2020-10-22, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er HHB1
Takk! Er det hun som hadde skaffet annen barnevakt?
Citera
2020-10-22, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Er det hun som hadde skaffet annen barnevakt?

Ja
Citera
2020-10-22, 01:33
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke om XX er snnen eller om XX er den ene datteren og jeg vet ikke hvordan misforstelsen ble skapt. Jeg foreslo tidligere i natt to mulige rsaker til misforstelsene, ut fra om XX er snnen og ut fra om XX er den ene datteren.

Det er ingen misforstelser her. Tom Hagen lyver.

Og det er mulig du misforstr ett eller annet. Hva vet jeg.
Citera
2020-10-22, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om angivelig AEHs oppringing til datter HHB1 kl 09:06 som ble brutt etter tre sekunder.

Tom Hagen oppfatter denne oppringingen som en samtale mellom AEH og HHB1.
"Ved en gjennomgang av de daglige rutinene til Anne-Elisabeth forklarte Tom Hagen i avhret at forsvinningen m ha skjedd mellom klokken 09.30 - 10.00, fr Nettavisen opplyst.

Dette begrunnes med at han selv forlot Sloraveien 4, hjemmet til ekteparet Hagen som politiet mener er sted for drap, rundt klokken 09.00. I avhrer resonnerte Tom Hagen seg frem til forsvinningstidspunktet fordi en regnskapsmedarbeider i firmaet til Tom Hagen og andre familiemedlemmer hadde hatt kontakt med Anne-Elisabeth frem til klokken 09.16 forsvinningsdagen."
Tom Hagen lyver og sier at datter HHB1 har sagt at hun hadde snakket med AEH p telefon. Han forstr ikke forskjellen p telefonsamtaler og sms.
"Grunnen til at Tom Hagen mener hun m ha forsvunnet mellom klokken 09.30 - 10.00 forklarte han slik i avhr:

XX (familiemedlem, red. anm.) har sagt at h*n ringte [Anne-Elisabeth] mellom 09.30 og 10.00. XX sa at Anne-Elisabeth hadde tatt telefonen og trukket en konklusjon om at det ikke ble noe av hytteturen til Lillehammer, forklarte Tom Hagen i avhret.

Det m derfor ha skjedd i det tidsrommet, rett og slett, forklarte han videre.

Nettavisen er kjent med politiet sitter p korrespondanse som viser at familiemedlemmet aldri ringte, men sendte SMS-er med Anne-Elisabeth. Det har ikke vrt gjort noe poeng ut av at Tom Hagen mener at det dreide seg om en telefonsamtale og ikke SMS.
Dette er merkelige lgner, som lett lar seg avslre da all telefonaktivitet blir logget.

Hvorfor skulle han lyve om dette?

Det ser ut som om han har presentert disse lgnene i noe han selv omtaler som politiavhr. Dette avhret skal ha skjedd i februar 2020, mens han var hemmelig siktet. Men politiet kan ikke gjennomfre avhr med en person som er hemmelig siktet, ikke uten informere vedkommende om siktelsen frst.

Innholdet i artikkelen fr meg til stusse veldig. Kilden er Nettavisen 4. oktober 2020.

https://www.nettavisen.no/nyheter/to...424025838.html

Inte skert att han ljg. Han kan ha trott att det var telefonsamtal och inte sms och inte haft
anledning att kontrollera det.
Han var i en stressad situation. Han skulle nog inte ljuga medvetet eftersom han vet att
det gr att ta reda p ganska ltt.
Att han vgar tala "p knn" tyder vl mer p oskuld tnker jag ..
eftersom varje gng han besls med en lgn, sitter han mer och mer illa till...
Han tnker inte efter nr han svarar, frsker svara spontant?
Bara en tanke.

Om han ljuger om detta r han naiv.
Citera
2020-10-22, 01:34
Medlem
Citat:

Hvorfor er du overbevist om at TH lyver? Og hvorfor skulle han lyve om noe slikt?

Vet noen av dere NR p formiddagen den datteren og AE hadde en avtale som AE ikke mtte opp til, og at datteren ikke ndde AE p telefon og datteren deretter ringte til TH?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 01:43.
Citera
2020-10-22, 01:43
Medlem
Citat:

Det er vel tidspunktet datteren svarer p SMSen da, som gjr at TH oppgir dette tidspunktet, mellom kl 09:30 og 10:00.

Nr svarte datteren p SMSen?
Citera
2020-10-22, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er vel tidspunktet datteren svarer p SMSen da, som gjr at TH oppgir dette tidspunktet, mellom kl 09:30 og 10:00.

