Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-10-02, 12:11
  #25
Medlem
HighwayDelights avatar
Finner inget intresse i "män" som ser ut som småpöjkar.
Citera
2020-10-03, 22:52
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Finner inget intresse i "män" som ser ut som småpöjkar.
Tyvärr är det så.
Citera
2020-10-03, 23:20
  #27
Medlem
3dls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Hur ser ni lite äldre tjejer på killar med lite pojkaktiga utseenden, är det avtändande som bara den?

Ser det som oerhört attraktivt faktiskt, yum!
Tyvärr har många ynglingar en alldeles för kort blomningsperiod, där de går från Adonisar med persikohud och yvig kalufs till grottfolk med djupa fåror och ett flyende hårfäste.
Citera
2020-10-04, 07:55
  #28
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjoer
Tyvärr är det så.

Det är ju ett val man måste få göra
Jag behöver en ordentlig man i mitt liv, och det är vad jag har
Citera
2020-10-20, 02:23
  #29
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3dl
Ser det som oerhört attraktivt faktiskt, yum!
Tyvärr har många ynglingar en alldeles för kort blomningsperiod, där de går från Adonisar med persikohud och yvig kalufs till grottfolk med djupa fåror och ett flyende hårfäste.

Jo, det stämmer.
Ofta märker jag på jämnåriga jag känt sedan ungdomen och inte träffat på länge att det i princip enda igenkänningsbara är blicken och leendet. I övrigt så slår det mig att majoriteten faktiskt åldras vad jag skulle vilja klassa som "dåligt". Jag vill minnas att redan när gamla klasskamrater var i 25-årsåldern så började väldigt många se väldigt fårade och slitna ut i ansiktet, med väldigt märkbart uttunnat hår och vad jag tycker dessutom fula ansiktsdrag som de utvecklat. Inte ett spår av ungdom kvar. Det finns säkert en charm i att ta ett tydligt steg från kille/ung man till man med grovt ansikte, skägg och snaggad flint plus med "karaktär i ansiktet". De verkar dessutom vara de som kilar stadigast med damer. Har själv haft betydligt mer otur på damfronten i jämförelse, men på gamla bilder så ser jag i princip identisk ut nu som jag gjorde för tio år sen när jag var lite över 20. Därav jag tänker att kvinnor när de börjar passera 25 så söker de sig till den mer stereotypiska "mannen" och tröttnar på oss som fortfarande lever som och ser ut som yngre killar. Kan tänka mig nån sorts biologisk styrfaktor att stereotypiska män antas vara bättre för att föda en familj.
__________________
Senast redigerad av Rasande-Rose 2020-10-20 kl. 02:25.
Citera
2020-10-20, 02:51
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Jo, det stämmer.
Ofta märker jag på jämnåriga jag känt sedan ungdomen och inte träffat på länge att det i princip enda igenkänningsbara är blicken och leendet. I övrigt så slår det mig att majoriteten faktiskt åldras vad jag skulle vilja klassa som "dåligt". Jag vill minnas att redan när gamla klasskamrater var i 25-årsåldern så började väldigt många se väldigt fårade och slitna ut i ansiktet, med väldigt märkbart uttunnat hår och vad jag tycker dessutom fula ansiktsdrag som de utvecklat. Inte ett spår av ungdom kvar. Det finns säkert en charm i att ta ett tydligt steg från kille/ung man till man med grovt ansikte, skägg och snaggad flint plus med "karaktär i ansiktet". De verkar dessutom vara de som kilar stadigast med damer. Har själv haft betydligt mer otur på damfronten i jämförelse, men på gamla bilder så ser jag i princip identisk ut nu som jag gjorde för tio år sen när jag var lite över 20. Därav jag tänker att kvinnor när de börjar passera 25 så söker de sig till den mer stereotypiska "mannen" och tröttnar på oss som fortfarande lever som och ser ut som yngre killar. Kan tänka mig nån sorts biologisk styrfaktor att stereotypiska män antas vara bättre för att föda en familj.
Omkring 30 börjar åldern synas på folk.

Skaffa skäggstubb så ser någon mer pojkaktig genast maskulinare ut. Utöver det tror jag snarare att man med åldern blir mindre petig överlag gällande det yttre. Fulare, pojkaktiga drag, dåligt åldrande osv blir främst bara första ögonkastet. Däremot tycks många som verkligen sett bra ut (utstickande attraktiva) som unga, förlora sin skönhet. Män som kvinnor.
Citera
2020-10-20, 10:23
  #31
Bannlyst
Jag är 40+ och har upplevt hur mogna kvinnor på 55 signalerat övertydligt intresse. En sade rakt ut att jag fick följa med henne hem. Det är två fester sedan tillbaka (nu hör till saken att jag det senaste året gått på just 2 fester. Brasklapp där.).

Det väldigt tråkiga är att jag är ganska övertygad om att inom 10 år är detta slut/över fullständigt. Då får man inga inviter längre, från någon. Då får man sitta ensam hemma och bygga slagskepp av tändsticksaskar istället.

Erfarenheten av yngre manliga bekanta i åldern 20-30 med pojkaktigt utseende är dock att de fått brudar hur lätt som helst. Det fick inte jag några just för att det pojkaktiga utseendet fattades mig.
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2020-10-20 kl. 10:25.
Citera
2020-10-20, 10:39
  #32
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Jag har alltid upplevt det som att vi män har mycket längre "bästa" år än vad tjejer har.
Man ser ju ofta tjejer runt 25 år som har 30-åriga eller äldre pojkvänner. Vad gäller kvinnor tycker jag i alla fall att de börjar bli ganska "dull" vid 34-35.
Visst stämmer detta, vilket alla undersökningar visar. Män oavsett ålder finner kvinnor i tjugoårsåldern de mest attraktiva, kvinnor finner jämnåriga män de mest attraktiva under årtionden och sedan avtar attraktionen ganska långsamt. Så för män gäller åldrarna (man-kvinna) 20-20, 30-20, 40-20, 50-20 etc. För kvinnor gäller (kvinna-man) 20-20, 30-30, 40-40, 50-45, 60-50 etc.
Citera
2020-10-20, 10:54
  #33
Medlem
RolexDatejusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Hehej hallå flashback.
Jag har funderat över det här med utseendet, jag är en man i 30-årsåldern och har ett utseende som i princip slutade "utvecklas" efter gymnasiet. Jag har fortfarande det där typiska tonårsaktiga ansiktsdragen, och medan det ju alltid är roligt att få komplimanger för att man ser ung ut, så märker jag av problem med att intressera/attrahera jämnåriga eller äldre kvinnor. OK av äldre damerna på jobbet får man ju ett kindnyp ibland för de tycker att man ser ut som deras son, men medan jag har lätt för 'tjejer', alltså väldigt unga kvinnor på typ 18-24, så är damerna i mer jämn ålder desto mer ointresserade. Samtidigt så ser jag andra män i min ålder med äldre utseenden och "manligare drag", typ större ansikte, kraftigare käklinje, nyplöjda åkrar i pannan osv. får den ena kvinnan efter den andra.

Hur ser ni lite äldre tjejer på killar med lite pojkaktiga utseenden, är det avtändande som bara den?

Tjejer tjänar väl alltid på att se unga ut kan jag tänka mig, men märker av att det inte nödvändigtvis är till fördel som man. Är det rent avgörande attraktionsdrag att ha "karaktär" i ansiktet, typ utpräglade drag med lite revor, tydlig skäggväxt osv?

Utan tvekan att kvinnor hellre väljer en kille som ser ung ut ungefär såhär:
https://image.shutterstock.com/image...-715444525.jpg

Snarare än en genomsnittlig man som ser lite äldre ut som ser ut såhär:
https://ldspals.com/photo.php?type=p...&photoId=58399

Manliga drag är ju såklart attraktivt, fast det har inget med unghet att göra. Sedan när var ålder manlighet? Det som gör en man attraktivare med åldern är ju faktorer som mogenheten, erfarenheten och tillgångar, alltså icke-utseendemässiga faktorer.

Glöm att den genomsnittliga mannen har kraftig käklinje, de flesta är ganska överviktiga och har ganska svaga käkar. Tror du kör saker anekdotiskt här. Att du inte träffat någon kan bero på vad som helst och varför andra killar som just du tittar på har träffat någon kan bero på vad som helst.
Citera
2020-10-20, 11:32
  #34
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolexDatejust
Utan tvekan att kvinnor hellre väljer en kille som ser ung ut ungefär såhär:
https://image.shutterstock.com/image...-715444525.jpg

Snarare än en genomsnittlig man som ser lite äldre ut som ser ut såhär:
https://ldspals.com/photo.php?type=p...&photoId=58399

Manliga drag är ju såklart attraktivt, fast det har inget med unghet att göra. Sedan när var ålder manlighet? Det som gör en man attraktivare med åldern är ju faktorer som mogenheten, erfarenheten och tillgångar, alltså icke-utseendemässiga faktorer.

Glöm att den genomsnittliga mannen har kraftig käklinje, de flesta är ganska överviktiga och har ganska svaga käkar. Tror du kör saker anekdotiskt här. Att du inte träffat någon kan bero på vad som helst och varför andra killar som just du tittar på har träffat någon kan bero på vad som helst.

Haha, tycker inte någon av dem på länkarna såg unga ut om man antar 30-årsåldern. Men visst, regelrätt attraktiva drag överspelar ju alla andra faktorer och tar man andra exemplet så skulle en sådan man självfallet ha svårare än första exemplet enkom för att mannen i andra bilden är överviktig och "grundful". Det jag stör mig på är som sagt att kvinnor i 30-årsåldern inte verkar intresserade. Men visst kan jag misstolka, det kan ju helt enkelt vara något så enkelt som att kvinnor i 20-årsåldern helt enkelt flörtar mer och att det är därför jag tror att endast dem är intresserade

Sen så har du väl delvis rätt om kraftiga käklinjer etc. Jag avsåg mer att med åldern så får folk markerade ansiktsdrag vilket är det som gör att man kan tyda hur gamla folk är. Jag tycker att jag ser ung ut exempelvis för att jag har mer diffusa ansiktsdrag medan personer som ser äldre ut också blir enklare att känna igen med utpräglade drag
__________________
Senast redigerad av Rasande-Rose 2020-10-20 kl. 11:43.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in