2020-11-13, 23:39
Medlem
Mitt fylle-inlgg frn juni 2019...

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vill bara blsa mitt egna horn vafan i helvete betyder det?!

Oavsett s r Hagi lysande i Rumnien p samma vis som Pandev r i Makedonien. Bda har lag/akademier som kvalificerat sig fr kvalet till EL. Med stora talanger.

Pandev flyttade till Italien 2001, och r italiensk medborgare. Jag r personligen vertygad om att han var 35 r fr tio r sedan. Men enligt officiella siffror r han fortfarande 35 r

2010 grundade han Fudbalski Klub Akademija Pandev. D var enligt wiki Pandev 26/27 r. Enligt mig var han d 36 r

Klubben spelade i EL frra ssongen och den evigt unge Pandev fortstter fan att leverera.

https://www.youtube.com/watch?v=pjW5yEJwGEE

Nu r Makedonien i EM.

Frra veckan startade han i Derby della Lanterna.

Och han kommer att spela fr evigt. En mrklig antihjlte som r fantastisk.
Citera
2020-11-14, 00:37
Medlem
Ml av Pandev fr 16 r sedan:

https://www.youtube.com/watch?v=0nXMgvRD5FQ

Foto av Pandev fr 14 r sedan:
https://www.laststicker.com/i/cards/70/195.jpg

Mannen r evigt ung, och kommer att fortstta att leverera om 20 r.
Citera
2020-11-14, 19:01
Medlem
Venezia vann idag med 0-2 borta mot Virtus Entella och klttrar drmed upp till tredje plats i tabellen. Men jag vidhller, och tjatar om Monza. Som just nu inte alls imponerar i tabellen, men som jag grna ser spela i Serie A nsta ssong. Ett lag som kan bryta mnster och frndra Calcio, om n inte att brottas med de stora lagen.

Jannik Sinner vann idag sin frsta ATP, vilket sklart r spektakulrt. Fdd 16:e augusti 2001. Frn den tyska sidan av Italien.. Eftersom vi tidigare dillat om Calcio frn Sdtirol.

https://www.atptour.com/en/news/sinn...saturday-final
Citera
2020-11-15, 18:07
Medlem
PDelons avatar
Varfr vill ni ha in Monza?

Det r inte direkt brist p sm satellitstder till Milano och deras deltagandet i landets tv hgsta serier. Dremot r det vldigt tunt p lag frn Hela nordost saknar nstan helt representation i Serie A & B senaste 6-7 ren bortsett frn Udinese ifrn Udine.

Padova
Treviso
Triestina
Ferrara
Rimini
och Ravenna

Jag skulle grna se fler lag i toppskiktet av B och ngot mer i A av dessa s att man har mjlighet att se bra Calcio nr man r i omrdet.
Citera
2020-11-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDelon
Varfr vill ni ha in Monza?

Det r inte direkt brist p sm satellitstder till Milano och deras deltagandet i landets tv hgsta serier. Dremot r det vldigt tunt p lag frn Hela nordost saknar nstan helt representation i Serie A & B senaste 6-7 ren bortsett frn Udinese ifrn Udine.

Padova
Treviso
Triestina
Ferrara
Rimini
och Ravenna

Jag skulle grna se fler lag i toppskiktet av B och ngot mer i A av dessa s att man har mjlighet att se bra Calcio nr man r i omrdet.
Anledningen r frmst att gubbarna Berlusconi & Galliani tog ver klubben. Klubben gick upp till Serie B. Och de har lockat till sig bra spelare. Erfarenhet som t ex Boateng, Bellusci och Paletta, spelare i bra lder som Gytkjear och Maric, flera unga talanger som Marin, Carlos Augusto osv. Dessutom har de uttalat att de vill skapa ett lag som till allra strsta delen ska byggas upp av italienska talanger.
Citera
2020-11-16, 19:22
Medlem
Italien besegrade Polen med 2-0. Och det r ju onekligen ett tecken p att de var verlgsna nr mlvakten inte kan f ett betyg.

Gazzetta dello Sport: Donnarumma N/A; Florenzi 6.5 (Di Lorenzo 89 N/A), Acerbi 7, Bastoni 7.5, Emerson 7; Barella 7, Jorginho 7.5, Locatelli 7.5; Bernardeschi 6.5 (Berardi 64, 7), Belotti 7.5 (Okaka 79, N/A), Insigne 8 (El Shaarawy 89, N/A).

