulsprutor?), men tillter att de ver 630 000 vapen som finns i omlopp fr gas och de fr ven sljas efter godknnande av Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms & Explosives.
Senast redigerad av Surtruten 2020-09-14 kl. 14:58.
2020-09-14, 14:50
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Det dr r inget att hnga upp sig p. Trump slppte coronan fritt. Det r vad folk bryr sig om.

Demokraterna styr New York, ett stlle som drabbats vrst av kina-viruset.

Vilket ansvar har coumo?

r det trumps fel att coumo skickade in coronasjuka p sjukhem dr dom smittade andra, eller inte anvnde fartyget Trump skickade?

Jag tnker stlla dessa frgor tills du slutar spamma trden med nonsens.
2020-09-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det r bde rtt och fel.

Federal lag frbjuder innehav av nyproducerade "machine guns" (kulsprutor?), men tillter att de ver 630 000 vapen som finns i omlopp fr gas och ven sljas efter godknnande av Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms & Explosives.

Ja ret 1986 handlar om ret de r producerade och de fr sljas och kpas om de r ldre n s.

Men det r ocks lagligt att kpa modification kits vilket gr vapen lika effektiva och kan vl kallas halvautomatiska typ.

S lagen har ju loopholes fr att inneha dessa vapen. Vad Biden exakt tycker om detta vet jag inte.
2020-09-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety

Vilket ansvar har coumo?

r det trumps fel att coumo skickade in coronasjuka p sjukhem dr dom smittade andra, eller inte anvnde fartyget Trump skickade?

Jag tnker stlla dessa frgor tills du slutar spamma trden med nonsens.

Trump ljg fr folk och jag tror inte att folk har verseende med detta. Han sa att det var mildare n en influensa fast han visste att s inte var fallet. Om han sagt sanningen hade viruset inte spridit lika explosionsartat som det gjorde. Han slppte viruset fritt genom sina lgner.
2020-09-14, 15:14
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Det r ju inte s mycket att orda om. Det finns statistik att titta p, tex.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

New York har nst flest dda per invnare efter New Jersey.

Antalet smittade per invnare ser ut s hr frn vrst och fallande.
Louisiana
Florida
Mississippi
Arizona
Alabama
Georgia
South Carolina
Tennessee
New York
2020-09-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
ven Fox har vnt honom ryggen, de r ju en av de fyra som bekrftade att han kallade dda soldater fr losers.

Jag lser inte Fox srskilt ofta men dom r frhllandevis Trumpvnliga som jag uppfattar det. Det var vl sjlvklart att "Suckersgate" skulle rapporteras och ventileras ven av Fox.

Idag ligger jag lite efter med att frst hur lget r i USA. Har Trump ngra med sig nr det gller kritiken till skogsgarna i Kalifornien, det r mycket svrt att f en uppfattning. Brandfrsvaret verkar inte srskilt kompetent heller. Spelar nog ingen roll om Demokrater eller Reps styr.
2020-09-14, 16:12
Medlem
Nixters avatar
Citat:
En god fingervisning om hur presidentvalet kommer att g, fr man om man studerar vapenfrsljningen. 2020 sljs det 70% fler vapen n 2019. Av de vapen som sljs 2020 gr 40% till folk som kper sitt frsta vapen ngonsin. Nstan 5 miljoner nya vapengare hittills i r. 58% kps av svarta. 40% kps av kvinnor.
https://www.nssf.org/first-time-gun-...llion-in-2020/
Sedan fr var och en klura p vilken kandidat som gynnas av den kraftigt kade frsljningen. En kandidat som lovar att skydda 2A eller en kandidat som lovar att konfiskera vapen?

Bra, hr brjar vi med lite logiskt resonemang igen. Det som r intressant i dessa siffror r att minoriteter skaffar vapen, latinos och svarta r de som bevpnat sig i hgre utstrckning under 2019/2020. r du vapengare r du som regel fr Trump.
2020-09-14, 16:22
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Jo, verkligen djupt rotat.
Vilket precis var min pong.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Glm inte heller de kriminella fackfrbund som bytte rster mot pengar.

LoL, lite som sossarna hemma i Sverige. De r ju mstare nr det gller fusk. Favoritsysselsttningen r dock att kra hrt i starka invandrarfsten.

Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det r bekrftade kllor fr FOXDet R hg trovrdighet.
Jag r ocks 110% sker att jag f rtt...

Men vad bra, ni Kommunister klagar ju alltid p FOX, men nu r det minsann hg trovrdighet. Bra, d vet vi i framtiden att FOX har hg trovrdighet. Jag hller med.

Dock mste man kolla vad Jennifer Griffin egentligen rapporterade. Det framkom att Trump hade kallat ngra Generaler fr losers, dopes, och babies". Inget konstigt med det. Vissa var gamla anti-Trump gubbar kvar frn Hussein administrationen. Inga direkta favoriter hos Trump.

Ingen hade hrt honom sga ngot sdant i Frankrike. Vad de dremot sa r att Trump hade kallat de stackars soldaterna som stred i Vietnam fr suckers, eftersom det r precis vad stackarna var. De fick kriga i ngon skithla i ett krig som inte gick att vinna. De var suckers helt enkelt. Alla fattar att det inte var soldaterna i sig som fick sig en skopa, utan systemet, att man verhuvudtaget skickade stackars unga soldater ut i ett meningslst krig nr de istllet kunde ha varit hemma i USA och tillfrt landet i form av fretagsamhet. Trump r en affrsman, och han tnker som en sdan ocks.

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag har svrt att se hur denna polarisering ska kunna vervinnas utan vpnade konflikter. Och d menar jag regelrtta strider med militra inslag.

Jag hller med. Vi ser redan nu hur samhllet krackelerar, och det gr fort. De subversiva vnsterelementen har krt hrt nu nr Trump har varit President. Frgan r nr det kommer att bli en fet backlash frn patriotiska amerikaner som ftt nog.

Citat:
Nu r vi i en tid nr demokrater (inte partiet) bildade Ku Klux Klan och startade inbrdeskrig fr att de ville behlla slaveriet. Eftersom mnet r "Presidentvalet 2020" r ju det som hnde fr 100 till 200 r sedan rtt off topic.

Precis, pongen var att visa att skrmseltaktik och vld r ngot som alltid har funnits hos demokraterna, s det r ingenting nytt. I toppen r man mer sofistikerad nufrtiden, och kollrar bort hot som Bolsjevik-Bernie med andra metoder. Dremot r fotsoldaterna BLM och Antifa precis som dtidens busar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in