2020-09-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Du skrev frst dette der du med et lite forbehold bekrefter en trdsannhet fra Legokatt.
Det er slik trdsannheter blir til: Interessant! Takk! Du fikk meg til forst at det er sannsynlig at noen andre enn AEH lagde det "fallet i trappen" (hvis man gr ut fra at br bevegelser = fall i trapp).
Dette med br bevegelser og at politiet har en teori om at det ikke var AEH som sto for de bevegelsene, hadde jeg ikke lest fr n. Jeg hadde kun lest det med raske skritt.
Legokatt har ikke laget trdsannheter. Legokatt postet bl.a. tanker og teorier og fakta.

Jeg skrev det som jeg forstr ut fra den artikkelen m.m. Jeg skrev ikke at det ER slik.
Citera
2020-09-26, 14:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror at politiet endelig er p rett spor og jeg tror ogs at de har lest denne diskusjonen her p FB og at de har ftt gode ideer fra deg og andre her :-)
Det kan vre slik
Vi fr se
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-26 kl. 14:27.
Citera
2020-09-26, 14:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
I din teori nsket GM bde f utbetalt lsepenger og drepe AE, hvis jeg forstr rett.
Var det det at AE visste hvem GM er, som var grunnen til at GM planla drepe AE?
Dessverre kunne det ha vrt slik.. men jeg vet selvflgelig ikke sikkert - jeg har bare satt sammen et puslespill med brikker fra media

Ting tyder hvertfall p at GM og AEH samarbeidet

Ting tyder ogs dessverre p at GM gikk bak ryggen p AEH - Truselbrev med trusler mot familien - noe jeg tror ikke AEH var med p - tyder p en farlig GM

Og
En detalj fra trusselbrev:

Kvittes = kvitte seg = kvitte meg = 1 stk Gm
Citera
2020-09-26, 14:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Kvittes = kvitte seg = kvitte meg = 1 stk Gm
Kvittes med kan dessverre like gjerne bety kvitte oss med.

Her gjelder det unng det bermte tunnelsynet, aka confirmation bias...
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-26 kl. 14:29.
Citera
2020-09-26, 14:28
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Du fr skylde p NRK..

Nylig informasjon:

"Etter det NRK fr opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser p mobiltelefonen etter klokka 10.07.

Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og br bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elis*abeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene."

Sett i sammenheng med bloddrper nederst i trappen = staging av sted

Jeg skylder p din tolkning av Nrk, og at du framstiller den som en sannhet.
Citera
2020-09-26, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Huff, Hagens handlinger er s ekstremt avslrende.

- 26. juni 2019 - politiet skiftet offentlig hovedhypotese til drap

- 8. juli 2019 - desperat Hagen mottok ny mail med lsepengekrav

- 9. juli 2019 - desperat Hagen dro til Kripos og betalte vel 1 million Euro

Deretter opplevde Hagen at politiets drapshypotese sto fast, og at betalingen hans s mistenkelig ut. Selvflgelig gjorde den det. Nr nytt pengekrav kom 12 dager etter drapshypotesen.

Utp hsten forsker Hagen ro denne fadesen i land, ved sende et nytt notat til politiet. Dette notatet bestr av Hagens egne tanker og meninger rundt den krypterte mailen han mottok 8. juli. Hagen forsker fremme noe som skal ligne rasjonelle begrunnelser for hvorfor han responderte yeblikkelig og betalte "depositum" 9. juli.
"Slik milliardren tolker juli-mailen, mener han at motparten n krever 5,4 millioner euro ikke 9 millioner, slik de gjorde trusselbrevet.

Med dette er prisen senket med 3,6 millioner euro, noe som utgjr 40 millioner kroner etter dagens kurs. Det resterende kravet er da 60 millioner kroner.

Samtidig pnet motparten for forhandle om denne summen, iflge Hagens notater. Det brukes ord som flexibel pris.

Det kreves ogs at Hagen betaler et depositum.

I notatet skriver Hagen ogs om hvordan han tolker innholdet i e-posten. Han opplever at forfatteren spiller p flelser, blant annet fordi det str en formulering om at kona hans har mttet vente lenge.

I tillegg fremgr det at Anne-Elisabeth Hagen trenger medisinsk behandling utover det kidnapperne kan tilby henne.

Kan en kvinne vre med som brevskriver? spr Hagen i notatet.

Innholdet i e-posten gikk iflge milliardren inn p ham.

Hagen reagerer ogs p sprket i brevet, som han mener er et banalt rversprk med nesten tegneserie-aktige uttrykk. Enkelte steder formulerer brevforfatteren seg som en Andeby-skurk ville gjort, mener Hagen.

Dagen etter at han mottok e-posten, 9. juli, dro han til Kripos i Oslo og overfrte i overkant av 10 millioner kroner til motparten. Dette var, slik TV 2 forstr det, et depositum.

Med dette uttrykket milliardren et nske om innlede forhandlinger for f kona si hjem."
Naturlig nok, hverken forsvarer S Holden eller politiet nsker kommentere TV2-artikkelen.

Og hvem er det som har lekket dette notat fra Hagen til politiet? Er ikke dette et notat som var skrevet mer til mediene enn til politiet?

Formulert til politiet, men skrevet med den hensikt offentliggjres i mediene, og kalkulert som forsvar, overfor allmennhet og publikum, for forsvare og forklare den hodelse utbetalingen 9. juli.

