2020-10-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Ja. Det var vel i november 2017 at TEH introduserte RU for faren. Vet ikke om det var pga. RUs kryptointeresse og grnderambisjoner. Manglende aktivitet p Facebook-siden tyder vel p at TEH/RU ikke hadde kjent hverandre srlig godt, og at et tilfeldig mte i sosial sammenheng var mindre sannsynlig.
Jeg har en mistanke om at TEH vet hva som er skjedd. Han holder tilbake opplysninger.
Citera
2020-10-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
n ting til. Hr p den nye krimpodden p VG. Den dagen politiet frafaller siktelsen br Milli og gjengen i VG fratas pressekortet.
Det virker svrt viktig for deg med en henleggelse. Har du en agenda.
Citera
2020-10-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miyazaki
Jeg har ogs hrt rykter om en ny kvinne i THs liv fra en bekjent av meg som bor i omrdet. Vedkommende hadde hrt nabosladder om at TH ogs var observert med en ny kvinne. Jeg fikk hre ryktene frst i februar i r (2020). Det er viktig merke seg her at dette er rykter og nabosladder.
Hun blser liv i en halvdd hest og da passer det ikke dele ut titalls millioner i et skifteoppgjr.
Citera
2020-10-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet er ikke avhengig av finne AEH for f noen dmt, skriver Dagbladet.

Men avisen skriver at politiet jakter med internasjonal bistand:
Mennesker med fagkompetanse innen sk etter savnede personer, er hentet inn og bistr. Politiet vil ikke avslre hvem dette er, utover at det er snakk om personer som har erfaring med finne folk som blir borte.
At politiet sier de ikke er avhengige finne AEH for f saken til retten, fr bistandsadvokaten til AEH til reagere:
Slik denne saken str bevismessig, s tenker jeg at man ikke har bevis nok til en tiltale per i dag. Mitt poeng er derfor at finne AEH vil vre viktig for kunne ta saken til retten
https://www.dagbladet.no/nyheter/ikk...henne/73002021

Er det Brow som har sittet i Australia og agert motpart ?
Citera
2020-10-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Puslespillbrikker

-Det har kommet frem i media at RU tok kontakt med TH for f han med p innvistering i en krypto-fabrikk.

-Mtene skjedde p Futurum

-TH fortalte politiet om RU kort tid etter hendelsen

-Trusselbrev med kryoto

Mulige lsninger:

1. TH fikk kjennskap til kryotovaluta gjennom disse mtene. Benyttet dette i plottet sitt.
Fikk RU med p opprette kryoto-konto / skrive deler av truselbrevet / fikk RU med som medhjelper.

2. RU fikk gjennom disse mtene kjennskap til TH og familien. Planla et plott mot TH. RU fikk med seg flere personer p dette.

3. GM hadde kjennskap til disse mtene / eller fikk informasjon om disse mtene p annet vis. Dette var grunnen til at GM benyttet krypto-valutta i trusselbrev = GM viste at TH hadde noe kjennskap til kryotovaluta = det var en sjanse for at TH kunne betale lsepenger uten g til politiet (TH hadde noen sprre om hjelp til dette)

Skulle TH be RU om bistnd till detta brott, RU r ju kompis / bekant med TH:s son.
Hade TH verkligen vgat det?
Citera
2020-10-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Er det Brow som har sittet i Australia og agert motpart ?
Antar det har vrt henvendelse fra motpart ogs fr han dro? Ellers mener jeg kryptobrevet frst er skrevet p engelsk og omgjort til kebabnorsk. Dette kan selvsagt vre brow men da er trolig ogs datter involvert. Politiet mistenker ikke barna av ulike grunner, men slettsnoken tenker det.
Citera
2020-10-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Skulle TH be RU om bistnd till detta brott, RU r ju kompis / bekant med TH:s son.
Hade TH verkligen vgat det?
Kanskje fordi teh ogs er involvert. To kill a mockingbird p Halloween. Sammentreff eller for f snnen delaktig. Vanskelig tro, men.
Citera
2020-10-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
OK,takk for svar ihvertfall :-) Eg e heilt enig i at ein kan se seg blind p egen teori,kan minna om feilsking p bilar,for dei s har det som hobby.Men eg syns det e litt irriterande at TT ikkje kan innrmma at NKE I DET HEILA TATT E MISTENKSOMT.Liksom ingen ugler i mosen feelings dei... Fishy? Neeeeeei d,heeeeeeeeeeilt normalt alt der igrden.Det e sanneligt ikkje mange uskyldige s benytte seg av retten te holda kjeft og nekta avhr.Ka e du redde for d egentligt?Hvis du vett du sjl e uskyldige s ska det mje te snakka p seg vanntette bevis imot seg sjl.Har det nken gong i historien skjedd,egentligt? Det m bare bety at du har nke skjula.Sannsynligheten for det e ihvertfall hinsides stor.

