Citat:
Ursprungligen postat av
Rasande-Rose
Hehej hallå flashback.
Jag har funderat över det här med utseendet, jag är en man i 30-årsåldern och har ett utseende som i princip slutade "utvecklas" efter gymnasiet. Jag har fortfarande det där typiska tonårsaktiga ansiktsdragen, och medan det ju alltid är roligt att få komplimanger för att man ser ung ut, så märker jag av problem med att intressera/attrahera jämnåriga eller äldre kvinnor. OK av äldre damerna på jobbet får man ju ett kindnyp ibland för de tycker att man ser ut som deras son, men medan jag har lätt för 'tjejer', alltså väldigt unga kvinnor på typ 18-24, så är damerna i mer jämn ålder desto mer ointresserade. Samtidigt så ser jag andra män i min ålder med äldre utseenden och "manligare drag", typ större ansikte, kraftigare käklinje, nyplöjda åkrar i pannan osv. får den ena kvinnan efter den andra.
Hur ser ni lite äldre tjejer på killar med lite pojkaktiga utseenden, är det avtändande som bara den?
Tjejer tjänar väl alltid på att se unga ut kan jag tänka mig, men märker av att det inte nödvändigtvis är till fördel som man. Är det rent avgörande attraktionsdrag att ha "karaktär" i ansiktet, typ utpräglade drag med lite revor, tydlig skäggväxt osv?
Utan tvekan att kvinnor hellre väljer en kille som ser ung ut ungefär såhär:
https://image.shutterstock.com/image...-715444525.jpg
Snarare än en genomsnittlig man som ser lite äldre ut som ser ut såhär:
https://ldspals.com/photo.php?type=p...&photoId=58399
Manliga drag är ju såklart attraktivt, fast det har inget med unghet att göra. Sedan när var ålder manlighet? Det som gör en man attraktivare med åldern är ju faktorer som mogenheten, erfarenheten och tillgångar, alltså icke-utseendemässiga faktorer.
Glöm att den genomsnittliga mannen har kraftig käklinje, de flesta är ganska överviktiga och har ganska svaga käkar. Tror du kör saker anekdotiskt här. Att du inte träffat någon kan bero på vad som helst och varför andra killar som just du tittar på har träffat någon kan bero på vad som helst.