2020-11-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
P min kalender for 2018, var den 31.oktober i uke 44. Frjulstida startet den 1.desember, i uke 48. Selve jula startet vel for de fleste p julaften, 24. desember, i uke 52.
Jeg er pen for at andre kan ha andre tolkninger av begrepet "noen uker fr jul".
Enig med deg i at andre kan ha andre tolkninger av det begrepet. Jeg har inntrykk av at det er mest vanlig ikke omtale det som "noen uker" dersom det er snakk om langt mer enn en mned, p samme mte som det ikke er vanlig omtale en tidsperiode p over ett r som "noen mneder".
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-24 kl. 11:34.
Citera
2020-11-24, 11:35
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig med deg i at andre kan ha andre tolkninger av det begrepet. Jeg har inntrykk av at det er mest vanlig ikke omtale det som "noen uker" dersom det er snakk om langt mer enn en mned, p samme mte som man ikke omtaler en tidsperiode p over ett r som "noen mneder".
Dere skal f fortsette kveruleringen uten meg.
Ville bare stoppe et forsk p lage en trdsannhet.
Citera
2020-11-24, 11:37
Medlem
Citat:
Kringkastingsrdet har mottatt to klager om NRK-intervjuet med TH, som ble sendt p Dagsrevyen 31. oktober.

(23.11.2020) Her gjelder klagene NRKs valg om publisere et strre intervju med en person som er politiets hovedmistenkte i en drapssak, og dermed gi Hagen mulighet til renvaske seg via media, slik klagerne ser det.

Nr Kringkastingsrdet samles til digitalt mte onsdag 25. november, skal de behandle blant annet klager mot Brennpunkt-dokumentaren Guds utvalde og Dagsrevyen-intervjuet med Tom Hagen

https://journalisten.no/brennpunkt-b...gsradet/436994
Er det vanlig skrive slike klager og med slike begrunnelser nr den personen det er snakk om kan vre 100% uskyldig?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-24 kl. 11:46.
Citera
2020-11-24, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Jeg forstr. Jeg ser ikke at noen har gjort forsk p lage trdsannhet om dette med "noen uker".
Hva tenker du om slike forsk (se utdrag fra Fenvatnets innlegg) p lage trdsannheter? :

Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hylytt rasende brlende stemme kvelden fr. ...
. Det beviser ihvertfall at det var alvorlige problemer i ekteskapet, og at vi har med en ustabil og meget aggressiv TH gjre.
...et langt liv med en psykisk nedbrytende psykopat.
...Alkoholproblemer hadde isfall TH ogs. Det bekrefter den lilla nesen hans. Han hadde sykdommen Rosacea, og da blir nesen lilla hvis man drikker.
Hva fr du ut av dikte opp slike ting og fremstille det som fakta?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-24 kl. 11:52.
Citera
2020-11-24, 12:15
Medlem
Citat:

N retter du baker for smed. To brukere, Fenvatnet og Sugar-daddy, forker etablere en trdsannhet. Det er dem du m rette skytset mot. Nr andre brukere ppeker at dette er feil, beskyldes sistnevnte for kverulere.
Citera
2020-11-24, 12:15
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Jeg forstr. Jeg ser ikke at noen har gjort forsk p lage trdsannhet om dette med "noen uker".
Hva tenker du om slike forsk (se utdrag fra Fenvatnets innlegg) p lage trdsannheter? :

Hva fr du ut av dikte opp slike ting og fremstille det som fakta?
Nr jeg trekker meg fra videre debatt, s forventer jeg ikke nye sprsml.
Pstandene er tatt ut av kontekst, har ulik bakgrunn, berrer ulike kunnskapsfelt.
svare krever mye arbeid.
Regner dessuten med at dette har vrt diskutert tidligere.
Det var den nye trdsannheten, "opplysningen" om rstall, jeg satte under lupen.
Citera
2020-11-24, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
TEB reagerte selv p en spesifikk hendelse for en tid tilbake (dette er ikke naermere tidsfestet i artikkelen).

Noen uker fr jul m ha vaert ret 2017 eller ret 2016.