Nr svarte datteren p SMSen?
Enig med deg. Det er ikke opplyst tidspunkt for nr datteren svarte p den sms-en. Men det kan kanskje ha vrt fr kl 10 en gang.

"AE meddelte til et familiemedlem p sms kl 9.10 at hun utsatte (sin avreise til(?)) hytteturen og at hun tilbd seg sitte barnevakt den kvelden. Dette familiemedlemmet sendte senere et svar til AE p sms, som ikke ble besvart av AE."

Citat:
(19.09.2020)Rekonstruksjonen og teorien er basert p funnene fra stedet, og politiet mener at de har en kronologisk oversikt over hvordan sporene og bevisene ble avsatt inne i huset.
https://www.nrk.no/norge/opplysninge...gen-1.15166477
Dette er veldig interessant!

(29.06.2020) Han har fortalt politiet at han ble vekket av at moren ringte.
...
Snnens bistandsadvokat, Stle Kihle, sier han han orientert sin klient om at VG vil skrive at det var snnen som hadde 0914-samtalen med sin mor. P den tiden var ogs snnen ansatt hos faren og jobbet ved Futurum nringspark i Lrenskog.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...te-til-soennen

Var det slik at det var snnen som ringte til AE kl 9.50? Det er ikke opplyst om hvor han ringte fra? (Hjemmefra eller fra jobb eller fra et annet sted?)
...
1) AE meddelte til et familiemedlem p sms kl 9.10 at hun utsatte (sin avreise til(?)) hytteturen og at hun tilbd seg sitte barnevakt den kvelden. Dette familiemedlemmet sendte senere et svar til AE p sms, som ikke ble besvart av AE.
2) Innholdet i AEs telefonsamtale med snnen kl 9.14-9.16 var blant annet hytteturen og at AE skulle sitte barnevakt p kvelden.

TH og et familiemedlem ringte til hverandre og var bekymret for AE (fr TH reiste hjem fra Futurum). Var dette familiemedlemmet en av de to frstnevnte? I s fall: Fortalte vedkommende til TH at AE hadde utsatt (sin(?)) avreise til hytten og at AE hadde planer om sitte barnevakt den kvelden?
Nr fikk TH informasjon om innholdet i sms 1) og innholdet i telefonsamtale 2)?
...
TH og et familiemedlem ringte til hverandre og var bekymret for AE (fordi de ikke fikk svar da de ringte og/eller sendte sms til AE). Ettersom TH har sagt at han ikke ringte til AE kl 10.06 og 10.07, var det en tid etter kl 11 at TH og det andre familiemedlemmet ringte til hverandre?

Bl.a. sitat og linker til artikler:
Citat:
Citat:
Det kan hende at GM gjennom overvkning hadde funnet ut at AE som regel besvarte alle sms og oppringninger veldig snart og at GM gjennom overvkning eventuelt ogs hadde funnet ut at familiemedlemmer ble bekymret for AE dersom hun ikke besvarte sms og anrop raskt.

Det er ikke unaturlig bli bekymret nr en person som alltid svarer raskt plutselig ikke svarer.

Etter det NRK fr opplyst hadde Tom og Anne-Elisabeth Hagen en avtale om ringes etter han kom p arbeidsplassen, for avklare noe som mtte gjres.
Ogs et annet familiemedlem skal ha prvd f tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte ogs hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, fr NRK opplyst.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...ona-1.15017182

Nye opplysninger om forsvinningsdagen: Tom Hagen reagerte p ubesvarte anrop.
Da Anne-Elisabeth Hagen ikke svarte p telefonen, skal Tom Hagen ha blitt synlig bekymret.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...ona-1.15017182

Nr jeg har ringt til henne, s har hun jo pleid ringe tilbake igjen, sier Skansen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ikke-fikk-svar

...
Drmt:
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 02:01.
Citera
2020-10-22, 01:50
Medlem
Citat:
Hvorfor er du overbevist om at TH lyver? Og hvorfor skulle han lyve om noe slikt?

Hvorfor lyver han om noe som helt penbart vil bli avslrt? Det var mitt sprsml det.

Kanskje, fordi han vet at det ble sendt flere sms'er fra AEHs telefon? Eller kanskje fordi han vet at det ble gjort flere oppringinger fra AEHs telefon? Fr siste bevegelse p telefonen 10:07?

