Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-05, 08:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Se ovan inlgg, Republikaner har minskat rstvertaget till.mindre n hlften frn 2016, med denna fakta samt att Trump nu har majoritet bland minoriteter som Kubaner och Venezuelaner tror jag det blir mycket svrt fr Biden, han mste gra 2-3ggr bttre n Clinton sista veckorna i hrd motvind.

Tror ven det finns en strategi frn Trump Pence att ka antalet rallies I FL mm, nu nr man vet att Demokrater 'rstat frdigt" i vissa stater, man vet att man mste kra hrt nda in i kaklet fr att f alla Republikaner och rsta p valdagen.

Fast Trump har ju sagt att man ska inte postrsta alls? Kanske drfr D leder.
2020-10-05, 09:11
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Trump har kt bil frbi supporters trots att han r Corona-positiv. Dr rk vl en 10% till mot Biden.

https://www.theguardian.com/us-news/...isit-criticism
*ironi*
Verkligen moget!

Varfr riskerar man som president att smitta ner ett antal FBI:are i en bil bara fr att vinka?
Jo, det r ngot allvarligt fel och helt klart brist p konsekvenstnk och empati.
Trump verkar dessutom inte ha frsttt effekten av viruset trots att han sjlv smittats och hamnat p sjukhus.

Troligen hamnar nu FBI:arna i karantn i en eller kanske tv veckor helt i ondan, men det r ju inte Trump som betalar fr det. Han betalar ju inte skatt.
2020-10-05, 09:56
Medlem
whogivesafucks avatar
r vad man kunde vnta sig. Dr. Prof. Trump r som ett litet barn. I hans vrld r han den stora stjrnan. Vrldens mest populra mnniska som gr allt fr att visa upp sig fr sina fans.

Nu gjorde vl tilltaget att han sjnk lite till i underskningarna.
Men jag tror inte han bryr sig. Han fr knna sig som en megastar.
2020-10-05, 10:20
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja eller s ser nu allt fler verkligheten som den r infr valet och att Trumps frsk att framtona som rebell nu har ntt sitt sluts nde och vljarna har ftt nog av en omogen och ansvarsls president.
Man vill ha ett fungerande mer stabilt USA och inte det skakiga USA Trump har skapat. Att Biden leder stort r ju drfr ingen slump utan beror p det instabila lget i landet dr f ljuspunkter finns fr miljoner amerikaner.
Biden r enligt majoriteten av vljarna det betydlig bttre alternativet fr att f USA p ftter, inte illa av en mycket erfaren men nd ldrig Biden att f det starka frtroendet frn vljarna.
Haha, du gr en "analys" av lget utgende frn dina egna sikter. Det r klart du kommer hamna fel.

Trump blev vald fr att man ville ha frndring. Man ville inte ha etablissemang, verstatlighet, politisk korrekthet, "mer av samma" . Vad gr Demokraterna som svar p detta till valet 2020? Man plockar fram nnu en gammal Washington-rv som r lika mycket etablissemang som Hillary var, och lgger till en identitetspolitiker som vicepresident. Snacka om att vara tondva fr stmningarna bland vljarkren.

Lycka till med dina fortsatta analyser. Kanske dock att du ska titta lite mer p vad vljarkren signalerar och lite mindre p dina egna sikter.
2020-10-05, 10:25
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Verkligen moget!

Varfr riskerar man som president att smitta ner ett antal FBI:are i en bil bara fr att vinka?
Jo, det r ngot allvarligt fel och helt klart brist p konsekvenstnk och empati.
Trump verkar dessutom inte ha frsttt effekten av viruset trots att han sjlv smittats och hamnat p sjukhus.

Troligen hamnar nu FBI:arna i karantn i en eller kanske tv veckor helt i ondan, men det r ju inte Trump som betalar fr det. Han betalar ju inte skatt.
> Han betalar mer skatt p ett r n vad du har gjort under hela din livstid. <

Det r USAs president vi talar om hr, han omger sig sjlvklar med en strre mngd mnniskor hela dygnet. De briefar och presenterar diverse praktiskt om ditt och amerikaners liv, skter ruljansen helt enkelt. Det gr alldeles utmrkt att gra detta utan att sprida smittan mellan de nrvarande, hur skulle t.ex. sjukhus fungera annars?, eller annan verksamhet dr de som har smittats av COVID-19 befinner sig? Du framstr som en idiot med ett s blint hat. Frst detta: Trump r din pappa, och du gillar det. Resistance is futile.

Sjlvklart finns mjligheten att anvnda sig av personal som br p antikroppar osv, men det r inte ndvndigt. Vi vet hur man skyddar sig, och driften av nationen kommer alltid ses som ngot som har otroligt hg prioritet. Vljarna ser detta, och de med TDS hr i trden hrs troligtvis inte i val-fldet som de som eventuellt inte bestmt sig tar del av iallafall.
Senast redigerad av drvind 2020-10-05 kl. 10:29.
2020-10-05, 10:38
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En generellt hrdare syn p Kina, och jobb tillbaka drifrn. Trump tvekar inte kra mera "hardball". Amerikanska arbetare (ej heller europeiska) kan konkurrera med deras timlner. Vad sker i USA/Europa om du upptcker ngot fuffens/skadligt.., jo du har ett sjlvstndigt rttssystem och fackliga rttigheter. I Kina bestmmer partiet och du blir "bara" utbytt om du har tur. Lgg till deras subventioner fr deras industrier och annat fulspel.

Kina behver 1 miljon nya jobb, varje r. Annars riskerar man social oro, protester mm.., som himmelska fridens torg. D tar man de jobben ifrn andra lnder, kosta, kosta vad det vill.

Fr se var Volvo tillverkar sitt om 10-15 r.

En rst p Trump, r en rst emot denna utveckling som jag ser det.
Hller med om att utflyttningen av fretag till Kina (och andra lglnelnder) har skapat arbetslshet i USA och Europa och en osund lnekonkurrens. Kom ihg dock att alla regeringar bde i Europa och USA har tilltit denna utflytt och det r inte ens ngot snack om att det borde frhindras.

Men vad hjlper Trumps handelskrig och retorik mot Kina? Det skapar en ondig konflikt istllet fr att lsa problemet. Han skulle gra USA starkt igen, men skapar i sjlva verket ett svagare USA, mer isolerat och mer aggressivt.
2020-10-05, 10:40
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Att en vuxen, sjlvtnkande mnniska kan ta ngra polls verhuvudtaget serist r fr mig en gta.
Om Trump hade haft vertaget hade du frsts gillat pollen.
2020-10-05, 10:54
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det skulle vara ett bra argument fr att faktiskt fokusera p att urbanisera staterna, och som sagt i dagslget s r alla republikanska rster i Kalifornien vrda mindre n anvnt skithuspapper just fr att deras rster inte gr ngot i ett presidentval, skulle man dock kra utan electroal votes s skulle deras rster helt pltsligt bli mycket mer vrdefulla, fr hur r electoral votes mer jmstllt nr stater som redan har bestmt sig fr att alltid vlja ett specifikt parti oavsett vad befolkningen tycker?

Electoral votes kan nmligen vlja att g emot vad folket har valt ven om det inte har hnt n s lnge s finns det absolut ingenting som hindrar dem frn att sga "nej vet du vad jag tycker inte om den hr killen jag vill hellre att den andra killen ska bli president s jag struntar i vem ni rstade p"

Precis, d det varken r kongressen eller folket som valt elektorsrsterna. Lite som en failsafe fast visst nackdelen r att de kan ndra sig men d mste alla vara i maskopi med varandra.
2020-10-05, 10:59
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Trump har kt bil frbi supporters trots att han r Corona-positiv. Dr rk vl en 10% till mot Biden.

https://www.theguardian.com/us-news/...isit-criticism
*ironi*

Hxan avundsjuka!

