2020-09-28, 02:22
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det som r roligast i sammanhanget r och se hur vnsteflummarna hr skriker sig hesa ver att Trump eventuellt har skatteplanerat p ett smart stt och betalat minimalt med skatt.

Medans man inte har ngra som helst problem med att Pappa Joe i egenskap av sin VP-position sg till att hans son har fick en utbetalning p typ 35 mille av Moskvas f.d. borgmstares fru. Snacka om att ppna upp sig fr eventuell utpressning eller korruption. Samma sak med att betala tjejer frn internationella prostitutionsringar. Hur mnga filmer p Hunter Biden kan det finnas egentligen?

Eller bara det faktum att VP-Joe ser till att hans knarkande son flinande ker hem frn Kina i Airforce Two med ett miljardkontrakt i fickan. Eller att VP-Joe hotar med att inte betala ut pengar om inte klagaren som utredde Hunter Biden skulle f sparken med omedelbar verkan. Samma klagare som endast ett par dagar senare skulle ha haft ett mte med Hunter Biden och hans inblandning i korruptionsutredda Burisma.

Men istllet gafflar man sig skelgd ver att Trump i princip inte har betalat ngon skatt. Det tyder p antingen full retard mode, eller en djup orlighet.

Men r det inte Trump som skriker Drain the swamp? Som du skriver s r han lika dlig sjlv isdantfall.
2020-09-28, 02:23
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Men r det inte Trump som skriker Drain the swamp? Som du skriver s r han lika dlig sjlv isdantfall.

P vilket stt d?
2020-09-28, 02:26
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Dokument kan ocks vara verlmnade av the fixer och personliga advokaten Michael Cohen. Han hade ju sparat p enligt egen uppgift ver en miljon dokument.

MC sa att Trump hade fr vana att ka vrdet vid frlust och minska p vrdet nr det gllde att skatta. Blev det dr rtt nu?

F se om det kommer ngra uppgifter p att detta har hnt och eventuellt satts i system.

Jag vill minnas att Cohen i sitt utskottsfrhr sagt att han sitter p maazar-dokumenten i dess olika versioner.

Den som verlmnade dagens dokument till NyT har lmnat IRS-utdrag vilket tyder p att lckan finns inom IRS. Tror jag

Min spekulation
Den verkliga October surprise kommer vara the smoking gun. Den kommer att publiceras inom kort. Dvs fakta p svart och vitt att Donald Trump begtt bedrgeri och skattebrott.

New yorks klagare har avsljat att hon tnker frhra Eric Trump frst.
Jag tror Eric blir den som flippar och vittnar mot sin far, mot Ivanka,och mot sin bror Trump jr. mot att han frimmunitet.
Kom ihg att pappa trump inte kan benda sina ungar fr delstatsbrott.

vore jag donald trump jr skulle jag ochs se till att dva smrtan genom att dra linor
https://twitter.com/i/status/1309287895782617090

Sist men inte minst. Jag pstr hr och nu att Donald Trump kommer att dra sig ur valet 2020. Nr Biden slpper sin October surprise mot honom.
Spara denna tweet
2020-09-28, 02:26
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
P vilket stt d?

Du kr ju en whataboutism och frsvarar honom att med att Biden gr samma sak. S betyder det att drain the swamp inte gller lngre. Han r precis likadan som de han sger sig vilja ha bort.
2020-09-28, 02:28
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Jo, du har nog rtt dr.

Det roliga r att Babymamacita skrev:

"Du pstod att fastigheter som man ger inte r en del av federala skatten, du blev motbevisad omgende och nu ndrar du ditt pstende igen."

Medans vad du skrev var:

"Fakta r att Trump har sin strsta frmgenhet inom fastigheter. Nr man har fastigheter s betalar man oftast inte federal skatt, man betalar fastighetsskatt, moms, lneskatt, avgifter. Detta sker p statlig niv och inte p en federal niv."

Det r en djvla skillnad och skriva att man aldrig betalar federal skatt eller skriva att man oftast inte betalar federal skatt.
Jag tror till och med att jag kommit undan med att skriva aldrig ocks. Jag hade en svag misstanke om att det fanns fall dr man betalade federal inkomstskatt p fastigheter, men kan mycket vl ha tnkt p estate tax dr 99,9% r statlig skatt och enskilda fall r federal skatt. Fr skylla p att klockan r mycket.

Jag vntar dock fortfarande p en lnk som motbevisar mig.
2020-09-28, 02:29
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Du kr ju en whataboutism och frsvarar honom att med att Biden gr samma sak. S betyder det att drain the swamp inte gller lngre. Han r precis likadan som de han sger sig vilja ha bort.

Det r ju en viss skillnad p att inte betala skatt gentemot att med hgst tvivelaktiga affrer ppna upp sig fr utpressning och korruptionsanklagelser. Det r ju oerhrt oansvarigt av en VP att lta sin son ta emot pengar frn Ryssland, Ukraina och Kina under sdana hgst suspekta omstndigheter. Ser du inte problemet i det?
2020-09-28, 02:31
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Jo, du har nog rtt dr.

Det roliga r att Babymamacita skrev:

"Du pstod att fastigheter som man ger inte r en del av federala skatten, du blev motbevisad omgende och nu ndrar du ditt pstende igen."

Medans vad du skrev var:

"Fakta r att Trump har sin strsta frmgenhet inom fastigheter. Nr man har fastigheter s betalar man oftast inte federal skatt, man betalar fastighetsskatt, moms, lneskatt, avgifter. Detta sker p statlig niv och inte p en federal niv."

Det r en djvla skillnad och skriva att man aldrig betalar federal skatt eller skriva att man oftast inte betalar federal skatt.

Vad har det med Trumps personliga inkomstdeklaration att gra?
Han ger inte sina fastigheter personligen. Det gr hans fretag trump org.LLC .
Jag kanske misstolkar vad du menar s jag hoppas du kan rtta mig s att det inte blir ett missfrstnd hr?

NyT skriver ochs att de inte ftt tillgng till de senaste 4 rens deklarationer men att de kan se bakt mellan 2015-2005. och 2005-2002 och att DJT redovisat frlust p sin personliga inkomstsdekl. Form1030 och alla hans utlndska filialer tex indien,turkiet,indonesien.

som sagt, har jag fel s rtta mig grna.
vh
2020-09-28, 02:31
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karinmusa
I maj mnad 2020 beviljade US treasury 500miljarder dollar i PPE och COVIDln.
Steve mnuchin lovade att redovisa vart pengarna gick. Sen ndrade han sig och kallades till house finance committe hearing. Han vgrade. Fick en subpoeana. Och talade dr om att han ndrat sig. De fr inte var pengarna tagit vgen. Han tnker inte utstta alla smfretagare med den administrativa brdan att redovisa vart pengarna tagit vgen. Det var den officiella urskten i alla fall. Jag tror att pengarna stulits.
Ja, Mnuchin gillade subprime lnen, s inget frvnar mig nr det gller honom. Att man inte ppet redovisar detta r inget mindre n otroligt. Finns inga regler eller lagar som sger att man inte kan gra det, s frgan kommer alltid ligga dr och gnaga...och FED segar dessutom med utlningen till main street, fast de r i desperat behov av mer stimulus. Ngot r serist fel med USA. Man lter barn svlta, d i barnburar, och skuldstter dem flera generationer fram i tiden, samtidigt som skattesnurror, avkastningar och fallskrmar gder ckliga bankpampar och skojaren i VH...Tvi vale!
2020-09-28, 02:36
Medlem
karinmusas avatar
Jag har nu kommit halvvgs genom New york times artikeln och den r riktigt bra men krnglig att frst.

Lite mer info om Trumps besk i Moskva 2013 fr sknhetstvlingen

Citat:
The records show that the pageant was the most profitable Miss Universe during Mr. Trumps time as co-owner, and that it generated a personal payday of $2.3 million made possible, at least in part, by the Agalarov family, who would later help set up the infamous 2016 meeting between Trump campaign officials seeking dirt on Mrs. Clinton and a Russian lawyer connected to the Kremlin.
https://www.nytimes.com/interactive/...ump-taxes.html

Tydligen hade den ryska oligarken Aras Agalrov betalat trump 2.3 milj personligen( inte hans bolag) fr att flyga upp till moskva och gra pr fr Miss universum tvlingen. Trump fick allts ln trots att oligarken aras agalarov frlorat 10milj p en sknhetstvling som snts p Rysk sndningstid fr amerikanska tittare.

Citat:

The committee interviewed a top Miss Universe executive, Paula Shugart, who said the Agalarovs paid a $6 million licensing fee and another $6 million in expenses. But while the pageant proved to be a financial loss for the Agalarovs they recouped only $2 million
Senast redigerad av karinmusa 2020-09-28 kl. 02:45.
2020-09-28, 02:38
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karinmusa
Vad har det med Trumps personliga inkomstdeklaration att gra?
Han ger inte sina fastigheter personligen. Det gr hans fretag trump org.LLC .
Jag kanske misstolkar vad du menar s jag hoppas du kan rtta mig s att det inte blir ett missfrstnd hr?

NyT skriver ochs att de inte ftt tillgng till de senaste 4 rens deklarationer men att de kan se bakt mellan 2015-2005. och 2005-2002 och att DJT redovisat frlust p sin personliga inkomstsdekl. Form1030 och alla hans utlndska filialer tex indien,turkiet,indonesien.

som sagt, har jag fel s rtta mig grna.
vh

Det jag inflikade var att Scrip7 skrev att man oftast inte betalar federal skatt nr man har fastigheter, medans motdebattren fick det att lta som om Scrip7 hade skrivit att man aldrig betalar federal skatt nr man har fastigheter. Konstigare n s var det faktiskt inte.
2020-09-28, 02:40
Medlem
Antigen vinner Biden pga ingen pallar med Trump - eller s vinner Trump pga det r 2020 och allt kan hnda
2020-09-28, 02:40
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Ja, Mnuchin gillade subprime lnen, s inget frvnar mig nr det gller honom. Att man inte ppet redovisar detta r inget mindre n otroligt. Finns inga regler eller lagar som sger att man inte kan gra det, s frgan kommer alltid ligga dr och gnaga...och FED segar dessutom med utlningen till main street, fast de r i desperat behov av mer stimulus. Ngot r serist fel med USA. Man lter barn svlta, d i barnburar, och skuldstter dem flera generationer fram i tiden, samtidigt som skattesnurror, avkastningar och fallskrmar gder ckliga bankpampar och skojaren i VH...Tvi vale!

Hur troligt r det att President Trump avgr en dag innan nste president svrs in, s att president mike pence kan benda Trump och hela hans kabinett,och hela den federala regeingen, fr alla de brott som kommer uppdagas nr nste president intar vita huset?

Saker som talar fr att Pence gr med p att bli Queen for a day(president)
1) Pence fr en automatisk livstidsln p 205 tusen usd
2) Pence fr secret service bevakning livet ut

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in