2020-10-28, 17:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Lyssnar man p Foxnews idag verkar det som att de positionerar sig fr att Trump frlorar.

Inte ens Tucker Carlsson har glden kvar. Kanske han sjlv funderar p att stlla upp 2024?

Tydligen rapporteras det om att Trump drar in all reklam i Florida nu fr att pengarna har tagit slut, vi fr se om det stmmer men om det faktiskt r s att pengarna har tagit slut fr kampanjandet s r det troligen krt, det r runt en vecka kvar och det r nu man kan norpa tillrckligt mnga vljare.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Trump avslutar sina annonser i Florida och flyttar dem till blare stater.

Antingen har han noll koll och i princip gett upp, eller s tror han att segern redan r klar i Florida. Uppenbart visar hans interna underskningar inte samma som de vi ser i media.

Tydligen ska pengarna ha tagit slut i Florida
2020-10-28, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Frstr rligt inte de i trden som r totalt vertygade att Trump kommer vinna. Visst, man kan sjlvfallet tro det, men att i nuvarande lge pst sig vara 100 % skert lr innebra viss kognitiv dissonans

Du fr frst att det handlar om att gilla debatten ocks. Mnga r nog oroliga innerst inne men tycker om att provocera med sjlvsker stil. Det gller bda sidor skulle jag tro.

Med det sagt s r jag etthundra procent sker p att Trump kommer att vinna med landslide p tisdag.

#Trump2020
2020-10-28, 17:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Antingen har han noll koll och i princip gett upp, eller s tror han att segern redan r klar i Florida. Uppenbart visar hans interna underskningar inte samma som de vi ser i media.
Jag litar inte p ngra polls men..http://nettavisen.no/nyhetsstudio/?p...NNKhQ8ZmZrcyj8
2020-10-28, 17:48
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du fr frst att det handlar om att gilla debatten ocks. Mnga r nog oroliga innerst inne men tycker om att provocera med sjlvsker stil. Det gller bda sidor skulle jag tro.

Med det sagt s r jag etthundra procent sker p att Trump kommer att vinna med landslide p tisdag.

#Trump2020

Kanske. Tycker sjlv att det r intressantare att jmfra och vga olika faktorer mot varandra, jmfra med tidigare val och dylikt.

Med det sagt s knner jag mig 80 % p en Biden vinst. Tror Trump hade dragit hem det med strre marginal n 2016 OM det inte vore fr Covid-19 och en kaotisk valkampanj.
Vrre att frlora till en motstndare med begynnande alzheimer n mot en riktigt god taktiker som Clinton.
2020-10-28, 17:48
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Lyssnar man p Foxnews idag verkar det som att de positionerar sig fr att Trump frlorar.

Inte ens Tucker Carlsson har glden kvar. Kanske han sjlv funderar p att stlla upp 2024?
Min frutsgelse r att det ser bra ut fr Trump p valdagen, men att Biden vinner med relativt liten marginal efter postrsterna rknats. Detta kommer orsaka stor tumult.

Biden avgr sedan som den trojanska hst han r och vips s har USA sin frsta kvinnliga president, som dessutom r icke-vit.
2020-10-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tydligen rapporteras det om att Trump drar in all reklam i Florida nu fr att pengarna har tagit slut, vi fr se om det stmmer men om det faktiskt r s att pengarna har tagit slut fr kampanjandet s r det troligen krt, det r runt en vecka kvar och det r nu man kan norpa tillrckligt mnga vljare.

Han flyttar allts pengarna till framfrallt Minnesota.
2020-10-28, 17:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag sg ocks att Survey Monkey hade Trump i 2% ledning i Florida, men den staten har jag redan slppt fr den gr absolut till Trump hur som helst, den har redan fallit.

Vid en hastig genomgng r jag kritisk till att man lter gamla dagar ligga kvar och stra ut rrelserna. S mnga OU som brjar p 20 okt eller 22 okt och i dom flesta fall har man klippt av den 25 okt, ni fattar vl, rade debattrer, att detta frvanskar opinionslget.

Frgan r hur mnga som ngrar sin frtidsrstning och hur mnga som verkligen sedan ndrar sin rst.

Opinionsinstituten gr ett dligt jobb.

...eller ett bra jobb om man vill frska styra utvecklingen.. Sett att Trump gtt ut stenhrt mot Big Tech och Section 230 idag. Intressant, tror detta blir en av de stora grejer han vill utfra under nsta period, skerstlla bttre Freedom of the press, och mngfald inom the press. Nu har han en Hgsta Domstol som kommer lsa lagen som den var mnad.
2020-10-28, 17:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja nog mste Trump ta ansvar fr hur han r president. Det r ju inte Pelosi som styr honom.

Han kunde ha tagit ansvar och rullat in militren. Men d hade ni gnllt om det ocks.
2020-10-28, 17:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Du r en fjant? Fattar du inte varfr han dravlar om " valfusk..." ju hgre rtstdeltagande , inte minst i omrden dr det bor fattiga och minoriteter, ju smre chans har han.

Snark, din haschtomte. De som brjade yla om valfusk var ju Dems. Det gjorde de redan fr flera mnader sedan.
2020-10-28, 17:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Har du ngon lnk p detta? Misstror det inte alls, och hoppas p det som du skert frstr men det vore sknt att se ngra fakta
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Antalet Republikanska inlmnade rster visar p en vinst med +300.000 rster i Florida. Detta r mer n dubbla 2016.

Tycker det r sunt om Trump inte har Bloombergs budget, han satsar dr det behvs och fr lite underlgesstatus, Biden syns i annonser p TV och alla sociala media i Florida 24/7 nstan lite komiskt tycker mnga d han inte kampanjat fr nn publik att tala om.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Ngra ur Big Tech maffian utfrgas nu och det har stllts bra frgor hittills :

Mark Zuckerberg, others testify at Senate tech hearing

En del bakgrundsinfo och artiklar kan ni f om ni fljer all klickbara lnkar som brjar hr (FB) Presidentvalet 2020
Det r by far den bsta utfrgningen IMO. Stora rubriker kommer komma frn den. Garanterat. Frra 'frhret' var ocks bra. Den visade (framfrallt av Demokraternas sida/frgor) att man brjar frst efterverkningarna, p riktigt, vilken kraft ordet/n besitter. Sprkvetare fattar detta. Tydligt. NLP'are ocks sklart, d det r sjlva livsluften i deras 'algoritm'.

Drmed bumpar jag mitt inlgg; ssom nyheten berttigar, och har man missat desinformationskampanjen och brjat flja denna trd alldeles nyligen, d kanske dessa (extra) lnkar r av stort intresse eftersom det berr valet vldigt, vldigt mycket IMO:

How Far-Right Personalities and Conspiracy Theorists Are Cashing in on the Pandemic Online
How Has Covid-19 Affected Health Insurance Offered by Small Businesses in the U.S.? Early Evidence from a Survey

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in