Citat:
Ursprungligen postat av
Hugo.Drax
Fast vad du säger nu det är motsvarigheten till att Apple inte har en ny iphone för ingen har prövat den innan den har släppts. Eller att BMW har inga årsmodeller nästa år för dom säljer bara årets modeller. Det tar tid för Apple att ta fram en ny mobiltelefon, det tar tid för BMW att ta fram en ny modell. I det här fallet så tar det tid att skjuta upp 1400 satelliter. Tills det är klart och Starlink är en färdigpolerad produkt likt Telia adsl eller Telenor mobilt bredband så måste man ge sig till tåls.
Vad jag kan se så var sista budet från Elon att public beta skulle börja i november 2020. Först då släpps allmänheten in och du kan få recensioner om nätverket från vanligt folk som du verkar önska.
Det är ingen bra jämförelse. Apple och BMW har tillverkat sina produkter länge. SpaceX har aldrig kunnat visa att detta fungerar, ingen annan heller.
Den siffran dribblar man fram och tillbaka med på klassiskt svindlarmanér. Här behövdes 400 satelliter (nu har man 700 som du vet)
Citat:
Musk said Starlink will have continual coverage of limited geographies at around 400 satellites
https://spacenews.com/musk-says-star...00-satellites/ (2019)
Nu säger militären "it's amazing". Men vanligt folk har inte fått se något Internet. Det är vanligt folk Musk sagt att man skall hjälpa med billigt Internet.
Självklart måste man följa detta. Men man kan misstänka svindel.
(Jag såg att ni tidigare diskuterade trådens innehåll. Jag har inget emot när man samtidigt berör närliggande ämnen. Edit: Det var SpaceX-tråden, men jag vidhåller.)