Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Hahaha
Nu brjar GOP fna sig rejlt.
Twitter plockade ner NY Posts tweet om Hunter frra veckan och nu har GOP ftt tokspel.
Ted Cruz flippade och frskte stlla Twitters VD till svars infr senaten nyligen. Det snackas om att man ska stta dit Facebook, Google och Twitter efter valet och nyss p FOX:
Mediafusket har kostat republikanerna trillioner dollar.
Brjar man inse att man kommer frlora kanske? Och att GOP r stenkrda fr vldigt lng tid om man torskar nu?
Lt mig gissa hur urskterna kommer lta..
Trump lurad p presidentposten fr att:
- Fusk med postrster
- Fusk frn media
- Fusk med ..... bla bla.
S du tror inte att censur av nyheter skadar demokratin och skadar den kandidat som drabbas av censuren?
Jag kan rekommendera att titta p Ted Cruz frhr av Twitters VD Jack Dorsey. Dr TILLINTETGR Cruz Dorsey. Dorsey erknner att det var fel att blocka nyheten om Biden och r jvligt dmjuk infr att Twitter mste bli bttre fr att frtjna allmnhetens frtroende.
Dorsey kan inte njaktigt frklara varfr Twitter tillt att dokument som visade Trumps skattedeklarationer delades via Twitter, medan material som visade utdrag frn Bidens dator bannades. Twitter har ju ocks sent omsider backat p censuren av Bidenmaterialet. Men skadan r skedd. Sjlvklart pverkar detta valet och Cruz var helt korrekt topp tunnor rasande ver att en privat aktr tar sig friheten att pverka ett land val!! p det sttet. Det r inget att skratta t. Jag HOPPAS att man kan ge Facebook och Twitter en nsbrnna s det svider. Kanske Trump kan plocka bort dem liksom han plockade bort Tiktok, tminstone fr en period. Sna dr mnniskor fattar frst nr det svider i den egna plnboken.