2020-10-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I tilfelle forfatteren av epost fra motparten har lagt igjen spor av sin dialekt i eposten; i hvilke dialekter sier man vett og ikke vet? Og hvor i Norge snakkes den/de dialekten(e)? Er det eventuelt andre ord og/eller setninger i eposter og/eller trusselbrev fra motparten som stemmer med den/de dialekten(e)?

(06.06.2020) "I e-posten, som VG ogs har omtalt, str det blant annet flgende:
NR VI VETT DU IKKE BARE PRVET FUCK OSS, VI SEND BEVISEN HENNE LEVE. LIKE IKKE DENNE DEAL? OK. VI FERDIG. DU PRVE SPILLE SPILL MED OSS. BETALA 10% 15% ELLER BETALA I BITCOIN IKKE MONERO? OK. VI FERDIG. DU TRENG MERE TID FOR KJP MONERO? OK. VI FERDIG."

https://www.dagbladet.no/nyheter/lik...erdig/72539003

Godt tenkt. Stavangeromrdet ? Sikkert flere steder.
Citera
2020-10-30, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Er det Brow som har sittet i Australia og agert motpart ?

Det snakkes om tenke utenfor boksen. Men man beveger seg fortsatt ikke lenger unna boksen, enn at TH forsatt er den skyldige.
Jeg har flere ganger undret meg over Br*w. Han har hele tida holdt seg under radaren. Kanskje Br*w er den reelle motparten? Ro*de nevnte at det kunne vre noe som politiet har oversett. Noe som har ligget helt pen i dagen. Man vil etterhvert f en aha-opplevelse, og tanken vil melde seg: Hvordan kan vi ha oversett dette?!!

Enkelte her i trden er besatt av tanken p at TH er skyldig. "Alle" hypoteser bygger p at TH skyldig, men det mangler fortsatt flere brikker. Hva med lage en hypotese hvor TH er uskyldig og uvitende om det som har skjedd, og at det faktisk var en reell kidnapping med fatal utgang? Teamet kan for eksempel ha besttt av nevnte Br*w, RU, VE. Og kanskje TEH og GHH. Eller Br*ow og hittil ukjente gjerningspersoner? Prestedatteren kan vre helt uvitende. TH kan ha mistanke til en eller flere. "Lsningen kan ligge i nromrdet".

Jeg synes det er mer interessant og gruble litt over dette, enn bruke tid p en russisk elskerinne. Vi brukte masse tid p Hettemannen, fr vi skjnte at det var et blindspor. La oss ikke bruke tid p elskerinner og utroskap. Jeg er temmelig sikker p at det er et blindspor.
Noen som vet hvor Br*w oppholdt seg i perioden fr og etter forsvinningen?.
Nr emigrerte han til Australia?
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-30 kl. 00:17.
Citera
2020-10-30, 00:18
Medlem
Citat:
I tilfelle forfatteren av epost fra motparten har lagt igjen spor av sin dialekt i eposten; i hvilke dialekter sier man vett og ikke vet? Og hvor i Norge snakkes den/de dialekten(e)? Er det eventuelt andre ord og/eller setninger i eposter og/eller trusselbrev fra motparten som stemmer med den/de dialekten(e)?

(06.06.2020) "I e-posten, som VG ogs har omtalt, str det blant annet flgende:
NR VI VETT DU IKKE BARE PRVET FUCK OSS, VI SEND BEVISEN HENNE LEVE. LIKE IKKE DENNE DEAL? OK. VI FERDIG. DU PRVE SPILLE SPILL MED OSS. BETALA 10% 15% ELLER BETALA I BITCOIN IKKE MONERO? OK. VI FERDIG. DU TRENG MERE TID FOR KJP MONERO? OK. VI FERDIG."

Vett Stavanger
Citera
2020-10-30, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
I trusselbrevet str det belpet er 4% av THs formue. Brevet indikerer p ingen mte belpets strrelse er fastsatt ut fra den prosentsatsen.
D kan man undra varfr just 4% av frmgenheter, varfr inte ngon annan procentsats till exempel, 5%
Citera
2020-10-30, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Godt tenkt. Stavangeromrdet ? Sikkert flere steder.
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Alle de stavefeilene er lagt inn med vilje. Forstr igrunnen ikke hvordan en sprkforsker kan finne ut av bevisste stavefeil.
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Vett Stavanger
Takk for informasjon nvaf, Ittno og Mattagg!
Jeg tror at de fleste skrivefeilene i trusselbrevet og epostene fra motparten er lagt inn med vilje. Jeg tenker at det kan hende at forfatteren glemte seg og la igjen spor av sin dialekt.
Dere som har greie p dialekter, ser sikkert om det er flere spor (enten ord eller setningsoppbygging eller annet) fra samme dialekt i tekstene fra motparten.
Citera
2020-10-30, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det snakkes om tenke utenfor boksen. Men man beveger seg fortsatt ikke lenger unna boksen, enn at TH forsatt er den skyldige.
Jeg har flere ganger undret meg over Br*w. Han har hele tida holdt seg under radaren. Kanskje Br*w er den reelle motparten? Ro*de nevnte at det kunne vre noe som politiet har oversett. Noe som har ligget helt pen i dagen. Man vil etterhvert f en aha-opplevelse, og tanken vil melde seg: Hvordan kan vi ha oversett dette?!!

