Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-31, 04:15
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Man planlegger ikke et affektdrap mange mneder i forveien.

Og bare fanatikere og forskrudde mennesker begr planlagte drap fordi man mistet anseelse.

1: Jeg har aldri trodd/sagt at det var planlagt. Men det kan ha gnaget i bakhodet, og blitt trigget av alkohol.
2: Jass gitt.. Er det fordi du sier det er slik, eller har du belegg for det du hevder? Link?
Citera
2020-10-31, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Om jag vill minnas har TH nmnt skillsmssa, men det skulle ha varit ngon gng p 90-talet. Jag tror att det stod i TV2 norge tidningen.
det var for forsvare innholdet i ektepakten fra 93. Han fikk panikk og var redd for bli kastet ut av eget hus av aeh.
Citera
2020-10-31, 04:54
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Det begynner vel bli ganske tydelig n at det er den tidligere svogeren som peker seg ut som gjerningsmann, eller hva ?

Min hovedhypotese nr 1 n : Jeg tror vi har gjre med en meget farlig x-svoger full av hat og hevnlyst som har innyndet seg hos AE, manipulert henne og ftt henne med seg p "tur" den dagen , uten at hun selv visste at hun ikke skulle f komme hjem igjen.

Og til sist som alle her er enige om uavhengig av hypotese. Gjerningsmann er noen som kjenner familien. Noen som kjenner datter i Lier, noen som vet at TH har gammel ps, noen som kjente til AEH helsesituasjon osv.
Hvem er x-svogeren?
Citera
2020-10-31, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Hvem er x-svogeren?
Eks-svogeren er han som i intervju i en av VGs krimpodder sa at han mtte g til politiet. Han sa noe slikt som at han trodde at det var konedrap.

Hellsculls postet en link til krimpodd i nederste sitat, og svarte ja p mitt sprsml om det vitnet som omtales i denne Nettavisen-artikkelen er eks-svogeren.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
(30.10.2020) Sentralt vitne pekte p Tom Hagen som mulig drapsmann kort tid etter forsvinningen

I avhr pekte vitnet p Tom Hagen som drapsmann. Dette var han helt overbevist om. Opplysningene fr Nettavisen bekreftet fra flere hold med kjennskap til etterforskningen.

Mannen som meldte seg har kjent Tom Hagen i en rrekke og har ved flere anledninger vrt p besk hos ekteparet Hagen i Sloraveien 4 i Lrenskog. Dette kommer ogs frem av avhret til mannen.

Nettavisen har vrt i kontakt med vitnet, men han nsker ikke gi noen kommentarer til saken, heller ikke utdype hvilket motiv han kan ha for peke p Tom Hagen som mulig drapsmann.

I Krimpodden forteller han ogs at hensynet til Anne-Elisabeth Hagen var viktig da han bestemte seg for kontakte politiet

https://www.nettavisen.no/nyheter/se...424037356.html

Er dette vitnet eks-svogeren?
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ja, det m vre ham.

https://play.acast.com/s/krimpodden/...c-3688509e2cef
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-31 kl. 05:08.
Citera
2020-10-31, 05:21
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Eks-svogeren er han som i intervju i en av VGs krimpodder sa at han mtte g til politiet. Han sa noe slikt som at han trodde at det var konedrap.

