Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-29, 17:12
  #37
Medlem
Alldeles oavsett ämnet så reagerar jag också på det att hon pratar finska (ett språk som inte du begriper) med honom. Normalt hyfs är att låta alla kunna vara med i samtalet när man är ett sällskap.



Jävligt skum brud du träffat.
Citera
2020-09-29, 17:15
  #38
Medlem
Farbror Fazers avatar
Att du inte sa till henne direkt är inte bra ts.. Spoiler: det hon gjorde var riktigt jävla efterblivet och inte okej. Jag hoppas du tar upp det med henne.

*edit*

Tänk att du väntat i 9 långa år på att få öppna med ett riktigt bra första inlägg på flashback. Och så kommer en sopig jävla finne-slyna och beter sig så illa så du tvunget måste slösa denna chans på henne..
__________________
Senast redigerad av Farbror Fazer 2020-09-29 kl. 17:37.
Citera
2020-09-29, 17:28
  #39
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Jag hade förövrigt inte brytt mig då det enda hon egentligen sa var att du var nummer ett. Att hon sedan är flirtig är väl egentligen bara positivt? Du måste lära dig att lita på henne. Det är den här typen av tjejer man har mest kul med.
Citera
2020-09-29, 17:35
  #40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R3make
Hejsan! Det hände en (tycker jag) en konstig grej nu i helgen och det har legat och gnagt på mig enda sen dess.

Jag och min relativt nya flickvän var ut på en krog med en av hennes kompisar, vi hade det trevligt och pratade på som man vanligtvis gör. Det kom fram en random kille till vårat bord och började prata med min tjej på Finska (hon kan finska utöver svenska och engelska) och jag kan tyvärr ingen Finska alls så jag förstod inte ett ord vad dom sa. Hon berättade sen på svenska att han hade tyckt hon var jättevacker och frågade om jag var hennes bror. Hon svarade ärligt med att jag var hennes pojkvän. Då såg han lite besviken ut och gick tillbaka till sina vänner och jag reagerade inte mycket mer på det.

Det gick kanske tio minuter så går min tjej fram till hans bord och börjar snacka med han igen. Det går kanske fem minuter så bjuder hon över dem här killen till vårat bord, dom sitter och pratar med varandra på finska så jag förstår inte någonting av dom säger, förutom då hon ibland berättade på svenska vad dom pratade om. (det var mest om jobb för dom jobbade inom samma område)

Hon säger till mig
-"visst verkar han som en bra kille?" jag svarade med ett enkelt "ja"

Det är nu som jag blir lite offended. Hon säger nämligen till mig
"Hade jag varit singel så hade jag kunnat vara med han"

Är det konstig av mig att jag reagerar negativt på den kommentaren?
samma kommentar har gått runt och runt i mitt huvud sen hon sa det.
Är det jag som övertänker hela scenariot?
Jag vågar inte ta upp det här med henne för jag rädd att hon ska tro att jag inte litar på henne.

Tack för svar och ursäkta min dåliga grammatik

Pinsam du är, hon leker med dig men du sitter och säger "han är bra kille" till killen som raggar på din tjej

Om du var min kompis hade du inte längre varit det, skämmer ut hela din krets.
Citera
2020-09-29, 17:35
  #41
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolexDatejust
Detta tycker jag är ett symtom av den raggningskultur av fake-gurus som dykt upp på nätet. Säger inte att TS nödvändigtvis har sökt upp såna nu men det är så mainstream idag att nog alla på ett eller annat vis har matats med saker som att de måste "hålla frame", vara oberörd och inte visa svartsjuka och allehanda floskler som kanske i teorin låter rimliga. Problemet blir då att killar låter bli att säga vad de tycker, för om de säger det så kanske tjejen tycker han är svartsjuk, eller tycker han är feminin eller tycker han är osäker (eller vad för negativa stämplar en man nu kan få).

Mitt råd till alla i såna här situationer är att inse att ni inte är vek för att ni säger vad ni tycker, vill ni saken och genuint tycker saken så är det ju inte svaghet. Ni blir inte coola och starka personer för att ni håller inne på saker och ska försöka få speciella reaktioner utav er tjej och behöva älta vad hon menar istället. Säg bara rakt ut vad ni ogillar och vad ni tycker, utan att ursäkta er och utan att oroa er för vad er omgivning tycker om er. Hon är en idiot och du blir behandlad orättvist, antingen säg det på plats eller gå därifrån och säg efteråt.

Verkar råda en extrem missuppfattning idag med att killar tror att de måste spela oberörd och spela efter tjejens regler hela tiden. Vad är poängen, det blir ju bara ett skådespel då. Man vill ju inte vara med en partner som inte kan acceptera en ändå, är ju då bara en tidsfråga innan det tar slut i vilket fall som helst. Blir hon avtänd av att du säger till så är hon ju i slutändan inte en särskilt stabil partner eller stabil person för den delen heller. En partner man vill vara med på lång sikt är ju en sån man faktiskt kan säga vad man tycker till. Låt hon bevisa sig för dig, inte tvärtom. Faktum att du sitter här och skriver på FB och ältar vad hon sa, tyder ju på att du innerst inne är rädd för att säga det till henne för då kanske hon lämnar dig eller något annat. Varför skulle du annars skriva här?

