2020-10-13, 13:16
Medlem
Alonens avatar
Jag har träffat denne man och de två första kvinnorna. Kan tyvärr inte dela några detaljer, men att det händer en tredje gång gör att man borde öppna de gamla utredningarna igen. Påfallande likheter i modus operandi föreligger.

Tilläggas bör att killen är tvättäkta svensk.
Senast redigerad av Alonen 2020-10-13 kl. 13:20.
Citera
2020-10-13, 13:18
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag har träffat denne man och de två första kvinnorna. Kan tyvärr inte dela några detaljer, men att det händer en tredje gång gör att man borde öppna de gamla utredningarna igen. Påfallande likheter i modus operandi föreligger.
Du vet inte om han blev dömd för den tredje flickvännens död, för vilket han stod åtalad i december 1993? Jag antar att det gick "byskvaller" om denne man? Kanske gör det så än i dag?
Citera
2020-10-13, 19:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
En man med mycket stor otur - tre gånger på raken.

Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Ett mycket intressant fall. Jag undrar om någon besitter mer information ang dom och efterspel? Var 31-åringen en mördare, eller bara en man med extrem otur?

Utdrag ur Expressen 1993-12-17. Susanne, som Expressen valde att kalla BO, är ett fingerat namn.

Artikeln innehåller också en liten "inforuta" om 31-åringens döda flickvänner. Samtliga namn är fingerade.

Vet ingenting om detta men att mannen besatt en extrem otur tror i a f inte jag på.

Hata slumpen.
Citera
2020-10-13, 20:50
Medlem
Här är den otursförföljde

https://www.ratsit.se/19620107-Kjell...31Bs3znv_rPw_c

Måste hållas under uppsikt.
Citera
2020-10-14, 07:44
Medlem
Bandoliers avatar
Mycket talar för att han faktiskt inte var någon mördare. Det handlar nog mer om vållande till andras död eftersom han alltid såg till att brudarna fick hur mycket piller de ville.
Det var enbart pillermissbrukande tjejer han var ihop med. Hon som kallas Susanne i artikeln hade flera års långt missbruk bakom sig och hade vid minst ett tillfälle varit nära att dö av överdos.

Jag har träffat både honom och två av tjejerna som dog på den tiden jag bodde där uppe. Typiska WT som tog dagen som den kom.
Citera
2020-10-14, 10:36
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Mycket talar för att han faktiskt inte var någon mördare. Det handlar nog mer om vållande till andras död eftersom han alltid såg till att brudarna fick hur mycket piller de ville.
Det var enbart pillermissbrukande tjejer han var ihop med. Hon som kallas Susanne i artikeln hade flera års långt missbruk bakom sig och hade vid minst ett tillfälle varit nära att dö av överdos.

Jag har träffat både honom och två av tjejerna som dog på den tiden jag bodde där uppe. Typiska WT som tog dagen som den kom.
Jag förmodar att GM själv var/är missbrukare? Märkligt att man inte lär sig efter första, eller andra, gången att inte ”bjuda” så frikostigt på sin narkotika.
Citera
2021-01-03, 20:00
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Här är den otursförföljde

https://www.ratsit.se/19620107-Kjell...31Bs3znv_rPw_c

Måste hållas under uppsikt.

Var bodde han när dödsfallet/-en skedde?
Citera
2021-01-05, 08:26
Medlem
Vad blev påföljden för mordet han dömdes för?
Citera
2021-01-05, 12:38
Medlem
Bandoliers avatar
RB är en ganska sympatisk och oförarglig flummare i de flestas ögon. Han fälldes för vållande eller dråp på den tredje tjejen, VÅ, 1994 eller 1995.

När han släpptes var de flesta överens om att han hade dömts rättvist- det fanns ingen hotbild uppe i Jämtland mot honom.
Alla tjejerna som dött var missbrukare. VÅ hade levt ett hårt liv med tyngre droger och hade minst en gång överlevt en överdos. RB försåg nog henne med de tabletter hon ville ha.

Hans förklaring till blåmärkena på VÅ's hals var att de uppstod när han försökte få liv i henne. Vattnet i lungorna kom efter att han duschat henne i ansiktet i samma veva - enligt honom.

Det fanns en annan omständighet som gjorde att han fälldes - man hittade bilder i hans kamera som han inte kunde förklara på ett övertygande sätt.

Idag lever han ett lugnt liv och har ett jobb som innebär att många där uppe känner igen honom. Såvitt jag vet är det ganska ointressant att spåna i hans liv nu. Det finns mera smaskigheter i så fall kring offren och deras livshistorier.

Här nere i Stockholm fanns det de som gärna hade satt kniven i honom efter VÅ's död. Hon kände många av dåtidens tunga kriminella.
Citera
2021-01-05, 18:48
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
RB är en ganska sympatisk och oförarglig flummare i de flestas ögon. Han fälldes för vållande eller dråp på den tredje tjejen, VÅ, 1994 eller 1995.

När han släpptes var de flesta överens om att han hade dömts rättvist- det fanns ingen hotbild uppe i Jämtland mot honom.
Alla tjejerna som dött var missbrukare. VÅ hade levt ett hårt liv med tyngre droger och hade minst en gång överlevt en överdos. RB försåg nog henne med de tabletter hon ville ha.

Hans förklaring till blåmärkena på VÅ's hals var att de uppstod när han försökte få liv i henne. Vattnet i lungorna kom efter att han duschat henne i ansiktet i samma veva - enligt honom.

Det fanns en annan omständighet som gjorde att han fälldes - man hittade bilder i hans kamera som han inte kunde förklara på ett övertygande sätt.

Idag lever han ett lugnt liv och har ett jobb som innebär att många där uppe känner igen honom. Såvitt jag vet är det ganska ointressant att spåna i hans liv nu. Det finns mera smaskigheter i så fall kring offren och deras livshistorier.

Här nere i Stockholm fanns det de som gärna hade satt kniven i honom efter VÅ's död. Hon kände många av dåtidens tunga kriminella.
En uppmaning att lämna den ”sympatiske” GM i fred, och att istället ”gräva” i BO:s bakgrund? Det skakar jag bestämt på huvudet åt, utan ytterligare kommentar. Men jag tackar för information ang den ”sympatiske flummaren”.
Citera
2021-01-17, 18:29
Medlem
DevinMarillins avatar
Citat:

VÅ?
Citera
2021-03-08, 06:55
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogande.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto