2020-10-16, 10:47
Medlem
Jeg prver f tak i resonnement ang hva TH eventuelt hadde planlagt da han kom hjem til SL4, dersom han er skyldig i dette. Det er vel anta at politi mener i sin hovedhypotese at TH har planlagt dette veldig grundig.

Da visste han alts at huset er tomt (utenom hunden), og at AE var tatt bort, og at hennes mobil l etter avtale p sin plass.

Siden det da hevdes at mangel p fotavtrykk betyr/beviser/indikerer at han ikke gikk inn, m vi da tenke at han hadde planlagt ikke g inn.

Da hadde han ogs isfall beregnet at han dermed ikke kunne vite noe nyaktig om hvordan det s ut inne. Han flte seg da kanskje trygg p at det var slepespor inne osv (etter en avtale som mtte ha vrt laget med gjerningsperson/er), og andre spor, slik at han kunne fortelle dette til politi, selv om han ikke hadde sett det selv. Det er logisk tenke at da mtte han stole p at han kunne fortelle ting etter en forhndsavtale, og satse p at det s ut slik som han fortalte.

S vet vi at han isfall ogs planla ringe til henne fra fast-telefon i huset, og gjorde dette.
Da m vi anta at den l ute et sted/evt garasje slik at han kunne bruke den ringe til AE med. (han kunne jo ikke g inn og hente den isfall). S er det veldig naturlig tenke at han ogs da hadde planlagt si at han ikke hrte AE sin mobil ringe. Jeg lurer litt p hvorfor han isfall hadde planlagt at han ikke kunne si at han hrte den? Hvis man skal tolke ut fra hva han har bygd opp i nringsliv, s virker ikke TH s dum/uintelligent. Men kan hende politi mener han er det.

Disse tingene er essensielle planlegge i forhold til isfall. Jeg synes bare det virker som en veldig drlig plan.
Citera
2020-10-16, 11:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det skjer mye i kulissene. Saken etterforskes for fullt og med 100% sttte ovenfra i systemet. Det arbeides mot tiltalebeslutning, og man har ikke drlig tid er det jeg hrer. Det kan bety at man ikke anser fare for bevisforspillelse lenger. Man vil sikre seg at alle etterforskningsskritt er landet fr man tar saken til rettsvesenet.
Spnnande! Kan vi frvnta oss hktning i nrtid?
Citera
2020-10-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg synes behandlingen av zzzz her inne er utidig.

Jeg mener det er mange som forspler trden, med spamming, ensidig fokus, gjentagelser, slenge ut pstander, ikke gidde svare etc. Bde av de som mener at TH er skyldig og de som heller mot hans uskyld.

Det ble derimot svrt massivt mot zzz og da blir det utrivelig lese. Zzzz er ikke verre enn mange andre.

Det er klart det blir mange syn, mter diskutere p, sakligheten og usakligheter nr vi er s mange ulike mennesker her inne.

Jeg forstr derimot ikke nske om et ekkokammer, der alle er enige, og om ikke s br en kje uttale seg. Hva er poenget med det? Vre litt geners mot hverandre, og ha aksept for ulike syn.

Er jo bedre bare svare nr man blir spurt, enn begynne hetse og oppmuntre til ignorer bestemte brukere.

Behandlingen av z-z-z er skammelig. Hen har bidratt veldig mye i denne trden. Hen har stilt sprsml, og det helt ndvendig! Hen har vrt veldig behjelpelig med finne linker. N brukes dette mot hen, og det synes jeg er veldig urettferdig.
Slik jeg har lest z-z-z, sier ikke hen at TH er uskyldig, men at det er viktig snu alle steiner. Dette burde blitt sett positivt p, men her angripes det i flokk, og man kvier seg heller ikke for g til personangrep.
De som ikke tler hennes nrvr, kan bare scrolle videre.
z-z-z fortjener ros, men i denne trden sees hen p som et hr i suppa. Jeg vil anbefale z-z-z vre litt mer selektiv til hvem hun svarer. Enkelte brukere stiller ikke z-z-z for f svar, de er kun ute etter lage faenskap.
Jeg synes dette er ille!
Citera
2020-10-16, 11:14
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Spnnande! Kan vi frvnta oss hktning i nrtid?
Inntrykket jeg har ftt er at det fortsatt kan ta tid, men at det er den veien det for yeblikket gr.
Citera
2020-10-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg synes behandlingen av zzzz her inne er utidig.