Et forsk p bte p eget omdmme, etter ha gjennomfrt en totalt avslrende utbetaling.

Ut fra overskriften, og vinklingen, ser det da vitterlig ut som om det er Team Tom som str bak denne lekkasjen. Men ogs denne gang ble timingen helt feil. Eller for si det snn, det finnes ingen god timing for offentliggjre avslrende detaljer for den som penbart er skyldig.

Kilde:
TV2 i dag, 26. september 2020
Senket lsepengekravet med 40 millioner kroner

Ja, det er avslrende. At rett etter at politiet endret hypotese, s tok plutselig kidnapperne kontakt. Liksom som: "men se da! vi er ekte kidnappere, dere m tro oss, vi har jo sendt ny mail i dag, s da m dere jo tro at vi eksisterer."

Og s har vi dette med at 3 dager fr TH skulle i Kriposavhr n sist, s sender han plutselig beskjed til "kidnapperne" om at "jeg nsker betale".
Han sendte alts 10 millioner for f livsbevis for lenge siden, noe han ikke fikk, og s vil han plutselig betale likevel. Han utlovde dusr til den som fant liket av Anne, eller kunne lede dem dit. Dette kom ogs kort tid fr dette siste Kriposavhret. Det virker som at han gjorde dette som en krampetrekning for lure Kripos.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-26 kl. 15:01.
Citera
2020-09-26, 14:37
Medlem
(26.08.2020) Iflge VG viser Anne-Elisabeth Hagens helse-app historikk som kan tolkes som en br bevegelse eller et fall i en trapp.
https://www.aftenposten.no/norge/i/k...ste-bevegelser

Enten en br bevegelse ELLER et fall i en trapp. Hvordan skal man forst dette og hvordan skal man forst innholdet i den nyere artikkelen, nr man leser den nyere artikkelen under?
Betyr dette at det kun var 1 br bevegelse (og at denne br bevegelsen kan ha vrt et fall i trapp)?
Og betyr det at politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for den (eller eventuelt de) raske bevegelsen(e) som kan ha vrt fall i trapp?

(19.09.2020) Etter det NRK fr opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser p mobiltelefonen etter klokka 10.07.
Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og br bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene.

https://www.nrk.no/norge/opplysninge...gen-1.15166477
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-26 kl. 14:40.
Citera
2020-09-26, 14:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det er en hypotese - puslespilbrikker satt i sammenheng. Det er da ikke noe galt i prve finne ut av denne gten

Du kan tolke informasjonen slik du nsker.
Hva tror du skjedde?
Citera
2020-09-26, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Smilet til P Orderud nr han kommer ut fra Lensmannskontoret p Nes minner meg om THs smil:
TH
https://m.imgur.com/a/0qpdzxg
(Husker ikke i farten hvem som postet)

PO
ca 1/4 ned i saken

https://www.nrk.no/orderud-_-det-ulo...pet-1.14250335

Ja, det var jeg som postet det bildet verst.
Jeg ser Per ogs smiler ja. Fr mer asosiasjoner om at han kommer ut av butikken, og at han mtte gamle kjenninger der inne. Gr mot bilen glad og fornyd.
At sster og begge foreldrene er borte ser ikke ut til prege han.
Citera
2020-09-26, 14:44
Medlem
Citat:
Se nederste sitat. Hvordan tolker du informasjonen, hvis du leser begge artiklene?

Citat:
Det er en hypotese - puslespilbrikker satt i sammenheng. Det er da ikke noe galt i prve finne ut av denne gten

Du kan tolke informasjonen slik du nsker.
Hva tror du skjedde?
Enig. Se ogs aftenposten-artikkelen:
Citat:
(26.08.2020) Iflge VG viser Anne-Elisabeth Hagens helse-app historikk som kan tolkes som en br bevegelse eller et fall i en trapp.
https://www.aftenposten.no/norge/i/k...ste-bevegelser

Enten en br bevegelse ELLER et fall i en trapp. Hvordan skal man forst dette og hvordan skal man forst innholdet i den nyere artikkelen, nr man leser den nyere artikkelen under?
Betyr dette at det kun var 1 br bevegelse (og at denne br bevegelsen kan ha vrt et fall i trapp)?
Og betyr det at politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for den (eller eventuelt de) raske bevegelsen(e) som kan ha vrt fall i trapp?

(19.09.2020) Etter det NRK fr opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser p mobiltelefonen etter klokka 10.07.
Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og br bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elisabeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene.

https://www.nrk.no/norge/opplysninge...gen-1.15166477
Citera
2020-09-26, 14:44
Medlem
Jeg tror det ogs det kan tolkes at GM forrsaket disse bevegelsene, da hun ble overfalt. Det behver ikke bety at hun ikke hadde tlf p seg.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-26 kl. 15:07.
Citera
2020-09-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
St for betyr representere noe. Uttalelsen kan tolkes p ulike mter.
Jeg mener man ogs kan tolke utsagnet som at bevegelsene ikke er frivillige bevegelser av AEH, og at de ble forrsaket av ugjerningen en annen person gjorde mot henne.
Jeg forstr. Kan man da ogs forst det slik at raske skritt ogs kan ha vrt AEs skritt men at det var noen andre enn AE som forrsaket at hun gikk med raske skritt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in