2020-09-27, 16:47
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Polarisering r ju bilden MSM vill frmedla, piska grna upp till ett inbrdeskrig i klvattnet. Finansiera ligister och vldsverkare, lt de systematiskt hrja, plundra, misshandla och mrda i s mnga stder som mjligt. Anvnd ras, klass, religion eller vilken kategori som helst till hands fr att s split. Ljug, blanda och rr om. Angrip den folkvalde 24/7, frsk undertrycka hans std bland folket med lgner och uppvigling, frsk drnera vattenhlet p ntet, medelst manipulation, algoritmer, censur, nedstngning och tystande av rster som gr emot MSMs narrativ.

S kommer du, marinmusa, och bekymrar dig fr ofrmgan att blocka andras vrldsbild, det du kallar desinformation. 🤭

Ok, inte mycket till diskussionsunderlag om du redan p frhand har bestmt dig fr att det enbart r fel p oppositionen och ingen som helst skuld kan tillskrivas GOP/trump/MAGa .

Hur skulle du isfall beskriva dagens realitet i USA?
Dr 4/10 republikanska vljare aktivt tror p QAnons "the great awakening",blm-aktivister,proud boys, boogaloo,Antifa, KKK-sympatisrer ? ,alt-right sympatisrer med AR-15 runt axeln, och s vidare

r det detta Trump menar med "fine people on both sides" ?
Pgr det bara desinformation ifrn den ena sidan men aldrig frn den andra?
2020-09-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karinmusa
Ok, inte mycket till diskussionsunderlag om du redan p frhand har bestmt dig fr att det enbart r fel p oppositionen och ingen som helst skuld kan tillskrivas GOP/trump/MAGa .

Hur skulle du isfall beskriva dagens realitet i USA?
Dr 4/10 republikanska vljare aktivt tror p QAnons "the great awakening",blm-aktivister,proud boys, boogaloo,Antifa, KKK-sympatisrer ? ,alt-right sympatisrer med AR-15 runt axeln, och s vidare

r det detta Trump menar med "fine people on both sides" ?
Pgr det bara desinformation ifrn den ena sidan men aldrig frn den andra?

Det r ju du som vill blocka diskussionsunderlag. Jag vill att allt ska upp fr diskussion.
2020-09-27, 16:57
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Det r ju du som vill blocka diskussionsunderlag. Jag vill att allt ska upp fr diskussion.
n du vill f in s mnga one-liners som du bara kan f med.
Jag vill blockera desinformation. vilket du direkt tolkar som anti Trump. Eller har jag fel om dig?
2020-09-27, 17:05
Medlem
Citat:
n du vill f in s mnga one-liners som du bara kan f med.
Jag vill blockera desinformation. vilket du direkt tolkar som anti Trump. Eller har jag fel om dig?

Vem bestmmer vad som r desinformation? Du? MSM? Du plderar fr censur frst, sen diskussion. Du har fel om mig, det visste du redan.
2020-09-27, 17:13
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Vem bestmmer vad som r desinformation? Du? MSM? Du plderar fr censur frst, sen diskussion. Du har fel om mig, det visste du redan.

ntligen en bra frga.
Jag anser att trovrdiga kllor r tex:
WaPo
NyT
the Guardian
Miami herald
Fox Business
WallStreetJournal
BBC
DN
SVD
Sydsvenskan
och s vidare.

Jag anser att fljande kllor ska tas med en nypa salt:
-vloggare p youtube
-memes p facebook
-enfrgesdrivna facebookgrupper
-anonyma anvndare p flashback
-reddit
-4chan
-valfria twittrare
-valfria tidningar utan ansvarig utgivare eller namn p styrelsen
osv.

Facebook och twitter r inte allmna forum. Det r privatgda plattformar dr garen ensamt kan bestmma vad som fr publiceras eller inte. Det tycker jag r bra att knna till
2020-09-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
En sak kan vi skerligen sl fast redan nu. Detta val kommer inte avgras valnatten. Det kommer ta flera veckor och troligen lngre tid n s innan det r klart. Demokraternas enda chans att vinna r att fuska.

Herregud hade det varit demokrater vid makten och valet drar ut p tiden, D kan man pst ngonting sdant. Det r de vid makten som har makten att fuska.

(Pstr inte att republikanerna kommer fusk)
2020-09-27, 17:32
Medlem
Citat:
ntligen en bra frga.
Jag anser att trovrdiga kllor r tex:
WaPo
NyT
the Guardian
Miami herald
Fox Business
WallStreetJournal
BBC
DN
SVD
Sydsvenskan
och s vidare.

Jag anser att fljande kllor ska tas med en nypa salt:
-vloggare p youtube
-memes p facebook
-enfrgesdrivna facebookgrupper
-anonyma anvndare p flashback
-reddit
-4chan
-valfria twittrare
-valfria tidningar utan ansvarig utgivare eller namn p styrelsen
osv.

Facebook och twitter r inte allmna forum. Det r privatgda plattformar dr garen ensamt kan bestmma vad som fr publiceras eller inte. Det tycker jag r bra att knna till

Alla kanske inte tycker som du? I min bok r dina kllor du uppger samtliga desinformatrer, med bara ngra f gare bakom med sina agendor. Du vill att ngra f rster ska f finnas i egenskap av makt och gande av medier, du ser inga problem med det fr de r mer trovrdiga tycker du. De andra rsterna, de mngas, de ska blockas fr de r inte trovrdiga enligt dig.

garna bakom sociala medier, f gare hr med, kringgr demokrati och yttrandefrihet p sitt stt och saknar utgivaransvar. Fr min del borde man bryta upp dem alla med antitrust-lagar. Gammalmedier kan man ignorera och lta frblda istllet. I slutndan vinner mngfalden av ider och yttrandefriheten.