Corriere dello Sport: G Donnarumma N/A; Florenzi 7 (Di Lorenzo 89 N/A), Acerbi 7, Bastoni 7, Emerson 7; Barella 7.5, Jorginho 8, Locatelli 7.5; Bernardeschi 7 (Berardi 64, 7), Belotti 7 (Okaka 79, N/A), Insigne 8 (El Shaarawy 89, N/A).

Tuttosport: G Donnarumma N/A; Florenzi 6 (Di Lorenzo 89, N/A), Acerbi 7, Bastoni 7, Emerson 6.5; Barella 7, Jorginho 7, Locatelli 7; Bernardeschi 6.5 (Berardi 64, 7), Belotti 7.5 (Okaka 79, NG), Insigne 7 (El Shaarawy 89, N/A).
Citera
2020-11-16, 20:43
Medlem
L-illuminatos avatar
Vem hade ngonsin trott att Stefano Okaka skulle vara ordinarie i ett Italienskt landslag
Citera
2020-11-16, 20:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Vem hade ngonsin trott att Stefano Okaka skulle vara ordinarie i ett Italienskt landslag
Ordinarie var vl att ta i...?
Citera
2020-11-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Ha ha men samtidigt hade man Insigne, Belotti, Berardi och Bernardeschi, saknade spelare som Chiesa och Orsolini samt de nnu yngre Kean och Pellegri. Men ven Immobile, trots att jag ofta hvdar att han inte fungerar i gli Azzurri. Herregud Immobile har spelat 42 matcher men endast gjort 10 ml i gli Azzurri. Bst av alla spelare som nu r aktuella fr landslaget, men uselt.

Lt oss konstatera att Gigi Rivas vrldsrekord med 35 ml fr gli Azzurri lr st sig ett tag, ven om man envisas med meningslsa vnskapsmatcher.
Senast redigerad av Brille68 2020-11-16 kl. 21:36.
Citera
2020-11-17, 21:02
Medlem
S Cragno r med i Italiens trupp, Walukiewicz i Polen, Marin i Rumnien (instlld match) och Simeone r med i Argentinas trupp, och jag kan missa ngra. Inte minst alla talanger som typ Sottil spelar i U21.

Men framfrallt spelade Nandez och Godin fr Uruguay, Rog fr Kroatien, Ounas fr Algeriet och Lykogiannis fr Grekland.

Uruguay avgjorde tidigt d Nandez ervrade bollen och passade till Cavani. Herregud att ha Cavani & Suarez p topp och ha Nandez p mitten och Godin i frsvaret. Uruguay ser bra ut.

https://youtu.be/oBoaTjJdxL8?t=17

Och sjlvklart r Tabarez trnare fr Uruguay. Jag tror han kan ha vrldsrekordet fr trnade landslagsmatcher bland de stora lagen och han var ven en vldigt omtyckt trnare fr Cagliari under 1990-talet.

PS
Vl vrt att mrka r att Cagliari ligger p undre halvan i Serie A, men att mindre vetande p Flashback inbillar sig att Serie A r en svag liga
Senast redigerad av Brille68 2020-11-17 kl. 21:07.
Citera
2020-11-17, 21:16
Medlem
Roibots avatar
Som trnare r det en enorm prestige och ra att vara frbundskapten fr sitt land. Men det r inte alla som fr den chansen och istllet sker en del sig till landslagsspel utanfr landets grnser. Den nyligen avslutade playoffen, dr de 4 sista lagen tog sig till EM 2021, fick mig att fundera ver hur mnga italienare som har trnat andra landslag genom tiderna.

Jag lyckades slutligen identifiera 21 sdana personer, vilket ni kan se nedan i kronologisk ordning. Vilka gjorde det bst/smst ifrn sig, sett till deras respektive frutsttningar och omstndigheter?

Citera
2020-11-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Risken kar i dramatisk takt att Calcio fr stllas in. Det r en kapplpning mellan Trumps vaccin och kinesiska sjukan.

Igr spelades derbyt Palermo mot Catania i Serie C. Palermo hade en avbytare med sig, en mlvakt fdd 2002. S de gjorde inga byten medan Catania sklart gjorde sina fem. Matchen slutade dock 1-1 och Palermo ligger sist med tre oavgjorda och tre frluster efter sex matcher. Egentligen nst sist, eftersom Trapani r avstngda frn Serie C d de inte kunde betala spelarnas lner.

Men dr ser man vad som i frlngningen kanske vntar Calcio. Antingen drabbade av Corona (Palermo), eller att man gr i konkurs (Trapani).
Palermo tog precis en blytung 1-0 seger mot Potenza tack vare ett sent segerml frn Luperini. Det blir tredje segern i rad sen derbyt och rosaneri har nu klttrat upp p en tiondeplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in