Hvis AEH var i live p morgenen 31. oktober, og AEH har ringt og sms'et selv, og det ikke var AEH som selv la mobilen "p feil side av bordet", s m AEH ha blitt fraktet vekk i bil fra S4 engang etter 09:16.

Men politiet har ingen uidentifiserte biler da. De uidentifiserte bilobservasjonene var 07:56 og 08:56.

Slik som tidslinjen n blir strekt og dratt og trukket ut, blir det mer og mer sannsynlig at TH har hatt tid til delta i mesteparten av villedningen selv.

Denne bilkjringen p gangveien tror jeg er TH selv.
Citera
2020-10-22, 01:58
Medlem
Citat:
Hvorfor lyver han om noe som helt penbart vil bli avslrt? Det var mitt sprsml det.
Noen kaller det lgn, nr noen sier ting som de tror at er korrekt informasjon (men som ikke er korrekt informasjon). rsaken til at man kan si ting som ikke er korrekt informasjon, kan f.eks vre misforstelser eller at man husker feil. Jeg kaller ikke det for lgn.

Svar p ditt sprsml er ogs at det tyder p at TH er 100% uskyldig
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 02:03.
Citera
2020-10-22, 02:13
Medlem
Citat:

... at det ble sendt flere sms'er fra AEHs telefon? ... at det ble gjort flere oppringinger fra AEHs telefon? Fr siste bevegelse p telefonen 10:07?
Om jeg ikke husker feil, var det ingen utgende aktivitet p AEs mobil etter 9.14-9.16-samtalen (og hun besvarte heller ingen oppringninger eller sms-er etter dette tidspunktet).
Citera
2020-10-22, 02:17
Medlem
Citat:
Noen kaller det lgn, nr noen sier ting som de tror at er korrekt informasjon (men som ikke er korrekt informasjon). rsaken til at man kan si ting som ikke er korrekt informasjon, kan f.eks vre misforstelser eller at man husker feil. Jeg kaller ikke det for lgn.

Svar p ditt sprsml er ogs at det tyder p at TH er 100% uskyldig

Politiet har siktet TH for drap, eller medvirkning til drap, p AEH. Siktelsen er opprettholdt.

Politiet holder alltid tilbake noe viktig og avgjrende informasjon, som kun gjerningspersoner kan vite om.

S hvis TH ikke lyver, s kan det skyldes at han vet om mer aktivitet p AEHs telefon etter 09:16, og som han ikke kunne ha visst om dersom han ikke hadde vrt involvert i drapet p AEH?

Men det verste med dagens nyheter er at politiet ikke etterlyser biltrafikk etter 09:16 eller 10:07. Begge de uidentifiserte bilobservasjonene er fr TH angivelig kjrte til jobb.

Eller, skal man n begynne spinne p at kidnappere har sttt parkerte p gangveien og ventet p at TH skulle kjre til jobb? Uten at noen la merke til det.
Citera
2020-10-22, 02:22
Medlem
Citat:

Kanskje, fordi han vet at det ble sendt flere sms'er fra AEHs telefon? Eller kanskje fordi han vet at det ble gjort flere oppringinger fra AEHs telefon? Fr siste bevegelse p telefonen 10:07?

Hvis AEH var i live p morgenen 31. oktober, og AEH har ringt og sms'et selv, og det ikke var AEH som selv la mobilen "p feil side av bordet", s m AEH ha blitt fraktet vekk i bil fra S4 engang etter 09:16.

Men politiet har ingen uidentifiserte biler da. De uidentifiserte bilobservasjonene var 07:56 og 08:56.

Slik som tidslinjen n blir strekt og dratt og trukket ut, blir det mer og mer sannsynlig at TH har hatt tid til delta i mesteparten av villedningen selv.

Denne bilkjringen p gangveien tror jeg er TH selv.

Hva mener du da om samtaler og sms etter samtalen med lnn MB. Forsvant hun ut dren ca 9? Da er straks barna involvert for f produsert alibiet. Er det virkelig snn. Da m jeg svelge et par kameler.

Eller sto 08:56 avsltt og mrk p tunet og ventet. Kan ha blitt tatt inn i garasjen. Men det ville hund og AE hrt.

Jeg mener vi ser nr bil og mannskap kommer og aktivitet rundt bilen. Men den kan fortsatt st der en stund. Blir hun drept rett etter samtale med lnn, s gr det jo noen minutter med rase ned trappen og grise til toalettet i gangen og pakke henne inn.
Senast redigerad av Mattagg 2020-10-22 kl. 02:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in