Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Hva er egentlig hensikten med Hagen-intervjuet. At Tom Hagen skal f presentere seg selv, som tungt srgende ektemann, attptil feilaktig siktet for ha drept sin kone. Skal skape sympati og medflelse for seg selv. Intervjuet handler om Tom Hagen. Frst og fremst om han.
Men hvor er det blitt av den uskyldige ektemannen, som ved denne anledningen kunne og burde ha henvendt seg direkte, til Lisbeth, til kidnapperne, til publikum og allmennhet? Han finnes ikke. Rett og slett.
Ingen appell til Lisbeth, om holde ut, vi skal redde deg til sist.
Ingen appell til angivelige kidnappere, om ta kontakt, om fortelle hva som skjedde med Lisbeth, om fortelle hvor levningene hennes kan finnes dersom hun er dd.
Og verst av alt, ingen appell til publikum og allmennhet. Ingen bnner om fortelle til politiet hva folk kan ha sett morgenen Lisbeth angivelig forsvant. Om noen har lagt merke til fremmede i omrdet, tidligere eller samme dag som da Lisbeth forsvant.
Ingen fortelling om hva han selv s og observerte da han kjrte til jobb den dagen. Ingen, jeg mtte den personen i den bilen der og der, ingen han har truffet og hilst p, ingen han s i det og det krysset. Ingenting. Som kunne ha hjulpet p hukommelsen til publikum.
Det er som om Tom Hagen ikke tror p sin egen dekkhistorie. Det er jo ikke s rart. Han vet jo at det ikke var noen kidnappere i omrdet etter at han angivelig kjrte til jobb ca kl 09:00.
Jeg tror saken blir stende i stampe frem til at vitnene som bekreftet ha snakket med AEH denne morgenen, innrmmer at de har lyet. De snakket ikke med Lisbeth denne morgenen.
Hun var allerede dd, og allerede fraktet vekk fra S4 i lpet av natten.
Jeg tror ikke dette kan ha skjedd p annen mte.
-Det er s lite tilfredstillende debattere her inne,da s mange ikke har satt seg godt inn i detaljene.For ressonere godt nok,m man ha avgjrende detaljer!
Dette handler ogs om psykologi,mest om menneskers adferd.Jeg mener komplottet handler mest om psykologi og de involvertes egoistiske motiver.
Om regnskapsansvarlig er med p lgner og hele komplottet,s er jo ogs snn og datter det??
Som vi har lrt om Hagen,er han *en som har vanskelig med stole p folk-*En som velger ha kontrollen alene p viktige saker/gjreml.
Det henger jo ikke p greip!