Jeg mener det er mange som forspler trden, med spamming, ensidig fokus, gjentagelser, slenge ut pstander, ikke gidde svare etc. Bde av de som mener at TH er skyldig og de som heller mot hans uskyld.

Det ble derimot svrt massivt mot zzz og da blir det utrivelig lese. Zzzz er ikke verre enn mange andre.

Det er klart det blir mange syn, mter diskutere p, sakligheten og usakligheter nr vi er s mange ulike mennesker her inne.

Jeg forstr derimot ikke nske om et ekkokammer, der alle er enige, og om ikke s br en kje uttale seg. Hva er poenget med det? Vre litt geners mot hverandre, og ha aksept for ulike syn.

Er jo bedre bare svare nr man blir spurt, enn begynne hetse og oppmuntre til ignorer bestemte brukere.

Enig i dette. Jeg oppfatter zzz som bde kunnskapsrik og nyansert. En som ser etter svar, og som heller ikke sier stygt om andre. De bidrag vedkommende har i trden er interessante synes jeg. Alle velger lese de innlegg man nsker her inne, s de som blir irriterte fr heller bare scrolle til de debattantene de liker lese.
Citera
2020-10-16, 11:28
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg prver f tak i resonnement ang hva TH eventuelt hadde planlagt da han kom hjem til SL4, dersom han er skyldig i dette. Det er vel anta at politi mener i sin hovedhypotese at TH har planlagt dette veldig grundig.

Da visste han alts at huset er tomt (utenom hunden), og at AE var tatt bort, og at hennes mobil l etter avtale p sin plass.

Siden det da hevdes at mangel p fotavtrykk betyr/beviser/indikerer at han ikke gikk inn, m vi da tenke at han hadde planlagt ikke g inn.

Da hadde han ogs isfall beregnet at han dermed ikke kunne vite noe nyaktig om hvordan det s ut inne. Han flte seg da kanskje trygg p at det var slepespor inne osv (etter en avtale som mtte ha vrt laget med gjerningsperson/er), og andre spor, slik at han kunne fortelle dette til politi, selv om han ikke hadde sett det selv. Det er logisk tenke at da mtte han stole p at han kunne fortelle ting etter en forhndsavtale, og satse p at det s ut slik som han fortalte.

S vet vi at han isfall ogs planla ringe til henne fra fast-telefon i huset, og gjorde dette.
Da m vi anta at den l ute et sted/evt garasje slik at han kunne bruke den ringe til AE med. (han kunne jo ikke g inn og hente den isfall). S er det veldig naturlig tenke at han ogs da hadde planlagt si at han ikke hrte AE sin mobil ringe. Jeg lurer litt p hvorfor han isfall hadde planlagt at han ikke kunne si at han hrte den? Hvis man skal tolke ut fra hva han har bygd opp i nringsliv, s virker ikke TH s dum/uintelligent. Men kan hende politi mener han er det.

Disse tingene er essensielle planlegge i forhold til isfall. Jeg synes bare det virker som en veldig drlig plan.
N tror jo jeg at TH faktisk var p jobb da AE ble drept.

Det kan ogs hende at TH ikke visst nyaktig nr dette skulle skje. At overraskelseselementet var viktig for framst som sjokkert ektemann. Det var en forutsetning i s fall at man forvisset seg om at TH var p jobb/hadde alibi.

