2020-10-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Er det over et visst antall ord i brevet (vil ikke si tallet haha) s kan brevskriver identifiseres med 98% sikkerhet, om man har noe sammenligne med. S var i utgangepunktet en kjempebommert skrive et s langt trusselbrev.Og enda en megabommert av Hagen skrive masse brev til politiet som de kan sammenligne med, om han har skrevet trusselbrevet. Man m mao konkludere med at Hagen ikke har skrevet trusselbrevet. Er ogs elementer i brevet som tyder p at det ikke kan vre skrevet av en 70-ring.
Jeg er enig i dine gode poeng her.

Hva tenker du om muligheten for at trusselbrevforfatteren kan ha plantet en uskyldig persons ord og uttrykk og eventuelle skrivefeil m.m. i trusselbrevet, slik at politiet kunne bli lurt til tro at den uskyldige personen hadde skrevet trusselbrevet?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-10 kl. 13:15.
Citera
2020-10-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jeg sende Monero fr om 7 dager.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sli...abben/72547744

Polisen frskte bortfrklara det med att dom gjorde ett misstag. Men det r helt omjligt att gra ett snt misstag.

Frst, man m lure p hvorfor familien reagerer med sinne og frykt nr politiet forsker etablere kontakt gjennom den metoden som er anvist i lsepengebrevet.

nsket ikke familien f AEH tilbake?
"To dager etter at Anne-Elisabeth Hagen (70) forsvant fra sitt hjem p Lrenskog 31. oktober 2018, mottok de angivelige kidnapperne en melding.

De var blitt tilsendt et lite, men spesifikt belp med kryptovalutaen Bitcoin. Belpet var likt, men ikke identisk med et belp som var nedfelt i trusselbrevet den n drapssiktede milliardren Tom Hagen fant hjemme i ekteparets bolig i Sloraveien 4, og betd:

Men det var ikke Tom Hagen som sendte denne meldingen til de angivelige kidnapperne, det skal ha vrt politiet, iflge Dagbladets opplysninger."
Kilde Dagbladet 22. juni 2020

Belpet politiet sendte var nesten identisk med Bitcoin-koden, men hadde flere desimaler.

Denne koden sier null og niks om belpet som skulle sendes i Monero. Ingenting om at hele Monero-belpet skulle sendes innen 7 dager. Som var en umulighet, og som var i strid med kravene i lsepengebrevet. Om at TH ikke skulle kjpe Monero for mer enn tilsvarende 1 million Euro per uke.

Som nevnt i et annet svar til deg, politiet mtte finne ut om mottaker-kontoen i Bitcoin faktisk eksisterte. Og det gjorde den.

Men det s ikke ut til vre noen hjemme i andre enden. De angivelige kidnapperne svarte ikke p henvendelser.

At det p noen mte skulle vre tryggere ikke kommunisere i Bitcoin, er en feilslutning fra TH og som han har innprentet i HHB2. Her er fullstendig og total mangel p logikk.
Citera
2020-10-10, 13:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Det skalte politiet er amatrer, selv etter at gale-muslimen Haris er ute av saken. Er det over et visst antall ord i brevet (vil ikke si tallet haha) s kan brevskriver identifiseres med 98% sikkerhet, om man har noe sammenligne med. S var i utgangepunktet en kjempebommert skrive et s langt trusselbrev. Og enda en megabommert av Hagen skrive masse brev til politiet som de kan sammenligne med, om han har skrevet trusselbrevet. Man m mao konkludere med at Hagen ikke har skrevet trusselbrevet. Er ogs elementer i brevet som tyder p at det ikke kan vre skrevet av en 70-ring.
Ja, det r riskfyllt att skriva s lnga brev. Kanske var syftet att framst som amatrer. Brevet r fyllt av mnga medvetna planteringar vilka r uppenbara fr alla som lser det. Men jag tror att det r en norrman med goda svenskakunskaper som str bakom det. Och kunskaper i engelska frsts.
Citera
2020-10-10, 13:15
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Frst, man m lure p hvorfor familien reagerer med sinne og frykt nr politiet forsker etablere kontakt gjennom den metoden som er anvist i lsepengebrevet.

nsket ikke familien f AEH tilbake?
"To dager etter at Anne-Elisabeth Hagen (70) forsvant fra sitt hjem p Lrenskog 31. oktober 2018, mottok de angivelige kidnapperne en melding.

