Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-05, 11:24
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men leder inte Biden ver Trump i stort sett i alla polls? Det r i alla fall vad vljarna signalerar. S mina sikter stmmer ju relativt vl ihop med vad vljarna anser i alla fall av pollsen att dma.
Men inget r ju hugget i sten s vi fr vl se hur vl pollsen stmmer verens med valutgngen och om Trumps i elfte timmen lyckas gra en sista uppryckning terta initiativet och d minska gapet till Biden.
Som du sger, hur vl stmmer pollsen med verkligheten? Frra gngen gjorde de inte det.

Frra gngen var Trump ett oprvat kort, ett vldigt vldigt oskert oprvat kort. Han hade ingen bakgrund alls inom politiken eller militren, han var den frste valde presidenten i historien som kom direkt utifrn p det viset. S stort var trycket p frndring frn folket att man valde ett helt och hllet oprvat kort. Nu har han visat att han hll fr testet. Han r fortfarande en outsider och som sdan hatad av etablissemanget men han har bevisat fr folk att han kan ratta skutan. Han har inte startat ngot krnvapenkrig eller orsakat en frdubblad arbetslshet eller ngot annat som Trumps belackare pstod att han skulle gra. Han har tvrtom ett bra trackrecord att visa upp inom flera omrden, bde inrikes- och utrikespolitiskt. Skulle de inte rsta p honom nu nr de vgade rsta p honom frra gngen?

EDIT: Det r kanske Michael Moore folk borde lyssna p och inte pollsen? Han ensam hade rtt om att Rustbelt tnkte flippa republikanskt i valet 2016. Nu frutspr han samma sak igen:
Citat:
Im warning you almost 10 weeks in advance. The enthusiasm level for the 60 million in Trumps base is OFF THE CHARTS! For Joe, not so much, he later added.

https://www.google.se/amp/s/amp.theg...t-2016-warning
Senast redigerad av Zurfarn08 2020-10-05 kl. 11:34.
2020-10-05, 11:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Mja, allt r yta. I sjlva verket r det verkligheten som formar politiken och inte tvrtom. Cooronapandemin r ett srskilt tydligt exempel p det. Jag gillar mest Trump fr att hans motstndare fortfarande befinner sig i svr kognitiv dissonans efter fyra r. ven de i Sverige skulle jag vilja sga. Jag r starkt kritisk till en del av Trumps phitt och han har inte hanterat pandemin p ett bra stt. Men jag r ganska vertygad om att det inte r s troligt att ngon annan p presidentposten skulle ha gjort ett bttre arbete faktiskt. Det blir ingen strre skillnad ven med ett presidentbyte. Det stter verkligheten stopp fr. Europa brjade t.ex. redan trttna p de utrikespolitiska ventyren med Obama och med Biden vi rodret kommer vi kanske bara se en liten frskjutning. Lite mer press p Ryssland och lite mindre p Kina. Och notera att jag sger "lite" fr ngon strre skillnad med Trump blir det inte. Kina kommer att vara lika stora oavsett. Den stora frgan r var USA hamnar och i lngden vi.

Men tills vidare hoppas jag p Trump mest fr att se den liberala eliten vrida sig i plgor infr framtidsutsikterna med Trump och en andra termin.

Och kanske, kanske, kanske tvingar det slutligen Europa att st p egna ben.
Det hller jag med om, det blir ingen strre skillnad oavsett vem presidenten i USA r. Men det r tragiska r ju att s mnga tror det och att den person som de dyrkar skapar ondiga konflikter med sin retorik. P det sttet r nog Trump en mer skadlig person r Biden.

Biden har dessutom en plan fr tgrder mot klimatfrndringarna, det r hans stora frtjnst.
2020-10-05, 11:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det hller jag med om, det blir ingen strre skillnad oavsett vem presidenten i USA r. Men det r tragiska r ju att s mnga tror det och att den person som de dyrkar skapar ondiga konflikter med sin retorik. P det sttet r nog Trump en mer skadlig person r Biden.