Det kan ikke ha vaert ret 2018 fordi AEH forsvant 31 oktober 2018.

31 oktober 2018, er noen uker fr jul. Det er selvflgelig ikke noen annen jul enn den 2018, og det er den aktuelle kvelden. 7 uker fr jul.
Citera
2020-11-24, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
P min kalender for 2018, var den 31.oktober i uke 44. Frjulstida startet den 1.desember, i uke 48. Selve jula startet vel for de fleste p julaften, 24. desember, i uke 52.
Jeg er pen for at andre kan ha andre tolkninger av begrepet "noen uker fr jul".

Hun ble borte 7 uker fr jul. Alts noen uker fr jul. Det er vel ikke noe lage storm i vannglass av det? Noen ganger er det best for deg ikke si noe som helst. Desperasjonen din avslrer mye.
Citera
2020-11-24, 12:33
Bannlyst
Citat:
Nr jeg trekker meg fra videre debatt, s forventer jeg ikke nye sprsml.
Pstandene er tatt ut av kontekst, har ulik bakgrunn, berrer ulike kunnskapsfelt.
svare krever mye arbeid.
Regner dessuten med at dette har vrt diskutert tidligere.
Det var den nye trdsannheten, "opplysningen" om rstall, jeg satte under lupen.

Det er mye trdsannheter de prver etablere n om dagen. At dette med hylytt brk ikke var i 2018, men kanskje i 2016 er et av dem, ogs dette med at AE kanskje var pillemisbruker og ikke til stole p. TT har lite flyte p, og er rimelig desperat n om dagen.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-11-24 kl. 12:37.
Citera
2020-11-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det er mye trdsannheter de prver etablere n om dagen. At dette med hylytt brk ikke var i 2018, men kanskje i 2016 er et av dem, ogs dette med at AE kanskje var pillemisbruker og ikke til stole p. TT har lite flyte p, og er rimelig desperat n om dagen.
Det du tenker p her ser jeg ikke p som forsk p lage trdsannheter. Du har dessuten omformulert ting som har blitt skrevet av andre og du har lagt til dine egne oppdiktede ting og du fremstiller det som om andre har skrevet det (som vanlig!). Det er uredelig gjort av deg.

Angende lage trdsannheter br du frst feie for egen dr. Trenger du lne en kost?

Jeg har ikke ftt inntrykk av at noen her tilhrer et slikt team TT som du kommer med beskyldninger om.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-24 kl. 12:50.
Citera
2020-11-24, 13:00
Medlem
Citat:
Du siterte meg, men slettet ditt svar fr jeg fikk lest det. Det hadde vrt greit med et svar.
Hadde du diktet om p utsagnet "hye stemmer" da du skrev "Hylytt rasende brlende stemme "?

Det er ikke merkelig at en fjr blir til 10 hns eller en hel hnsegrd, nr enkelte dikter slik.
Jeg mistenker at det er etterforskerne som har hatt en bitteliten krangel i S4, like fr julen 2018, fr saken ble kjent.

Kvelden fr 31. okt (forsvinningsdagen) var det et forferdelig uvr, sludd og regnbyger. Neste dag var all snen regnet bort.

Jeg tviler p at noen gikk tur den kvelden, uten at hetten var godt tredd over hodet, og da hrer man stort sett bare regnet som plasker ned.
Citera
2020-11-24, 13:09
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg mistenker at det er etterforskerne som har hatt en bitteliten krangel i S4, like fr julen 2018, fr saken ble kjent.

Kvelden fr 31. okt (forsvinningsdagen) var det et forferdelig uvr, sludd og regnbyger. Neste dag var all snen regnet bort.

Jeg tviler p at noen gikk tur den kvelden, uten at hetten var godt tredd over hodet, og da hrer man stort sett bare regnet som plasker ned.
Her er jeg faktisk enig med deg for en gangs skyld.

Jeg har ogs tolket dette som at noe var uvanlig i S4 i ukene fr jul 2018, og at vitneopplysningene gikk p sty fra huset, som trolig var fra kriminalteknikere, selv om huset s de og forlatt ut ellers for unng oppmerksomhet fra mulige kidnappere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in