2020-11-01, 14:20
Medlem
Nyvaakens avatar
Det kom til et metnigspunkt,og trden ble s lavml-s koblet bde trden saken ut av tankene.
-Da jeg grubler p dette igjen,kommer jeg igjen som fr tilbake til ekteparets morgenrutiner,deres personligheter og adferdsmnster.
-Jeg tenker at elekrikeren og elektrikeravtalen den morgenen,er penbart avgjrende.
-Den/de som planla og hentet Lisbeth-M ha kjent godt til ekteparet,den nre familien og ogs kjent godt til elektrikerens adferdsmnster vedr. fremgangsmter i.h.h.t. oppdrag. Kjent godt til oppdragsavtalen for denne dagen!
-helt ukjente kan ikke ha utfrt dette,og bare belaget seg p flaks.
-Ukjente kunne ikke g bort til huset,uten vite sikkert hvordan aktiviteter,bevegelser ville vre hos Lisbeth akkurat denne morgenen.
-Hun kunne f.eks. allerede vrt utenfor dra godt kledd,klar for en lang luftetur med hunden....om hun var utenfor da de kom,ville det jo ha blitt basketak -som ble bde synlig og hrbart i nabolaget.
-Dette er noen som skaffet inngende detaljerte oppdateringer p bevegelser,planer denne morgenen.
-Motivet eller motivene,er det neste jeg grubler p i denne kompliserte saken.
Prver ikke overbevise noen som helst,og regner med at etterforskere m ha tenkt dette ogs.
Etter intervju med Hagen,s er jeg ikke sikrerer i noen retning ang. hans uskyld.
Om skyldig,s er han en ufattelig god skuespiller og lgner.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-11-01 kl. 14:30.
Citera
2020-11-01, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette er oppsiktsvekkende! Jeg har hengt p Flashback i kanskje 10 r. Der har jeg fulgt gruppene "Aktuella brott och kriminalfall" og "Domar och frunderskningsprotokoll

N er du i ferd med miste besinnelsen igjen.
Jeg tror du skal bruke tiden din p noe annet enn leite etter grums p Fardal. Det er ikke i hovedsak han jeg har mine kunnskaper ifra uansett. Men han har mye kunnskaper om narsissisme. Mange bra videoer p youtube. Kanskje han ikke er klar over hva som str p Wiki. Forvrig er barnevern OT, s da kan du heller skrive PM.
Citera
2020-11-01, 14:42
Medlem
Hagen sin ml med intervjue er pvirke info, oss som flger saken. Satser han p f mer stttespillere?deretter hoved mlet hans og sh f saken henlagt.(?)
Det hres som han ikke snakker spontan men med innlrte setninger og trente p det i mange ganger.
Men allikevel sliter han overbevise. Lagt merke til ansikts mimikk og kroppssprk.
Det er synlig at han fler seg ukomfortabel. Og det gjr mann vanligvis nr mann m lyve. Klr seg p nesa - og dekker munn m hnda. slik gjr barn som lyver -dekker munn med hnda.
Det kommer et merkelig smil like etter han svarte p sprsmlet Har du drepte henne?Har du medvirket? Og svaret hans veldig kort,akkurat det same som han brukt mange ganger fr. Ikke noe nytt og uten innspill. Hvorfor smiler han ?Er det fordi han er fornyd med at han klarer svare Nei og han har lurt alle?
Tar seg litt for langt pause med finne ord om kone...
At han ikke opptatt av penger og sosial status er ikke sant.
Man kan ogs se latent aggresjon nr han dytter vekk kameraet.en tre kommer frem da han ikke klarer lese brevet.Skrev han det selv og n m str ansvarlig for det ?Sliten og fler synd p seg selv?
Rettferdighet skal seire,hans ord. Han er opptatt av det. Ordet" rettferdighet "str i trusselbrevet. Og det er neppe tilfeldige.
Citera
2020-11-01, 14:46
Medlem
Hva er egentlig hensikten med Hagen-intervjuet. At Tom Hagen skal f presentere seg selv, som tungt srgende ektemann, attptil feilaktig siktet for ha drept sin kone. Skal skape sympati og medflelse for seg selv. Intervjuet handler om Tom Hagen. Frst og fremst om han.

Men hvor er det blitt av den uskyldige ektemannen, som ved denne anledningen kunne og burde ha henvendt seg direkte, til Lisbeth, til kidnapperne, til publikum og allmennhet? Han finnes ikke. Rett og slett.

Ingen appell til Lisbeth, om holde ut, vi skal redde deg til sist.

Ingen appell til angivelige kidnappere, om ta kontakt, om fortelle hva som skjedde med Lisbeth, om fortelle hvor levningene hennes kan finnes dersom hun er dd.

