Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De skrattar för att de är glada att vara kändisar, coola sådana tycker de. De har inte konfronterats med allmänhetens åsikt, i finkan kanske de får känna på hur det känns att få en pinne i röva. Lär vara lärorikt för dem, och rätt straff och inta bara inlåsning.

Kan inte hålla med mer.
Citera
2020-12-01, 16:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Vad tror ni de här bög-kidnappar-våldtäktsrånarna får för straff?

Vi har alltså rån, människorov, grov långdragen misshandel och mordförsök att göra med.

Hade jag fått döma fritt hade jag dömt bägge till livstid, men så fungerar väl inte vårt rättsväsende.

Skulle gissa att 18-åringen döms till 4 års fängelse och 21-åringen till 6 år.

Gäller väl fortfarande 2/3 i Sverige, så 18-åringen är väl ute efter 2 år och 8 månader. 21-åringen är ute efter 4 år. Ungefär så skulle jag gissa att det slutar, men det är en ren gissning direkt från höften.

Hade de här personerna dömts i något av sina hemländer misstänker jag att det hade slutat med dödsstraff för en sådan här gärning. Vad de här idioterna än döms till så kommer det vara alldeles för milt i relation till vad de utsatt offren för. Allt annat än livstid är för milt anser jag.
Citera
2020-12-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Vi har alltså rån, människorov, grov långdragen misshandel och mordförsök att göra med.

Hade jag fått döma fritt hade jag dömt bägge till livstid, men så fungerar väl inte vårt rättsväsende.

Gäller väl fortfarande 2/3 i Sverige, så 18-åringen är väl ute efter 2 år och 8 månader. 21-åringen är ute efter 4 år. Ungefär så skulle jag gissa att det slutar, men det är en ren gissning direkt från höften.

Hade de här personerna dömts i något av sina hemländer misstänker jag att det hade slutat med dödsstraff för en sådan här gärning. Vad de här idioterna än döms till så kommer det vara alldeles för milt i relation till vad de utsatt offren för. Allt annat än livstid är för milt anser jag.

De blir hårda straff. Hoppas deras äckliga smutsiga horföräldrar aldrig mer får se sina barn och att dem blir våldtagna på anstalten
Citera
2020-12-01, 16:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
”Officiellt förnekar de åtalade brott, men den 15 september berättade en av männen för en kriminalvårdare på häktet i Sollentuna att han var på platsen, att han slagit och knivhuggit en av målsägarna.
”Han ville ha pengar, det eskalerade och sedan gick allt åt helvete”, berättar kriminalvårdaren att den 21-årige sagt under ett så kallat verksamhetsplaneringssamtal. Under ett sådant samtal diskuteras situationen inför en eventuellt fällande dom och hur och var ett eventuellt fängelsestraff ska avtjänas.
Under samma samtal framkom det att 21-åringen var orolig för att tvingas samsitta med dömda våldtäktsmän. Till kriminalvårdaren sa 21-åringen att han inte vill förknippas med våldtäktsmän och eftersom de använt sig av pinnar och inte av könsorgan bör det de gjort inte betraktas som en våldtäkt.
Kriminalvårdaren uppfattade också att 21-åringen hade en mycket nonchalant attityd och att han verkade sakna empati för offren.
”De har de nog bra nu, de kommer få ett stort skadestånd”, ska han ha sagt till kriminalvårdaren. Han ska ha skrattat när han sa det.”
https://www.dn.se/sthlm/unga-misstan...r-rattegangen/

Även om offren tilldöms stora skadestånd lär ju dessa idioter till gärningsmän aldrig betala det, då betalningsförmåga saknas. Ett års daglig fastlåsning i skampåle på Stortorget med pinne i röven och därefter utvisning tillsammans med sina familjer hade varit rätt medicin. Sen kan de ju sitta och skratta.
Citera
2020-12-01, 16:51
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Vilken renderar Sveriges rättsväsende att vara under u-landsnivå, när till och med random u-länder dömer rättvisare straff än idioterna i felväsendet.
Citera
2020-12-01, 16:53
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratanax2
Slås inte maxstraff och utvisning på här så lär startskottet till revolution gå.
Inte e n c h a n s p å t r i l i j o n e n.
Citera
2020-12-01, 18:21
Medlem
https://www.instagram.com/p/CEwf-Aah...=1q9r5qe600drx

Gokart efter en sån händelse ? Verkligen inte grov misshandel.
Citera
2020-12-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nnnnnhjncb

Vart vill du komma? Det är flera månader sedan det hände! Troll!
Citera
2020-12-01, 18:46
Medlem
"Troll" sanningen svider men det median har skrivit stämmer inte. Människor är ute efter skadestånd nuförtiden
Citera
2020-12-01, 18:48
Medlem
Citat:
"Troll" sanningen svider men det median har skrivit stämmer inte. Människor är ute efter skadestånd nuförtiden

Skadestånden i Sverige är ett skämt! Så ett eventuellt skadestånd kommer pojkarna inte att bli feta på! Men det vet förstås inte du! Gå och lägg dig!
Citera
2020-12-01, 18:49
Medlem
Citat:

Är det ett av offren?
Citera
2020-12-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Är det ett av offren?

Vet inte, men jag drog den slutsatsen med tanke på inavlets kommentar om bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in