2020-10-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Det finnes bukser i merke Missing link ogs.
Kan vre. Identifisering av buksen tror jeg dessverre vi kan skyte en hvit pil etter.
Citera
2020-10-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Lukter Iditarod lang vei
Aner ikke hva du prater om. Kan du vre litt mer konkret?
Citera
2020-10-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Kan vre. Identifisering av buksen tror jeg dessverre vi kan skyte en hvit pil etter.
Du har nok rett. Dessuten tror ikke jeg at identifisering av hettemannens jakkemodell vil bringe saken nrmere en oppklaring heller, ettersom dette kan vre en jakkemodell som det kanskje er solgt titusener av i mange forskjellige land og kanskje hettemannen brukte den jakken kun i 1-2 timer den ene dagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Vet ikke. Noen bedre til google enn meg?

Hrte frst n p de siste krimpoddene til VG.

Det er rett og slett pinlig.

Hvis jeg var redaktren til Milli, ville jeg kalt ham inn til mte n og sagt: N m du bytte side. Slutt lunsje politiet og Jrn Lier Horst. N m det i stedet utves kritisk journalistikk mot politiet.

Det er rett og slett opplagt for alle med nese for god journalistikk at Milli ikke gjr annet enn bake inn politigrublerier i en eim av journalistikk.

Budskapet til Milli er la politiet f jobbe i fred

Det er rett og slett dustete.

HVIS DENNE SAKEN SKAL OPPKLARES, M DET SETTES INN FOLK SOM JAKTER P ANDRE GJERNINGSMENN.

Og noe av det mest patetiske skjer i Krimpodden den 1. oktober.

Da lar nemlig Milli Jrn Lier Horst f lov til klage over hvor skadelig det er for (den mislykkede) etterforskningen at TH har utlovet dusr med SH som mottaker av tipsene; for da kan nemlig TH sile ut tips.

HALLO, ER DET NOEN HJEMME?

Det er jo nettopp hva politiet har holdt p med i halvannet r; alle tips som ikke ledet til at politiet kunne knytte TH til saken er behendig lagt til side.
Senast redigerad av Sandemose 2020-10-13 kl. 00:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du kan starte med svare p det du har blitt spurt om.Du fikk en pminnelse i gr kveld.
Jeg har spurt deg om hvorfor du trekker inn "kurrasittmannen". Jeg vet ikke hvem denne mannen er, og hva han har med denne trden gjre. Jeg spurte ogs om dette var ett nytt spor i saken.
Har du tenkt svare?
Ikke meg du spr, men det har ikke med spor i denne saken gjre. Google er din venn. Poenget var kanskje bare forsvare at naboer fr beskjed, og at personens nye navn blir gjort kjent for dem, nr slike flytter inn ved siden av, etc. Folk har ulike meninger om det, kort sagt. Det har vel en viss relevans hvis emnet for diskusjon eksempelvis er om varsling.
Citera
2020-10-13, 00:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
(Hettemannen)
Missing Link Youcon jakke, selges bl.a p G-sport Metrosenteret.
https://imgur.com/a/Fg3QT89

Jeg tror at Hettemannen, under jakke-hetten,
ocks har en type "Outdoor Knitted Ski Mask Hat " i gr frg.

https://eur.zaful.com/outdoor-stripe...d_2794707.html
Typ som i detta lnk.

Jmfr med bilden hr av Hettemannen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...tifisert-jakke

(Jag har meddelat polisen detta)
Citera
2020-10-13, 00:40
Medlem
Citat:
Og noe av det mest patetiske skjer i Krimpodden den 1. oktober.

Da lar nemlig Milli Jrn Lier Horst f lov til klage over hvor skadelig det er for (den mislykkede) etterforskningen at TH har utlovet dusr med SH som mottaker av tipsene; for da kan nemlig TH sile ut tips.

HALLO, ER DET NOEN HJEMME?

Det er jo nettopp hva politiet har holdt p med i halvannet r; alle tips som ikke ledet at politiet kunne knytte TH til saken er behendig lagt til side.
Du skriver veldig mye bra og jeg tror at det er slik som du skrev - at politiet har lagt bort tips som ikke passet inn i deres hypotese der de hadde plassert TH som skyldig. Ditt innlegg om kritikk av Milli m.m. synes jeg ogs at er veldig bra. Kanskje du og/eller andre har lyst til skrive til Milli?