Og verst av alt, ingen appell til publikum og allmennhet. Ingen bnner om fortelle til politiet hva folk kan ha sett morgenen Lisbeth angivelig forsvant. Om noen har lagt merke til fremmede i omrdet, tidligere eller samme dag som da Lisbeth forsvant.

Ingen fortelling om hva han selv s og observerte da han kjrte til jobb den dagen. Ingen, jeg mtte den personen i den bilen der og der, ingen han har truffet og hilst p, ingen han s i det og det krysset. Ingenting. Som kunne ha hjulpet p hukommelsen til publikum.

Det er som om Tom Hagen ikke tror p sin egen dekkhistorie. Det er jo ikke s rart. Han vet jo at det ikke var noen kidnappere i omrdet etter at han angivelig kjrte til jobb ca kl 09:00.

Jeg tror saken blir stende i stampe frem til at vitnene som bekreftet ha snakket med AEH denne morgenen, innrmmer at de har lyet. De snakket ikke med Lisbeth denne morgenen.

Hun var allerede dd, og allerede fraktet vekk fra S4 i lpet av natten.

Jeg tror ikke dette kan ha skjedd p annen mte.
Citera
2020-11-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Han er dyktig lyve, slik psykopater er, men han lurer ikke meg. Man kan se at han vrir fingrene mot hverandre.
N kommer vel snart z-z-z her igjen og legger inn link til at det bare er en myte, nr avhrere fra FBI med tung erfaring, og en rekke andre folk sier noe helt annet.
Alts, vi kan bare avlyse Oscar-utdelingen.

Visstnok er alle mennesker s troverdige skuespillere, at det ikke er mulig se forskjell p hvem som spiller og ikke.

Les denne med litt glimt i yet. Litt anstrengt stemning i denne trden.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-11-01 kl. 14:59.
Citera
2020-11-01, 15:18
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hva er egentlig hensikten med Hagen-intervjuet. At Tom Hagen skal f presentere seg selv, som tungt srgende ektemann, attptil feilaktig siktet for ha drept sin kone. Skal skape sympati og medflelse for seg selv. Intervjuet handler om Tom Hagen. Frst og fremst om han.

Men hvor er det blitt av den uskyldige ektemannen, som ved denne anledningen kunne og burde ha henvendt seg direkte, til Lisbeth, til kidnapperne, til publikum og allmennhet? Han finnes ikke. Rett og slett.

Ingen appell til angivelige kidnappere, om ta kontakt, om fortelle hva som skjedde med Lisbeth, om fortelle hvor levningene hennes kan finnes dersom hun er dd.

Og verst av alt, ingen appell til publikum og allmennhet. Ingen bnner om fortelle til politiet hva folk kan ha sett morgenen Lisbeth angivelig forsvant. Om noen har lagt merke til fremmede i omrdet, tidligere eller samme dag som da Lisbeth forsvant.

Ingen fortelling om hva han selv s og observerte da han kjrte til jobb den dagen. Ingen, jeg mtte den personen i den bilen der og der, ingen han har truffet og hilst p, ingen han s i det og det krysset. Ingenting. Som kunne ha hjulpet p hukommelsen til publikum.

Det er som om Tom Hagen ikke tror p sin egen dekkhistorie. Det er jo ikke s rart. Han vet jo at det ikke var noen kidnappere i omrdet etter at han angivelig kjrte til jobb ca kl 09:00.

Jeg tror saken blir stende i stampe frem til at vitnene som bekreftet ha snakket med AEH denne morgenen, innrmmer at de har lyet. De snakket ikke med Lisbeth denne morgenen.

-Det er s lite tilfredstillende debattere her inne,da s mange ikke har satt seg godt inn i detaljene.For ressonere godt nok,m man ha avgjrende detaljer!
Dette handler ogs om psykologi,mest om menneskers adferd.Jeg mener komplottet handler mest om psykologi og de involvertes egoistiske motiver.
Om regnskapsansvarlig er med p lgner og hele komplottet,s er jo ogs snn og datter det??
Som vi har lrt om Hagen,er han *en som har vanskelig med stole p folk-*En som velger ha kontrollen alene p viktige saker/gjreml.
Det henger jo ikke p greip!
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-11-01 kl. 15:21.
Citera
2020-11-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Han er dyktig lyve, slik psykopater er, men han lurer ikke meg. Man kan se at han vrir fingrene mot hverandre.
Flere ganger nr han blir spurt om noe, s veldig kort kan man se at han kaster sm blikk til hyre for seg, (til venstre for oss). Det indikerer at han konstruerer et minne.
Og nr han liksom "knekker" nr han leser fra brevet. Bare skuespill. Kan ikke se noen tegn i forkant til at han skal "knekke", samme kalde maska, og ingen trer.

