2020-10-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg har ikke sett filmen Gone Girl, og har ikke tenkt gjre det heller, etter ha hrt beskrivelsen av filmen. Lite og ingenting som stemmer med Hagen-saken.
Da stemmer ting bedre med filmen Fargo fra tidlig 90-tall.
"Jerry trengte penger, og forskte f til et ln fra sin kones skrike far. Det gikk ikke. Jerry var desperat, og hyrte inn 2 tungt kriminelle til kidnappe sin kone, for deretter g til konas far med lesepengekrav fra kidnapperne. Jerry ordnet med fraktebil, siden han jobbet i et bilfirma. Jerrys kone satt hjemme og strikket, og plutselig kom kidnapperne. Ble et veldig spetakkel. Hun forskte forskanse seg p badet, og hadde tatt med telefonen inn dit, men hun kom ikke s langt.
En film som er verdt se.
Men heller ikke denne filmen stemmer. Kona til Jerry ville ikke skille seg, slik som Anne ville.
Jerry var ikke psykopat, truende, voldelig og empatils slik som TH er.
Men lgnaktig var han, akkurat som TH.
TH har jo blitt tatt i lgn i avhr flere ganger.
Bl.a. ly han om skilsmisse, og sa at det ikke var noe de hadde snakket om.
Han ly om oppringningene om morgenen. Han sa at han ringte for at de hadde avtalt at de skulle snakke om Kvitfjell, men turen var allerede avlyst.
Enig. Stemmer adskillig bedre med med Fargo, en sinnsykt god film, og Laci Peterson-saken, TROR jeg.
Citera
2020-10-30, 14:02
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det var TH som betalade, med polisen som vittne som jag frsttt.
Vid denna senare tidpunkt visste ju "kidnapparna" att polisen blivit
inblandad.
Kanske drfr de inte tog ut pengarna? Fr att visa att grnsen var verskriden.
De hade ju skrivit att om TH inte fljde instruktionerna till punkt och pricka,
skulle de aldrig f se AEH.
Pengarna kanske sitter kvar dr som ett slags bankkonto?

Konstigt annars att de inte tar ut pengarna.
Men kan ju vara svrt att placera dem utan att vcka uppmrksamhet.

TH skulle ha undvikit att kontaka polisen d, men han kontaktade polisen fr att han ville slippa att betala, fr att han r en snljp. Om han nu skulle vara oskyldig, lider jag med TH.
Senast redigerad av SwedishHouse 2020-10-30 kl. 14:06.
Citera
2020-10-30, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Forresten s ble ikke grensene varslet, jf artikkel i RB.no som gjengir nettavisen.no

Politi med spesialkompetanse fra ulike fagmiljer og srorganene har bidratt i etterforskningen. Men per 17. januar er det fortsatt f spor g etter.

Selv om politiet i det skjulte foretok en rekke etterforskningsskritt ble Nettavisen forrige uke kjent med at sentrale grenseoverganger ikke har blitt varslet.

Sentrale personer i Grensekontrollsentralen i Tollregion st-Norge, forteller til Nettavisen at de ikke ble varslet om kidnappingssaken da politiet jobbet i all hemmelighet.

Sentrale personer p desken til Tolletaten, som er det verste organet i Tolletatens etterretningssenter, opplyser ogs til Nettavisen at de ikke ble varslet om saken. De opplyser ogs at sentrale grensepasseringer som lufthavner, kaier eller andre grensepasseringer langs vei, ikke har vrt gjenstand for utvidet kontroll.

Det er ikke kjent for Nettavisen om politiet har involvert Tolletaten til bist med kontroll ved grenseoverganger p et senere stadium av den skjulte etterforskningen, eller etter at saken ble offentlig.

Tok meg den frihet sitere drsniffer i et tidligere innlegg her p fb.

Kan dette virkelig stemme ?

Jeg mener da at jeg leste et sted at grenseoverganger, havner og flyplasser var varslet og at det skulle holldes skarp utkikk etter kidnappere og offer ! ?

Eller har jeg drmt ?

