2020-11-24, 13:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Mye tyder p hun hadde stor frihet til jobbe nr hun ville. Hva taler for hun ikke hadde en permanent jobb?

Hun hadde borett i Sloraveien 4 s det er uomtvistelig hun hadde sted bo selv etter en skilsmisse.

Ja definitivt drmmen fr alla, bo i samma hus som exen , jag kallar det inte det en plats att bo efter en skilsmssa...
Permanent var fel ord..
men inte ha mjligheten att arbeta vid fasta tider rekommenderas inte ndvndigtvis fr ngon med ett alkoholproblem s det skiljer inte mycket frn permanent hr..

fasta ramar lngt framt r bra, detta som du beskriver ger det inte...
alkoholberoende skapar en vldigt stor och missuppfattane egoist och sedan ha mjlighet att ta ledigt fr att dricka r inte detsamma som att hjlpa, att en person som till exempel gr i terapi fr sitt missbruk har ledigt frn jobbet fr behandling r bra...
att personen kan arbeta nr hen vill, det slutar snabbt med ledigt frn jobbet fr att odla missbruket...
Citera
2020-11-24, 13:32
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det vanlig skrive slike klager og med slike begrunnelser nr den personen det er snakk om kan vre 100% uskyldig?

han r siktet och klagomlet bygger p siktelsen...
om det upprtthlls r en annan sak men dessa tv klagoml r helt klart legitima...
Citera
2020-11-24, 13:40
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
P min kalender for 2018, var den 31.oktober i uke 44. Frjulstida startet den 1.desember, i uke 48. Selve jula startet vel for de fleste p julaften, 24. desember, i uke 52.
Jeg er pen for at andre kan ha andre tolkninger av begrepet "noen uker fr jul".

I vissa butiker brjar julfrberedelserna september - oktober och julbordsssongen strcker sig normalt frn september till februari, mnga brjar dekorera ute frn mitten av november och har ljus tills nrmare psken ...
s att sga att ngra veckor fre jul mste vara i december det blir fel...
Senast redigerad av Notteliten 2020-11-24 kl. 13:42.
Citera
2020-11-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
I vissa butiker brjar julfrberedelserna september - oktober och julbordsssongen strcker sig normalt frn september till februari, mnga brjar dekorera ute frn mitten av november och har ljus tills nrmare psken ...
s att sga att ngra veckor fre jul mste vara i december det blir fel...

Ja, deler nringslivet har et nske om starte jula mens det fortsatt er hst, og dette har frt til kraftige reaksjoner fra kundene. Deler av kundemassen er like forbanna hvert r! At julebordsesongen er utvidet, har jo en naturlig forklaring. Dette er jo ut fra et nske om fordele gjestene over et lengre tidsrom.
Citera
2020-11-24, 14:06
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Jeg har undervist i psykologi, inkludert vitnepsykologi og kognitiv psykologi.
Ja, det stemmer at hukommelse fordreies over tid, og at den pvirkes av andres oppfatninger.
(I tillegg finnes flere andre mekanismer innen persepsjon).
Dette er viktig for etterforskere vre seg bevisst. Men vr forsiktig med overdrivelser.
Slik du bruker det blir vitnenes observasjoner redusert til rent subjektive oppfatninger.
Det er frata dem deres rasjonelle tanke.
Hrer lignende misbruk av psykologi i mange sammenhenger, f.eks. nr politikere underkjenner argumenter med at "alle er redd for endring". Viktig kunnskap brukes som hersketeknikk.
Jeg reagerte ogs p at du betegnet dem som karaktervitner.
I tillegg tillegger du dem "den kvinnelige kakle effekten."
Og til slutt umyndiggjres AEH ved vise til medikamentmisbruk.
Hper du ser selv hvor det brer.
S interessant at du har denne bakgrunnen. Du har svrt mange veloverveide innlegg, og kan bidra med verdifull innsikt.
Citera
2020-11-24, 14:17
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
N har jeg hrt riktig podcast.
Den sier ingenting som fr meg til tvile p hypotesen om den rde BMWn.
Snarere tvert i mot.
De sier at politiet sannsynligvis ikke har funnet bilen p video i nrheten av stedet.

Jeg mener at det KAN vre slik politiet er blitt lurt.
At GM har pauset i nrheten og byttet bil.

Da vil politiet sitte med videoer av riktig bil fra stedets umiddelbare nrhet.
Nr den riktige bilen ikke dukker opp i det neste kamera, men en annen bil med en annen farge 2 timer senere KAN politiet ha latt seg lure.

N vet vi lite om hva politiet driver med i denne saken, de er veldig gjerrige p info, men det vi har ftt handler om THs mulige motiver.
Det mener jeg er mindre interessant, alle har motiv for kverke kona etter 50 rs ekteskap, det skulle bare mangle.

Det som er interessant er knytte TH til handlingen eller til gjerningsmenn, det har vi ikke sett noe av.