Jeg tror at bakhonet ble lagt utenfor for signalisere at oppdraget var utfrt. P den mten var TH litt forberedt da han gikk inn. Likevel framsto sstedet annerledes enn han hadde sett for seg. Det var tydelig at det hadde skjedd et drap der. Visse ting i huset tydet p GM med hy voldskapasitet. S han har fikset p ting fr snnen ankom. Vasket drapsspor og kanskje forskt forsterke kidnappingsscenariet. Dette forklarer hvorfor han ikke nevnte umiddelbart for Hanna da hun ringte hva som hadde skjedd. Han trengte noe tid. Det ble litt stress, og da kan man lett beg feil. Det kan ogs forklare hvorfor han har logiske brister i forklaringen sin om sine bevegelser i huset da han kom hjem. Som for eksempel at han ikke hrte telefonen til AE da han ringte den. Kan hende han sto rett ved siden av da han ringte den, hensikten var legge igjen nok et oppkall rett og slett. Men det kan han jo ikke forklare til politiet.....Han kjente innholdet i trusselbrevet, s ingen grunn til bruke tid p lese det (nye). Derav manglende fingeravtrykk.
Citera
2020-10-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg var kritisk til det som var av indisier i VG-artikkelen. Dette blir n forskt vridd over til at man ikke nsker nye opplysninger i saken.
Jeg fikk bekreftet at ut fra innholdet i artikkelen, s var det lite nytt. Hvis det hadde kommet frem at politiet har solide bevis mot TH, hadde dette vrt gode nyheter! Er TH skyldig, s fortjener han lovens strengeste straff! Men jeg er ikke overbevist i skyldsprsmlet.
Det er ikke slik at det bare er OT (offerets Team) som nsker en oppklaring av saken - alle nsker vel det!
Nr man sammenholder lista i denne trden med "mistenkelig momenter", mot indisier som er veid og funnet for lett av politiet/ikke godtatt av retten, s ser man hvor svake punktene p lista er. Jeg har tidligere uttalt at gode advokater ville brukt kort p finne alternative forklaringer p disse punktene.
I tillegg til disse punktene, har politiet formodentlig andre ting sl i bordet med.
Jeg tror likevel ikke at dette holder, og det er vel grunnen til at TH ikke er tiltalt.
Det man tidligere trodde var et sterkt indisium, nemlig helseappen, kan det stilles sprsml tegn ved. Denne appen er aktuell i saken mot Bert*heussen. Fr rettssaken startet, hevdet El*den at det kunne dokumenteres at appen kan ha opptil hele 40% avvik. Fr dette ble kjent, snakket man om ca 2% avvik. Appen ble godkjent som bevis i en rettssak i Tyskland. Jeg har p flelsen av at politiet/ptalemyndigheten i denne saken flger spent med p Bert*eusssen-saken.
Fr El'den medhold i at appen ikke kan godkjennes som bevis, er dette stort tilbakeslag for politiet. Skjer dette, kan det bidra sterk til at denne saken henlegges.
Ser n at Hamilkar tar opp dette med fra vr av avtrykk. Jeg har spurt Yayce om hvorfor han trekker Pe* Angels kompetanse og erfaring i tvil. Jeg kan ikke se at Yayce har svart p dette.

Godt innlegg. Enig i dette.
Citera
2020-10-16, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Behandlingen av z-z-z er skam...

Ja, stakkars hen, det er s synd i hen(ne).
Nr hun bevisst gr systematisk inn for prve delegge mest mulig for trden, s kan hun ikke forvente annet tilbake enn at hun blir omtalt som den hun er. Som man reder ligger man.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-16 kl. 11:48.
Citera
2020-10-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
N tror jo jeg at TH faktisk var p jobb da AE ble drept.

Det kan ogs hende at TH ikke visst nyaktig nr dette skulle skje. At overraskelseselementet var viktig for framst som sjokkert ektemann. Det var en forutsetning i s fall at man forvisset seg om at TH var p jobb/hadde alibi.

Jeg tror at bakhonet ble lagt utenfor for signalisere at oppdraget var utfrt. P den mten var TH litt forberedt da han gikk inn. Likevel framsto sstedet annerledes enn han hadde sett for seg. Det var tydelig at det hadde skjedd et drap der. Visse ting i huset tydet p GM med hy voldskapasitet. S han har fikset p ting fr snnen ankom. Vasket drapsspor og kanskje forskt forsterke kidnappingsscenariet. Dette forklarer hvorfor han ikke nevnte umiddelbart for Hanna da hun ringte hva som hadde skjedd. Han trengte noe tid. Det ble litt stress, og da kan man lett beg feil. Det kan ogs forklare hvorfor han har logiske brister i forklaringen sin om sine bevegelser i huset da han kom hjem. Som for eksempel at han ikke hrte telefonen til AE da han ringte den. Kan hende han sto rett ved siden av da han ringte den, hensikten var legge igjen nok et oppkall rett og slett. Men det kan han jo ikke forklare til politiet.....Han kjente innholdet i trusselbrevet, s ingen grunn til bruke tid p lese det (nye). Derav manglende fingeravtrykk.