Hur mnga skulle vallfrda fr att se Biden?
2020-10-05, 11:00
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du kan sga samma sak om svarta, folk med doktorsutbildning, pensionrer osv. Det gr att dela in folk p otaliga stt. Tycker du USA skall ge extra vikt t svartas rster fr att det skall bli mer "jmstllt"?

Det r ett problem som inte gr att lsa, s det bsta r att kra med en man en rst dr alla rster vger lika tungt, och i det avseendet r USA en katastrof.

Full frstende, men d tvingar det kandidaterna att ven uppmrksamma och beska de mindre staterna. Fr gr man inte det s slutar man som Hillary som trodde hon hade vinsten i en ask och sket i vissa stater. S p ett stt r elektorerna bra d ven om det i vissa gon anses ojmnt s r det jmt med tanke p vad de mindre slss mot.
2020-10-05, 11:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tycker det r ni Trump-anhngare som r hatiska och aggressiva och det r vldigt sllan ni frklarar varfr ni gillar honom. Vilka r era sakskl om ni har ngra? Det som ni lyfter fram hr r ju hans "styrka", vilket jag tolkar som hans image att vara "rebellisk", stddig och arrogant.

Men efter 4 r som president ser vi ju att han r som de andra, han gr som presidenterna fre honom har gjort i stort sett. Fast vrre, mste man sga efter gullandet med Israel, det brutna avtalet med Iran och frnekandet av klimatkrisen. Med mera.
Ni borde ha genomskdat hans image.
Mja, allt r yta. I sjlva verket r det verkligheten som formar politiken och inte tvrtom. Cooronapandemin r ett srskilt tydligt exempel p det. Jag gillar mest Trump fr att hans motstndare fortfarande befinner sig i svr kognitiv dissonans efter fyra r. ven de i Sverige skulle jag vilja sga. Jag r starkt kritisk till en del av Trumps phitt och han har inte hanterat pandemin p ett bra stt. Men jag r ganska vertygad om att det inte r s troligt att ngon annan p presidentposten skulle ha gjort ett bttre arbete faktiskt. Det blir ingen strre skillnad ven med ett presidentbyte. Det stter verkligheten stopp fr. Europa brjade t.ex. redan trttna p de utrikespolitiska ventyren med Obama och med Biden vi rodret kommer vi kanske bara se en liten frskjutning. Lite mer press p Ryssland och lite mindre p Kina. Och notera att jag sger "lite" fr ngon strre skillnad med Trump blir det inte. Kina kommer att vara lika stora oavsett. Den stora frgan r var USA hamnar och i lngden vi.

Men tills vidare hoppas jag p Trump mest fr att se den liberala eliten vrida sig i plgor infr framtidsutsikterna med Trump och en andra termin.

Och kanske, kanske, kanske tvingar det slutligen Europa att st p egna ben.
2020-10-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha, du gr en "analys" av lget utgende frn dina egna sikter. Det r klart du kommer hamna fel.

Trump blev vald fr att man ville ha frndring. Man ville inte ha etablissemang, verstatlighet, politisk korrekthet, "mer av samma" . Vad gr Demokraterna som svar p detta till valet 2020? Man plockar fram nnu en gammal Washington-rv som r lika mycket etablissemang som Hillary var, och lgger till en identitetspolitiker som vicepresident. Snacka om att vara tondva fr stmningarna bland vljarkren.

Lycka till med dina fortsatta analyser. Kanske dock att du ska titta lite mer p vad vljarkren signalerar och lite mindre p dina egna sikter.
Men leder inte Biden ver Trump i stort sett i alla polls? Det r i alla fall vad vljarna signalerar. S mina sikter stmmer ju relativt vl ihop med vad vljarna anser i alla fall av pollsen att dma.
Men inget r ju hugget i sten s vi fr vl se hur vl pollsen stmmer verens med valutgngen och om Trumps i elfte timmen lyckas gra en sista uppryckning terta initiativet och d minska gapet till Biden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in