Enkelte her i trden er besatt av tanken p at TH er skyldig. "Alle" hypoteser bygger p at TH skyldig, men det mangler fortsatt flere brikker. Hva med lage en hypotese hvor TH er uskyldig og uvitende om det som har skjedd, og at det faktisk var en reell kidnapping med fatal utgang? Teamet kan for eksempel ha besttt av nevnte Br*w, RU, VE. Og kanskje TEH og GHH. Eller Br*ow og hittil ukjente gjerningspersoner? Prestedatteren kan vre helt uvitende. TH kan ha mistanke til en eller flere. "Lsningen kan ligge i nromrdet".

Jeg synes det er mer interessant og gruble litt over dette, enn bruke tid p en russisk elskerinne. Vi brukte masse tid p Hettemannen, fr vi skjnte at det var et blindspor. La oss ikke bruke tid p elskerinner og utroskap. Jeg er temmelig sikker p at det er et blindspor.
Men det er s mange brikker som stemmer. Dessuten kan man tape mye p vitne mot ham. Arv, for eks. Eller man ikke tr.
Citera
2020-10-30, 00:31
Medlem
Citat:
Takk for informasjon nvaf, Ittno og Mattagg!
Jeg tror at de fleste skrivefeilene i trusselbrevet og epostene fra motparten er lagt inn med vilje. Jeg tenker at det kan hende at forfatteren glemte seg og la igjen spor av sin dialekt.
Dere som har greie p dialekter, ser sikkert om det er flere spor (enten ord eller setningsoppbygging eller annet) fra samme dialekt i tekstene fra motparten.
Edit: det har vrt postet noe ang inkonsekvens i ett el to ord, fra VG debatt, i forb m RU. Mens man likevel er p villspor, kan det jo nevnes at mesterhjernen Toska ble prvelslatt juli 2018.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-30 kl. 00:47.
Citera
2020-10-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls

Det r ju anmrkningsvrt att hans fru och barn inte fljde med honom till Australien.
Citera
2020-10-30, 00:42
Medlem
Citat:
Jeg tror det tidligere har vrt postet en ting angende inkonsekvens i ett el to ord, fra VG debatt. Kanskje noen kunne vre int i det? Den var faktisk litt interessant.
Det hadde vrt fint om noen vil se p det!
Trusselbrevforfatteren vekslet p bruke hvis og vis og om.
Edit: Her er det innlegget som inneholder den linken til den diskusjonen p diskusjon.no som noen av brukerne p vgd diskuterte om angende skrivefeil.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...9703/#49429703

Citat:
Jeg fant ikke det innlegget som jeg tenkte p (som finnes i den trden som jeg linker til n), men her er et der noe er beskrevet:
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...0186/#49430186
Citat:
Med tanke p at ordene om og hvis er brukt p side 1 i trusselbrevet, og ordet vis er brukt p side 2, 3 og 5: Kan det bety at det er forskjellige personer som har forfattet hver sine deler av brevet?

Hele trusselbrevet:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-trusselbrevet
(Artikkelen krever innlogging).
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-30 kl. 01:03.
Citera
2020-10-30, 00:55
Medlem
Citat:
Men det er s mange brikker som stemmer. Dessuten kan man tape mye p vitne mot ham. Arv, for eks. Eller man ikke tr.

Prver man finne en lsning i en kriminalsak, vil man alltid finne enkelte brikker som passer. Men, man kan bli s oppslukt av finne brikker som passer til en hypotese, at man overser andre brikker som kanskje passer enda bedre i en annen hypotese.
Og n har du, kanskje uten vre klar over det, illustrert hva jeg mener.
Argumentet med "at noen har noe tape", er et godt eksempel. Nr du bruker det argumentet, forutsetter du at TH er skyldig. Men vi vet jo ikke med 100% sikkerhet at TH er skyldig.
Citera
2020-10-30, 01:01
Medlem
Citat:
Det hadde vrt fint om noen vil se p det!
Trusselbrevforfatteren vekslet p bruke hvis og vis og om.
Edit: Her er det innlegget som inneholder den linken til den diskusjonen p diskusjon.no som noen av brukerne p vgd diskuterte om angende skrivefeil.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...9703/#49429703

(Artikkelen krever innlogging).
Bra jobba👍😊 Efter er ikke er ord som dukker opp med Google Translate. Er ikke enig med sprkekspert som sier det ikke er skrevet av en normann..
Citera
2020-10-30, 01:19
Medlem
Citat:
Bra jobba👍😊 Efter er ikke er ord som dukker opp med Google Translate. Er ikke enig med sprkekspert som sier det ikke er skrevet av en normann..
Takk! Jeg er enig med deg.

Kanskje noen som har tilgang (gratis) har lyst til skrive av hele trusselbrevet fra Vgs artikkel og poste det her, slik at det blir tilgjengelig for alle de som nsker se nrmere p det?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-trusselbrevet
En artikkel med video angende trusselbrevets innhold:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...angt-fra-huset

Kanskje noen ogs har lyst til poste alle publiserte sitater fra epostene fra motparten?
Her er noen av de publiserte sitatene:
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-30 kl. 01:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in