Det blir jobbigt fr dig framver nr desinformationen vinner till slut.
2020-09-27, 17:37
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har alltid haft uppfattningen att den kristna hgern gr man ur huse fr att rsta p de plitliga hgerkandidater de har bestmt sig fr, vare sig dessa heter Trump, Reagan eller George W Bush. De r en lika vlorganiserad och samlad vljargrupp som vapenlobbyn, de har normalt inte lgt valdeltagande.

Aprop Kavanaugh: jag hller med om att demokraternas agerande dr var en bit ver grnsen, men two wrongs don't make a right.

min bestmda uppfattning r att GOP-vljare r av anglosaxiskt ursprung och r i regel ver 50 r gamla och postrstar i strre utstrckning n ngra andra vljargrupper.
Drmed kan det tolkas som om de r mer homogena n den breda koalition som Demokraterna frsker hlla ihop.

(Jag bara spekulerar och saknar bevis fr mina pstenden)
2020-09-27, 17:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du vet inte ens varfr folk rstar p Biden, varfr pratar du om Biden d?
Enda som verkar sleepy r faktiskt trumpen, som inte klarar av att prata sakfrgor ens.

Dessa folliehatter r lttledda av trumpen, lika som trumpen r lttledd av Putin.
Dessa folliehatter de tror aldrig p fakta, och fantasier r alltid sanna.
Det berttar allt.

Vi har lrt oss genom ren att de inget kan om ekonomi, ett tag frskte dom bertta det med kraft och sga det r rntorna som gr att statsskulden kar, samtidigt som en ny skattesnkning var dr.
Och jag lrt mig de r helt ointresse4rade av ekonomin, det r bara hgerextremt och nazism som gller fr denna grupp, och vad de inbillar sig med denna r ingen som vet.

Dock r det intressant att det man sade trumpen skulle gra med USA och fascism att det kom att bli en realitet, tnk bara om ngon hade gissat detta innan.
Men vnta lite nu, det var gjorde en massa som gjrode exakt detta.

Det r ingen som vet vad de gjort fr stta press p Kina, fr det enda man ser r hur de har gett upp och ensamrace mot det som man br adressera mot Kina.
Och den ekonomiska politiken att skatta Amerikanerna och Kinesiskt och minska handelsunderskottet, ja, det blev ju det precis omvnda och att bnderna gick i KK.

Dock r inte denna hgerextremism intresserade av Kina, utan bara personlig makt makt och ter makt, det Amerikanska folket kommer inte ens i 5:e hand, kanske inte ens i 10:e hand, d personlig makt r det enda viktiga.

Men lser Kina in sina obligationer, s har USA en hyperinflation seni frlngningen, inte fr de bryr sig om det, d det bara handlar om makt med president valet.
Inte som fr Demokraterna som tminstone vill hjlpa ngon p vgen.
Jag vet exakt varfr folk rstar p Biden, och det r inte pga hans politik. Trump r 10 ggr piggare n vad Sleepy Joe r.
2020-09-27, 17:40
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag vet exakt varfr folk rstar p Biden, och det r inte pga hans politik. Trump r 10 ggr piggare n vad Sleepy Joe r.

Vilken av kandidaterna anser du r i bst fysisk form?
Talar inte om den mentala hlsan utan enbart om den fysiska.
2020-09-27, 18:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
D vet du precis ingenting, men trumpen ser inte speciellt pigg ut heller.
S dr har du inget att hmta.
Allt verkar vara p repeat och har inget och sga i sakfrgor d trumpen inte vet hur man diskuterar/debatterar sdana har det visat sig.
2020-09-27, 18:14
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Vilken av kandidaterna anser du r i bst fysisk form?
Talar inte om den mentala hlsan utan enbart om den fysiska.

Ge dig. Vem tyckte du var bst Churchill (champagnelskaren) eller Hitler (Veganen) ? Glminte att Hitler var den som brjade med att frbjuda att andra ider ventilerades n hans egna, lite samma grej som du eftersker d mnniskor med andra sikter n dina egna skall censureras.

JOE BIDEN R HELT SLUT

Biden r helt slut och klarar bara av att trffa media varannan dag, han vilar (fr intravensa injiceringar) dremellan. Dagarna han trffar media fr inga frgor stllas och han gr av scenen. Hr kommer ngra klipp frn de f rallies han hller utan publik, med oftast ngra f journalister p plats, vars frgor han oftast ej svarar p.

"Biden walks off stage Pittsburgh without taking questions"
https://www.washingtonexaminer.com/n...king-questions

"P med munskyddet, nu drar jag Joe Biden 2020"
https://youtu.be/6c4ktiBYHSM

"Vi tar frgorna en annan dag. Joe Biden 2020"
https://youtu.be/WyxylckmRyg

Kamala och Joe svarar inte p ngra frgor
https://youtu.be/9d0Kq9-AMkw

Fljande dagar har Biden varit "ledig" i September:

1:a September
8:e September
10:e September
12:e September
13:e September
14:e September
19:e September
22:a September

...lgger vi till Sndagar etc har vi snudd p halva mnaden borta. Ngot r serist fel med Biden.

Nu mste vi ven se till vad mannen egentligen gr. Tittar vi nu i Fredags den 25:e s ker Biden till en Begravning, dr deltager han. Drefter ker han hem, inga frgor, inga mjligheter fr journalister att stlla frgor. Vad jag vill ha sagt med detta r att NR Biden kampanjar s gr han det p ett stt som vi aldrig tidigare sett. Inga frgor, ingen interaktion med media . Nr han tar frgor r detta med svar frn en telepormter!
Senast redigerad av Nixter 2020-09-27 kl. 18:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in