Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-19, 19:20
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Svensken har bjudit in dom till landet genom sin röstsedel, så dom ska fan inte utvisas.
Horunge kan du vara själv din lilla snorunge.

Ha ha du har så rätt men ironi är lite svårt just nu i denna tråd
Citera
2020-11-19, 19:20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Kan dom utvisas?
Nej. Båda är svenska medborgare och 18-åringen är t.o.m. född här.
Citera
2020-11-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Varför ska dom utvisas för?

För att dem små äckliga horungarna inte förtjänar att va här. Haha blir de mer än 4 år så blir de Kumla i början. Kul för dessa grabbar när de kommer ut va dem gjort
Citera
2020-11-19, 19:29
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Vad tror du A1HORNLYAD om domen alltså? Du verkar ha lite koll i alla fall, om du räknar lågt då? I värsta fall om man säger så...
Senast redigerad av substitute 2020-11-19 kl. 19:33.
Citera
2020-11-19, 19:31
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Tack!
Citera
2020-11-19, 19:33
Medlem
Jag tror, för en gångs skull, att påföljden kommer att bli ganska kännbar. För människorov (och här blir det inte tal om den mildare varianten - mindre grovt brott) stipuleras fängelse 4-18 år eller livstid.

Livstid blir det naturligtvis inte, men domstolen lär nog ta i ganska ordentligt den här gången. Visserligen konsumeras stöld och övergrepp i rättssak av människorovet, men den grova våldtäkten och den grova misshandeln kommer också ligga till grund för ett längre straff än normalt.
Inte riktigt en variant av kumulativt straff (jfr. t.ex. USA där man staplar påföljden för de olika brotten på varandra) men tillräckligt för att påföljden lär bli strängare än minimistraffet för människorov.

Det är omöjligt att gissa hur långt straffet blir - men jag dristar mig till att ändå tro på minst 6-7 år med förhoppningen om minst det dubbla samt utvisning på livstid om rekvisiten är uppfyllda.

Jag har tragglat mig igenom ett rättsfall för ett liknande brott som vandrade hela vägen upp till HD där påföljden blev 5 år och 8 månader. Tingsrätten lär hänvisa till det fallet när de bestämmer påföljden - och jag anser det här fallet motiverar en längre påföljd.

Se: https://www.domstol.se/globalassets/...9/b-549-19.pdf

Samt: https://lagen.nu/dom/nja/2019s553
Citera
2020-11-19, 19:38
Medlem
JSpuns avatar
Bögarna från förorten

Det är utan tvekan det de misstänkta ska vara kända som, för i ögonhöjd med deras hjärnkapacitet är det just det de förtjänar att klassas som. För deras brott för just småpengar är i de perspektiv på intelligent är otroligt skämtsamt
Citera
2020-11-19, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Tack!

21-åringen kom till Sverige när han var 10 år. Dock verkar 18-åringen som är född i Sverige varit mest pådrivande, läste någonstans att han var redo att döda dom men att 21-åringen hejdade det.
Citera
2020-11-19, 19:40
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogan1
Jag tror, för en gångs skull, att påföljden kommer att bli ganska kännbar. För människorov (och här blir det inte tal om den mildare varianten - mindre grovt brott) stipuleras fängelse 4-18 år eller livstid.

Livstid blir det naturligtvis inte, men domstolen lär nog ta i ganska ordentligt den här gången. Visserligen konsumeras stöld och övergrepp i rättssak av människorovet, men den grova våldtäkten och den grova misshandeln kommer också ligga till grund för ett längre straff än normalt.
Inte riktigt en variant av kumulativt straff (jfr. t.ex. USA där man staplar påföljden för de olika brotten på varandra) men tillräckligt för att påföljden lär bli strängare än minimistraffet för människorov.

Det är omöjligt att gissa hur långt straffet blir - men jag dristar mig till att ändå tro på minst 6-7 år med förhoppningen om minst det dubbla samt utvisning på livstid om rekvisiten är uppfyllda.

Jag har tragglat mig igenom ett rättsfall för ett liknande brott som vandrade hela vägen upp till HD där påföljden blev 5 år och 8 månader. Tingsrätten lär hänvisa till det fallet när de bestämmer påföljden - och jag anser det här fallet motiverar en längre påföljd.

Se: https://www.domstol.se/globalassets/...9/b-549-19.pdf

Samt: https://lagen.nu/dom/nja/2019s553

Tack för bra inlägg!
Citera
2020-11-19, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SBengtsson
Kissade på dom också

FUP
Killen som blev kvar sa då att han skulle våldta dem båda och berättade att killen sedan
våldtog med en pinne. Därefter fick och förflytta sig till ett annat ställe
där de fick ligga en grop och mottag flera sparkar och slag. uppgav även att ena killen
ställde sig upp och kissade på honom och därefter sa något i stil med att det urinen skulle vara
svalkande.

Vem av gärningsmännen stoppade upp pinnen i ett av offrenas anal? Och vem kissade på dom? Går det att läsa någonstans?
Citera
2020-11-19, 19:45
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priestrapist666
Vem av gärningsmännen stoppade upp pinnen i ett av offrenas anal? Och vem kissade på dom? Går det att läsa någonstans?

FUPen förstår du väl då? Läs.
Citera
2020-11-19, 19:45
Medlem
SoZRandoms avatar
Hahaha Amin asså, snubben ville inte göra smarta saker och hade precis börjat smaka tjack vart finns fup?

Citat:
Ursprungligen postat av priestrapist666
21-åringen kom till Sverige när han var 10 år. Dock verkar 18-åringen som är född i Sverige varit mest , läste någonstans att han var redo att döda dom men att 21-åringen hejdade det.

Aa han gör vad som helst med någon starkare vid sin sida han har gjort en del saker som ung, han dog nästan för ca 2 år sen när han vart knivhuggen.
Senast redigerad av SoZRandom 2020-11-19 kl. 19:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in