2020-10-06, 10:17
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du finner den hvis du velger krimpodden her: https://www.vg.no/podkast
og deretter klikker p Apple Podcasts eller Acast.
Den heter: BONUS: Milli svarer p Lrenskog-sprsml
Takk
Citera
2020-10-06, 11:37
Medlem
ReedMes avatar
"Molka", att spionera med minimala dolda kameror, r ett fenomen som hller p att segla upp till att bli ett stort problem i vrt samhlle. Man kan idag vervaka vem som helst nstan och var som helst.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...ror-i-sydkorea

Min magknsla sger mig att kidnapparna jobbade eller har jobbat i futurumbyggnaden, och d inte fr TH.
Citera
2020-10-06, 11:49
Medlem
Dagens episode av krimpodden var en eneste stor teaser...
De har ftt tips om hvilken jakke hettemannen har, men de vil ikke si noe.
De har rekonstruert hyden p hettemannen, men de vil ikke g ut med hyde.
Citera
2020-10-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
N har ikke jeg inngende kunnskap om overvkningskamera, men jeg vil tro det er leid inn et firma som har plassert de ut i fra erfaring og standard for overvkning og at ikke TH eller andre kan eller vil pvirke dette i stor grad. Da ville nok det komme frem at noen bevisst har overstyrt de som satte opp kamera.

Han kan fint ha hoppet ut et vindu eller sneket seg unna, men risikoen for bli sett m ha vrt stor da jeg tipper det mange som har kontorvindu mot de fleste retninger. Mener ha lest at TH satt i 2. etasje ogs.
Om han skal ha sneket seg ut, skal det kun en person til for ha sett en sneket seg ut s har hele planen gtt under. Hvis det er s planlagt som det er, tror jeg de har holdt seg unna denne risikoen og at heller TH har hatt alibi p jobb. Samtidig er det rart han ikke har bedre alibi p jobb hele dagen om det er planlagt...

Jeg har tenkt p at det hadde vrt enkleste kidnappe AEH, om det var det var intensjonen, p morgentur med hunden. Men hunden var vel ganske nyanskaffet slik at det var kanskje ikke noen lange morgenturer som var satt i rutine enda?

B*sefarm startet stort datadriftssenter p F*turum mot slutten av 2017. Dette er et anlegg som krever hy sikkerhet, s at kameraer kom p plass rundt bygget var ikke spesielt pfallende
Citera
2020-10-06, 12:21
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
"Molka", att spionera med minimala dolda kameror, r ett fenomen som hller p att segla upp till att bli ett stort problem i vrt samhlle. Man kan idag vervaka vem som helst nstan och var som helst.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...ror-i-sydkorea

Min magknsla sger mig att kidnapparna jobbade eller har jobbat i futurumbyggnaden, och d inte fr TH.

Hvilke kidnappere? Er ikke den teorien forlengst begravet?
Citera
2020-10-06, 12:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Hvilke kidnappere? Er ikke den teorien forlengst begravet?
Om du har bevis p att TH str bakom, s kan du ju skicka det till politiet. Dom skulle bli jtteglada.
Citera
2020-10-06, 12:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Dagens episode av krimpodden var en eneste stor teaser...
De har ftt tips om hvilken jakke hettemannen har, men de vil ikke si noe.
De har rekonstruert hyden p hettemannen, men de vil ikke g ut med hyde.
Men det var trkigt att hra om bilen som backade upp mot huset, att kvalitn p filmen var s dlig. Man fr lista sig till att det verhuvudtaget handlar om en bil.
Citera
2020-10-06, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChrTol
Jeg mener det er det er motorisert kamera og linse som virker bevisst srge for flge de to ukjente mennene p veien, og bli materiale p NVR'n politiet fikk. I tillegg hadde TH tegnet en skisse over hvordan han/de s ut fr politiet mottok opptakene.

https://www.tv2.no/a/11534584/

Okei, men slik er det alts ikke.
Citera
2020-10-06, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
B*sefarm startet stort datadriftssenter p F*turum mot slutten av 2017. Dette er et anlegg som krever hy sikkerhet, s at kameraer kom p plass rundt bygget var ikke spesielt pfallende

Sikkerhetsgjerdet ble ogs satt opp i 2017 iflge 1881s historiske kartbilder. Man kan se p bildet av 2017, at de driver stper grunnfundamentet i betong der gjerdet skal st.
Men gjerdet gr jo ikke hele veien rundt. Og det er heller ikke noe hysikkerhetsgjerde med 3-raders piggtrd. Kameraene ser heller ikke ut til dekke hele bygget.
Det ser ut til at man kan g direkte fra kontorflyen og inn i storbygget som ogs rommer Basefarm.
Mulig det er noen superdr som gr inn dit, som ikke gr ann bryte opp med brekkjern eller slegge eller noe. Mener jeg s bilde av en slik dr en gang.
Her er en artikkel jeg fant. Det ser ut som at baksiden av bygget ogs er dekket av kameraer.
https://www.kode24.no/koden-bak/her-...norge/70772005
Men det kan jo nesten se ut som at den nordlige veggen ved kontorflyen blir et "smutthull". Eneste delen av hele bygget antakeligvis som ikke er dekket av kamera.
Citera
2020-10-06, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
N har ikke jeg inngende kunnskap om overvkningskamera, men jeg vil tro det er leid inn et firma som har plassert de ut i fra erfaring og standard for overvkning og at ikke TH eller andre kan eller vil pvirke dette i stor grad. Da ville nok det komme frem at noen bevisst har overstyrt de som satte opp kamera.

