2020-10-25, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hun fikk pent nye seg med g.
Hvor har du det fra? Er det oppdiktet? Jeg synes ikke at det er noe bra fremstille oppdiktede ting som fakta.

Jeg har forsttt det slik at de delte p bruke bilen, slik som ogs mange andre ektepar gjr
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-25 kl. 05:45.
Citera
2020-10-25, 05:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Det er ingen som har noe godt si om ham"
Det er vel litt avhengig av hvem man snakker med, tenker jeg.
Fra Romerikes blad, februar 1991.

Koss koster flesk

"Reklameeffekt og eksponering var overhode ikke i ingenirens tanker, da Koss i 1987 troppet opp p ingenirens kontor p sponsorjakt. Hadelendingen med egen pers p 44.6 p 500 meter var bare skyteglad og entusiast. Jeg s med en gang at det bodde mye i Johann. Han trengte sttte for satse, og jeg slo til av ren idealisme og lyst til gjre mitt for gjenreise skytesporten, sier Tom Hagen. Siden har adskillige hundretusener funnet veien fra Hagens kasse. Til Koss og hans medlpere i SK94 der Hagen selv er formann og drivkraft, ikke minst konomisk. Hvor mye penger vil han ikke ut med. Men det er betydelige summer. Hele markedsfringsbudsjettet gr til idrettssponsing. At VM-gullet kostet 100 000kr, sier sitt. I tillegg til Koss og skyter yter ingenir Hagen ogs en ikke ubetydelig skjerv til hndballjentene i Fjellhammer".

Hvis TH ikke hadde ftt satt sitt navn p jakka til Koss, s hadde han aldri sponset han.
Det ble postet et bilde her av Koss, og man kunne se det sto "Ingenir Tom Hagen" p jakka hans.
Hvis ingen hadde ftt vite at TH hadde sponset Koss, s hadde det vrt bortkastet.
TH kjente jo ikke Koss personlig, s det ville jo blitt som putte 100.000 i en pappkopp til en tigger p gata. Det er jo ingen som gjr det.
Det er derfor en sponsor sponser, det er for f eksponert sitt navn for igjen f kunder.
Citera
2020-10-25, 05:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Du m jo kunne se at TH e ein gjerrig f*en.Tenk ve at han e god for 2000 millioner kroner.Klarer du se for deg det?

Utrolig med disse som prver fremstille TH som en godhjertet mann.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-25 kl. 06:00.
Citera
2020-10-25, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hun fraskrev seg halve sv s de 200000 kan ikke oppfattes som gave fra th. Det er helt utrolig hvordan dere vrir p faktum i forsvar for th.
F eks: 12 millioner (SV4) minus 200.000... da str det igjen bare 11.800.000...
Citera
2020-10-25, 09:31
Medlem
Legokatts avatar
"Hvem hadde oversikt over at en nabo var bortreist og at en annen nabo var p jobb under forsvinningen"

Med tanke p at AEH var en pen og sosial person som var mye hjemme

=

Vurdering totalt sett:

-Det kan absolutt holdes pent at AEH hadde full oversikt over nrmeste naboer forsvinningsdagen

-Det kan ogs holdes pent at TH hadde oversikt

-Det er mindre sannsynlighet for at ekte kidnappere hadde oversikt over tidspunkt for avreise og ankomst til nabo som var p feire
Citera
2020-10-25, 09:32
Medlem
Legokatts avatar
Hvem bestille hndverkere = frte til alarmsystem deaktivert forsvinningsdagen"

Artikler beskriver at AEH bestille hndverkere
+
AEH benyttet "Mitt anbud"
+
Artikler beskriver at AEH bestille elektriker
+
I brevet er HHB2 er tydelig p at det var AEH som var i kontakt med entreprenrer og hndverkere
+
Brevet skulle sendes til Riksadvokaten
+
Hvem som bestille hndverkere /entreprenrer / elektriker var garantert noe politiet sjekket opp med familie, hndverkere entreprenrer og elektrikker
+
De voksne barna hadde vrt i politi-avhr
=
At HHB2 skulle lyve om dette i brev til riksadvokaten er lite trolig

Andre brikker ta hensyn til:

-De hadde bodd i samme hus siden 1980
-TH ikke kjent for bruke penger p private forml (litt gjerrig)
-TH benyttet eldre bil og telefon

=

Vurdering totalt sett:
-Det kan absolutt holdes pent at AEH alene sto i spissen for oppussing

-Det kan holdes pent at TH sto i spissen, men i mindre grad

-Det kan utelukkes at ekte kidnappere pvirket beslutningen om oppussing. Hvis "ekte kidnapping" hadde noe forbindelse med oppussing gjre mtte det vre hndverker-kidnappere. (uflaks med den bestillingen av hndverkere) / eventuelt det holdes pent en annen grunn?
Citera
2020-10-25, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
F eks: 12 millioner (SV4) minus 200.000... da str det igjen bare 11.800.000...
Halve sv i 93 var nok noe mindre, men dog. Ikke bra bytteforhold mot andel i fellesboligen
Citera
2020-10-25, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du skriver: "sikring av selskaper ved skilsmisse" kan heller ikke brukes som argument for at hun ikke skal f en eneste liten krone av verdistigningen i hans selskaper.