N kommer vel snart z-z-z her igjen og legger inn link til at det bare er en myte, nr avhrere fra FBI med tung erfaring, og en rekke andre folk sier noe helt annet.

Fr du spyr ut det innlegget der br du vurdere om du har faglig bakgrunn/kompetanse p kroppssprk. Det br ogs flere av dere andre. Det er pinlig se flere brukere forsker gjette seg fram til hvordan man egentlig skal tolke TH i intervjuet.
Citera
2020-11-01, 15:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Denne hypotesen burde du bare g til politiet med! Da finner de kanskje plutselig ut at all rekonstruksjonen de gjorde med AEH's telefon i S4 var valpen som hadde satt telefonen fast i halsbndet sitt.

Valpen sto opp kl 07 og romsterte rundt i S4 helt til den la seg sove p telefonbordet kl 10.07 - men p feil side av bordet
Citera
2020-11-01, 15:26
Medlem
Citat:

Du er vel den brukeren her inne med mest tunnelsyn. Dag og natt innlegg med hvor og i hvilken grad skyldig TH er.
Citera
2020-11-01, 15:28
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Denne hypotesen burde du bare g til politiet med! Da finner de kanskje plutselig ut at all rekonstruksjonen de gjorde med AEH's telefon i S4 var valpen som hadde satt telefonen fast i halsbndet sitt.

Valpen sto opp kl 07 og romsterte rundt i S4 helt til den la seg sove p telefonbordet kl 10.07 - men p feil side av bordet

Takk for denne!! S sant og korrekt korrigert.Blir helt matt av enkelte pfunn her inne.
M ha vrt en ekstremt allsidig og uhyre intelligent hund dette!
den klarte ringe opp bde regnskapsansatt p Futurum fr kl 09,svare p tekst mld. til datter , ringe opp snnen deres ogs. Etterp bakstet den hyt og lavt inntil kl 10:07
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-11-01 kl. 15:37.
Citera
2020-11-01, 15:31
Medlem
Citat:

Det er jeg enig med dig i. Men det er ogs noget af det norsk politi har fet krads kritik for af gidsel- og kidnapningseksperter (i DK ihvertfald). At de fra starten burde have appelleret til kidnappernes flelser og menneskeliggre bde offer og prrende, og at de burde have kommunikeret langt bedre for at f en dialog med modparten op og st. Jeg tnker det lige s meget handler om drlig rdgivning, bde til politiet og TH.

Da TH bliver spurgt hvad han ville sige til eventuelle kidnappere virker det ikke som om, at det er et sprgsml han er forberedt p. Man kan se, at der sidder nogen i rummet bag ham, og man kan hre, at der er en anden end interviewerne der siger "ja" (SH?) i baggrunden (min 12:31), som om sprgsmlene bliver afbrudt - men det kan vre noget jeg tolker ind.
Citera
2020-11-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
-Det er s lite tilfredstillende debattere her inne,da s mange ikke har satt seg godt inn i detaljene.For ressonere godt nok,m man ha avgjrende detaljer!
Dette handler ogs om psykologi,mest om menneskers adferd.Jeg mener komplottet handler mest om psykologi og de involvertes egoistiske motiver.
Om regnskapsansvarlig er med p lgner og hele komplottet,s er jo ogs snn og datter det??
Som vi har lrt om Hagen,er han *en som har vanskelig med stole p folk-*En som velger ha kontrollen alene p viktige saker/gjreml.
Det henger jo ikke p greip!

God-dag-mann-kseskaft. Og ellers har du det bra.

Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det er jeg enig med dig i. Men det er ogs noget af det norsk politi har fet krads kritik for af gidsel- og kidnapningseksperter (i DK ihvertfald). At de fra starten burde have appelleret til kidnappernes flelser og menneskeliggre bde offer og prrende, og at de burde have kommunikeret langt bedre for at f en dialog med modparten op og st. Jeg tnker det lige s meget handler om drlig rdgivning, bde til politiet og TH.

Da TH bliver spurgt hvad han ville sige til eventuelle kidnappere virker det ikke som om, at det er et sprgsml han er forberedt p. Man kan se, at der sidder nogen i rummet bag ham, og man kan hre, at der er en anden end interviewerne der siger "ja" (SH?) i baggrunden (min 12:31), som om sprgsmlene bliver afbrudt - men det kan vre noget jeg tolker ind.

Ja. Det er oppsiktsvekkende at TH bestemte at han ikke skulle kontakte angivelige kidnappere slik de ba om.

Men tvinge angivelige kidnappere over p en mer egnet kommunikasjonsplattform ved forholde seg helt taus.

Det henger ikke p greip. Om TH selv trodde kidnappingen var ekte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in