Han kan fint ha hoppet ut et vindu eller sneket seg unna, men risikoen for bli sett m ha vrt stor da jeg tipper det mange som har kontorvindu mot de fleste retninger. Mener ha lest at TH satt i 2. etasje ogs.
Om han skal ha sneket seg ut, skal det kun en person til for ha sett en sneket seg ut s har hele planen gtt under. Hvis det er s planlagt som det er, tror jeg de har holdt seg unna denne risikoen og at heller TH har hatt alibi p jobb. Samtidig er det rart han ikke har bedre alibi p jobb hele dagen om det er planlagt...

Jeg har tenkt p at det hadde vrt enkleste kidnappe AEH, om det var det var intensjonen, p morgentur med hunden. Men hunden var vel ganske nyanskaffet slik at det var kanskje ikke noen lange morgenturer som var satt i rutine enda?

Du kan ha rett i at han kan ha blitt sett hvis han hoppet ut vinduet. N vet vi ikke hvordan det er der, hvem som har kontorer hvor, om det var mrkt om morgenen og hvor lenge. Kanske var det felles pause kl. 9.30 eller 10.00, der alle samles i et og samme rom og ryker og drikker kaffe, og vipps s ble TH borte. Det er vel ikke s mange som jobber i TH eiendom. 10-15 stykker. Men det er jo andre firmaer i bygget ogs. Skulle vrt interessant vite mere om bygget.

Ja, hvis planen var kidnappe henne, s kunne dem jo bare plassert en gr anonym varebil et stykke ned p den gruslagte gangveien, plassere noe spade og spraybokser og litt snn ved siden av bilen, s det s ut som en kommunal bil, og s nr AE kom forbi, s pnet en sidedr seg, og hun ble tatt inn der. Det er vel endel folk der, men kanskje ikke til alle dgnets tider. Hvis AE luftet hunden p kvelden, s kanskje det ikke ville vrt s mange vitner, og dessuten mrkt.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-06 kl. 14:41.
Citera
2020-10-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du kan ha rett i at han kan ha blitt sett hvis han hoppet ut vinduet. N vet vi ikke hvordan det er der, hvem som har kontorer hvor, om det var mrkt om morgenen og hvor lenge. Kanske var det felles pause kl. 9.30 eller 10.00, der alle samles i et og samme rom og ryker og drikker kaffe, og vipps s ble TH borte. Det er vel ikke s mange som jobber i TH eiendom. 10-15 stykker. Men det er jo andre firmaer i bygget ogs. Skulle vrt interessant vite mere om bygget.

Tja, det er mulig at det bare er ikke-rykere p Futurum, men hvis ikke, s ville det nok vrt fare for at det sto rykere p hvert hjrne, hvis TH tok seg en tur i fellespausen (og kanskje ellers ogs).
Det er vel bare offshore man fremdeles har lov ryke inne.
Citera
2020-10-06, 17:45
Medlem
Legokatts avatar
Gone Girl
Har man f.eks mest tro p teorier der TH=skyldig eller ekte kidnapping s er det mindre grad av likheter med filmen GG i Hagen-saken.

Det er hypoteser som innebrer AEH i en rolle som gjr at likhetene kommer frem.

F.eks hypotese: GM manipulerer AEH. GM og AEH setter til verks et plott mot TH. GM har sin egen agenda og lurer AEH - legger ut trusselbrev.

Da blir det flgende liktheter. Det er mange.

1. Forsvinningen skjer i forbindelse med bryllupsdagen etter flere rs ekteskap - skal tyde p at ektemann gjr en "symbolsk handling rundt denne dagen"

2. Det kommuniseres ekteskapsproblemer med enkelte venninner i tiden fr forsvinningen - dette vil selvflgelig komme frem i politi-avhr i etterkant av forsvinningen - styrker mistanke mot ektemann.

3. Planting av bevis og indisium i forkant som setter ekteskapet/ektemann i skelyset. I Hagen-saken kan dette f.eks vre seperasjonspapirer gjemt slik at politiet skal finne dem. Det kan vre fortelle barna at hytteturen er avlyst - sette TH's forklaring i skelyset, anskaffelse av valp - skal tyde p at AEH aldri hadde tenkt p forsvinne, oppussing av bolig, innmelding i Facebook-gruppe for boliger p Gjvik, osv. I Hagen-saken er det allerede et sterkt indisium som det har vrt dratt nytte av - ektepakten. Den er nok med i beregningen i et slikt scenario.

4. Hendelsen p forsvinningsdagen er likt. Ektemann drar p jobb. Da "tikker klokka" og huset m forberedes. Valp i Hagen-saken kan vise at det ikke var tid til de daglige gjremlene og selve hendelsen har mest sannsynlig skjedd i tidsrommet ca kl 09.07 til 10.07.

5. Staging - i filmen stages det en kriminell handling - et fall over et glassbord, spor/blod blir plantet, det blir vasket fr og etter at spor/blod blir satt. Grunne til dette forteller politiet i filmen flgende:

"Et sted uten blod/spor og lik vil se ut som en kidnapping ved frste yekast. Men et sted med blod/spor som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann ved nrmere politietterforskning."

6. I filmen blir det lagt igjen et brev med ledetrd. I Hagen-saken blir det lagt igjen et trusselbrev.

7. Mye vil peke mot ektemannen ved et slikt plott. Filmen forklarer hva som vil skje. Politiet vil bli lurt. Media vil forhndsdmme ektemannen. Saken vil fr stor oppmerksomhet og engasjere. Det blir et media-sirkus. Ektemannen fr livet snudd opp ned. Rykter vil spres. Alle vil spekulere.

Dette tyder p at hvis denne filmen er lagt til grunn er hovedmlet med plottet ramme TH som person, ikke frst og fremst presse han for penger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in