Hellsculls postet en link til krimpodd i nederste sitat, og svarte ja p mitt sprsml om det vitnet som omtales i denne Nettavisen-artikkelen er eks-svogeren.
Takk! Det er spesielt at han gr ut i media, hvor han mener at det er konedrap. Nr de nrmeste sier at TH ikke har noe med forsvinningen gjre. Ogs snakker han om motiv (turbulent ekteskap), kan x-svogeren vre en av de som vil se TH lide? Kanskje er det han (x-svogeren) som har motiv?
Citera
2020-10-31, 05:38
Medlem
Citat:
Takk! Det er spesielt at han gr ut i media, hvor han mener at det er konedrap. Nr de nrmeste sier at TH ikke har noe med forsvinningen gjre. Ogs snakker han om motiv (turbulent ekteskap), kan x-svogeren vre en av de som vil se TH lide? Kanskje er det han (x-svogeren) som har motiv?
Jeg er enig i at det er spesielt at eks-svogeren gikk ut i media. Jeg vet ikke hvorfor han har sagt ting som ikke stemmer overens med det som de nrmeste har sagt.
I den krimpodden som heter "Jeg mtte g til politiet (2)", sa eks-svogeren dette:"Ut i fra det jeg visste om deres forhold og det jeg hadde opplevd selv fra TH i perioder, s konkluderte jeg med at dette var et konedrap".
Citera
2020-10-31, 05:40
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Jeg er enig i at det er spesielt at eks-svogeren gikk ut i media. Jeg vet ikke hvorfor han har sagt ting som ikke stemmer overens med det som de nrmeste har sagt.
I den krimpodden som heter "Jeg mtte g til politiet (2)", sa eks-svogeren dette:"Ut i fra det jeg visste om deres forhold og det jeg hadde opplevd selv fra TH i perioder, s konkluderte jeg med at dette var et konedrap".
Det der var drlige begrunnelser, han skiller seg ut det gjr han. Hper politiet undersker han nye.
Senast redigerad av SwedishHouse 2020-10-31 kl. 05:42.
Citera
2020-10-31, 05:47
Medlem
SwedishHouses avatar
Leste et sted at grunnen til at poliitet siktet TH, var for f fart p etterforskingen igjen. Det var en taktikk fra politiet sin side, de forventet at noen i den nrmeste skulle st frem og anklage TH for vre involvert. Politiet tror sikkert at TH ikke er involvert. Politiet kontroller hvilken informasjon som kan g ut via mediene.
Senast redigerad av SwedishHouse 2020-10-31 kl. 05:52.
Citera
2020-10-31, 05:55
Medlem
Citat:
Det der var drlige begrunnelser, han skiller seg ut det gjr han. Hper politiet undersker han nye.
Det er eiendommelig at et stort team av profesjonelle aktrer innen straffesaker og innleide eksperter har tunnellsyn, mens havhest, z, sandemose mfl ikke har det. Srlig nr de mangler innsyn i det totale etterforskningsmaterialet. Egne teorier lsrevet fra ethvert kjent faktum er dog det som imponerer mest sammen med henvisningen til at feil er begtt fr og dermed ugrunnet ogs i denne saken.
Citera
2020-10-31, 05:58
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er eiendommelig at et stort team av profesjonelle aktrer innen straffesaker og innleide eksperter har tunnellsyn, mens havhest, z, sandemose mfl ikke har det. Srlig nr de mangler innsyn i det totale etterforskningsmaterialet. Egne teorier lsrevet fra ethvert kjent faktum er dog det som imponerer mest sammen med henvisningen til at feil er begtt fr og dermed ugrunnet ogs i denne saken.
Sorry, men kan du forske forklare det du skrev p en enklere mte, skjnner ikke helt hva du skrev n.
Citera
2020-10-31, 05:59
Medlem
Citat:
Enig med deg.

Jeg hper at TH har rett i det han tror om at GM vil avslre seg selv:

Fra Jayces innlegg: "I flge VGs kilder skal TH ha uttalt til sine stttespillere at han tror GM vil avslre seg selv."

Angende spekulasjoner om at AE nsket skilsmisse:
Dette som AE skrev ca 1 r fr forsvinningen gir ikke meg et inntrykk av at AE nsket g fra TH. Jeg fr inntrykk av at hun nsker at de skal holde sammen og at hun eventuelt er bekymret for at han skal g fra henne:
"Det er ogs funnet et kort fra AEH til TH i forbindelse med bryllupsdagen i 2017 hvor hun skrev at hun hpet ektemannen ikke flte at tiden de har hatt sammen har vrt bortkastet og at de klarer gullbryllup."

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
VG skriver at politiets bevisrekke internt blir omtalt som "lang som et vondt r".

I reportasjen lrdag siteres ogs noen setninger fra en av de mange e-postene TH har sendt til politiet.
Et av sitatene er dette: Dagen som blir valgt, Halloween. At det skjer denne dagen, betyr noe for hele saken.
Politiet skal ha omtalt e-postene som usannsynlige og meningslse konspirasjonsteorier.

Etter pgripelsen i april skal TH ha uttalt til sine stttespillere at han trodde det var kidnapperne som kom for ta ham. Lslatelsen 10 dager senere skal ha skapt mye frustrasjon hos politiet.

Flere politifolk gir uttrykk for at de kan ha vrt for lite pedagogiske og ikke ftt frem hvor gode bevisene er, skriver VG.

- Kan de ta meg p nytt, skal TH ha spurt flere av sine stttespillere, i flge VGs kilder.

VG omtaler ogs noen av funnene som er gjort, blant annet dette:

I tillegg til funnet av skillsmissepapirer skal politiet ogs ha gjort funn av AEH's personlige notater der hun beskriver et turbulent ekteskap over flere r, i flge VGs opplysninger.

Det er ogs funnet et kort fra AEH til TH i forbindelse med bryllupsdagen i 2017 hvor hun skrev at hun hpet ektemannen ikke flte at tiden de har hatt sammen har vrt bortkastet og at de klarer gullbryllup.

I flge VGs kilder skal TH ha uttalt til sine stttespillere at han tror GM vil avslre seg selv.

En som kjenner etterforskningen sier: Jo mer vi graver, jo mer finner vi som peker i samme retning.
Systematisk tester politiet sine hypoteser opp mot alle funn i saken.
Citera
2020-10-31, 06:08
Medlem
Citat:
Leste et sted at grunnen til at poliitet siktet TH, var for f fart p etterforskingen igjen. Det var en taktikk fra politiet sin side, de forventet at noen i den nrmeste skulle st frem og anklage TH for vre involvert. Politiet tror sikkert at TH ikke er involvert. Politiet kontroller hvilken informasjon som kan g ut via mediene.
Betyr det at det kan hende at politiet spiller et spill og at de bare later som at de mistenker TH?
Har det foregtt noe lignende i tidligere saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in