2020-10-27, 13:58
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
S det lser man genom att slppa in miljontals damage people och ge dem gratis sjukvrd?

Bra tnkt.

USA kan lika grna annektera Venezuela nu och f slut p lidandet.
Vill du omformulera detta eller vill du se ut som alla andra spn i ditt lger?
2020-10-27, 14:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Fr det frsta, man ska inte vara s himla snabb p att anta saker. Fr det andra s gr jag bedmningen (vilket inte snappades upp) att du baserar ditt tyckande p data som man inte kan trnga till botten med...likafullt lgger du helt okritiskt ut sna mtningar; baserar din vrldsbild efter det, typ, bara fr att kort drefter lmna ett spr av lnkar som frklarar varfr modellerna inte var s galna som du pstr. *gsp*

Allt beror vl p hur man (Demokraterna) tror att valet kommer spelas ut och styr sin kampanjstrategi i den riktningen. Detta har som jag ser det blivit ett karaktrsval mer n ngot annat (vilket r sjlvklart och jag sa tidigt (pre-corona)). Och i post-sannings eran s vet jag faktiskt inte om man hade kunnat vlja en lmpligare kandidat n Biden. Det betyder inte att jag gillar honom. Han r en ldring, dock en pragmatisk sdan...vilket de flesta gillar, fr han erknner bl a sina misstag, inkluderar andra, och tnjuter ett rttvisepatos som Trump bara kan drmma om. (Jag behver inte vara srskilt emotionellt investerad fr att komma fram till detta, bara mer inlyssnande skulle jag tro.)
Nej, du visar klart att du befinner dig lngt in i ett kognitivt trsk och slunda gr missbedmningar.

Ungefr som att du tror jag r en die-hard Trumpsupporter antagligen.
2020-10-27, 14:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vet bara att FiveThirtyEight hade grundligt fel 2016 och att jag finner det mrkligt att man anvnder dem som statistisk mttstock nu. Jag tror att du har s mycket investerat i att Biden vinner s att du inte r kapabel till en kvalificerad gissning oavsett underlag. Hr r min hllning fr gonblicket.

De hade extremt rtt skulle jag sga. Precis fre valet gav de Clinton en ledning med 3.3%. Och Clinton vann popular vote med 2.1% S de var 1.2% off.

Men Trump hade sk. r-rta och vann precis de swing states han behvde med minsta mjliga marginal.
2020-10-27, 14:02
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Stort med 311 fljare!
Det motsvarar vl ungefr hur mnga Trumpers som ker p COVID-19 per dag? Greeeeeeaaat!
2020-10-27, 14:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
De hade extremt rtt skulle jag sga. Precis fre valet gav de Clinton en ledning med 3.3%. Och Clinton vann popular vote med 2.1% S de var 1.2% off.

Men Trump hade sk. r-rta och vann precis de swing states han behvde med minsta mjliga marginal.
Vi fr vl hoppas att inte Trump har "r-rta" den hr gngen ocks s att FiveThirtyEight fr rtt till slut.
2020-10-27, 14:06
Medlem
Trump leder stort i Texas!
2020-10-27, 14:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentaa57
r 1,2% stort eller???
Ligger i felmarginalen skulle jag sga dig!
https://projects.fivethirtyeight.com...general/texas/
2020-10-27, 14:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Vill du omformulera detta eller vill du se ut som alla andra spn i ditt lger?

Jag tror pongen har gtt fram. Du kan ju brja lobba fr fri invandring av Damaged People och ge dem gratis sjukvrd.
2020-10-27, 14:18
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentaa57

Trump leder stort verallt med tanke p att 45% av Trumpvljare har angett att de ska rsta p valdagen, jmfrt med 12% av Bidens vljare, dr istllet de flesta rstar i frtid via "mail-in ballots".

Trump har ju sagt t sina vljare att rsta "in-person" s de flesta Trumprster kommer in senare n Biden rster.

Det ser illa ut fr Biden.
2020-10-27, 14:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Trump leder stort verallt med tanke p att 45% av Trumpvljare har angett att de ska rsta p valdagen, jmfrt med 12% av Bidens vljare, dr istllet de flesta rstar i frtid via "mail-in ballots".

Trump har ju sagt t sina vljare att rsta "in-person" s de flesta Trumprster kommer in senare n Biden rster.

Det ser illa ut fr Biden.

Kan Trump sno t sig Kalifornien? Vad tror du? Borde d ligga inom mjligheternas ram?
2020-10-27, 14:37
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Polling firmor gjorde precis samma sak 2016 som de gr nu. De versamplade demokrat vljare fr att ge strre ledning till Clinton och fr att demoralisera Trumps vljare.
Strax innan valet minskade de versamplingen fr att rdda ryktet och inte framst som totala amatrer.
2020-10-27, 14:39
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Polling firmor gjorde precis samma sak 2016 som de gr nu. De versamplade demokrat vljare fr att ge strre ledning till Clinton och fr att demoralisera Trumps vljare.
Strax innan valet minskade de versamplingen fr att rdda ryktet och inte framst som totala amatrer.

Precis.
Att folk har s svrt att frst detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in