Jeg tillater meg tvile p at advokat Svein Holden sprer rykter.
Du fr bare tro hva du vil. Jeg tror nok politiet er bedre egnet til vurdere om det er hold i denne observasjonen enn deg. Som du selv skriver s har vi lite opplysninger. De kjenner helheten.

Jeg har aldri skrevet at SH sprer rykter. Jeg har skrevet at det ryktes at heller ikke han fester lit til observasjonen og vitnene i s. Du m ha misforsttt den setningen. Viktig f klaret opp det. Jeg har ingen grunn til tro at SH gjr en drlig jobb.

Vil ogs sprre deg om du kan peke p en innside-opplysning jeg har gitt her p FB som har vist seg vre lgn eller feil?
Citera
2020-11-24, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg mistenker at det er etterforskerne som har hatt en bitteliten krangel i S4, like fr julen 2018, fr saken ble kjent.

Kvelden fr 31. okt (forsvinningsdagen) var det et forferdelig uvr, sludd og regnbyger. Neste dag var all snen regnet bort.

Jeg tviler p at noen gikk tur den kvelden, uten at hetten var godt tredd over hodet, og da hrer man stort sett bare regnet som plasker ned.

Snen kom i lpet av natten. Det var nesten vindstille.
Dette med uvr har tidligere blitt forskt brukt til s tvil om at det kan vre noe annet enn hylytt krangel som ble hrt. Det konstrueres et bilde av at det var full storm og voldsomt med regn.
Citera
2020-11-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Snen kom i lpet av natten. Det var nesten vindstille.
Dette med uvr har tidligere blitt forskt brukt til s tvil om at det kan vre noe annet enn hylytt krangel som ble hrt. Det konstrueres et bilde av at det var full storm og voldsomt med regn.
Nei, snen var allerede kommet tidligere, fr den 30. okt, iflge media. Snen kom tidligere enn vanlig, og skapte trafikk-kaos p stlandet.
Det var sludd og regn, natt til 31. okt 2018, i Lrenskog.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...t-la-bilen-sta

"Vogntogene ved Ulvensplitten sperret i en periode avkjringen til Alnabru, men har n ftt p kjetting og er kjrt videre. Ogs lastebilene ved Skulleruddumpa har kommet seg videre. Freren av en av vogntogene anmeldes for ha kjrt med sommerdekk, og kom seg ikke videre selv med kjetting."
Citera
2020-11-24, 15:29
Medlem
Jeg har vanskelig for tro erfarne etterforskere krangler s hylytt det her antydes. Jeg anser det som sannsynlig det var Hagens familiemedlemmer som stod for brket. Uten ha noe belegg vil jeg anta de som ikke har evne til kontrollere egen verbale aggressivitet vil ha strre tilbyelighet til utfre vold enn de som behersker seg. For balansens skyld legger jeg til det penbare ved at hylytt krangel ikke ndvendigvis krever begge parter er hylytte.
Citera
2020-11-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jag hoppas att han redan har brjat titta p de juridiska frgorna kring bde ktenskapspakten och stugan i Biri, det borde verkligen intressera bistndsadvokaten fr barnen med
kan ogs kreve erstatning og oppreisning fordi beviskravene er annerledes i sivile saker. Adv virker litt tafatt, men han m f prve seg litt til.
Senast redigerad av LH07 2020-11-24 kl. 16:25.
Citera
2020-11-24, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, snen var allerede kommet tidligere, fr den 30. okt, iflge media. Snen kom tidligere enn vanlig, og skapte trafikk-kaos p stlandet.
Det var sludd og regn, natt til 31. okt 2018, i Lrenskog.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...t-la-bilen-sta

"Vogntogene ved Ulvensplitten sperret i en periode avkjringen til Alnabru, men har n ftt p kjetting og er kjrt videre. Ogs lastebilene ved Skulleruddumpa har kommet seg videre. Freren av en av vogntogene anmeldes for ha kjrt med sommerdekk, og kom seg ikke videre selv med kjetting."

Okei, men hvis vi begge er enige om at nedbren kom i lpet av natten, s kan vi vre enige om at den unge mannen neppe hadde noen tykk hette tredd over huet, og at han hrte rett. Uavhengig om det er sn eller sludd p natten. Da er vi enige om at han hrte rett.
Citera
2020-11-24, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Jeg har vanskelig for tro erfarne etterforskere krangler s hylytt det her antydes. Jeg anser det som sannsynlig det var Hagens familiemedlemmer som stod for brket. Uten ha noe belegg vil jeg anta de som ikke har evne til kontrollere egen verbale aggressivitet vil ha strre tilbyelighet til utfre vold enn de som behersker seg. For balansens skyld legger jeg til det penbare ved at hylytt krangel ikke ndvendigvis krever begge parter er hylytte.

Jeg mtte le litt nr jeg leste det at etterforskerne var rasende og ropte til hverandre men det var kanskje intensjonen til HH, at man skulle le.
Det gikk vel litt mere rolig for seg. Hvitkledde folk fra Kripos som la ut klistrelapper for fange opp fotspor osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in