I tilfelle forfatteren av epost fra motparten har lagt igjen spor av sin dialekt i eposten; i hvilke dialekter sier man vett og ikke vet? Og hvor i Norge snakkes den/de dialekten(e)? Er det eventuelt andre ord og/eller setninger i eposter og/eller trusselbrev fra motparten som stemmer med den/de dialekten(e)?

(06.06.2020) "I e-posten, som VG ogs har omtalt, str det blant annet flgende:
NR VI VETT DU IKKE BARE PRVET FUCK OSS, VI SEND BEVISEN HENNE LEVE. LIKE IKKE DENNE DEAL? OK. VI FERDIG. DU PRVE SPILLE SPILL MED OSS. BETALA 10% 15% ELLER BETALA I BITCOIN IKKE MONERO? OK. VI FERDIG. DU TRENG MERE TID FOR KJP MONERO? OK. VI FERDIG."

https://www.dagbladet.no/nyheter/lik...erdig/72539003
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-29 kl. 23:51.
Citera
2020-10-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Kan jo hende at MX (fra Russland?) skulle f litt av det som AEH ellers ville stukket av grde med i tilfelle skilsmisse var nrt forestende (TH antok kanskje at ektepakten ikke ville holde vann). At MX ikke var uvitende om opplegget... og kanskje ikke hadde "et sskenbarn p Gjvik" men et par mafia venner fra Russland. Evt. at MX har lurt TH trill rundt. Er menn i 70 rs alderen s keen p kvinnfolk, egentlig? Testosteronet har vel roet seg litt da, skulle man tro. Eller vent... Weinstein... Epstein... Cosby...

Snakker vi honeytrap mot TH?

Skulle mega-utbyttet hans brukes p pengeutpressere?
Citera
2020-10-30, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kanskje fordi teh ogs er involvert. To kill a mockingbird p Halloween. Sammentreff eller for f snnen delaktig. Vanskelig tro, men.
Vanskelig tro, enig. Det trodde jeg i begynnelsen. Men hvis han vet noe, uten vre delaktig, ville han turt eller villet si noe ? Har mine tvil. Spesielt hvis han vet noe om faren.
Citera
2020-10-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Ja svrt att tro.
Mycket lurar i vilket fall i vassen i denna story.
Citera
2020-10-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I tilfelle forfatteren av epost fra motparten har lagt igjen spor av sin dialekt i eposten; i hvilke dialekter sier man vett og ikke vet? Og hvor i Norge snakkes den/de dialekten(e)? Er det eventuelt andre ord og/eller setninger i eposter og/eller trusselbrev fra motparten som stemmer med den/de dialekten(e)?

(06.06.2020) "I e-posten, som VG ogs har omtalt, str det blant annet flgende:
NR VI VETT DU IKKE BARE PRVET FUCK OSS, VI SEND BEVISEN HENNE LEVE. LIKE IKKE DENNE DEAL? OK. VI FERDIG. DU PRVE SPILLE SPILL MED OSS. BETALA 10% 15% ELLER BETALA I BITCOIN IKKE MONERO? OK. VI FERDIG. DU TRENG MERE TID FOR KJP MONERO? OK. VI FERDIG."

https://www.dagbladet.no/nyheter/lik...erdig/72539003
Alle de stavefeilene er lagt inn med vilje. Forstr igrunnen ikke hvordan en sprkforsker kan finne ut av bevisste stavefeil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in