Problemet med alla fake-gurus på nätet är att de skulle råda TS till att låtsas vara oberörd för att vara tjejen till lags och passera hennes tester. Varför inte bara bete sig som en människa och säga vad man tycker istället. Man behöver inte bli en arg och grinig person, räcker med att bara säga vad man tycker neutralt. Jag förstår inte varför säga vad man tycker har blivit en sån tabubelagd sak att göra idag, som om det inte vore ett maskulint drag längre. Sedan om hon inte gillar det, ja då har hon minskat i värde ur ditt perspektiv snarare.

En bra man vet när och hur han ska svara på tjejens beteende.
Om man ignorerar hennes beteende in absurdum, oavsett vad hon gör, ja då har man definitivt inte lyssnat på någon riktig guru.
Eller så har man inte lyssnat så noga.
Citera
2020-09-29, 17:39
  #42
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Jag hade förövrigt inte brytt mig då det enda hon egentligen sa var att du var nummer ett. Att hon sedan är flirtig är väl egentligen bara positivt? Du måste lära dig att lita på henne. Det är den här typen av tjejer man har mest kul med.

Ja, denna typ av tjej har man bara kul med.
Det är därför det kallas glädjeflicka
Citera
2020-09-29, 17:39
  #43
Medlem
Det som gör din flickvän speciell är att hon är ärlig och säger vad hon tänker. Det behöver väl inte vara så illa? Är det ändå inte rätt barnsligt att gå omkring och inbilla sig att man är den ende som ens partner finner attraktiv?

Se detta som något positivt. Denna egenskap hos henne gör att du vet var du har henne och kan lita på henne. Denna tjej är med dig eftersom hon ser dig som det bästa alternativet, förstör nu inte detta med något svartsjukegnäll.
Citera
2020-09-29, 17:47
  #44
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Ja, denna typ av tjej har man bara kul med.
Det är därför det kallas glädjeflicka

Utåtriktiga sociala tjejer ser inte jag som horor, antar att det är vad du avser med ”glädjeflicka”.

Men det är det här som är livet, man interageras på olika sätt. En flirt kan leda till livslång vänskap och behöver absolut inte vara en sexuell invit.
Citera
2020-09-29, 17:53
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
Hon kanske tröttnat på att du beter dig som en syltrygg, och försökte få dig att visa lite känslor?

Även om det är en konstig strategi. Hennes förhoppningar kanske var att du hävdade dig inför den andra killen och gjorde klart för honom att det är din flickvän? Att dom pratade finska kanske inte underlättade saken för dig, men jag hade nog åtminstone försökt markera på något sätt.. Tjejer gillar det.

En långsökt väg att säga att hon vill att pojken ska bli man och sätta ringet på henne?

Nja ..
Citera
2020-09-29, 18:02
  #46
Avstängd
grungewhores avatar
Du skulle bara sagt: ”men gå över dit då”, svept din drink och gått.

Hon vill testa dig, och nu har du visat att du är en betaman. Sorry, bryt relationen, börja om med någon normal kvinna istället.
Citera
2020-09-29, 18:10
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R3make
Är det konstig av mig att jag reagerar negativt på den kommentaren?
samma kommentar har gått runt och runt i mitt huvud sen hon sa det.
Är det jag som övertänker hela scenariot?
Jag vågar inte ta upp det här med henne för jag rädd att hon ska tro att jag inte litar på henne.

Tack för svar och ursäkta min dåliga grammatik

Jag säger som Strindberg:

Citat:
Är hon lastbar? Nej, det är natur hos henne att vara polyandrist; det är natur hos dig att vara monogamist. Det är otur att ni råkat på varandra! Otur, min vän!

http://runeberg.org/strindbg/giftas/0149.html
Citera
2020-09-29, 18:36
  #48
Medlem
Arkhamists avatar
Det här är ingen bra tjej. Hennes agerande och sätt att uttrycka sig signalerar respektlöshet och tanklöshet. Hon luftade sina innersta tankar där, för hon blev våtare i trosan av finnens manliga framfusighet än av pojkvännens passiva agerande. Hon ville ha mer och känna sig omsvärmad, därför tog hon själv nästa steg genom att gå fram till finnens sällskap och bjuda över dem. Hon vågade göra detta eftersom hon dels insåg att mesiga TS inte skulle protestera och dels heller inte brydde sig ifall TS hade protesterat då hon inte kände samma attraktion i stunden för pojkvännen som den spännande finska mannen.

Detta kommer att upprepas och magkänslan är att relationen har fått en allvarlig skada som det kommer att bli svårt att återhämta sig från. TS har fått förtroendet skadat av hennes handlingar och hon har fått attraktionen till pojkvännen skadad. I detta nu går hon säkert och maler frågor i huvudet om hon verkligen är ihop med rätt kille. Svaret hon kommer att komma fram till är ”nej”.

Det enda TS kan göra för att återupprätta ett uns av heder nu är därför att hoppa innan han blir knuffad, för det vore väl lök på laxen att först bli förnedrad och sedan dumpad...

Hursomhelst är relationen över om senast en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in