Citat:
Ursprungligen postat av
Bandolier
RB är en ganska sympatisk och oförarglig flummare i de flestas ögon. Han fälldes för vållande eller dråp på den tredje tjejen, VÅ, 1994 eller 1995.
När han släpptes var de flesta överens om att han hade dömts rättvist- det fanns ingen hotbild uppe i Jämtland mot honom.
Alla tjejerna som dött var missbrukare. VÅ hade levt ett hårt liv med tyngre droger och hade minst en gång överlevt en överdos. RB försåg nog henne med de tabletter hon ville ha.
Hans förklaring till blåmärkena på VÅ's hals var att de uppstod när han försökte få liv i henne. Vattnet i lungorna kom efter att han duschat henne i ansiktet i samma veva - enligt honom.
Det fanns en annan omständighet som gjorde att han fälldes - man hittade bilder i hans kamera som han inte kunde förklara på ett övertygande sätt.
Idag lever han ett lugnt liv och har ett jobb som innebär att många där uppe känner igen honom. Såvitt jag vet är det ganska ointressant att spåna i hans liv nu. Det finns mera smaskigheter i så fall kring offren och deras livshistorier.
Här nere i Stockholm fanns det de som gärna hade satt kniven i honom efter VÅ's död. Hon kände många av dåtidens tunga kriminella.
En uppmaning att lämna den ”sympatiske” GM i fred, och att istället ”gräva” i BO:s bakgrund? Det skakar jag bestämt på huvudet åt, utan ytterligare kommentar. Men jag tackar för information ang den ”sympatiske flummaren”.