Citat:
Ursprungligen postat av
Hugo.Drax
Fast vad du sger nu det r motsvarigheten till att Apple inte har en ny iphone fr ingen har prvat den innan den har slppts. Eller att BMW har inga rsmodeller nsta r fr dom sljer bara rets modeller. Det tar tid fr Apple att ta fram en ny mobiltelefon, det tar tid fr BMW att ta fram en ny modell. I det hr fallet s tar det tid att skjuta upp 1400 satelliter. Tills det r klart och Starlink r en frdigpolerad produkt likt Telia adsl eller Telenor mobilt bredband s mste man ge sig till tls.
Vad jag kan se s var sista budet frn Elon att public beta skulle brja i november 2020. Frst d slpps allmnheten in och du kan f recensioner om ntverket frn vanligt folk som du verkar nska.
Det r ingen bra jmfrelse. Apple och BMW har tillverkat sina produkter lnge. SpaceX har aldrig kunnat visa att detta fungerar, ingen annan heller.
Den siffran dribblar man fram och tillbaka med p klassiskt svindlarmanr. Hr behvdes 400 satelliter (nu har man 700 som du vet)
Citat:
Musk said Starlink will have continual coverage of limited geographies at around 400 satellites
https://spacenews.com/musk-says-star...00-satellites/ (2019)
Nu sger militren "it's amazing". Men vanligt folk har inte ftt se ngot Internet. Det r vanligt folk Musk sagt att man skall hjlpa med billigt Internet.
Sjlvklart mste man flja detta. Men man kan misstnka svindel.
(Jag sg att ni tidigare diskuterade trdens innehll. Jag har inget emot nr man samtidigt berr nrliggande mnen. Edit: Det var SpaceX-trden, men jag vidhller.)