De var blitt tilsendt et lite, men spesifikt belp med kryptovalutaen Bitcoin. Belpet var likt, men ikke identisk med et belp som var nedfelt i trusselbrevet den n drapssiktede milliardren Tom Hagen fant hjemme i ekteparets bolig i Sloraveien 4, og betd:

Men det var ikke Tom Hagen som sendte denne meldingen til de angivelige kidnapperne, det skal ha vrt politiet, iflge Dagbladets opplysninger."
Kilde Dagbladet 22. juni 2020

Belpet politiet sendte var nesten identisk med Bitcoin-koden, men hadde flere desimaler.

Denne koden sier null og niks om belpet som skulle sendes i Monero. Ingenting om at hele Monero-belpet skulle sendes innen 7 dager. Som var en umulighet, og som var i strid med kravene i lsepengebrevet. Om at TH ikke skulle kjpe Monero for mer enn tilsvarende 1 million Euro per uke.

Som nevnt i et annet svar til deg, politiet mtte finne ut om mottaker-kontoen i Bitcoin faktisk eksisterte. Og det gjorde den.

Men det s ikke ut til vre noen hjemme i andre enden. De angivelige kidnapperne svarte ikke p henvendelser.

At det p noen mte skulle vre tryggere ikke kommunisere i Bitcoin, er en feilslutning fra TH og som han har innprentet i HHB2. Her er fullstendig og total mangel p logikk.
Om jag hade varit GM s skulle jag tolka det som att en frsta betalning i monero ska komma om sju dagar. Om syftet var ett annat, s borde polisen skrivit det.
Citera
2020-10-10, 13:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du har kommet med hypoteser tidligere som du har presentert som en hypotese der alt sammen passer, men der alt i virkeligheten faller p sin egen urimelighet. At du skriver her i forumet at alt passer inn, blir bare tomme ord.
Mener du at en GM skal ha hentet AE i S4, og s kjrt til Ishallen, og s har han gtt tilbake til S4 til fots med brevet, mens AE satt i bilen der og ventet?
Og hvem skulle denne personen vre? Hva heter han? Skybert?
Slik er det nr man ikke har tunnelsyn - hypoteser endres etterhvert som man tenker og fr tilgang til ny informasjon fra media (og film)

Skybert tror jeg ikke har motiv i denne saken.
(Men jeg kjenner ikke denne personen, s hvem vet..)

Angende Hettemannen
Noen tror det er en ishockey-spiller, andre tror det kan vre en dame - tiden vil vise

Jeg tror - sett ut fra hypotesen - det er en mann som kjenner familien, AEH og TH fra fr.
Citera
2020-10-10, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis det var slik, hvorfor valgte politiet ikke vre pne om det og hvorfor ly de eventuelt til familien om at det skjedde ved en feil?

Hvordan og nr fikk familien vite at den bitcoinmeldingen (2. november) hadde blitt sendt av politiet?

Har du vrt i en situasjon der du har vrt ndt til samarbeide med manipulerende og eller manipulerte mennesker noengang?

Jeg er noks sikker p at politiet har ftt aksept fr de sendte Bitcoin-belpet. S snart politiet hadde ftt gjort det, s viste det seg at aksepten de hadde ftt ikke var aksept allikevel.

Det er umulig samarbeide med mennesker som mener n ting en dag, og som mener tvert imot den neste dagen. Og som anfrer en hel rekke idiotiske begrunnelser p hvorfor det som allerede er blitt gjort, n plutselig skulle vre ravende galt.

Jeg m si, jeg har all verdens sympati med politifolkene som ble utsatt for dette vanviddet fra offerets familie.

Edit

Hvis du skulle vre i samme situasjon som politiet, kan det hende at ogs du ville gjort vurderingen at det er enklere legge seg flat, beklage feilen, enn ta opp kampen og starte krangel med familien om hvem som sa hva og nr det ble sagt.

starte en slik meningsls kamp er en del av manipulatorens metoder for presse fokus vekk fra hovedproblemstillingen, hva som hadde skjedd med AEH.