Ingen har psttt dette som jeg siterer deg p ovenfor.

Advokatbyret Wulff skriver at AEH mest sannsynlig ville blitt tilkjent et vederlag p titalls-millioner, p.g.a. et langvarig ekteskap og hennes innsats i hjemmet.

I tillegg har AEH sreie p hytten p Biri, og den m jo ogs vre verd en god del millioner.
Hun fr en bil og et gavebelp p 200.000,- kroner (1993).

Det er ikke stort rom for spille p flelser i retten. AEH vil bli behandlet som et voksent menneske, og det ville vrt hun som hadde hatt bevisbyrden. Til syvende og sist er det domstolen som avgjr, men hvis AEH ikke lever lenger, s kan det aldri skje.

Advokat Christina Steimler, som du refererer til, er jo langt p vei enig med advokat Wulff i dette. Forskjellen er at hun garderer seg ift hva en evt domstol ville avgjort.

" Dersom domstolen kom til at Anne-Elisabeth Hagen i realiteten ville sttt p bar bakke, taler mye for at ektepakten enten helt eller delvis ville blitt kjent ugyldig ved en rettslig behandlinge."

Et realistisk vederlagskrav:

https://advokatwulff.no/ektepakten-m...isabeth-hagen/

"Det kunne sikre selskaper mot skifteoppgjr ved sreie er et legitimt motiv."

"En god lsning ville vrt sette til side den delen av ektepakten som gjaldt partenes felles bolig."

"Dette er en mann med milliardformue, og det omtvistet belpet ville maksimalt omhandlet noen f titalls millioner."

"Hun ville da trolig hatt vel s mye midler tilgjengelig som gjennomsnittsnordmannen p hennes alder."
Nr advokat Petter Nilsskog i advokatbyret Wolff skriver: Nr det gjelder ektepakten som regulerer Tom Hagens selskaper, tviler jeg for at en domstol ville satt denne til side. Det kunne sikre selskaper mot skifteoppgjr ved sreie er et legitimt motiv,
innebrer det at kontrakten er slik utformet for sikre selskabet.
Det er ikke ndvendig ha i kontrakten at hun skal tjene egne penger etter at minstemann er 18 r for sikre selskapet. Det er heller ikke ndvendig at hun ikke en gang blir tilgodesett med en brkdel av en promille av avkastning, for sikre selskapet.
Det er en ulogisk slutning.

pst at kontrakten er slik utformet for sikre selskapet, er ignorere fullstendig at kontrakten nrmest er en slavekontrakt og ren sjikane. Jeg vil faktisk g s langt som til kalle den et overgrep. At den i tillegg er signert julaften er et giveaway p at her hadde AE ikke mye valg. Tror du kontrakten er initiert av henne? Hva slags menneske er det som trekker frem en slik kontrakt til signering p selve julaften?
Hva slags jul tror du AE hadde ftt hvis hun hadde nektet signere?
Tror du TH hadde sagt: Det er helt greit, jeg forstr deg s godt, vi skal nok likevel f en kjempekos jul med barna.
Selvflgelig ikke.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-25 kl. 10:01.
Citera
2020-10-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Da fikk vi i alle fall konstatert at hettemannen bde er lokalkjent og en eldre mann i 60-rene, noe de fleste burde ha greid se ut i fra videoene som foreligger.

Hans mlbevisste gange avslrte hans kjennskap til omrdet, og ganglaget avslrte at det var en eldre mann. Likevel forskte flere seg p her inne at det kunne vre en dame eller ung mann - bare ikke en eldre mann.

Og enkelte som i gjentatte innlegg gjorde en fantasifull kobling til Futurum og hevdet at han mtte vre lue- eller telefonmannen, ser vi ogs bare var... ren fantasi, som s mye annet.

Forvrig er det smtt utrolig at en mann fra lokalmiljet ikke har fulgt spesielt nye med p tidenes sak i sitt eget lokalmilj, en sak som flges av stort sett hele Norge og flere andre land.

