Citat:
Ursprungligen postat av
Realisten73
Får börja med dagens rättelse. Göran Persson var inte Sveriges statsminister då M/S Estonia förliste ute på öppet hav den 28 september 1994.
Carl Bildt var dåvarande statsminister och det var även han som tog emot pressen morgonen därpå. Hans efterträdare kommer att bli Ingvar Karlsson som tog över månaden senare den 7 oktober 1994.
Upplysningsvis kan jag då även meddela att Göran Persson först kom att tillträda statsministerposten 22 mars 1996.
Då så, då har vi klargjort det.
Ja visst finns det mycket som inte stämmer med otursbåten M/S Estonia. Allt från våldtäkter, rån och korrupta redare till mord och tillslut bottenkänning, ordagrant.
Vad som faktiskt hände den natten är det nog allt fler och fler som kommit underfull med. Pusslet har liksom lagt sig självt. Nu när man har alla bitar på plats så är det ganska enkelt och se hur myndigheter gjorde allt för att mörka och försvåra för oss som tvivlade.
Det jag har hört och den fakta jag samlat på mig under alla dessa åren är följande:
När M/S Estonia lämnar kajen i Estland klockan 19.15 så är hon ca 15 minuter försenad efter avgång. Tre stycken vittnen har oberoende av varandra som alla överlevde berättat att de stått på däck den aktuella tidpunkten före avgång och då sett ett antal militärfordon köra ombord. När det sista militärfordonet kört över så stängs bogvisiret och båten börjar sakta lämna hamnen.
Senare på kvällen precis innan smörgåsborden uppe på buffén ska öppna så befinner sig ett gäng ungdomar nere vid bildäck. De är påverkade av alkohol och ska enligt en av de som överlevde letat efter spa och bastu avdelningen. De har då blivit bemötta av en matros som stått vakt vid en av dörrarna till bildäck och han har skällt ut dom efter noter på Estniska. Det är dock oklart vad han sa till dom då dessa grabbar inte kunde språket. Men enligt personen som överlevde så har han i efterhand förstått att det var något som pågick nere på bildäck eftersom de blev så argt och otrevligt bemötta. Han tyckte att man annars kunde sagt till på ett vänligare sätt, men att detta var nått helt annat. Han tyckte att matrosen uppvisade ett nästan sjukligt nervöst beteende samtidigt som han var arg och hotfull.
Klockan 00:53 smäller det. Det finns det vittnen som uppgett. Sara Hedrenius är ett av dom vittnet som både såg militärbilarna köra ombord, 15 min efter planerad avgång samt att hon kände smällen klockan 00.53. Detta är 40 minuter innan bryggan kallar på hjälp.
Sara resonerar som så här:
"Eftersom det sista fordonet som körde ombord M/S Estonia var en militär bil så är det inte så svårt att förstå att detta fordon kommer att stå längst ut mot bogvisiret. Min gissning är ju att något vapenliknande föremål har bränts av antingen av medvetenhet eller av känslighet på grund av det stormiga väder som rådde"
Jag är ju beredd att hålla med Sara här. Att de fraktade vapen och explosiva ämnen ombord M/S Estonia finns det ju redan klara bevis för. Frågan är väl vad som utlöste en eventuell smäll, och var det medvetet eller omedvetet?
Givetvis fanns det folk ombord som visste om det vad som hade hänt. Det kanske inte heller var första gången de smugglade och fraktade. Men denna gången gick det åt helvete. De som visste måste tystas. Mina damer och herrar, Estonia var mord och inget annat. Regeringen ville fort som fan begrava allt i betong. Varför? Pusselbitarna finns där, det gäller bara att lägga rätt bit på rätt plats.
http://heiwaco.com/punkt21.htm
Inte bara Sara utan andra med som stog ute på däck, även Carl Övberg som är turkisk, han anlände sent till båten och såg militärer.
Det troliga scenariot är det jag skrivit om tidigare, att diverse utländska säkerhets tjänster i detta fall Nato, Cia försökt smuggl över Ryskvapen teknik från Paldilski basen, detta gäller främst kärnvapenämnen samt ubåtshemligheter. Vi ska inte glömma att ryska maffian varit inblandad i diverse smugglingar av narkotika och annat som pågått innan denna natten. Besättnings kaptenerna var givetvis informerade om att det fanns militära hemliga laster, Avo Pith har som sagt synts av räddningspersonalen samt funnuts på räddade listor och även setts av andra, men med dom hemligheterna blev 12 besättnings överlevande spårlöst försvunna inkls tvillingsystrarna(dansarna) det är inte svårt för en säkerhetstjänst att byta identitet och sudda ut deras spår totalt- detta kan bero på hot från ryska maffian eller andra säkerhetsjänster som kgb tex. Det som står klartr att Mi8 samt Cia är inblandade i sammarbete med den svenska avdelningen KSI, som smugglat in militär elektronik genom ericsson tidigare som visats i dokumentärer.
Att Carl Bildt inte var medveten om allt är trams, han känner säkert antentatsmännen med/ bildt va anlitad av cia på den tiden, han har varit inblandad i Lundin Oil som vi alla vet, otroligt skärpt och smart Carl Bildt.
Carl Bildt sitter givetvis på en mörk hemlighet, att betong skulle täcka Estonia var enbart för kärnvapen ämnen som läckte ut radiation, det gjordes försök att i hemlighet ta bort militära lasten från skeppet och man lyckades med det men inte allt som sagt, det är enda anledningen till att skeppet skulle betong täckas inte för gravfriden som sagt.
Sen som ni alla vet såldes vapen, pansarvagnar o allt möjligt, ubåtar som stog på Paldilski basen var ubåtar som ävrn kränkt svenska vatten i hemlighet, speciellt dom 2 med kärnreaktorer gick varma i Östersjön, det finns dokument att en rysk ubåt dykt upp bland #)den svenska ubåten/Nato Ubåten som skulle eskortera estonia i hemlighet till Stockholm, drn ubåten sägs ha skjutit en oskarp torped som orsakat ena hålet på Estonia sen har den dykt ner på 180m djup och fösvunnit, det talas även om sprängladdningar ombord på Estonia samt att kaptenen blev skjuten innan båten förliste i skallen inne i sin hytt, och att dykare sen i hemlighet avlägsnade hans kropp i hemliga dykningar.
Visst allt kan va skitsnack vem vet, men att det pågått militära operationer samt mörkläggningar är helt klart och nu vill alltså Estonia utreda vidare/ medans Sverige inte är speciellt sammarbetsvilliga.