Ok, s du tenker at det var "profesjonelle" som gjorde det da, mens TH var p jobb. Kanskje det er hovedhypotese til politi og. Ikke ta meg som kritisk n, prver bare forst resonnementet.

I en plan om noe slikt, ville det ikke finnes mer diskret mter fortelle at oppdrag var utfrt enn legge et stort bakhon p trappen? Synes det virker veldig spesielt.

Du mener alts at han faktisk gikk inn, men at mangel p hans fotavtrykk skyldes at han p en mte har klart vaske bort sin egne avtrykk? Eller evt brukte sokker, men sier til politi at han gikk inn med sko. Og at han dermed lyver. Men tror politi at han er spass dum som det? Det kan hende han er det, men da vil jeg kanskje mene at han er ganske uintelligent s isfall. Da er det rart at de ikke har felt ham enda synes jeg. For jeg tenker at enhver forstr jo i planlegging (nr man har tid tenke gjennom ting), at g med sko inne i et sted vil kunne gi avtrykk. S at han planla si at han gikk i hele huset med sko, mens sannheten er at han evt gikk med sokker er en meget stor tabbe isfall. Nesten ufattelig. Etter mitt syn.

Det samme med den telefonoppringingen. Jeg synes den tabben ogs isfall er ufattelig stor. Spesielt siden den ikke gagner hans sak si at han ikke hrte tlf. Dette har dere sikkert diskutert 100 ganger fr i trden, jeg har p langt nr lest alt, men det m jo tenkes p at i teorien har alts TH sittet lenge planlagt dette.

Og dette med at TH sitt DNA er i tyet brukes som bevis. Men da forstr jeg ikke helt, for da mener man at TH likevel har gjort dette selv? Eller at han har ryddet da han kom hjem i klrne hennes p stedet osv? Og at det derfor er hans DNA i tyet? I knehasene? Rar plass f DNA hvis man skal brette sammen noe ty kanskje, men sikkert mulig.
Det vil vre veldig risikofylt isfall, og man kan lure litt p hvorfor de "profesjonelle" da ikke tok med klrne. S er det vel heller ikke spor etter ukjente der slik som mange skriver. (kun Sprox). Det er jo ogs ufattelig stor tabbe isfall. tukle med ty til et offer i en stor forbrytelse. Og risikere legge sitt DNA i det.
Men jeg ser at det finnes en mulighet for det du sier, teoretisk, hvis TH ikke hadde planlagt s godt som man kan tenke.

Og blodspor. Hva er det man vil fram til der. Mener man at TH selv har gjort det og blitt skadet i handlingen og bldd eller noe slikt? Men da stemmer jo ikke det med teori om at han var p jobb? Eller mener man likevel at TH gjorde dette selv? Eller bldde da han skulle rydde i huset osv. og derfor kom blod i drkarm.

Hvis TH str bak dette hper jeg det blir tiltale og at alle ting kommer p bordet.
Citera
2020-10-16, 12:23
Medlem
Farkostens avatar
Det snakkes om at TH har bygget seg opp konomisk, og at han derfor er smart.
Vi har alle ulike egenskaper, men det er ikke slik at den som tjener mye penger ndvendigvis er smart til alt annet i livet og motsatt. F mennesker har vel vrt smartere enn Nikola Tesla, men han var ikke s flink til bygge seg en formue.

Skal man tjene masse penger, er det nyttig vre standhaftig, gjerrig, hensynsls, villig til ta risiko, skaffe seg gode forbindelser etc. Det er dermed ikke sagt at de samme egenskapene gjr deg uovervinnelig i alle sammenhenger.

Men som tidligere sagt, s tror jeg politiet altfor lenge ok p TH med silkehansker, og derav mistet en del essensielle spor i saken. Nettopp fordi hadde har makt og innflytelsesrike venner.
Citera
2020-10-16, 12:30
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ok, s du tenker at det var "profesjonelle" som gjorde det da, mens TH var p jobb. Kanskje det er hovedhypotese til politi og. Ikke ta meg som kritisk n, prver bare forst resonnementet.

I en plan om noe slikt, ville det ikke finnes mer diskret mter fortelle at oppdrag var utfrt enn legge et stort bakhon p trappen? Synes det virker veldig spesielt.