Biden har dessutom en plan fr tgrder mot klimatfrndringarna, det r hans stora frtjnst.
Just dr kan du se verkligheten och vad vi sm mnniskor har att rtta sig efter. Finns det ht ngon pverkan p kurvorna - upp eller ner - med Trumps presidentskap? Skulle inte tro det. Inte p ngot stt ens i detalj. Samma utslppsutveckling fr USA och definitivt fr resten av vrlden. Och inga nya energikllor heller, bara de gamla.
2020-10-05, 11:34
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Full frstende, men d tvingar det kandidaterna att ven uppmrksamma och beska de mindre staterna. Fr gr man inte det s slutar man som Hillary som trodde hon hade vinsten i en ask och sket i vissa stater. S p ett stt r elektorerna bra d ven om det i vissa gon anses ojmnt s r det jmt med tanke p vad de mindre slss mot.
Dagens system fr kandidaterna att fokusera sig p ngra f "swing states" medan de kan ignorera de dr utgngen r given. r det bttre?
2020-10-05, 11:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
> Han betalar mer skatt p ett r n vad du har gjort under hela din livstid. <

Det r USAs president vi talar om hr, han omger sig sjlvklar med en strre mngd mnniskor hela dygnet. De briefar och presenterar diverse praktiskt om ditt och amerikaners liv, skter ruljansen helt enkelt. Det gr alldeles utmrkt att gra detta utan att sprida smittan mellan de nrvarande, hur skulle t.ex. sjukhus fungera annars?, eller annan verksamhet dr de som har smittats av COVID-19 befinner sig? Du framstr som en idiot med ett s blint hat. Frst detta: Trump r din pappa, och du gillar det. Resistance is futile.

Sjlvklart finns mjligheten att anvnda sig av personal som br p antikroppar osv, men det r inte ndvndigt. Vi vet hur man skyddar sig, och driften av nationen kommer alltid ses som ngot som har otroligt hg prioritet. Vljarna ser detta, och de med TDS hr i trden hrs troligtvis inte i val-fldet som de som eventuellt inte bestmt sig tar del av iallafall.
Trump betalar inte fr FBI, han betalar ju nstan ingen federal skatt.
(Ledsen om jag trodde att alla uppfattade den kopplingen.)

Mnga av de Trump omger sig med har ocks blivit smittade och det mrkligaste r att Vita huset inte verkar bry sig om att smittspra!

Vi vet hur man skyddar sig, men FBI kan inte se ut som sjukvrdspersonal p en covidavdelning och samtidigt skydda Trump p ett bra vis. Du kan ha en pong i att presidentens livvakter kanske r smittade sedan tidigare, det lr vi aldrig f reda p.

Fr vrigt verkar de flesta utom Ronald McDonald veta hur man skyddar sig sjlv och andra mot corona.

Sjlvklart har driften av nationen hg prioritet, s
frklara grna varfr Trumps fokus d pltsligt hamnade p att ta en svng i bil och vinka istllet fr att gna sig t nationens bsta.
Jag tror han gjorde det bara fr sitt eget bsta.

Jag har inget blint hat mot Donald Trump, men jag ser ingen vrldsledande i Ronald McDonald.
Jag tror inte ens att han r bra fr USA, srskilt inte under kommande fyra r d han inte ens behver ltsas anstrnga sig. Han kan ju nd inte bli omvald.
2020-10-05, 11:44
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Dagens system fr kandidaterna att fokusera sig p ngra f "swing states" medan de kan ignorera de dr utgngen r given. r det bttre?

Det beror vl p kandidaten vilka stater han/hon besker. Men ja, ignorerar man stater man tror man har en lngre stund s blir det vl som Michigan och Hillary som trodde hon hade en 5 point ledning.
2020-10-05, 11:47
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men inget r ju hugget i sten s vi fr vl se hur vl pollsen stmmer verens med valutgngen och om Trumps i elfte timmen lyckas gra en sista uppryckning terta initiativet och d minska gapet till Biden.
Hur ska det ske tnker du? Trump r i srklass den dummaste presidenten man haft och han har antagligen vrldens mest inkompetenta kampanjmedarbetare, s varifrn ska denna hail mary komma frn som inte Biden kan skjuta ned p strt?

