Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Facts? LOL. Har du sdana? Kan du t.ex redogra fr frdelningen gllande partitillhrighet bland gallrade i registren? Och du vet vl att ca 25% registrerar sig utan partitillhrighet? Samt att s mnga som 15-20% r potentiella swingers? Du lser in p tok fr mycket i siffrorna fr registrerad partitillhrighet. Och du tolkar mig definitivt fel om du tror att jag vet resultatet p frhand.
Men, som jag skrev i frra inlgget, majoriteten unga vljare rstar bltt enligt tillgnglig statistik. Och registrerar sig sent.
Du har dremot rtt i att GOP ftt fler att registrera sin partitillhrighet, n demokrater, sedan 2016. ca 150.000 fler totalt sett. Men det betyder inte s mycket bland 13.6 miljoner vljare. Valdeltagandet bland Demokrater fller avgrandet i Florida. Eftersom valdeltagandet traditionellt r hgre i GOPs led, n i Demokraternas.
Har du ngra andra siffror p var valdeltagandet verkar att hamna i
Broward och
Dade t.ex?
Tror att du kommer att frvnas ver valdeltagandet bland unga vljare, som rstar p demokraterna.
Men detta r bara min tes s klart. Jag r ju ingen expert med hrda fakta, som du.
North Carolina update
Denna stat kan nu brja jmfras med
2016 och det ser inte bra ut fr Demokraterna.
NC's marginaler mellan efterfrgade samt returnerade "VBMs" (vote-by-mail) har fortsatt att
minska bde i antal och defacto returnerade. Demokraterna behver n ett visst antal returnerade postrster fr att sl Republikaner som i vsentligt strre rstar i person p valdagen.
Nedan visar att Demokraterna ligger efter sin egen 2016 niv nr man frlorade med Hillary, och r sledes p vg mot frlust i North Carolina om detta inte ndras dramatiskt. Ngot jag inte hoppas sker ;-)
Demokraternas % av alla
efterfrgade postrster:
9/10/20: 51.5% av 737,347
10/9/20: 47.3% av 1,268,014
Demokraterna VBM % av alla
lagda postrster:
9/11/20: 59.0% av 9,996
10/9/20: 51.6% av 443,190