Hei du

Enig med deg. Men jeg tror ikke ndvendigvis han er sjekket ut. Jeg tror ikke han gr med maske der frivillig - selv langrennslpere som gr i +20 minus, kler ikke p ansiktet s mye, det er jo hyst unaturlig. Aldri sett noen med bff helt opp til ya, men i disse coronatider er det noe annet, for n er ikke dette mistenksomt. Antar politiet sker opp overvkningskameraer av vedkommende for se om han bruker maske ellers rundt disse dagene dette ret, men det er jo tidkrevende, s det sprs om de fr gjort det. Vedkommende stanset uansett 2-3 sek ved sppelkassene og gned seg i hendene mens han tittet mot huset til AEH. Det tviler jeg p at han hadde gjort hvis han ikke lurte p noe. Det var en snn typisk "skal bare sjekke om jeg ser noe"-aktivitet, antagelig litt nervs nr han gnir seg i hendene. Han tittet ned da han gikk forbi kameraene. Furutum-mennene brukte ogs maske. Jeg tror han ventet med melde seg til han flte at politiet umulig kunne ha noe konkret bevis mot han, at han var p tomten, holdt utkikk eller var inne i huset f.eks. Jeg forstr ikke at politiet ikke hadde funnet ut hvem han var vha. teledata, men det er ikke sikkert han hadde med seg telefon. Han kan ha brukt walkietalkie f.eks., he he. Det sies han bodde i nromrdet, men det er ikke avdekket om han kjente Hagen-familien, og det er rart ingen journalister har spurt mer om dette... Jeg er veldig sjokkert over at han har meldt seg.
Citera
2020-10-25, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du og Havhest er veldig kloke og dere skriver veldig gode innlegg. Jeg nsker sende en PM til deg, men nr jeg forsker sende PM til deg kommer det opp en slik melding: "... can not accept further messages until they clear some space.".
Har det blitt for trangt i den private tunnelen deres? Prv og slipp litt lys inn, skru p de sosiale antennene og prv forst indisiebildet. Balanser saksfokus og relasjonsfokus. Tvangslogikere setter seg selv fast i sin egen hypotese. S ogs relasjons synsere. Ikke at jeg har en god teori om hva som har skjedd, men jeg tror etterforskerne er p rett spor. 70/30 p deres side. Men jeg er ikke optimistisk i fht. at saken blir lst, please enlighten me hvis jeg er for pessimistisk.
Citera
2020-10-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hei du

Enig med deg. Men jeg tror ikke ndvendigvis han er sjekket ut. Jeg tror ikke han gr med maske der frivillig - selv langrennslpere som gr i +20 minus, kler ikke p ansiktet s mye, det er jo hyst unaturlig. Aldri sett noen med bff helt opp til ya, men i disse coronatider er det noe annet, for n er ikke dette mistenksomt. Antar politiet sker opp overvkningskameraer av vedkommende for se om han bruker maske ellers rundt disse dagene dette ret, men det er jo tidkrevende, s det sprs om de fr gjort det. Vedkommende stanset uansett 2-3 sek ved sppelkassene og gned seg i hendene mens han tittet mot huset til AEH. Det tviler jeg p at han hadde gjort hvis han ikke lurte p noe. Det var en snn typisk "skal bare sjekke om jeg ser noe"-aktivitet, antagelig litt nervs nr han gnir seg i hendene. Han tittet ned da han gikk forbi kameraene. Furutum-mennene brukte ogs maske. Jeg tror han ventet med melde seg til han flte at politiet umulig kunne ha noe konkret bevis mot han, at han var p tomten, holdt utkikk eller var inne i huset f.eks. Jeg forstr ikke at politiet ikke hadde funnet ut hvem han var vha. teledata, men det er ikke sikkert han hadde med seg telefon. Han kan ha brukt walkietalkie f.eks., he he. Det sies han bodde i nromrdet, men det er ikke avdekket om han kjente Hagen-familien, og det er rart ingen journalister har spurt mer om dette... Jeg er veldig sjokkert over at han har meldt seg.
Enig, har tenkt det samme. Gammel kompis? Merkelig oppfrsel AKKURAT i denne tidsperioden. Virket ikke i turmodus mten han gikk p. Kanskje han etterforskes i skjul n...
Citera
2020-10-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Aktor i Bertheussen-saken i retten i gr 21. oktober 2020, kl 09:12.
Kilde VG direkte https://direkte.vg.no/bertheussen-re..._content=row-2

" Det er ptalemyndigheten som har bevisbyrden i straffesaker. Dersom det etter bevisfrselen foreligger rimelig tvil skal det medfre frifinnelse. Etter rettspraksis er det den rimelig og praktiske tvil som skal medfre frifinnelse, ikke en oppkonstruert eller teoretisk tvil. I straffesaker er det kun en forstandig og fornuftig tvil som skal komme tiltalte til gode. Foreligger det en slik tvil skal tiltalte frifinnes."
Oppkonstruert og teoretisk tvil holder ikke for frikjennelse i straffesaker.

Synes denne uttalelsen er relevant i Hagen-saken ogs.

De sa ogs at i norsk rett skilles det ikke mellom indisier og bevis, noe som er svrt interessant. S er det sterke indisier, s kan det holde som bevis. Problemet med denne saken er nok at det er mange elementer de ikke klarer finne ut om passer inn eller ei, slik som hettemannen, som de n hevder de har luket ut selv om jeg ikke tror det er mulig gjre det s raskt.. Jeg tror de vil vente til de eventuelt blir presset til g til ny pgripelse mtp. tiden som er gtt. De har jo siktet 2, s fr vi se om de opprettholder siktelsen fremover. Hvis de pgriper Hagen eller eventuelle andre, vil det ikke g svrt lang tid fr saken kommer opp for retten? Med Jensen-saken tok det vel 1-2 r fr saken kom for retten? Noen som vet om Hagen-familien mente hettemannen kunne ha noe med saken gjre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in