Om det r ngot som Tariff-man verkligen inte r, s r det ngon stor strateg. Nu avvaktar man skert debatten mellan Pence och snygg-Harris, och vad utfallet frn den blir. Men innan den gr av stapeln s kommer desinformationskampanjen ljuda hgt och trffa fel...frutsatt att Kushner, Mercer, Stepien, Murtaugh & crew inte blivit paralyserade av covid-19 frsts.

The superspreader in chief har/hade mjligen covid-19...kte in p sjukan, gjorde bort sig igen, och mycket talar fr att humpty drumpy gjorde det fr att stjla strlkastarljuset. (Orangea man trodde vl helt enkelt att den nyvunna sympatin skulle verskugga aggressiviteten som han manifesterade i debatten.) Vl inne p Walter Reed s insg man att optiken var allt annat n bra fr honom; och som Jake Tapper sa; han blev en symbol fr alla hans misslyckanden...med betoning p den Trumpfrvildade pandemin.

N, Trump r f*cked! Believe you me...
2020-10-05, 12:04
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Hur ska det ske tnker du? Trump r i srklass den dummaste presidenten man haft och han har antagligen vrldens mest inkompetenta kampanjmedarbetare, s varifrn ska denna hail mary komma frn som inte Biden kan skjuta ned p strt?

Om det r ngot som Tariff-man verkligen inte r, s r det ngon stor strateg. Nu avvaktar man skert debatten mellan Pence och snygg-Harris, och vad utfallet frn den blir. Men innan den gr av stapeln s kommer desinformationskampanjen ljuda hgt och trffa fel...frutsatt att Kushner, Mercer, Stepien, Murtaugh & crew inte blivit paralyserade av covid-19 frsts.

The superspreader in chief har/hade mjligen covid-19...kte in p sjukan, gjorde bort sig igen, och mycket talar fr att humpty drumpy gjorde det fr att stjla strlkastarljuset. (Orangea man trodde vl helt enkelt att den nyvunna sympatin skulle verskugga aggressiviteten som han manifesterade i debatten.) Vl inne p Walter Reed s insg man att optiken var allt annat n bra fr honom; och som Jake Tapper sa; han blev en symbol fr alla hans misslyckanden...med betoning p den Trumpfrvildade pandemin.

N, Trump r f*cked! Believe you me...
Hur lyckades han vinna frra gngen d, om han inte r ngon stor strateg och har de mest inkompetenta kampanjmedarbetarna? Dessutom p en mycket lgre budget...
2020-10-05, 12:13
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hur lyckades han vinna frra gngen d, om han inte r ngon stor strateg och har de mest inkompetenta kampanjmedarbetarna? Dessutom p en mycket lgre budget...

Ja en anledning r att hans motstndare var Hillary.

Nu r ju inte Biden s mycket mer populr, men efter 4 r r motstndet mot Trump mycket strre. Om han frlorar s r det drfr. Det var kanske inte en bra taktik att hela tiden attackera majoriteten av vljarna. Det r kanske bttre att som alla andra presidenter frska vara en president fr hela folket, tminstone frska allts.
Men vi fr se!
2020-10-05, 12:18
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Du r som ett barn...frstr inte att det mycket jobbigare att renovera rummet n att stka till det.
2020-10-05, 12:30
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja en anledning r att hans motstndare var Hillary.

Nu r ju inte Biden s mycket mer populr, men efter 4 r r motstndet mot Trump mycket strre. Om han frlorar s r det drfr. Det var kanske inte en bra taktik att hela tiden attackera majoriteten av vljarna. Det r kanske bttre att som alla andra presidenter frska vara en president fr hela folket, tminstone frska allts.
Men vi fr se!
Det var ett vagt svar. Han frlorar fr "att motstndet r strre"..? Bland vilka grupper tnker du p? Media?
2020-10-05, 12:32
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Det var ett vagt svar. Han frlorar fr "att motstndet r strre"..? Bland vilka grupper tnker du p? Media?

Media r inte en s stor grupp. Nej jag syftar p vljare. Han har satsat allt p att bli populr med den yttersta hgern, vilket kan gra att mellanhgern gr till Biden. Och att vnstern rstar mer n vanligt. Men det r allts teoretiska mjligheter, jag sger inte att det blir s utan att om han frlorar s r det drfr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in