Da kan det vre en god vurdering forske beklage, og "innrmme feil". I hp om f flyttet hovedfokus over p AEH igjen.
Senast redigerad av kornblomst 2020-10-10 kl. 13:27. Anledning: Edit
Citera
2020-10-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
2020-05-29 17:43:16 +0.001 Jeg bekrefter at jeg vil betale.
2019-01-27 12:23:22 kryptert e-post Du har prvd fucke oss i over ti uker n
2019-01-16 15:30:29 +0.0007 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2019-01-02 20:05:30 +0.0007 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2019-01-02 19:54:38 +0.0007 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2018-12-27 17:34:30 +0.000706 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2018-12-14 08:59:49 +0.000706 cee face ae
2018-12-10 19:58:05 +0.0007001 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2018-12-10 19:58:05 +0.0007001 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2018-12-10 14:00:27 +0.000706 decode hex in monero to ascii
2018-12-10 13:16:24 +0.000706 dec0de
2018-12-01 12:15:47 +0.0007 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2018-12-01 12:15:36 +0.0007 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2018-12-01 10:02:43 +0.0007 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2018-12-01 09:11:44 -0.036112
2018-11-30 15:17:25 +0.000706 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2018-11-30 15:17:25 +0.000706 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2018-11-13 10:31:20 +0.004 Jeg har problem, trenger mer tid.
2018-11-10 22:09:01 +0.0007 Drlig tid, fort eller hun vil d.
2018-11-02 17:32:19 +0.03 Jeg sender monero fr (eller frst red.anm) om syv dager.

Citat:
Motparten svarte jo den 10.11.2018 som var dagen etter at det hadde gtt 7 dager (hvis jeg har forsttt riktig) etter politiets beskjed 2.11.2018 om betale om 7 dager.

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om jag hade varit GM s skulle jag tolka det som att en frsta betalning i monero ska komma om sju dagar. Om syftet var ett annat, s borde polisen skrivit det.
Enig. Og motparten svarte etter 8 dager (om jeg har forsttt rett. se 2 sitater over). Det kan tolkes som at motparten hadde lest politiets bitcoinmelding (som motparten trodde at var fra TH) som ble sendt 2. november, og at motparten var utlmodige og irriterte da de s at penger ikke var overfrt etter 7 dager, og motparten svarte derfor den 8. dagen dette: Drlig tid, fort eller hun vil d.
Citera
2020-10-10, 13:31
Medlem
Citat:
Enig. Og motparten svarte etter 8 dager (om jeg har forsttt rett. se 2 sitater over). Det kan tolkes som at motparten hadde lest politiets bitcoinmelding (som motparten trodde at var fra TH) som ble sendt 2. november, og at motparten var utlmodige og irriterte da de s at penger ikke var overfrt etter 7 dager, og motparten svarte derfor den 8. dagen dette: Drlig tid, fort eller hun vil d.

Det du skriver her rimer veldig drlig med at angivelige kidnappere hadde lagt fringer som gjorde at det ville ta minst ni uker fr lsepengekravet kunne bli innfridd.
Citera
2020-10-10, 13:31
Medlem
Citat:
Hvis det var slik, hvorfor valgte politiet ikke vre pne om det og hvorfor ly de eventuelt til familien om at det skjedde ved en feil?

Hvordan og nr fikk familien vite at den bitcoinmeldingen (2. november) hadde blitt sendt av politiet?

Grunnen var at TH p forhnd hadde bestemt seg for ikke betale lsepenger eller bidra til kommunikasjon. Fordi motpart ikke eksisterer. Han hadde nok ikke sett for seg at politiet jobber for offeret og ikke han.
Citera
2020-10-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du har kommet med hypoteser tidligere som du har presentert som en hypotese der alt sammen passer, men der alt i virkeligheten faller p sin egen urimelighet. At du skriver her i forumet at alt passer inn, blir bare tomme ord.
Mener du at en GM skal ha hentet AE i S4, og s kjrt til Ishallen, og s har han gtt tilbake til S4 til fots med brevet, mens AE satt i bilen der og ventet?
Og hvem skulle denne personen vre? Hva heter han? Skybert?

Haha n m jeg nesten le, Skybert😂
Citera
2020-10-10, 13:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Tack.

Fr alla som inte r faktaresistenta eller allmnt korkade s gjorde polisen ett mycket allvarligt fel hr. Tv dagar efter att hon frsvunnit s kunde dom inte ha vetat att hon med 100% sannolikhet var dd eller att TH skulle ha varit mrdaren eller sttt bakom mordet.
Citera
2020-10-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det du skriver her rimer veldig drlig med at angivelige kidnappere hadde lagt fringer som gjorde at det ville ta minst ni uker fr lsepengekravet kunne bli innfridd.
Uenig. Det skulle betales over flere uker ja. Men motparten savnet den innbetalingen fra TH som motparten forventet at skulle skje 7 dager etter den meldingen som ble sendt fra politiet (Jeg sender monero fr (eller frst red.anm) om syv dager) den 2.11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in