Har du sprsml til ystein Milli? Besk Krimpodden p Facebook, eller send mail til krimpodden@vg.no.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...baneheia-saken
Citera
2020-10-13, 00:44
Medlem
Citat:
Jeg tror politiet har en exitstrategi, som har som ml smyge saken ut av historien dagen fr dom faller i Bertheussen-saken.

Strategien handler om hvordan henlegge en siktelse p en minst mulig dramatisk mte. Frrest mulig av de som begikk etterforskningsmessige brlere skal stilles til ansvar, komme i medienes skelys eller f riper i lakken.

Siden det har vrt stille for lenge n, kastet de i dag ut litt te; vi tror vi vet hva slags jakke mannen som vi ikke vet er viktig for saken, har p seg.

Det er nok til tr vannet denne uken. Bare se p hvordan meldingen utlser aktivitet p denne trden.

Ja dette er i alle fall 2. gang du skriver dette om exit i nattens mulm og mrke. Hper du p mye kaos i trden, liksom full uttelling. Snn at en glemmer diskutere viktigere ting?
Citera
2020-10-13, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jeg tror at Hettemannen, under jakke-hetten,
ocks har en type "Outdoor Knitted Ski Mask Hat " i gr frg.

https://eur.zaful.com/outdoor-stripe...d_2794707.html
Typ som i detta lnk.

Jmfr med bilden hr av Hettemannen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...tifisert-jakke

(Jag har meddelat polisen detta)
Den ligner veldig mye! Det er flott at du har meddelt dette til politiet Vet du eller andre her om slike selges i fysiske butikker i Norge eller i Sverige?

Hettemann 2 har muligens samme hodeplagg p seg? Han har ogs en skjerm (som stikker frem under jakkehetten) som skjermer for ynene.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-13 kl. 00:57.
Citera
2020-10-13, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
I praksis skiller man livs- og ddsdisposisjoner etter ekteskapsloven. I praksis skilles man alltid fr dden. Frst gjres et regnestykke av hver av partenes nettoformue. Deretter arver arvingene etter arveloven evt ihht testament eller ektepakt. Th arver fint lite av aeh. Var det sreie i live felleseie ved dd i ektepakten?

Sreie i live.

Det var jeg slm spurte. Var det allerede sreie fr hun forsvant.
Jeg lurte p om hun ville sitte i uskiftt bo om han dde frst. Eller hadde hun kun rett til bo der, men avhengig av ny eier.
Citera
2020-10-13, 01:06
Medlem
00.40 p denne videoen https://www.dagbladet.no/nyheter/her...annen/72625768 viser andematplassens plassering, og jeg forstr det slik at hettemannen ble fanget opp av videokamera der.

Dere som er kjent, ville den bilen med steropeiske skilter (se artikkel under for se hvor den bilen var parkert) kunne blitt fanget opp av et av de samme videokameraene som fanget opp hettemannen ved andematplassen?

"Fuglefotograf forteller at han s en bil med steuropeiske registreringsskilt parkert her bde den 29. oktober og en annen dag i hst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...g-og-telelinse

Hvis den bilen kunne bli fanget opp av kamera, s M politiet se gjennom video-opptakene for 29. oktober 2018! Hvis de finner den bilen og kan flge dens kjring, s kanskje de finner opptak som viser registreringsnummeret p den bilen. Jeg mener at dette m etterforskes bedre i tilfelle den bilen og fiskerne har med saken gjre.
Citera
2020-10-13, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg innbiller meg at den gangen de frst publiserte denne videoen, at mannens om gr bak jakke-mannen meldte seg og ble sjekket ut av saken? Blander jeg med noe annet?
Jeg tenker kanskje p at det var en som meldte seg og trodde det var han, men at det ikke var det?

Kan de to vre de to futurum mennene?
Mrkligt sammantrffande d jag kan se att HM1 och HM2 har lika jackor, eller har de inte de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in