Citat:
Vad är det för obehagligt med att Greta och de yngre vill ha en framtid? Du har hängt upp dig på någon fras i ett utav alla dessa många tal hon utfört och missar helt poängen. Hon är aktiv i massvis utav händelser gällande klimat och rättvisefrågor, är allt det obehagligt för dig?.
Ta nu istället och titta på denna gigantiska muralmålning i downtown San Fransisco, jag vet att du har intresserat dig utav dom tidigare.
https://g.co/kgs/tZPw7n
Den invigdes till ett Gretainspirerat musikstycke framfört utav San Fransisco Brass Ensemble. Greta inspirerar kulturen och kulturen inspirerar folket. När folk tittar upp och får se hennes bild så sår det kanske ett frö i folks omedvetna om hennes budskap som vi kanske tar till oss.
Ta nu istället och titta på denna gigantiska muralmålning i downtown San Fransisco, jag vet att du har intresserat dig utav dom tidigare.
https://g.co/kgs/tZPw7n
Den invigdes till ett Gretainspirerat musikstycke framfört utav San Fransisco Brass Ensemble. Greta inspirerar kulturen och kulturen inspirerar folket. När folk tittar upp och får se hennes bild så sår det kanske ett frö i folks omedvetna om hennes budskap som vi kanske tar till oss.
Tack för muralmålningen Bra målning. Anklagande blick som vanligt.
Jag har läst och följt med i Gretas tal och det handlar inte alls bara om ”I want you to panic”. Det är också ”our house is burning” (kan låta skrämmande för små barn”), år 2020 är sista året att vända utvecklingen och sen ... sen ...
Om inte ungarna skolstrejkar har de ingen framtid eftersom vi vuxna skiter i dem. Greta själv skulle skolstrejka ända tills Sverige är i linje med Parisavtalet. Sen tillät inte rektorn på hennes nya skola det och då la hon sig platt. Fast fortsätter att posera med skyltar med ”skolstrejk” varje fredag och låtsas som om ingenting har hänt. Försökte hon ens att byta skola?
Åter till ämnet. Det finns gott om berättelser om barn som fått psykiska problem av klimatalarmisterna. Som gråtande kommer hem från skolan och tror att de ska dö. Greta däremot tycks se framtiden an med ljusa förhoppningar. Hon pratar om studier och tycks ha ”glömt” att hon inte har någon framtid och att hennes dreams are stolen.
Ja, jag tycker att det är obehagligt. Att det finns något djupt osympatiskt i att skrämma upp barn och ge dem skuldkänslor. Barn som inte kan värja sig och som inte har en aning om att undergångsscenarier kommer och går med jämna mellanrum.
Men jag tror att många av dem kommer att vända sin ångest till ilska mot klimatrörelsen om 5-15 år. Vem vet - kanske de till och med vandaliserar muralmålningarna med Greta som fick dem att må så dåligt?