Uansett - HVIS dette er riktig er det jo en skandale av dimensjoner.

At man ikke har utlst Riksalarm for holde utkikk etter folk som har forvet en slik forbrytelse er det vel bare Norge som fr til.
Dette betyr jo at hun kan vre skipet ut av landet, enten pr. bil, bt eller med litt kreativ forberedelse, ( privat )- fly.
Ganske utrolig hele greia, slik den fremstr.
Citera
2020-10-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tirsdag 5. mars 09:44 ett r siden.
Disse ble varslet om Lrenskog-forsvinningen
Politiet mener Anne-Elisabeth Hagen (69) forsvant fra sitt hjem p Fjellhamar i Lrenskog om formiddagen 31. oktober i fjor. Cirka klokken 14.10 denne dagen ble operasjonssentralen i st politidistrikt varslet om hendelsen.Vel to timer senere, klokken 16.06 sendt politidistriktet ut et distriksvarsel til fire andre politidistrikter, Kripos, Utrykningspolitiet, Tolletaten, Politidirektoratet og det svenske tollvesenet (TULL)."Pr. n er det uklart om hvem som er motpart. (...) Ber spesielt Toll om kt rvkenhet p grenseoverganger og varsling av TULL.", str det i varselet som VG og andre medier har ftt innsyn i.

Torsdag 17. januar 13:20 ett r siden.
Politiet bekrefter: Varslet ikke grensene.
Nettavisen meldte torsdag at de kjenner til at grenseovergangene ikke ble varslet etter at Anne-Elisabeth Hagen (68) forsvant. Det bekrefter n Christian Berge i st politidistrikt overfor VG. - Jeg kan bekrefte at grensen ikke ble varslet, sier han, men nsker ikke fortelle hvorfor.
- Jeg kommer ikke til g inn i vurderingene som ble gjort. Her har vi hatt en lang og bred etterforskning fr den ble offentlig, og da gjort en del vurderinger. Ogs knyttet til grenseoverganger, sier Berge.

Torsdag 17. januar 09:55 ett r siden.

Avdramatiserer FBI-kontakt.
st Politidistrikt skriver i en pressemelding torsdag at de nsker avdramatisere kontakten med FBI. FBI er orientert om saken, og vi har blant annet forhrt oss om de har kunnskap om tilsvarende saker. Vi har ingen ytterligere kommentarer til kontakten med FBI - eller andre politiorganisasjoner utenlands, str det i pressemeldingen. Per torsdag morgen har politiet mottatt 1040 tips i saken.

Fredag 1. mars 15:23 ett r siden.
- Br vre et tydelig bevis.
Brske sier at dersom det skulle komme et livsbevis, s br det vre et tydelig bevis for at hun lever - og at det br vre en tydelig datoreferanse. Etterforskningslederen understreker politiets rd til familien om ikke starte en prosess fr det kommer et livsbevis.
P sprsml om politiet vil endre sitt rd dersom det skulle komme et livsbevis, svarer Brske:
- Da vil det vre en prosess med bistandsadvokat og familie.

https://www.vg.no/spesial/2019/direk...n-savnet/siste

Den bitcoin-overfringen som politiet skal ha sendt ved en feil, kan vel kalles starte en prosess?

Citat:
Hvis du ser sitat fra to ulike datoer i sitatet over, s har det kommet sprikende opplysninger fra politiet angende varsling til grenseovergangene. 5. mars 2019 bekreftet de at de hadde sendt varsel p forsvinningsdagen. Begge opplysningene ligger her: vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/siste

Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5

Jeg mener da at jeg leste et sted at grenseoverganger, havner og flyplasser var varslet og at det skulle holldes skarp utkikk etter kidnappere og offer ! ?

Eller har jeg drmt ?

At man ikke har utlst Riksalarm for holde utkikk etter folk som har forvet en slik forbrytelse er det vel bare Norge som fr til.
Dette betyr jo at hun kan vre skipet ut av landet, enten pr. bil, bt eller med litt kreativ forberedelse, ( privat )- fly.
Jeg har ogs lest at grenseovergangene ble varslet. Se sitater over.
Citera
2020-10-30, 14:53
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5

Eller har jeg drmt ?