Du mener alts at han faktisk gikk inn, men at mangel p hans fotavtrykk skyldes at han p en mte har klart vaske bort sin egne avtrykk? Eller evt brukte sokker, men sier til politi at han gikk inn med sko. Og at han dermed lyver. Men tror politi at han er spass dum som det? Det kan hende han er det, men da vil jeg kanskje mene at han er ganske uintelligent s isfall. Da er det rart at de ikke har felt ham enda synes jeg. For jeg tenker at enhver forstr jo i planlegging (nr man har tid tenke gjennom ting), at g med sko inne i et sted vil kunne gi avtrykk. S at han planla si at han gikk i hele huset med sko, mens sannheten er at han evt gikk med sokker er en meget stor tabbe isfall. Nesten ufattelig. Etter mitt syn.

Det samme med den telefonoppringingen. Jeg synes den tabben ogs isfall er ufattelig stor. Spesielt siden den ikke gagner hans sak si at han ikke hrte tlf. Dette har dere sikkert diskutert 100 ganger fr i trden, jeg har p langt nr lest alt, men det m jo tenkes p at i teorien har alts TH sittet lenge planlagt dette.

Og dette med at TH sitt DNA er i tyet brukes som bevis. Men da forstr jeg ikke helt, for da mener man at TH likevel har gjort dette selv? Eller at han har ryddet da han kom hjem i klrne hennes p stedet osv? Og at det derfor er hans DNA i tyet? I knehasene? Rar plass f DNA hvis man skal brette sammen noe ty kanskje, men sikkert mulig.
Det vil vre veldig risikofylt isfall, og man kan lure litt p hvorfor de "profesjonelle" da ikke tok med klrne. S er det vel heller ikke spor etter ukjente der slik som mange skriver. (kun Sprox). Det er jo ogs ufattelig stor tabbe isfall. tukle med ty til et offer i en stor forbrytelse. Og risikere legge sitt DNA i det.
Men jeg ser at det finnes en mulighet for det du sier, teoretisk, hvis TH ikke hadde planlagt s godt som man kan tenke.

Og blodspor. Hva er det man vil fram til der. Mener man at TH selv har gjort det og blitt skadet i handlingen og bldd eller noe slikt? Men da stemmer jo ikke det med teori om at han var p jobb? Eller mener man likevel at TH gjorde dette selv? Eller bldde da han skulle rydde i huset osv. og derfor kom blod i drkarm.

Hvis TH str bak dette hper jeg det blir tiltale og at alle ting kommer p bordet.
Har ikke tid til svare p alt n, men en ting helt kort. P et eller annet tidspunkt fr snnen ankom og fr han ringte politiet m han ha gtt inn.
Citera
2020-10-16, 12:47
Medlem
Citat:

Veldig enig i dine tanker om dette, er mye her som ikke henger helt p greip. Med tanke p bakhonet, var det jo TH selv som nevnte dette som et spor som politiet burde fulgt bedre opp, hvis jeg ikke husker helt feil? S hvis det var en del av en godt gjennomtenkt plan, der bakhonet var et signal til bruk for GM/TH, hvorfor skulle han da nevne dette for politiet? Ogs med tanke p at hvis det er noen som har den type trestykker, s er det jo han selv, bde p eiendommen i Sloraveien og hytta p Kvitfjell. Jeg stusser ogs over politiets mte jobbe p i forhold til at de etterforsket saken som en kidnapping, i hvert fall til begynne med: Hvorfor ble ikke grenseoverganger varslet fr kl. 16.00? Hvorfor ble ikke post og sppel sjekket? Lyset som stod p dgnet rundt og de "falske" skiltene p bilene som ble brukt (som naboene gjennomskuet), virker i hvert fall for meg, utrolig amatrmessig. For ikke snakke om hunden, som muligens er den eneste gjenstanden man med sikkerhet vet at GM m ha vrt i berring med. Jeg trodde nesten ikke mine egne yne da jeg leste at denne IKKE var underskt for DNA eller evt. andre typer spor. Og til de som mtte mene at innlegget mitt er et angrep p politiet er det selvflgelig ikke det. stille sprsml ved offentlig informasjon som har kommet frem i media er ikke angripe noen.
Senast redigerad av univers123 2020-10-16 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in