Det stemmer ikke. Grensene ble varslet v 16-tiden.
Citera
2020-10-30, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-paa-villspor

Ja? Han prver vaske rent det tilgrisete Hagen-navnet. Samme som Holden. Nr alt har roet seg, s skal man ikke se bort ifra at flere av de nrmeste i stillhet forandrer etternavn. Nr jeg omtaler Anne, s bruker jeg aldri AEH, bare AE.
Citera
2020-10-30, 15:09
Bannlyst
Det ser ut som at media n klipper bort nedre del av dette bildet, s man ikke skal se at hun har blitt utsatt for vold av TH. Opphovnet hndledd p strrelse med en mandarin.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ikk...henne/73002021
Citera
2020-10-30, 15:23
Medlem
Citat:
Det ser ut som at media n klipper bort nedre del av dette bildet, s man ikke skal se at ...

https://www.dagbladet.no/nyheter/ikk...henne/73002021
Jeg tror ikke at det er slik som du skrev her i dine spekulasjoner.
Angende din pstand som jeg klippet bort: hvorfor kommer du med slike pstander?
Samme fotografi i dagens artikkel i Dagbladet er ikke klippet slik.
https://www.dagbladet.no/nyheter/bar...arene/72892458

Fra en artikkel med uttalelser fra bistandsadvokat S*le K*hle:
(30.10.2020) Denne saken gr mot henleggelse, og en krangel om henleggelseskode.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...t-paa-villspor

Kan noen forklare om dette med en krangel om henleggelseskode?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-30 kl. 15:45.
Citera
2020-10-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Bra jobba👍😊 Efter er ikke er ord som dukker opp med Google Translate. Er ikke enig med sprkekspert som sier det ikke er skrevet av en normann..
svensk eller eldre norsk mann
Citera
2020-10-30, 15:54
Bannlyst
Citat:
Jeg tror ikke at det er slik som du skrev her i dine spekulasjoner.
Angende din pstand som jeg klippet bort: hvorfor kommer du med slike pstander?
Samme fotografi i dagens artikkel i Dagbladet er ikke klippet slik.
https://www.dagbladet.no/nyheter/bar...arene/72892458

Nei, for det bildet er mye mindre det som du har linket til. Nr bildet er strre, s vises det bedre dette hndleddet.
Ser ikke noen grunn til mtte forsvare mine meninger overfor deg som har bestemt deg for at du skal vre uenig uansett. Jeg har tilgang til andre opplysninger enn bare det som kommer fram i media.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-30 kl. 15:59.
Citera
2020-10-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ja? Han prver vaske rent det tilgrisete Hagen-navnet. Samme som Holden. Nr alt har roet seg, s skal man ikke se bort ifra at flere av de nrmeste i stillhet forandrer etternavn. Nr jeg omtaler Anne, s bruker jeg aldri AEH, bare AE.
Yes samma old news frn den advokaten dr, just words. Hans jobb att gra s.
Citera
2020-10-30, 16:16
Medlem
Citat:
Takk! Jeg er enig med deg.

Kanskje noen som har tilgang (gratis) har lyst til skrive av hele trusselbrevet fra Vgs artikkel og poste det her, slik at det blir tilgjengelig for alle de som nsker se nrmere p det?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-trusselbrevet
En artikkel med video angende trusselbrevets innhold:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...angt-fra-huset

Kanskje noen ogs har lyst til poste alle publiserte sitater fra epostene fra motparten?
Her er noen av de publiserte sitatene:
https://www.dagbladet.no/nyheter/lik...erdig/72539003
Jeg har skrevet ned det som sto i trusselbrevet i sin helhet, men jeg er usikker p om sidetallene er riktig.

Jeg er enig med de som mener at det finnes likhet med Stavange*-dialekte*, men jeg mener at det kanskje finnes enda mer likhet med Haugesun*-dialekte*.

Trusselbrevet sitert i sin helhet:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in